Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

zondag 10 januari 2021 om 17:48
Als je gekozen hebt om ouder te worden heb je een zorgplicht.
Daar gaat het hier om: de bewuste keuze van een volwassene om ouder te worden.
To had die keuze niet en als partner vervolgens een abortus weigert zou ze zelf maar moeten opdraaien voor de opvoeding en bijkomende kosten.
zondag 10 januari 2021 om 17:51
Dat betwist ik ook niet. Het kind moet verzorgd worden.
Ik bedoel meer vanuit het punt van de vrouw: hoe kun je jezelf nog recht aankijken als je eerst een kind op de wereld zet tegen de wil van de vader in en dan ook nog eens zijn geld willen aannemen om de zaken van je kind (dat bij jou woont) te betalen
Nul zelfrespect. Het verbaast me gewoon
zondag 10 januari 2021 om 17:55
Dat er sinds een aantal decennia (laat dit even op je in werken, er leeft ook nog een generatie die die optie niet had!) anticonceptie bestaat is simpelweg geen garantie op een ongewenste zwangerschap. De meeste mensen hebben het geluk dat ze krijgen wat ze willen (wel/geen kinderen), maar dat geldt lang moet voor iedereen. Zo maakbaar is het leven namelijk helemaal niet, hoe graag je dat ook zou willen.Moirmel schreef: ↑10-01-2021 17:48Als je gekozen hebt om ouder te worden heb je een zorgplicht.
To had die keuze niet en als partner vervolgens een abortus weigert zou ze zelf maar moeten opdraaien voor de opvoeding en bijkomende kosten.
zondag 10 januari 2021 om 17:57
Daar heeft je kind gewoon recht op. Of de ongewenste vader nu Boris Becker of Jan Modaal is. Waarom zou je je kind dat recht willen ontnemen omdat je als moeder een stomme fout hebt begaan?-April- schreef: ↑10-01-2021 17:51Dat betwist ik ook niet. Het kind moet verzorgd worden.
Ik bedoel meer vanuit het punt van de vrouw: hoe kun je jezelf nog recht aankijken als je eerst een kind op de wereld zet tegen de wil van de vader in en dan ook nog eens zijn geld willen aannemen om de zaken van je kind (dat bij jou woont) te betalen
Nul zelfrespect. Het verbaast me gewoon

zondag 10 januari 2021 om 18:02
Hee, daar is-ie weer. De Uitvlucht om maar geen mening te hoeven hebben.
Ik heb laatst geld gestolen van de bank. Toen ik aangehouden werd zei ik ook: "kan er niets aan doen. Sorry, je hebt pech: het leven is nou eenmaal niet zo maakbaar."
zondag 10 januari 2021 om 18:20
Nee, jij bent niet in staat om mijn mening te begrijpen, dat is iets anders. Mensen hebben geen recht om te krijgen wat ze willen. Het al dan niet krijgen van een kind kan voor veel mensen een bewuste keuze zijn, er zijn ook een hoop mensen die daarin, helaas, geen keuze hebben. Het heeft er zo'n 7 jaar op geleken dat ik bij die laatste groep zou horen, en dan maakt het simpelweg geen reet uit wat je wel of niet wilt. Je hebt het te doen met wat je krijgt.
Je hebt dan weer wel invloed op hoe je daarmee verder gaat.
zondag 10 januari 2021 om 18:26
Zou het? Ook als hij het kind niet erkent?
Hoezo is de vader altijd verplicht tot betalen?
Als je wordt verkracht en zwanger blijkt, verkrachter wordt opgepakt, zou hij dan ook alimentatie moeten betalen?
zondag 10 januari 2021 om 18:45
CHL schreef: ↑10-01-2021 18:20Nee, jij bent niet in staat om mijn mening te begrijpen, dat is iets anders. Mensen hebben geen recht om te krijgen wat ze willen. Het al dan niet krijgen van een kind kan voor veel mensen een bewuste keuze zijn, er zijn ook een hoop mensen die daarin, helaas, geen keuze hebben. Het heeft er zo'n 7 jaar op geleken dat ik bij die laatste groep zou horen, en dan maakt het simpelweg geen reet uit wat je wel of niet wilt. Je hebt het te doen met wat je krijgt.
Je hebt dan weer wel invloed op hoe je daarmee verder gaat.
Je mening is een beperkte.
Voor wie zijn de gevolgen van het bedrog? Daar ga je niet op in anders dan dat je eroverheen stapt met 'je hebt het te doen met wat je krijgt'.
Trek je die denklijn door in alle gevallen? Een man verkracht een vrouw, daar komt een kind uit. De man eist dan een co-ouderschap en claimt kinderalimentatie.
Terecht? Je hebt het te doen met wat je krijgt?
Misschien kun je je mening wat verdiepen hier.
zondag 10 januari 2021 om 19:01
De gevolgen zijn voor alle betrokkenen, of denk je nu werkelijk dat die alleen voor de to zijn? Ja, hij is de grote bedrogene hier en dat vind ik oprecht enorm naar voor hem. Maar ik zie er echt totaal het nut niet van in om hier te gaan zitten bomen dat hij daardoor moreel het recht heeft op compensatie en zou moeten worden ontslagen van zijn zorgplicht, simpelweg omdat hij niet heeft gekregen wat hij wilde, namelijk geen kind. Echt wtf is dat voor rare kinderlijke veronderstelling dat als je onrecht wordt aangedaan je daarvoor gecompenseerd moet worden en het het recht krijgt om een andere betrokkene onrecht aan te doen?babbeleo schreef: ↑10-01-2021 18:45Je mening is een beperkte.
Voor wie zijn de gevolgen van het bedrog? Daar ga je niet op in anders dan dat je eroverheen stapt met 'je hebt het te doen met wat je krijgt'.
Trek je die denklijn door in alle gevallen? Een man verkracht een vrouw, daar komt een kind uit. De man eist dan een co-ouderschap en claimt kinderalimentatie.
Terecht? Je hebt het te doen met wat je krijgt?
Misschien kun je je mening wat verdiepen hier.
Maar hier wel over bomen helpt to ook helemaal niks, want dat is gebakken lucht en verandert niets aan het gegeven dat hij ongewenst vader gaat worden. En daar kan hij de rest van zijn leven bitter over blijven als hij dat wil. Heeft hij ook geen fuck aan.

zondag 10 januari 2021 om 19:02
https://www.lbio.nl/algemene-informatie ... t-geweest/koekie1980 schreef: ↑10-01-2021 18:26Zou het? Ook als hij het kind niet erkent?
Als je wordt verkracht en zwanger blijkt, verkrachter wordt opgepakt, zou hij dan ook alimentatie moeten betalen?
Daar zijn dna-tests voor in dit soort rechtzaken.
zondag 10 januari 2021 om 19:02
De plicht is er, maar dat is geen geautomatiseerd proces. Dus dan moet dat recht wel opgeëist worden.koekie1980 schreef: ↑10-01-2021 18:26Zou het? Ook als hij het kind niet erkent?

zondag 10 januari 2021 om 19:03
Of je ervoor gekozen hebt maakt dus niet zoveel uit. Alle ouders hebben zorgplicht.Moirmel schreef: ↑10-01-2021 17:48Als je gekozen hebt om ouder te worden heb je een zorgplicht.
zondag 10 januari 2021 om 19:11

zondag 10 januari 2021 om 19:13
Het gaat echt om de biologische ouder.
https://stellicher.nl/vader-betalen-bij-niet-erkenning
Tekst van deze site:
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is het niet het geval dat je als man moet instemmen met de geboorte van het kind en het kind moet erkennen om onderhoudsplichtig te zijn voor het kind. Het feit dat je als man niets van het kind wilt weten, zorgt er niet automatisch voor dat je ook geen financiële verplichtingen hebt voor het (ongewenste) kind. In de Nederlandse wet is namelijk bepaald dat de verwekker van een kind dat alleen een moeder heeft onderhoudsplichtig is voor het kind.
zondag 10 januari 2021 om 19:26
CHL schreef: ↑10-01-2021 19:01De gevolgen zijn voor alle betrokkenen, of denk je nu werkelijk dat die alleen voor de to zijn? Ja, hij is de grote bedrogene hier en dat vind ik oprecht enorm naar voor hem. Maar ik zie er echt totaal het nut niet van in om hier te gaan zitten bomen dat hij daardoor moreel het recht heeft op compensatie en zou moeten worden ontslagen van zijn zorgplicht, simpelweg omdat hij niet heeft gekregen wat hij wilde, namelijk geen kind. Echt wtf is dat voor rare kinderlijke veronderstelling dat als je onrecht wordt aangedaan je daarvoor gecompenseerd moet worden en het het recht krijgt om een andere betrokkene onrecht aan te doen?
Als ik je al op een mening kan betrappen dan zou dat zijn: er is een juridische werkelijkheid en dat is nou eenmaal zo dus hoeven we het verder niet over te hebben.
Tja denk ik dan, als het in de wet zou staan dat een vrouw middels bedrog een kind krijgt zij daar geen claim bij derden kan leggen in bijdrage in de kosten, dan zeg jij: het is nou eenmaal zo, totaal echt geen nut om verder over te bomen.

zondag 10 januari 2021 om 19:35
Geen speld tussen te krijgen toch?babbeleo schreef: ↑10-01-2021 19:26Als ik je al op een mening kan betrappen dan zou dat zijn: er is een juridische werkelijkheid en dat is nou eenmaal zo dus hoeven we het verder niet over te hebben.
Tja denk ik dan, als het in de wet zou staan dat een vrouw middels bedrog een kind krijgt zij daar geen claim bij derden kan leggen in bijdrage in de kosten, dan zeg jij: het is nou eenmaal zo, totaal echt geen nut om verder over te bomen.
Of zijn we hier een discussie aan het houden hoe de wet gewijzigd zou moeten worden?
De realiteit in ons land is dat mannen invloed hebben op wel of niet vader worden tot de conceptie. Daarna niet meer.
En in dit geval pakt dat nogal lullig uit voor degene die het overkomt. In andere gevallen beschermt de wet- en regelgeving een specifieke groep mensen.
zondag 10 januari 2021 om 19:37
Nee hoor, dan zeg ik dat dat een krankzinnig idiote wet zou zijn. Dan zou het kind van die vrouw het recht op kinderbijslag, kindgebonden budget enzovoorts ook worden ontnomen? Of bedoel je alleen die derde die biologisch gezien zijn ouders is?babbeleo schreef: ↑10-01-2021 19:26Als ik je al op een mening kan betrappen dan zou dat zijn: er is een juridische werkelijkheid en dat is nou eenmaal zo dus hoeven we het verder niet over te hebben.
En fyi, ik heb het niet over een juridische werkelijkheid, ik heb het over DE WERKELIJKHEID, ofwel de realiteit, het leven. Daar heb je het mee te doen, en ik vind het totaal onzinnig om daar een juridisch doekje voor het bloeden op te plakken, omdat dat namelijk te allen tijde onrecht doet aan een erg onschuldige derde.
zondag 10 januari 2021 om 19:53
Ik weet dat het leven niet maakbaar is.
Ik vind de streek die de vriendin van TO leverde een kuststreek
Ik zie alleen geen oplossing.
Dat is mijn mening: er is geen oplossing voor dit probleem
zondag 10 januari 2021 om 19:53
bia-pia schreef: ↑10-01-2021 19:35Geen speld tussen te krijgen toch?
Of zijn we hier een discussie aan het houden hoe de wet gewijzigd zou moeten worden?
De realiteit in ons land is dat mannen invloed hebben op wel of niet vader worden tot de conceptie. Daarna niet meer.
En in dit geval pakt dat nogal lullig uit voor degene die het overkomt. In andere gevallen beschermt de wet- en regelgeving een specifieke groep mensen.
De beoefening van de rechtswetenschap zou je kunnen omschrijven als de kunst van het redelijke en billijke.
Iets wat de Raad van State wordt verweten uit het oog verloren te hebben in de Toeslagen-misère.
Maar als je gewoon wil zeggen 'ik hoef geen mening te hebben want de wet is absoluut'.
Dat wat je dan voor mening hebt is dat dan.
zondag 10 januari 2021 om 19:55
Het probleem met die wet (bedrog bestraffen vind ik prima) is dat hij niet haalbaar of bewijsbaar isbabbeleo schreef: ↑10-01-2021 19:26Als ik je al op een mening kan betrappen dan zou dat zijn: er is een juridische werkelijkheid en dat is nou eenmaal zo dus hoeven we het verder niet over te hebben.
En dus nooit komt en dus geen oplossing biedt

zondag 10 januari 2021 om 19:59
Hoe je het ook wendt of keert: biologisch gezien is zwangerschap geen 'opt-in' maar 'opt-out'-aangelegenheid. Als je niet zwanger wilt worden, moet je daar actief voor aan de bak. Voor sommige stellen is zwanger worden overigens wel een 'opt-in', daar moeten 2 partijen een medisch traject ondergaan om misschien tot een zwangerschap te komen.
Juridisch gezien is zwangerschap ook niet 'opt-in'. En juridisch gezien worden heel veel vormen van bedrog binnen een relatie als niet-juridisch gezien. Als een van beide partijen vreemdgaat, kan de ander de schade niet verhalen. Als een van beide partijen gezamenlijk geld gebruikt voor doelen die de ander niet heeft goedgekeurd, idem. Als een van beide belooft mee te werken aan het krijgen van een kind over x jaar (wanneer het nog net kan bij de ander, biologisch gezien) en op dat moment afhaakt, waardoor de ander levenslang geen kinderen meer kan krijgen, dan heeft die belofte geen financiële of morele gevolgen voor degene die de belofte niet is nagekomen.
Juridisch gezien is zwangerschap ook niet 'opt-in'. En juridisch gezien worden heel veel vormen van bedrog binnen een relatie als niet-juridisch gezien. Als een van beide partijen vreemdgaat, kan de ander de schade niet verhalen. Als een van beide partijen gezamenlijk geld gebruikt voor doelen die de ander niet heeft goedgekeurd, idem. Als een van beide belooft mee te werken aan het krijgen van een kind over x jaar (wanneer het nog net kan bij de ander, biologisch gezien) en op dat moment afhaakt, waardoor de ander levenslang geen kinderen meer kan krijgen, dan heeft die belofte geen financiële of morele gevolgen voor degene die de belofte niet is nagekomen.
anoniem_402066 wijzigde dit bericht op 11-01-2021 07:39
0.15% gewijzigd

zondag 10 januari 2021 om 21:12
Klopt. En dat is maar goed ook.
Vervelend wel dat mannen als TO er de dupe van worden.