Ik voldoe niet aan zijn idealist beeld

24-09-2019 00:47 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Samantha 33jaar, 2 kinderen en heb een vriend en we zijn nu bijna 8 jaar samen.

Ik erger me de laatste tijd heel erg.
Het is ook nooit goed genoeg voor meneertje.
Van leggings met mijn string zichbaar, mijn gezicht volop geplamuurt, ander haar kleurtje, mezelf anders gedragen, als een hoertje sletje noem maar op!
Ik doe alles wat hij me vraagt.

Mijn karakter eigenschappen moet ik veranderen. Ik ben te stil, ik moet meer praten. Ik ben te preuts, ik moet meer hoerig zijn. Geloof me ik ben een slet in bed als ik dat wil!!! als ik me maar zeker voel. Alles is niet goed voor meneertje, hoor je mij klagen over zijn prestaties? Nee want ik laat hem liever in zijn waarde.

Mijn kleding, mijn make up, hoe ik ben, wat ik doe, alles is gewoon niet goed.

Ik ben 8 jaar altijd mezelf gebleven, ik heb me nooit voor gedaan als iemand anders.
Komt hij vorig jaar aan met klagen, dit is niet goed, dat is niet goed. Met filmpjes op YouTube over makeup, foto's over hoe ik eruit moet doen, hoe ik moet doen.
Doe ik er wat aan, is het nog steeds niet genoeg.

Ik ben helemaal op, ik ben het zat. Ik kan mezelf niet eens meer zijn, want ik voel alsof ik aan meneertjes idealist beeld moet voldoen, die nooit goed is.

Nu heb ik dit gezegd, dat ik hier helemaal gek van word en dan zegt hij doodleuk dat dit allemaal door mezelf komt. Dat hij niet verkeerd zit, hij zegt gewoon wat hij van me wilt zodat ik mezelf kan verbeteren.

Huh? Hoe dan? Je hebt me zo leren kennen al 8 jaar lang. Vorig jaar van alles van mezelf veranderd en het is nog steeds niet goed? Verbeten in wat? Ik kan compleet mezelf niet zijn. Samantha is gewoon weg als ik bij hem ben. Ik ben dan gewoon een toneelstuk om hem blij te maken wat eigenlijk niet genoeg is.

Ik moet nu voordat ik naar hem toe ga een leuk bullshit verhaal hebben anders ben ik te stil.
Ik moet altijd leuk zijn, ook in moeilijke momenten anders ben ik saai.
Ik moet aan zijn, wat hij noemt sletterig idealist beeld voldoen, anders krijg ik niet wat ik wil en gaat meneertje zich liever rukken.

Ik voelde me een keer niet lekker en ik vertelde dit en hij zegt, weetje ik had een vriend en die klaagde steeds en op een gegeven moment wou ik niet meer met hem praten. Wauwww en ik steun hem door dik en dun door zijn depressie heen!

Ik word gek, ik kan mezelf gewoon niet meer zijn.

Ik ben niet onzeker over mezelf. Ik zie er gewoon bij de tijd uit, en verzorg mezelf goed. Ik krijg vaker complimenten van mannen.

Maar dit kan toch niet. Dit maakt mij helemaal gek. Ik ben gewoon niet wat hij wilt en niks is goed.

Wat zouden jullie doen? Ik word serieus gek! Vooral omdat hij zegt dat ik dit moet zien als een verbetering van mezelf. Wat?
anoniem_390841 wijzigde dit bericht op 24-09-2019 08:44
0.02% gewijzigd
Misschien is uit maken een idee.
Nou ja, uitmaken dus he??
Dit is niet gezond maak het uit want je zal het in zijn ogen nooit goed kunnen doen en er zal altijd iets anders niet goed zijn.
Ik denk dat je meneertje lekker in zijn eigen sop moet laten gaar koken.
Is hij de vader van jouw kinderen?
rosings schreef:
24-09-2019 08:22
Misschien is uit maken een idee.

Ja, echt. Die mogenlijkheid is er ook nog.
Wegwezen!
Laat hem lekker alleen met zijn depressie. Kan hij rukken op zijn youtube make-up turtuals.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Run Forrest Run!

Het is niet gezond voor jou om voortdurend aan deze kritiek bloot te staan. Er spreekt totaal geen liefde uit van hem naar jou.
Hij zal niet veranderen; en jij zal nooit voldoen voor hem. Nu erger je je eraan, maar als je zijn ‘adviezen’ opvolgt, gaat dit ten koste van je eigenwaarde.
Hij wil geen gelijkwaardige relatie; hij wil een machtspositie ten koste van jou.
Uitmaken dus! En lekker jezelf blijven!
De toekomst is niet meer wat het was
Een evenzo groot eisenpakket bij hem neerleggen? Tanden en aarsbleken, haar als David Beckham, strakke spijkerbroek en uiteraard een keiharde sixpack! Dit alles naast intellectuele gesprekken bij de dagelijkse romantische etentjes. Die hij bereidt.

Waardeloos wanneer hij dit niet wil, maar dan weet je genoeg en verbreek je de relatie.

Ofwel, deze Michael wordt hem niet. Geen respect voor de persoon die je bent. Je relatie lijkt niet te zijn gebaseerd op liefde.

Geef alle liefde en aandacht aan de kinderen, zij zijn helaas de dupe.

En je voor hem omtoveren tot een ‘sleetje’? Gewoon niet meer doen, gewoon niet.
Als dit serieus is....stop ermee.
Wat ik zou doen: deze vent verlaten!
Stuur je gewoon een foto van zijn ideale vrouw met de tekst ‘ruk ze’ en klaar.
Ahaha ja sorry sleetje moest sletje zijn, typefoutje, zullen er wel meer in zitten.

Ik ga het uitmaken. Dit doet mij niet goed.

Dit berichtje had ik geplaatst om te kijken of dit "normaal" is tegenwoordig.

Wat je tegenwoordig wel allemaal niet voorbij ziet komen in relaties.
Volgens mij zit meneer in zijn mid life crisis, druk maken over wat voor auto, status noem maar op. Alles ziet er altijd mooier uit op sociaal media.

Met mijn kinderen gaat het goed, ik geef ze alle liefde.
Alleen dit stukje met mijn partner laat mij ongelukkig voelen. We wonen niet samen en zien elkaar vaak in de avond.

Ik vind het jammer hoe een man ineens zo druk bezig kan zijn met je veranderen, en denken dat dit gezond is en hij mij helpt.

Bedankt voor jullie berichtjes, jullie hebben mij enorm geholpen.
Ik heb dit allemaal verteld en hij zegt dat dit allemaal opgebouwde haat is. Heel raar want dit gaat om mijn uiterlijk, mijn innerlijk, eigenlijk mijn complete ik.

Hij zegt dan dat ik blij moet zijn met een vriend zoals hem en het niet buiten de deur gaat zoeken en het bij mij zoekt.

Bij mij is dit geen haat, alleen voel ik me niet goed genoeg en onzeker bij hem. En op een gegeven moment denk je bij jezelf, waar ben ik mee bezig??

Hij is zelf ook niet perfect en altijd even leuk, ik erger mij enorm!

Vooral na die opmerking dat ik blij moet zijn dat hij het aan mij vraagt, terwijl hij niet doorheeft dat hij mijn eigen ik helemaal wegcijfert.
Dan juist rennen. Hard
Hij zegt eigenlijk dat hij jou (zoals je bent) niet goed genoeg vindt. En ergens ga je hierin mee en bevestig je dat idee blijkbaar.

Haat je jezelf werkelijk??

Vind jezelf goed genoeg en zeg hem dat je blij bent met jezelf en dat je spijt hebt dat je meegegaan bent in die flauwekul om maar aan zijn ‘idealen’ te kunnen voldoen.

Ik denk dat je weer lucht krijgt wanneer je de relatie eindigt. En daarnaast vermoed ik zo dat hijzelf ontevreden is over wie hij is en hoe hij eruit ziet. Zou hij met iemand over moeten praten..
Samanthaaatje schreef:
24-09-2019 08:52

Dit berichtje had ik geplaatst om te kijken of dit "normaal" is tegenwoordig.
al was het normaal, dan nog hoef jij het niet te pikken.
Heel hard rennen, die kerel is compleet geschift.
Hij kwam zelfs met een opmerking met dat hij niet zo ongelukkig wilt worden als zijn vader. Omdat zijn moeder niet sletterig is en altijd maar gewoon, dat doordat zijn vader ongelukkig is. Dit kan niet gekker worden. Nu ik dit zelf schrijf denk ik, waarom gingen er bij mij geen belletjes rinkelen...
Ik begrijp niet dat iemand dit toelaat... Als het om slechte gewoontes gaat zoals de dop van de tandpasta nooit erop draaien valt er natuurlijk iets te veranderen, maar dit is echt niet normaal. Het is ook niet ok dat je dit zelf niet eerder inziet, zeker omdat je als moeder een voorbeeld bent voor je kinderen.
Gelukkig wonen jullie niet samen. Dumpen die mafklapper.
ik geef mn bek ook maar een douw
Samanthaaatje schreef:
24-09-2019 09:59
Hij kwam zelfs met een opmerking met dat hij niet zo ongelukkig wilt worden als zijn vader. Omdat zijn moeder niet sletterig is en altijd maar gewoon, dat doordat zijn vader ongelukkig is.
gezellige tokkie-familie?
Je zegt dat je niet onzeker bent over jezelf/uiterlijk, maar tegelijkertijd zeg je "Dit berichtje had ik geplaatst om te kijken of dit "normaal" is tegenwoordig."

Dat geeft in mijn ogen aan dat je dus wel onzeker bent. Stel dat iedereen hier had geschreven "" oja hoor, heel normaal, doet mijn vent ook allemaal", had je dan ineens gedacht, oh in dat geval heb ik een prachtvent aan de haak geslagen?!?!

Je hoeft jouw relatie niet te vergelijken met die van anderen, je hoeft alleen maar te bepalen wat jij leuk, prettig, acceptabel vind en daarnaar te gaan leven.

Je hebt 2 kinderen, stel dat die straks verkering krijgen, wat zou je dan voor verkering/partner voor hun willen? Iemand die constant zegt dat ze niet leuk genoeg zijn? Of iemand die constant zegt "ik ben zo blij dat ik jou heb leren kennen, wat hebben we het toch leuk samen"?

Zie al zijn gezeik inderdaad als een verbetering van jezelf, namelijk dat je hebt geleerd dat je hier niet gelukkig van wordt, zet die sukkel aan de kant en ga lekker genieten van de rust en je kinderen. En op een gegeven moment op je gemakje kijken of je een kerel leert kennen waar je het wel mee naar je zin hebt.
Heel herkenbaar dit ik ken het. Maar je geeft zelf het antwoord al.....je zal nooit goed genoeg voor hem zijn.

Wat je ook zal doen voor hem als het ene is "opgelost" "verbetert" zal het volgende wel weer komen.

En uiteraard is het jouw fout en schuld want jij moet mooi zijn en je man tevreden houden anders is hij er op een dag klaar mee en zoekt een vrouw die wel naar hem wilt "luisteren"

Wil jij hier mee door gaan en jezelf echt helemaal kwijtraken?
Vraag je af wie ben ik en wat wil ik !

Is even jammer voor hem want de afgelopen 8 jaar ging alleen maar over hem en het word tijd dat het nu eens over jou gaat.

Beste optie (waarschijnlijk niet de optie die je horen wilt) maak het uit en laat hem maar nadenken waar hij mee bezig is en wat hij nu precies wil. Misschien komt hij tot de conclusie dat hij gewoon bij jou wil zijn om wie jij bent.

Hij gaat hier niet gelukkig mee worden als jij jezelf maar blijft aanpassen en niet kunt zijn wie jij bent.
En het voorbeeld dat jij je kinderen eventueel mee geeft.....dat is nu aanpassen aan de persoon waar je van houd en het maakt niet uit wie je eigenlijk bent.

Het hoort te zijn .....je bent wie je bent en de ander moet dat gewoon accepteren. Natuurlijk zijn er dingen waar je rekening met elkaar moet houden maar zo aanpassen dat je niet jezelf kunt zijn en op eieren moet lopen is toch ook geen leven.
Blijf in jezelf geloven !
hij heeft een depressie he... dit kan gewoon zijn projectie van de depressie zijn...

Maar je mag het altijd uitmaken als je niet blij bent met iemand. Ook als iemand depressief is. Als je iemand niet meer leuk vindt dan maak je het uit. De koek is op na 8 jaar. Gebeurt vaak na een jaar of 7. Gewoon elkaar loslaten en verdergaan. Hij wil blijkbaar nu andere dingen dan dat jij bent, jij vindt hem ook niet meer leuk. Brei er eind aan.
Samanthaaatje schreef:
24-09-2019 09:00

Hij zegt dan dat ik blij moet zijn met een vriend zoals hem en het niet buiten de deur gaat zoeken en het bij mij zoekt.
Wauw klinkt precies als mijn ex.
Deze man heeft volgens mij ook het godsyndroom.
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven