Ik weet het even niet meer

07-02-2020 11:02 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond is mijn relatie geklapt. Heel lullig via Whatsapp en het was een behoorlijke klap in m'n gezicht want ik zag het totaal niet aankomen. We waren zo'n twee jaar bij elkaar en waren voorzichtig bezig de toekomst uit te stippelen. Ik ben 32 (man btw) en zij 28. Elkaar leren kennen op het werk waar we beiden niet meer werkzaam zijn en dat was wel love at first sight. Het is een hele vrolijke en levendige meid en we klik(t)ken supergoed. Probleem is dat ze niet veel zelfvertrouwen heeft. Ze heeft jarenlang een relatie gehad met een kerel die zoals zei het zegt haar emotioneel mishandelde. Ze is dus jaren lang als voetsloof of gerust een bult stront behandeld en daar heeft ze wel een tik aan overgehouden. Naar eigen zeggen 5 jaar single geweest totdat ik om de hoek kwam kijken. De eerste anderhalf jaar samen was werkelijk fantastisch. We zitten op dezelfde golflengte, voelen elkaar heel goed aan, zelfde normen en waarden dat soort dingen. Interesses en muziek zijn wel verschillend maar da's geen punt denk ik dan maar. Hele fijne relatie tot afgelopen oud en nieuw. Ik was een regelmatige drinker. Geen alcoholist maar dronk wel meedere dagen in de week. Per 1 januari ben ik gestopt met het drinken van alcohol en daar zit het 'm denk ik in. Waar ik eerst een rustig en soms dood persoon was bruis ik nu van de energie. Ben geen stuiterbal maar voel me alsof ik weer leef ofzo. Ben nogal van de grapjes en steekjes onder water. In de dagelijkse omgang maar ook in een relatie en dus ook tegen haar. Afgelopen maand ben ik hier wat in doorgeslagen. Dit gaf ze zelf aan en was aan haar kant een issue omdat dit haar deed herinneren aan haar ex. Hier probeerde ik rekening mee te houden en soms ging het goed en soms wat minder. Ze overwoog toen ook om er mee te stoppen omdat ze vond dat we op die manier niet bij elkaar pasten en ze niet wilde dat ik me ging aanpassen omdat ze me dan als persoon zou veranderen. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat we het een tijdje zouden aanzien hoe het loopt. Ik denk niet dat je als je je wat aanpast je als persoon veranderd en vind het ook totaal niet onoverkomelijk. Ik heb mijn minpuntjes, maar die heeft zei ook en maak er geen punt van. We zaten wel in een sleur, maar afgesproken dat we meer zouden ondernemen als avondjes uit, vrienden opzoeken en nog meer. De keren dat we elkaar daarna zagen was het naar mijn idee ook gewoon leuk. Maar van haar kant aan het eind dus schijnbaar niet. Ongeveer een week na deze afspraak gooit ze de handdoek in de ring. Ik ben een goeie jongen, maar we passen niet bij elkaar, succes met de rest van je leven. De fuck. Ze wil ook niet face to face met me praten omdat ze "bang" is dat ze overstag gaat om bij me terug te komen. Afspraken maken om dingen te beteren en dan dit. Ik heb niet eens de kans gehad en zei weet niet hoe het had kunnen zijn. Gelijk een dikke muur om zich heen gebouwd. Zo zit ze ook gewoon in elkaar ivm haar verleden, maar fijn is het niet. Ze zegt dat ze rust wil en ondanks dat ik het niet met haar keuze eens ben moet ik haar dat wel geven en dit accepteren. Het was best een pittig Whatsapp gesprek (ik mocht niet naar haar toe komen) dus ik heb vannacht nog even m'n verontschuldigingen aangeboden. Even teveel emotie. Nog geen reactie op gekregen en die ga ik denk ik ook niet krijgen, maar da's voor nu prima. Ze zei nog niet zo lang geleden dat ze zo blij met me was en dat als de relatie ooit kapot zou gaan ze vrienden met me wil blijven omdat we bovenal toch echt maatjes waren die gelukkig ook een relatie hadden gekregen.

Ik denk dat ze vooral in de knoop zit met zichzelf en de druk van een relatie er niet bij kan hebben omdat ze teveel moest (van zichzelf?). Nu wil ik haar eigenlijk een voorstel doen om de komende tijd als vrienden te kijken hoe het kan gaan als we onze gemaakte afspraken zouden naleven met het idee dat ik moeite voor haar doe (deed ik sowieso wel) en haar terug verover. Gewoon lekker vrij en zonder verplichtingen en dan zien waar het schip strand (of niet). En dat is ook gelijk de vraag: wat zouden jullie doen? Het er bij laten zitten of overgaan op actie? Bij mij zit de liefde echt diep en ik denk bij haar ook, maar dat ze het even niet trekt. Ook omdat ze bezig is met afstuderen, plus stage en nog een bijbaantje heeft. Ik wil haar hier ook niet direct mee overvallen dus ik laat haar nog even mee rust als ik dit idee doorzet. Als ik het nu direct doe werkt het denk ik sowieso averechts. Zouden jullie het er bij laten zitten of zou je er juist voor willen vechten? Stel dat je in mijn schoenen staat en je (ex)partner komt met dit idee op de proppen? Zou je het een kans geven? Ik weet van haar moeder dat ze echt van me houd. Denk dat ze door dit alles niet lekker in haar vel zit en dit een soort wanhoopsdaad is. Als ik het hierbij laat en niks doe gebeurd er niks en heb ik bij voorbaat al verloren. Graag advies of tips.
Dus, zodra je je even niet gedraagt zoals zij het wil, maakt ze het maar uit? En dan ook nog via whatsapp? Voor mij kon ze in de ****** zakken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Wat volwassen van haar zeg. Sjonge. Zoek een leuke vriendin.
Jij hebt bij voorbaat verloren als je niets doet? Waarom is het voor jou niet belangrijk wat ZIJ wil? Zij heeft het uitgemaakt, dat is haar goed recht. Wat de reden ook is, ze wil niet meer. Laat haar met rust en ga verder met je leven.

Waarom heb je nog contact met haar moeder trouwens? Wat vertel je hier niet?
En wat is een 'pittig' gesprek en hebben jullie vaker 'pittige' gesprekken?
Life is short. Eat dessert first.
Nou ja, ik snap haar wel. Je schrijft dat je van de grapjes en de steekjes onder water bent en dat je daar nogal in bent doorgeslagen (wat voor mij inhoudt dat je eigenlijk zelf ook vindt dat het too much was), zij vond dat blijkbaar absoluut niet prettig en jij probeerde daar rekening mee te houden en dat ging soms goed en soms niet, daar maak ik uit op dat het nadat zij had aangegeven dat ze dat onprettig vond nog een aantal keer is gebeurd. Ik denk dat ze er nu gewoon echt even zat van is en het idee heeft dat jij het blijkbaar echt niet kan laten om haar te pesten op een manier die ze naar vindt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Laat haar lekker in de haar sop gaar koken met haar issues, wat een aanstelster. Man, dan was ze dus 21 ofzo toen het met die eikel uit ging, is ze nu van plan daar de rest van haar leven last van te blijven houden. Nou lekker doen, maar dan wel zonder jou zou ik zeggen. Laat haar eerst eens wat ballen kweken. Gaat ze straks na haar afstuderen ook zo overgevoelig op haar werk doen en moeilijke gesprekken ontwijken? Nou gaat wat worden.
Hoezo is zij een aanstelster? Hij geeft hier zelf al toe dat hij zich misdragen heeft. Als hij dat al zo zegt zal het mogelijk volgens haar nog erger zijn. En hij maakt het ook nog eens haar schuld want zij heeft een tik overgehouden aan haar ex, dus dat hij naar deed was wel waar maar het is haar schuld dat ze er niet mee kan dealen.

Zij wil niet meer. Dat mag. Een relatie mag je verbreken als je je niet fijn meer voelt. Dat maakt haar geen aansteller maar dat maakt haar iemand die nu goed weet waar haar grenzen liggen. Niet tot als je de ex in spe bent, maar wel haar goed recht.

Dan blijven drammen en ‘afspraken maken’ klinkt wederom niet echt leuk.
Mogelijk is ze gewoon heel verstandig dat ze niet irl wil praten want het leest ook alsof hij haar niet heel serieus neemt en gaat proberen over te halen. Slim dat ze dat voorkomt.

To laat haar met rust
We weten niets van jullie relatie af, maar wie weet speelde er wel meer. Misschien was jouw gedrag van de laatste tijd de druppel. Of misschien was de relatie nooit zo goed? Het uitmaken via Whatsapp is verre van chique. Maat laat haar maar even met rust. Haar achterna zitten werkt verstikkend. Laat haar even helemaal met rust en als ze er zelf behoefte aan heeft dan meldt ze zich bij je. Maar ga haar niet wanhopig proberen terug te krijgen, want iemand die een relatie zo verbreekt via Whatsapp daar kun je geen serieuze relatie mee opbouwen.
Th∅rdis schreef:
07-02-2020 11:48
Hoezo is zij een aanstelster? Hij geeft hier zelf al toe dat hij zich misdragen heeft. Als hij dat al zo zegt zal het mogelijk volgens haar nog erger zijn. En hij maakt het ook nog eens haar schuld want zij heeft een tik overgehouden aan haar ex, dus dat hij naar deed was wel waar maar het is haar schuld dat ze er niet mee kan dealen.

Zij wil niet meer. Dat mag. Een relatie mag je verbreken als je je niet fijn meer voelt. Dat maakt haar geen aansteller maar dat maakt haar iemand die nu goed weet waar haar grenzen liggen. Niet tot als je de ex in spe bent, maar wel haar goed recht.

Mogelijk is ze gewoon heel verstandig dat ze niet irl wil praten want het leest ook alsof hij haar niet heel serieus neemt en gaat proberen over te halen. Slim dat ze dat voorkomt.

To laat haar met rust
Precies.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ja blablabla leuk allemaal je dr Phil analyse, maar ze leert je nu pas echt kennen en ze vindt je niet leuk. Deal with it.
Star² schreef:
07-02-2020 11:52
Ja blablabla leuk allemaal je dr Phil analyse, maar ze leert je nu pas echt kennen en ze vindt je niet leuk. Deal with it.
Dit dus. En je eigen aandeel verpak je mooi. ‘Even teveel emotie’ ‘pittig gesprek’ maar hé, je hebt je excuses aangeboden. En zij heeft issues door haar ex dus het is allemaal niet jouw schuld. Ik vraag me af hoe ‘teveel emotie’ er uit ziet. Je hebt vast niet een virtueel potje zitten snotteren als je je excuses ervoor moet aanbieden.
Nou... ik lees vooral de "steekjes onder water". Wat voor steekjes zijn dat dan? Gewoon rotopmerkingen naar haar toe? Daar zou ik ook geen zin in hebben eerlijk gezegd.

En nu al in een sleur klinkt ook niet best.

Hoe lullig ook, ze mag het altijd uitmaken. Ik zou er niet aan gaan trekken. Dat werkt averechts. Het beste wat je kan doen als iemand het uitmaakt is zeggen... ik vind het heel jammer, maar ik respecteer je keuze.
Laat haar twee,drie weken met rust en probeer dan nogmaals op een openbare plek t gesprek aan te gaan. Wil ze dan nog niet , dan zou ik verdergaan met mijn leven.
Wat ik wel opmerkelijk vind aan je verhaal, is dat je zegt dat ze weinig zelfvertrouwen heeft. Je zegt dat dat het probleem is. De manier waarop je dat zegt vind ik best bijzonder. Niet op een positieve manier.
Je alcoholgebruik en je afwijkende gedrag praat je goed. Alsof het allemaal aan haar ligt.
Ik vind het ook echt een teken dat je gedrag zo verandert door het niet nuttigen van alcohol. Met alcohol ben je dus een bijzonder persoon, maar zonder alcohol vertoon je ook bijzonder gedrag. Kan het zijn dat je haar de schuld van alles geeft, maar je het eigenlijk zelf de schuldige bent?
Ik ben heel benieuwd naar haar verhaal.

Mijn vriend wil ook nog wel eens neigen tot doorslaan in zijn lullige grapjes en steekjes onder water en laat dat nou nét het kantje zijn dat ik allerminst leuk aan hem vind! Als jij eerst niet zo was en nu wel dan kan dat prima een dealbreaker zijn. Mijn vriend was al zo, ik slik dat erbij.

Ik wil je niet aanraden weer te gaan zuipen maar een beetje minderen in je lollige lolletjes en je grappige grapjes kan een goed idee zijn als je vrienden wilt behouden.
Ik vind het nogal vreemd dat je doet alsof het zomaar ineens uit is terwijl jij al langere tijd lullig tegen haar doet en jullie samen ook nog weinig leuke dingen deelden. Zij maakte dat al een aantal maal kenbaar en jou antwoord daarop was: we zien wel en ik doe zo omdat ik niet drink en nu denk je dat een soort open relatie de oplossing is omdat je haar nee niet kunt accepteren. En verder ligt het zogenaamd aan haar en haar verleden...

Sorry hoor maar jouw gedrag is echt zo ontzettend kansloos. Je neemt echt 0,0 verantwoordelijkheid voor je eigen aandeel.
Neem haar serieus en laat haar met rust.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
07-02-2020 12:12
Ik vind het nogal vreemd dat je doet alsof het zomaar ineens uit is terwijl jij al langere tijd lullig tegen haar doet en jullie samen ook nog weinig leuke dingen deelden. Zij maakte dat al een aantal maal kenbaar en jou antwoord daarop was: we zien wel en ik doe zo omdat ik niet drink en nu denk je dat een soort open relatie de oplossing is omdat je haar nee niet kunt accepteren. En verder ligt het zogenaamd aan haar en haar verleden...

Sorry hoor maar jouw gedrag is echt zo ontzettend kansloos. Je neemt echt 0,0 verantwoordelijkheid voor je eigen aandeel.
Neem haar serieus en laat haar met rust.
Dit ja! Kijk ook even naar je eigen gedag en aandeel TO en wat lullig en gemeen om het nu op haar verleden te gooien, inderdaad kansloos gedrag.
Th∅rdis schreef:
07-02-2020 11:48

To laat haar met rust
Dit. En over dat vrienden blijven. Mensen zeggen zo veel als ze in een relatie zitten. En nu is het allemaal nog te vers om vrienden te zijn. TO wil ook helemaal geen vrienden zijn, maar een opening om het weer te proberen.
Laat het maar los, als zij niet kan leven met wie jij bent zit vrienden zijn er ook niet in lijkt mij. Haar opmerking over vrienden willen zijn als de relatie klapt een maand geleden, is ook gewoon raar. Volgens mij is er iemand anders, bespaar je de pijn en laat los.
Zij!!!
What have we done....
zurimat schreef:
07-02-2020 12:20
Laat het maar los, als zij niet kan leven met wie jij bent zit vrienden zijn er ook niet in lijkt mij. Haar opmerking over vrienden willen zijn als de relatie klapt een maand geleden, is ook gewoon raar. Volgens mij is er iemand anders, bespaar je de pijn en laat los.
Hoezo zou er iemand anders moeten zijn? Ik maak dat echt nergens uit op, ik denk dat de ex van TO gewoon puur op zijn rare lollige klotegedrag (wat zou komen door het stoppen met drinken na oudjaarsdag) is afgeknapt en gelijk heeft ze.
Mijn vrienden doen niet lullig tegen mij om vervolgens de schuld op mijn verleden en mijn zelfvertrouwen te schuiven. Met dat soort vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dus eerst dronk je vaak en de laatste maand zit je 'leuk' steken te geven.

Ze is gewoon afgeknapt.
Ammiedammie schreef:
07-02-2020 12:08
Wat ik wel opmerkelijk vind aan je verhaal, is dat je zegt dat ze weinig zelfvertrouwen heeft. Je zegt dat dat het probleem is. De manier waarop je dat zegt vind ik best bijzonder. Niet op een positieve manier.
Je alcoholgebruik en je afwijkende gedrag praat je goed. Alsof het allemaal aan haar ligt.
Ik vind het ook echt een teken dat je gedrag zo verandert door het niet nuttigen van alcohol. Met alcohol ben je dus een bijzonder persoon, maar zonder alcohol vertoon je ook bijzonder gedrag. Kan het zijn dat je haar de schuld van alles geeft, maar je het eigenlijk zelf de schuldige bent?
Dit.
viva-amber schreef:
07-02-2020 12:24
Mijn vrienden doen niet lullig tegen mij om vervolgens de schuld op mijn verleden en mijn zelfvertrouwen te schuiven. Met dat soort vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Precies, ik word er gewoon pissig van als ik het lees. Ik had ook zo'n fijne vriend wat inmiddels al een tijdje een ex is en blijft, precies het zelfde gedrag bah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven