Ik weet niet wat te doen meer

29-12-2008 21:50 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik weet niet goed te beginnen,heb 2 jaar een relatie,en ben 15 november bij mijn vriend ingetrokken,omdat we wilden samenwonen. Ik heb mijn huur opgezegd,en ben bij hem ingetrokken. Nu wil het geval dat mijn vriend op tweede Kerstdag zeg,dat hij met de relatie wil stoppen. Mijn wereld is ingestort,heb nu geen huis meer,adres allemaal laten veranderen,alle instanties.Ben zo verschrikkelijk boos en verdrietig. Ik moet weg van hem,maar ik weet niet waar naar toe. Nu heb hij gezegd dat ik bij hem mag blijven tot dat ik een ander huis heb. Hij snap geloof ik niet dat zoiets heel erg lang duurt. Hij voelt zich nu opeens gevangen in de relatie????

Heel veel spullen van mij zijn weg gedaan,omdat hij die niet mooi vond,waar ik altijd zuinig op was. Nu heb ik bijna met helemaal niets meer, Ik werk wel,maar verdien niet veel ongeveer 1000 euro per maand. Ik weet het allemaal niet meer,kan niet meer nadenken,slapen of eten.Waar haal ik geld vandaan om opnieuw een huis in te richten? En moet ik bij hem zo;ang blijven,hij doet alsof het hem allemaal niets kan schelen.Sorry ik moest het even kwijt,dat je leven zo opeens kan instorten,ik was echt gelukkig.

Jolan
quote:wuiles schreef op 29 december 2008 @ 22:27:

Moet ik hieruit begrijpen dat jullie 'vergeten' zijn een samenlevingscontract of iets dergelijks af te sluiten? En dat jij niet mede-eigenaar of mede-huurder van zijn woning bent geworden?Lijkt me dat je daar soms niet meteen aan denkt. Ze woonde amper 1,5 maand samen!
Daar zit wat in Toffifee, maar toch had ze het kennelijk moeten doen. Dit bedoel ik niet als natrappen,want ook ik heb ooit in een bijna vergelijkbare situatie gezeten. Maar kennelijk moet je wel zo zakelijk zijn. Als je gaat samenwonen, denk je daar niet zo snel aan, je verheugt je op een nieuwe stap in je leven. Helaas is dit het trieste bewijs dat je samenwonen bijna niet meer zonder je advocaat en notaris kan....
Tsjonge wat een eikel!

Ik zou in ieder geval wat van zijn spullen meenemen ook al staat er niks op papier. Hij heeft haar gedwongen bepaalde dingen weg te doen.

En dan iets meer dan een maand later haar op straat zetten.

Nou dan was het bij mij oorlog!

Ik nam spullen mee al stuurde hij politie op mijn dak. Hij heeft het vast ook niet op papier staan.

Als ik zo was behandeld was ik witheet.

Tuurlijk zou ik in de tussentijd beleefd blijven maar op het moment dat ik weg ging zou ik toch nog even wat proberen.

Als hij er niet mee eens was dat ik iets meenam zou ik zeggen: jij wilde dat ik weg ging en hebt me mijn spullen laten wegdoen. Dan verwacht ik wel wat mee te kunnen nemen.

En anders een paar sterke kerels mee
quote:toffifee schreef op 30 december 2008 @ 08:59:

[...]

Lijkt me dat je daar soms niet meteen aan denkt. Ze woonde amper 1,5 maand samen!Dit soort zaken regel je voordat je gaat samenwonen, niet erna. En waarom zou je dit soort zaken 'vergeten' te regelen? Dat hoort er toch gewoon bij?
quote:wuiles schreef op 30 december 2008 @ 09:28:

[...]

Dit soort zaken regel je voordat je gaat samenwonen, niet erna. En waarom zou je dit soort zaken 'vergeten' te regelen? Dat hoort er toch gewoon bij?

Precies! Ze was tenslotte -helaas!!!- ook niet vergeten haar huis op te zeggen. Ze had dat beter kunnen vergeten, dan kon ze nu tenminste gelijk terug.

Overigens vind ik dat je gewoon die kerel moet dwingen je spullen te vergoeden die je voor hem hebt opgegeven. Dreig hem maar dat je gewoon in zijn huis blijft zitten zolang hij geen goed alternatief voor je heeft geregeld.
Wat vreselijk naar voor je en dat je er voor de volle 100% bent gegaan moet je jezelf niet kwalijk nemen.

En betreft een samenlevingscontract, ik ken maar bar weinig mensen die dit meteen hebben geregeld.
je mag in nl niet iemand zomaar op straat zetten. en volgens mij heb je na 3 maanden al rechten in een woning. ik zou mijn rechten meteen gaan opzoeken en daar gebruik van maken! sterkte!
In dat geval heeft ze dus geen rechten omdat ze nog maar vanaf half november samenwoont, dus 1,5 maand.
Jeetje, wat een hork zeg! Hoe kun je in godsnaam gaan samenwonen en iemand na 6 weken de deur wijzen, het gaat er bij mij gewoon niet in. Had je geen enkel vermoeden dat het zo zou lopen?

Misschien kun je nog wat van je oude spulletjes terughalen (als je ze ten minste niet verkocht hebt)?

Volgens mij heb je wel urgentie bij de woningbouwvereniging als je de situatie uitlegt. Gewoon heel duidelijk aangeven dat je niet meer bij hem kunt wonen, dat de situatie onhoudbaar geworden is en je anders geen dak boven je hoofd hebt. En iederen week bellen als ze je niet gelijk iets aanbieden.

Verder kun je het inderdaad in de particuliere sector proberen.

Meis, heel veel sterkte en hopelijk vind je gauw weer een eigen plekje...
Urgentie krijg je alleen als er sprake is van huiselijk geweld oid.

Vind het trouwens wel enormn raar van hem dat ie het samenwonen toch heeft doorgezet. Hij moet toch al zoijn twijfels gehad hebben. Of is ie er juist door het samenwonen achtergekomen dat jullie toch niet bijelkaar passen.

Flink k*t is het wel. Samenlevingscontract had je beter wel kunne refelen. medehruurder had je ws nu nog niets aan gehad. in de meeste gemneentes geldt dat je minimaal 2 jaar medehuurder moet zijn voor je er rechten aan kunt ontlenen, dus zelfs al had je dat geregeld, dan was 1,5 maand te kort geweest. Zou er nu wel bij je vriend op andringen dat hij jou de helft van de inboedel meegeeft, noodzakelijke apparaten verdelen of hij betaalt jou een vergoeding voor wat je hebt weggedaan. Moet natuurlijk niet zo zijn dat jij alles kwijt bent en hij gewoon vrolijk verder leeft. Toen jullie besloten te gaan samenwonen en jij dingen wegdeed betekende dat ook dat zijn spullen jullie spullen werden en dus nu verdeeld moeten.

Sterkte.
Wat heeft het nu voor een nut om op het ontbreken van een samenlevingscontract te wijzen? Ze had toch hoe dan ook andere woonruimte moeten zoeken? En haar spullen zou ze daardoor ook niet teruggekregen hebben. De enige meerwaarde lijkt mij erin te bestaan dat zij dan eventueel geld voor de verhuizing had kunnen krijgen of voor nieuwe spullen.

Ook als je een samenlevringscontract hebt, is een verbroken relatie k*t en kosten heb je volgens mij altijd als je uit elkaar gaat na samenwonen.
Wat een rotsituatie.. succes!

De volgende keer niet meer je fijne spulletjes weg doen omdat je partner ze lelijk vind en jij dus niets meer van jezelf in jullie huisje "samen" hebt!
quote:es1450 schreef op 30 december 2008 @ 15:21:

Wat heeft het nu voor een nut om op het ontbreken van een samenlevingscontract te wijzen? Ze had toch hoe dan ook andere woonruimte moeten zoeken? En haar spullen zou ze daardoor ook niet teruggekregen hebben. De enige meerwaarde lijkt mij erin te bestaan dat zij dan eventueel geld voor de verhuizing had kunnen krijgen of voor nieuwe spullen.

Ook als je een samenlevringscontract hebt, is een verbroken relatie k*t en kosten heb je volgens mij altijd als je uit elkaar gaat na samenwonen.TO had kunnen vastleggen dat de inboedel gezamenlijk eigendom zou worden. Na de scheiding zouden de kosten dan aanzienlijk lager zijn geweest. Ik begrijp dat zij nu zo goed als met lege handen staat en dat was te voorkomen geweest. Mogelijk was haar ex-partner niet eens gaan samenwonen onder de conditie dat de boedel gezamenlijk eigendom zou worden. In dat geval had TO direct haar conclusies kunnen trekken en zichzelf beter hebben beschermd tegen de financiële consequenties van het voortijdig eindigen van de relatie.
Wuiles heeft gelijk, ze had dan in ieder geval recht op de helft van de inboedel, en bijv. stel hij heeft een woningduur van X bij de WBV dan had ze wellicht het nummer kunnen laten splitsen in geval ze samen de huurder waren op het contract. Vriendin gaat nu scheiden, zij is de huurder, maar de WBV zet het nummer nu op beider naam. Daarmee heeft hij een hoge woningduur (iets van 13 jaar) opgebouwd, en kan hij sneller een woning vinden.

Het is alleen zo verdomde kloterig allemaal. Je verwacht gewoon niet dat degene die je lief hebt, je dit kan flikken. En ja, ik weet het, heb het zelf ook ondervonden in andere zin, het gebeurt, helaas. Niet voor niets zeg ik wel eens, samenwonen, trouwen etc, is niets anders dan een zakelijk contract. Hoe lullig ook, maar dat soort dingen hebben niets met liefde te maken.
Erg rot voor je meid. Ik kan me goed voorstellen dat je het allemaal even niet ziet zitten. Mijn vriend heeft ook net een huis gekocht, maar ik hou voorlopig nog mijn huis aan. Onze relatie vind ik nog niet stabiel genoeg om bij hem in te trekken. Een vriendin van mij heeft het zelfde probleem als jou, die had 5 jaar een relatie en nu is hij bij haar weg. Ze zaten nog amper een jaar in het huis.

Misschien tijdelijk bij je ouders een optie, en natuurlijk goed de advertenties van de woningstichting in de gaten houden! Heel veel sterkt meid, alles komt goed..
Wat ongelooflijk K.. voor je. Kan me voorstellen dat je dit niet hebt zien aankomen.

Zijn er geen familieleden of vrienden waar je tijdelijk terecht kan? Als ik jou was zou ik zo snel willen dat ik weg was.

En ik weet niet hoe kapitaalkrachtig jouw ex is maar ik zou toch ook bij hem het eea verhalen...door hem zit je in deze situatie.

Veel sterkte ermee.
quote:wuiles schreef op 30 december 2008 @ 19:26:

[...]

TO had kunnen vastleggen dat de inboedel gezamenlijk eigendom zou worden. Na de scheiding zouden de kosten dan aanzienlijk lager zijn geweest. Ik begrijp dat zij nu zo goed als met lege handen staat en dat was te voorkomen geweest. Mogelijk was haar ex-partner niet eens gaan samenwonen onder de conditie dat de boedel gezamenlijk eigendom zou worden. In dat geval had TO direct haar conclusies kunnen trekken en zichzelf beter hebben beschermd tegen de financiële consequenties van het voortijdig eindigen van de relatie.Hallo zeg, dat doet toch niemand? Zou lekker zijn, ben je opeens je halve boedel kwijt a tig duizenden euro's. Het is van de partij die ergens intrekt gewoon niet slim om huis en spullen gelijk al op te ruimen.
Eh even over dat huurcontract,waar ik woon kan iemand niet eens meteen bij op het huurcontract worden bijgeschreven.

Hier moet iemand eerst 2 jaar bij je op het adres ingeschreven hebben gestaan voor hij op het huurcontract kan worden bijgeschreven.

Het zou maar zo kunnen dat dat bij TO ook het geval is.
quote:elninjoo schreef op 31 december 2008 @ 07:03:

[...]

Hallo zeg, dat doet toch niemand? Zou lekker zijn, ben je opeens je halve boedel kwijt a tig duizenden euro's. Het is van de partij die ergens intrekt gewoon niet slim om huis en spullen gelijk al op te ruimen.

Ja dat is het risico van samenwonen. Nu is Jolannie alles kwijt. Je kan bij een samenlevingscontract altijd bepaalde zaken apart benoemen als je zeker wilt zijn dat de ander daar niet, of met de helft, vandoor kan gaan. Maar als je het oprecht met elkaar meent, dan maak je dat samenlevingscontract, ook met het risico dat je de helft kwijt bent.

Ben het verder wel met je eens dat het niet slim is om alles weg te doen, maar vergeet niet dat Jolannie een klein inkomen heeft. Dubbele huur trekt ze niet. Wel was het verstandig geweest als zij haar huis had aangehouden, met spullen, voor een half jaar ofzo, en dat wellicht iemand dat dan huurt. Of dat mag is natuurlijk altijd tricky, maar het was een optie geweest. Aan de andere kant, ze zijn al 2 jaar samen en nu krijgt hij ineens het spaans benauwd?
quote:Muis66 schreef op 31 december 2008 @ 12:53:

[...]

Dubbele huur trekt ze niet. Vandaar 't voordeel van latten. Dan heb je ieder gewoon je eigen huis wat je zelf kunt betalen van je eigen inkomen en dus ook geen verlies (behalve emotioneel) als de relatie sneuvelt.
quote:elninjoo schreef op 31 december 2008 @ 12:56:

[...]

Vandaar 't voordeel van latten. Dan heb je ieder gewoon je eigen huis wat je zelf kunt betalen van je eigen inkomen en dus ook geen verlies (behalve emotioneel) als de relatie sneuvelt.

Geef ik je tot op zekere hoogte gelijk in. Zo'n 10-15 jaar geleden zou ik niets liever gedaan hebben dan samenwonen, trouwen. En dat deed ik ook. Nu een traumatische scheiding verder wil ik nooit meer mijn dak boven mijn hoofd kwijt zijn. Dus ja, ik ga voor latten. Ben 40+, heb zoiets van: ik heb een kind dus een gezin, waarom zou ik nog trouwen/samenwonen? Latten is voldoende. Ik denk dat Jolannie nog in die stap ervoor zit, die ik beschreef. Latten heeft zijn voordeel, maar veel mensen willen gewoonweg bij elkaar zijn. Begrijpelijk. En tja, de pip is, dan moet je ondanks alle verliefde gevoelens en vertrouwen in elkaar de boel toch goed regelen....

Je verwacht eigenlijk niet dat je partner je zoiets zou flikken. Ja het kan, het gebeurt ook, dat zie je hier maar weer eens....
Hai

Ik heb julie reacties gelezen,en ik had mijn huur per 31-12-08

opgezegd,en me per 1-9-09 bij hem in laten schrijven. Ik ben gisteren gelijk naar her stadhuis gegaan,en die inschrijving on gedaan laten maken,en me bij een vriendin inwonende laten inschrijven,mijn voordeel daarmee is dat mijn woonpas geldig blijft,die ik dus bijna 5 jaar heb,dus gelukkig goeie kansen maakt als ik ga reageren op een klein huisje. Ik zit inderdaad nog bij hem,omdat ik bijna niemand heb helaas. Ik heb het er wel heel erg moeilijk mee,omdat ik nog steeds van hem houd. Dan ben ik heel boos en dan weer verdrietig. Vanavond gaat hij lekker stappen met zijn vrienden,dus zit ik hier alleen. Ik ben wel uitgenodigd bij iemand,maar voel me niet fijn en wil niet hun avond verpesten. Bedankt voor de tips voor kamer en antikraakwoningen. Ik snap er nog steeds niets van,ik probeer elke keer met hem te praten,maar dan word hij boos. Ik voel me zo bedonderd. En wat julie zeiden over spulletjes dat geloof ik ook wel,dat komt wel goed.

Bedankt dat ik het even kwijt kon en voor julie advies.
Veel sterkte en ik wens je in 2009 veel liefde, kracht en moed toe

Gelukkig dat je nu meer zicht hebt op een huis, flat dus. Ik ga voor je duimen.

Ik kan me voorstellen dat deze situatie heel moeilijk voor je is maar laat de moed niet zakken hoor. Die verliefde gevoelens van jou naar hem toe worden minder maar het kost tijd.

je zit echt in een enorme rotsituatie en ik kan me voorstellen dat je er helemaal naar van wordt... Geef jezelf tijd en probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken.

Misschien een idee om eens te kijken hoe je aan nieuwe spulletjes en zo kunt komen?
Twee huizen aanhouden vind ik onzin, want hoe lang moet je dat doen dan? Een paar weken? Een paar maanden? En het huis van je vriens wordt toch niet echt je huis als je niet helemaal daar woont met alles spullen en zo.

En de helft van de inboedel gezamelijk maken vind ik onrealistisch, maar idd zij had een bedrag af kunnen spreken wat zij van hem zou krijgen als vergoeding van de kosten. Alleen weet ik niet hoe hoog die zou moeten zijn. Als zij duure spullen verkocht heeft, heeft zij er vast geld voor gekregen en wat als de spullen sowieso al niet veel waard waren?
quote:jollannie schreef op 31 december 2008 @ 20:37:

Ik ben wel uitgenodigd bij iemand,maar voel me niet fijn en wil niet hun avond verpesten.Als degene die je uitgenodigd heeft je situatie kent, zal hij/zij vást ook naar je verhaal willen luisteren. Neem die ruimte en lucht je hart
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven