Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
04-01-2021 19:06
Nee ja, want dán mag je je vriend wel zomaar met een kind opzadelen.
Dat zeg ik niet.

Ik vraag mij af wat deze dame heeft doen vermoeden dat TO er wel blij mee zou zijn. Nu ontdekt ze dat ze 10 jaar van haar leven heeft weggegooid, omdat hij steeds zei die tijd komt misschien nog wel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Poezenman schreef:
04-01-2021 08:20
Mijn vriendin wist dat ik geen kinderen wil, in tegenstelling tot haar heb ik geen gelukkige jeugd in een fijn gezin gehad en ik weet niet eens hoe je vader moet zijn, laat staan een goede.
En ja een condoom was een goede geweest, als ik wist dat ze zomaar zou stoppen met de pil had ik dat wel gedaan.
Als dat de reden is en niet omdat je bijv kinderen niet zo leuk vindt of zelfs haat, dan zou je het in principe kunnen proberen? Want als manzijnde kun je altijd bij je partner weggaan ook al zijn er kinderen in het spel. (Niet dat dat oké is, maar het kán, makkelijker dan als vrouwzijnde.)

Want wie weet, als je het zou proberen, begin je het misschien fantastisch te vinden!? Je bent namelijk niet per direct een slechte vader, iedereen moet het leren om goede ouders te worden/zijn. Ook kinderen die uit een soortgelijke situatie komen kunnen goede ouders zijn/worden. Misschien juist meer omdat je weet hoe je het niet wil.

Ga eens aan het idee wennen en kijk dan alsnog of je het niet wil, of er toch voor open staat als je eenmaal aan het idee gewend bent.
Maar ook als TO ervoor kiest, moet er een goed gesprek komen. Dit kan zowel nu als in de toekomst een negatieve doorwerking hebben. Er is een vertrouwen geschaad. En niet zomaar één. Ze heeft een levensbeslissing alleen genomen. Dit is niet iets om luchtig over te doen.
AudiR8 schreef:
04-01-2021 19:14
Als dat de reden is en niet omdat je bijv kinderen niet zo leuk vindt of zelfs haat, dan zou je het in principe kunnen proberen? Want als manzijnde kun je altijd bij je partner weggaan ook al zijn er kinderen in het spel. (Niet dat dat oké is, maar het kán, makkelijker dan als vrouwzijnde.)

Want wie weet, als je het zou proberen, begin je het misschien fantastisch te vinden!? Je bent namelijk niet per direct een slechte vader, iedereen moet het leren om goede ouders te worden/zijn. Ook kinderen die uit een soortgelijke situatie komen kunnen goede ouders zijn/worden. Misschien juist meer omdat je weet hoe je het niet wil.

Ga eens aan het idee wennen en kijk dan alsnog of je het niet wil, of er toch voor open staat als je eenmaal aan het idee gewend bent.
Aan het idee wennen?? Proberen?? Het gaat niet om een nieuwe spijkerbroek!
TO wil geen kinderen. Klaar. Vriendin heeft hem keihard belazerd. TO wil wel zijn (financiële) verantwoordelijkheid nemen. Dat is voldoende en pleit voor hem.
viva-amber schreef:
04-01-2021 19:13
Dat zeg ik niet.

Ik vraag mij af wat deze dame heeft doen vermoeden dat TO er wel blij mee zou zijn. Nu ontdekt ze dat ze 10 jaar van haar leven heeft weggegooid, omdat hij steeds zei die tijd komt misschien nog wel.
Wtf, is zij nu ineens een slachtoffer?
Poezenman schreef:
04-01-2021 17:08
Ik begrijp nu dat ik haar nooit had moeten vertrouwen en mezelf had moeten laten steriliseren. Maar dat is allemaal een beetje achteraf gepraat voor mij nu. Zij wil dit kind houden en ik had beter moeten weten.
Dat is toch helemaal geen helpende gedachte, TO? Mijn vraag was overigens retorisch, want in mijn ogen is het nogal onnodig om nu te beschouwen hoe de situatie is ontstaan en al zeker onnodig om je te laten opjutten door mensen die allemaal hun eigen bagage meenemen. Het is zo en het belangrijkste is om samen in gesprek te gaan, misschien samen met een professionele hulpverlener, want op het pad vanaf hier hebben jullie samen invloed.

Sterkte!
Daar ze het wist is het wel echt een rare streek. Ik vraag mij af om hoeverre zij er rekening mee heeft gehouden dat ze er alleen voor kan komen te staan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit is waarom ik toen ik net met mijn huidige man ging daten aan hem vroeg of hij een kinderwens heeft. Als dat niet zo was was ik niet verder met hem gegaan. Ik ga echt niet 10 jaar verspillen aan een man die geen kinderen wil.
Wat een raar beeld heeft een deel van de reageerders van mannen. Ze weten gewoon niet goed wat ze willen, het is een naaistreek om met de pil te stoppen maar als het kind geboren is vind de man in kwestie het vast wel leuk, het is ook prima om eenzijdig met de pil te stoppen want had hij maar moeten weten dat hij zich had moeten laten steriliseren...
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
04-01-2021 18:52
Hmmm, niet alles gelezen, dus misschien mosterd. Dit is 1 kant van het verhaal en hoe is dat verlopen de afgelopen 10 jaar? Misschien heeft TO z’n vriendin wel een het lijntje gehouden met de woorden “ooit of nu nog niet”? En dacht vriendin dat hij alleen een zetje nodig had?

Als dat allemaal niet zo was, vind ik het een naaistreek. Zo ga je niet met elkaar om.
Ja, want de keuze voor een kind is zo simpel. Heb je geen zekerheid, gooi je gewoon een muntje op om te kijken of het kind gewenst is.
Echt, wat een vreemde reacties.
Poezenman schreef:
04-01-2021 17:08
Ik begrijp nu dat ik haar nooit had moeten vertrouwen en mezelf had moeten laten steriliseren. Maar dat is allemaal een beetje achteraf gepraat voor mij nu. Zij wil dit kind houden en ik had beter moeten weten.
Ik vind het wel heel erg rot voor je. Je vriendin had nooit zo’n streek moeten uithalen. Maar iets zegt me dat je over dit onderwerp met name geen kinderen krijgen niet duidelijk met haar hebt besproken. Heb je haar destijds duidelijk gemaakt dat je geen kinderen wil hebben?
Vivavivi schreef:
04-01-2021 18:24
Hoezo passief agressief als je even rust wil?
TO je kunt ook bij haar blijven hoor. Jullie houden toch van elkaar?

Ja! Mee eens.
Wat de vriendin heeft gedaan verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs, maar zoals ze door sommigen wordt neergesabeld klopt ook niet vind ik. Ze moet een erg sterke kinderwens hebben gehad en een grote liefde voor TO. Anders had ze allang een man aan de haak proberen te slaan die wel graag kinderen wil.
Ik vind het naar dat TO, die zegt veel van zijn vriendin te houden, op grote schaal op haar tegen gemaakt wordt.
Ik denk namelijk niet dat haar primaire wens was "hem erin te willen luizen", maar dat ze vooral graag met hem een kind wilde.
Met hem.
Met jou TO.

Hoe ze het gedaan heeft is fout, maar er is natuurlijk nog best een kans dat dit alles positief uitpakt.
samarinde schreef:
04-01-2021 18:44
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar schreef TO niet ergens dat ze samen hebben besloten dat zij de pil zou slikken, en dat hij die pil zou betalen?

Wat ik al vrij eigenaardig vind, op zich. Maar goed.

Daaruit zou je kunnen opmaken - zonder olie op het vuur te willen gooien - dat er misschien toch al een klein twistpuntje speelde, want waarom in vredesnaam zou een vrouw uitgerekend haar anticonceptie door haar vriend willen laten betalen? Het lijkt me dat zij daarmee duidelijk maakte dat ze die pil niet van harte slikte.

Wat overigens niets afdoet aan de naaistreek, hoor. Zeg dan gewoon dat je graag een kind wilt.
Noem je het nou serieus verdacht als de partner die fysiek voor de gezamenlijk gekozen anticonceptie opdraait, niet zelf betaalt?!

Dat is wel heel ongezond achterdochtig.
FadeToBlack schreef:
04-01-2021 19:22
Aan het idee wennen?? Proberen?? Het gaat niet om een nieuwe spijkerbroek!
TO wil geen kinderen. Klaar. Vriendin heeft hem keihard belazerd. TO wil wel zijn (financiële) verantwoordelijkheid nemen. Dat is voldoende en pleit voor hem.
Dat dus.

Ik kan me er niets bij voorstellen, toch maar een kind krijgen want misschien blijk je het leuk te vinden. 't Is niet dat je het weer terug kan stoppen als het tegen valt.
jangela schreef:
04-01-2021 19:28
Ik vind het wel heel erg rot voor je. Je vriendin had nooit zo’n streek moeten uithalen. Maar iets zegt me dat je over dit onderwerp met name geen kinderen krijgen niet duidelijk met haar hebt besproken. Heb je haar destijds duidelijk gemaakt dat je geen kinderen wil hebben?

Wel of niet duidelijk genoeg: je stopt toch niet zonder overleg met anticonceptie?
She was brave and strong and broken, all at once.
@Poezenman:

Ik weet dat het heel makkelijk is om van de zijlijn te roepen dat je haar moet dumpen en rationeel zou dit ook mijn reactie zijn.
Echter mocht ik in jouw schoenen staan en houden van mijn partner, dan zou ik er alles aan doen om er te zijn voor haar en jullie toekomstig kind; en dat zeg ik als bewust kindvrije.
Maar daarnaast zou ik maken dat die sterilisatie rond is, zodanig dat het me geen tweede keer kan overkomen.
Cecilie schreef:
04-01-2021 19:29
Ja! Mee eens.
Wat de vriendin heeft gedaan verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs, maar zoals ze door sommigen wordt neergesabeld klopt ook niet vind ik. Ze moet een erg sterke kinderwens hebben gehad en een grote liefde voor TO. Anders had ze allang een man aan de haak proberen te slaan die wel graag kinderen wil.
Ik vind het naar dat TO, die zegt veel van zijn vriendin te houden, op grote schaal op haar tegen gemaakt wordt.
Ik denk namelijk niet dat haar primaire wens was "hem erin te willen luizen", maar dat ze vooral graag met hem een kind wilde.
Met hem.
Met jou TO.

Hoe ze het gedaan heeft is fout, maar er is natuurlijk nog best een kans dat dit alles positief uitpakt.
Bij Disney zoeken ze nog een scenarist; waar is die kots-emoi?
Moirmel schreef:
04-01-2021 19:32
@Poezenman:

Ik weet dat het heel makkelijk is om van de zijlijn te roepen dat je haar moet dumpen en rationeel zou dit ook mijn reactie zijn.
Echter mocht ik in jouw schoenen staan en houden van mijn partner, dan zou ik er alles aan doen om er te zijn voor haar en jullie toekomstig kind; en dat zeg ik als bewust kindvrije.
Maar daarnaast zou ik maken dat die sterilisatie rond is, zodanig dat het me geen tweede keer kan overkomen.

Dit vind ik ook een lieve reactie, alleen....misschien vindt Poezenman zo'n kind best leuk. En wil ie nog een tweede. Dat weet je niet van tevoren.
ikBedoelHetGoed schreef:
04-01-2021 19:23
Dat is toch helemaal geen helpende gedachte, TO? Mijn vraag was overigens retorisch, want in mijn ogen is het nogal onnodig om nu te beschouwen hoe de situatie is ontstaan en al zeker onnodig om je te laten opjutten door mensen die allemaal hun eigen bagage meenemen. Het is zo en het belangrijkste is om samen in gesprek te gaan, misschien samen met een professionele hulpverlener, want op het pad vanaf hier hebben jullie samen invloed.

Sterkte!
Eens!

Je klinkt als een fijne vent die er graag is voor anderen en nadenkt over hoe zijn acties anderen beïnvloeden. Iets wat misschien ook voortkomt uit je eigen jeugd. Maar het is niet jouw taak om anderen gelukkig te maken en je wil niet een leven leiden dat iemand anders je heeft opgedrongen. Jij mag het leven leiden dat jij wil.
Ik gun je echt een professionele hulpverlener die jouw gevoelens en wensen naar boven krijgt en je de kans geeft om ze te uiten en dat ze serieus worden genomen. Iemand die objectief met je meedenkt. Zodat je ook echt een keuze kan maken vanuit je eigen gevoel en overtuigingen en niet omdat je je vriendin of het ongeboren kind niet wil kwetsen.
Blijf bij jezelf!
Moirmel schreef:
04-01-2021 19:34
Bij Disney zoeken ze nog een scenarist; waar is die kots-emoi?

Nounounou Moirmel... :-[
Moirmel schreef:
04-01-2021 19:26
Ja, want de keuze voor een kind is zo simpel. Heb je geen zekerheid, gooi je gewoon een muntje op om te kijken of het kind gewenst is.
Echt, wat een vreemde reacties.
Ik zeg nergens dat die keuze simpel is toch? Maar blijkbaar wilde vriendin heel erg graag een kindje en ik suggereerde dat TO haar misschien wel aan het lijntje heeft gehouden betreft dit onderwerp. En ze toen dacht: dan help ik je toch een handje met je eeuwige “misschien wel ooit”. Waarbij komt dat vrouwen een biologische klok hebben en mannen niet, dus misschien voelde ze wel heel erg tijdsdruk.

Ik praat haar actie echt niet goed, begrijp me goed.
327 schreef:
04-01-2021 19:25
Wat een raar beeld heeft een deel van de reageerders van mannen. Ze weten gewoon niet goed wat ze willen, het is een naaistreek om met de pil te stoppen maar als het kind geboren is vind de man in kwestie het vast wel leuk, het is ook prima om eenzijdig met de pil te stoppen want had hij maar moeten weten dat hij zich had moeten laten steriliseren...
Niemand zegt dat het ok is om eenzijdig met de pil te stoppen. Tenminste ik heb dat nog nergens gelezen.

Wel dat het handiger is om jezelf te laten steriliseren als je echt geen kind wil als man. Niet alleen om dit soort situaties te voorkomen, maar ook om ongelukjes voor te zijn, want ook de pil is niet 100% veilig.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
04-01-2021 19:37
Ik zeg nergens dat die keuze simpel is toch? Maar blijkbaar wilde vriendin heel erg graag een kindje en ik suggereerde dat TO haar misschien wel aan het lijntje heeft gehouden betreft dit onderwerp. En ze toen dacht: dan help ik je toch een handje met je eeuwige “misschien wel ooit”. Waarbij komt dat vrouwen een biologische klok hebben en mannen niet, dus misschien voelde ze wel heel erg tijdsdruk.

Ik praat haar actie echt niet goed, begrijp me goed.
Enige pagina's geleden werd er een vergelijking gemaakt met verkrachting.
Met het lezen van jouw tekst begrijp ik deze vergelijking eens te beter.
HawaZon schreef:
04-01-2021 19:45
Niemand zegt dat het ok is om eenzijdig met de pil te stoppen. Tenminste ik heb dat nog nergens gelezen.

Wel dat het handiger is om jezelf te laten steriliseren als je echt geen kind wil als man. Niet alleen om dit soort situaties te voorkomen, maar ook om ongelukjes voor te zijn, want ook de pil is niet 100% veilig.
Hij is samen met haar sinds zijn 24ste, hoeveel kans denk je dat hij toen had om zich te laten steriliseren?
sprankelend schreef:
04-01-2021 16:44
Je tweede "correctie" maakt er iets van wat TO zelf niet heeft gezegd. Dat vind ik persoonlijk niet netjes en is (dus) ook niet mijn manier van forummen.

De reden dat ik de focus niet leg op het vertrouwen is dat ik te weinig aanknopingspunten zie om vol mee te gaan op het orgel dat hier al zo gigantisch door ik weet niet hoeveel mensen tegelijk bespeeld wordt. Voor mij is het juist weer heel wonderlijk om te lezen dat iedereen zo precies weet wat deze man die net de schok van zijn leven te verwerken heeft gekregen en zelf aangeeft dat hij nog heel veel van haar houdt en helemaal zo zeker niet is dat hij wel tien jaar relatie uit het raam wil gooien zou moeten doen qua zaken die zijn hele leven op zijn kop gaan zetten. Mensen gaan er hier en masse aan voorbij dat hij gewoon het volste recht heeft ervoor te kiezen zijn vriendin te vergeven.

Iemand vroeg zich net af wat TO eraan heeft dat iedereen hier zo diep de discussie induikt over iets dat al is gebeurd. Daar sluit ik me volledig bij aan. Zo'n heel kippenhok dat zichzelf volledig verliest in het eigen gelijk maakt het zo'n vreselijk ontmoedigende omgeving voor iemand die om hulp of steun vraagt. Terwijl mijn mening over wat zijn vriendin heeft gedaan totaal irrelevant is.
Mooie reactie en heel waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven