Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Je hebt 2 opties:
- Geen kind willen en weggaan bij je vriendin
- Wel een kind willen en blijven bij je vriendin

Je kunt en mag vriendin niet dwingen tot een abortus. Als je zo tegen kinderen bent had je bovendien ook zelf nog een condoom kunnen gebruiken.
Vriendin bepaalt uiteindelijk zelf of ze het houdt of niet. Relatie is over wegens niet te vertrouwen. Gaat hier om een kind wat ze besluit te krijgen. Zou er wel zijn voor het kind.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
04-01-2021 08:02
Als je zo tegen kinderen bent had je bovendien ook zelf nog een condoom kunnen gebruiken.
.
Dit is natuurlijk ergens zo, maar het staat wel voorop dat het een ongelooflijke naaistreek is van de vriendin, zonder de ander te informeren stoppen met de pil. :nope:
Na een lange relatie zou je elkaar moeten kunnen vertrouwen.

Walgelijke actie van haar, de vriendin had kunnen bedenken dat de reactie van TO mogelijk negatief zou zijn, en zet hiermee niet alleen de eigen relatie maar speelt ook met de toekomst van het kind. Bah!

TO, jij kunt je vriendin niet tot abortus dwingen, maar zij kan jou niet dwingen om bij elkaar te blijven en de vaderrol op je te nemen.
Hoe heftig ook, die keuze staat je vrij.
flipje2 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 08:09
40.95% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Nou, in een relatie van 10 jaar een condoom moeten gebruiken vanwege de kans dat zij zomaar stopt met de pil vind ik bizar. Het is geen fling van 3 maanden he?

Hebben jullie hier gesprekken over gehad TO? Wist zij van het feit dat jij expliciet géén kinderwens hebt? Of hebben jullie het tot nu toe in het midden gelaten?

Verder overigens wel eens met de opties die Dopperfles geeft. Dat kind gaat er (als alles goed gaat) komen, want daar heb jij (helaas, maar terecht) geen invloed op. Aan jou hoe je daar mee omgaat.

Als ik jou was geweest en mijn partner was 100% op de hoogte van mijn geen-kinderwens, dan zou ik me zo bedrogen voelen dat de relatie stuk zou zijn. Veel sterkte gewenst in ieder geval :rose:.
Je kan haar inderdaad niet dwingen tot een abortus. Maar wie het kindje krijgt mag het houden. Ik (vrouw, bewust kindvrij) zou dus de relatie beëindigen.
Tja. Dat kind komt er, maar de relatie is over.
Als je echt geen kind wilt (daar is het nu wat laat voor), dan kun je er beter zorgen dat je aan jouw kant je voorzorgsmaatregelen neemt: condoom, steriliseren bijvoorbeeld.

Wat je vriendin gedaan heeft (stoppen met de pil, zonder te overleggen of melden) is verre van fraai, maar ze blijft baas over eigen buik. Als zij het kindje graag wil houden, dan is dat aan haar om te beslissen.
En aan jou om te beslissen of je bij haar wilt blijven, ook als het kind er wel zou komen.

Je vriendin was naief om te denken dat je wel om zou draaien in je gedachten als je met feiten geconfronteerd zou worden.

Enige wat ik kan zeggen: als je nog altijd echt geen kinderen wilt, praat met je vriendin en leg het uit en accepteer wat zij besluit te doen met het kind.
En denk verder na wat je wilt met deze relatie, het zal ook wel een vertrouwensdeuk geven dat zij dit achter je rug om gedaan heeft.
(en als je echt geen kinderen wilt: maak een afspraak voor sterilisatie, dan neem je het heft in eigen handen ipv dat je vindt dat de vrouw maar de voorzorgsmaatregelen moet nemen).
Wow ben jij even genaaid. Ik zou de relatie verbreken.
Als jij een condoom moet dragen om er zeker van te zijn dat je je vriendin niet bezwangerd terwijl ze aan de pil is is er iets goed mis. Het vertrouwen is totaal beschaamd. Dopperfles, als vriendin had gezegd te stoppen met de pil dan had TO ook zijn zegje kunnen doen

Totaal belachelijk te denken dat je zo'n beslissing maar even alleen neemt.
Nou ja.. dat dus..
Dopperfles schreef:
04-01-2021 08:02
Je hebt 2 opties:
- Geen kind willen en weggaan bij je vriendin
- Wel een kind willen en blijven bij je vriendin

Je kunt en mag vriendin niet dwingen tot een abortus. Als je zo tegen kinderen bent had je bovendien ook zelf nog een condoom kunnen gebruiken.
Ja daag! Ze hebben 10 jaar een relatie.
Dan mag je er toch op vertrouwen dat vriendin niet stiekem besluit de pil door de wc te spoelen.
nouschi wijzigde dit bericht op 04-01-2021 08:12
0.21% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
- Je hebt er voor nu niks meer aan maar regel z.s.m. een sterilisatie om dergelijke dingen in de toekomst te voorkomen. Dat lijkt me nou juist zo fijn aan man zijn; dat je dat relatief simpel kan regelen voor jezelf.
- De relatie lijkt me over? Ik mag hopen dat vriendin, die in haar eentje besloot zwanger te raken, ook in haar eentje ervoor kiest het kind (financieel) groot te brengen.
Ik zou de relatie verbreken. Daar is geen basis van vertrouwen meer. Maar ik zou wel proberen een rol te spelen in het leven van kind voor kind.

Weg laten halen zal ze niet doen aangezien ze gepland zwanger is.

En dan zou ik me als ik jou was zsm laten steriliseren dat dit in toekomst niet weer gebeurd.
Weggaan. Dan gaat ze haar kind maar lekker alleen groot brengen.
(ex) vriendin heeft gegokt met een kind.
Ze heeft een kind gewonnen en een relatie verloren. Of dat denk ik.

Heel verdrietig allemaal. Veel sterkte.
Mijn vriendin wist dat ik geen kinderen wil, in tegenstelling tot haar heb ik geen gelukkige jeugd in een fijn gezin gehad en ik weet niet eens hoe je vader moet zijn, laat staan een goede.
En ja een condoom was een goede geweest, als ik wist dat ze zomaar zou stoppen met de pil had ik dat wel gedaan.
Nouschi schreef:
04-01-2021 08:11
Ja daag! Ze hebben 10 jaar een relatie.
Dan mag je er toch op vertrouwen dat vriendin niet stiekem besluit de pil door de wc te spoelen.
Zo echt hè! Echt te bizar voor woorden dat men hier de man nog de schuld van wil geven.

TO zoals meerdere mensen al aangegeven hebben, kun je een abortus niet afdwingen. Als zij besluit het kind te houden, dan wordt je hoe dan ook vader. Het lijkt me vooral belangrijk dat je gaat bedenken in welke mate je een rol wil gaan spelen in het leven van het kind, en of je nog een relatie wil met iemand die je zo genaaid heeft.
Ga ook uitzoeken wat jouw rechten en plichten zijn tov het kind. Ook als jij ervoor kiest geen actieve vaderrol op je te nemen, en de relatie verbreekt, kan jouw (ex)vriendin bijvoorbeeld alimentatie van je gaan vragen.
tiswa wijzigde dit bericht op 04-01-2021 08:53
0.06% gewijzigd
Ik vind het uiterst respectloos dat zij op eigen houtje heeft besloten met de pil te stoppen en zich te laten bezwangeren. Dat zou voor mij voldoende reden zijn om met de relatie te stoppen. Welke halve zool besluit zoiets zonder overleg? Wat een idioot zeg.

Wat een lastige situatie, TO. Hebben jullie het er al eerder over gehad, kinderen?
Sorry hoor, maar wat een trut!

Hoe haalt ze het in haar hoofd om zonder overleg maar even te beslissen over jouw leven? Echt absurd. Ik vraag me af hoe lang ze de pil niet geslikt heeft voor het haar lukte zwanger te raken - terwijl ze jou dus dag in, dag uit in de waan liet dat je haar kon vertrouwen.

Ook met betrekking tot haar verantwoordelijkheid voor een kind, heb ik zo mijn vraagtekens. Nogal suf om dit soort stress mbt je relatie en woonruimte te veroorzaken tijdens een zwangerschap. Behandel je vent gewoon als een gelijke en besluit voordat je zwanger raakt of je samen verder gaat of dat je het als single moeder gaat doen. Ik hoop dat ze heeft bedacht hoe ze het in haar eentje gaat regelen.
Ze zouden dit soort vrouwen moeten kunnen aanklagen dat als ze het houdt de man moet compenseren, ze speelt met levens omdat zij iets wilt. Vreselijk gedrag. sommige vrouwen lukt het, de man draait bij en misschien jij ook. Maar als je dat niet kan en nu tijd nodig hebt dit te verwerken dan ben me haar even helemaal niets verschuldigd.

In mijn ogen is ze nu al een slechte moeder dat ze het risico neemt dat dit kind zich ongewenst zal voelen.

Ik hoop dat ze dit recht zet en een abortus als consequentie van baar idiote actie aanvaard. En een man zoekt die wel wil.

ik hoop dat jij hier ook van herstelt. Je bent ergens toe gedwongen. Dat recht hebben vrouwen niet te nemen.

En anders hoop ik dat jullie alsnog de keuze maken om dit kind groot te brengen en liefde te geven.

Maar dit is niet zoals je samen met elkaar om gaat.
Ja we hebben het eerder gehad over kinderen en toen ook gezegd dat het voor mij allemaal niet zo nodig hoefde.
Als je geen kinderen wil is sterilisatie de meest voor de hand liggende optie, niet het condoom. Dan had je vriendin geen pil hoeven slikken en had jij je voortplanting volledig zelf in de hand gehad in plaats van afhankelijk te zijn van je partner. Ik zou dat nu alsnog zo spoedig mogelijk regelen, dat voortkomt gedoe in de toekomst.

En wat betreft deze situatie: heel raar dat jullie hier nooit over gesproken hebben en nog raarder dat ze zonder overleg besloten heeft alle anticonceptie te stoppen. Je hebt nu geen keus meer in de komst van het kind, je kan alleen beslissen de relatie te beëindigen.
Zijn er echt vrouwen die zelfstandig besluiten te stoppen met de pil en dat de partner dat niet doorheeft? Kan het me nauwelijks voorstellen dat jullie niet eerst uitgebreid hebben besproken hoe jullie allebei denken over kinderen?

Als jullie zo verschillend denken over kinderen, waarom hebben jullie de relatie kennelijk laten doormodderen? Niet alleen degene die een kinderwens heeft is daarvoor verantwoordelijk, ook de liefdevolle partner zonder kinderwens heeft een morele plicht om het belang van de ander in het oog te houden.

Maar kennelijk is de situatie zo. Niets let je om de relatie te beëindigen, maar bedenk wel dat het kind een derde is die al helemaal geen schuld heeft en bedenk of er een acceptabele vorm is voor jou van contact straks in het belang van het kind.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 04-01-2021 08:41
0.57% gewijzigd
"Het hoeft niet zo" is wat anders dan keihard "nee". Je vriendin (?) blijft een trut, hoor, daar niet van. Sterkte.
anoniem_67dfd0d38a1ae wijzigde dit bericht op 04-01-2021 08:32
12.44% gewijzigd
paney schreef:
04-01-2021 08:26
Ze zouden dit soort vrouwen moeten kunnen aanklagen dat als ze het houdt de man moet compenseren, ze speelt met levens omdat zij iets wilt. Vreselijk gedrag. sommige vrouwen lukt het, de man draait bij en misschien jij ook. Maar als je dat niet kan en nu tijd nodig hebt dit te verwerken dan ben me haar even helemaal niets verschuldigd.

In mijn ogen is ze nu al een slechte moeder dat ze het risico neemt dat dit kind zich ongewenst zal voelen.

Ik hoop dat ze dit recht zet en een abortus als consequentie van baar idiote actie aanvaard. En een man zoekt die wel wil.

ik hoop dat jij hier ook van herstelt. Je bent ergens toe gedwongen. Dat recht hebben vrouwen niet te nemen.

En anders hoop ik dat jullie alsnog de keuze maken om dit kind groot te brengen en liefde te geven.

Maar dit is niet zoals je samen met elkaar om gaat.
Maar ik hou nog wel van haar, we hebben het 10 jaar hartstikke goed gehad samen, en dat gooi ik dan allemaal weg. Maar ik wil gewoon echt geen kind, het idee alleen al benauwt me. Ook met mn werk zal het lastig zijn, ik ben vaak 2 of meer weken op de noordzee dus ik zie niet hoe zij dit voor zich ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven