Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 09:06
Is dit echt of is dit een rel topic? Welke vrouw die zo sluw en gehaaid is om haar vriend er in te luizen, zou dan ook doodleuk zeggen “Ik ben zwanger omdat ik zelf besloten heb met de pil te stoppen”. Na een relatie van 10 jaar! Lijkt me eerder dat je dan uit strategische overwegingen roept: “ oh mijn God schatje ik snap er niks van, ik heb de pil echt genomen.. misschien was het die antibiotica kuur.?”

maandag 4 januari 2021 om 09:07
Oef.
Wat een ontzettend domme en egoïstische beslissing van je vriendin.
Ik kan me goed voorstellen dat je daar verbijsterd over bent. Toch zou ik nu geen overhaaste beslissingen nemen (relatie is voorbij of abortus). Neem de tijd om goed na te denken over welke opties er zijn, wat jij wilt, en ga daar samen over praten.
Stel dat je vriendin het kind houdt - dat recht heeft zij immers. Wil je dan bij haar blijven, of in ieder geval de relatie nog en kans geven? Wil je een rol in het leven van je kind?
Stel dat je vriendin - al dan niet onder druk van jou - voor abortus kiest. Kun je haar ooit nog vertrouwen? Zal zij jou kunnen vergeven dat jij haar de kans op een kind ontneemt? Overleeft je relatie deze crisis?
Sterkte.
Wat een ontzettend domme en egoïstische beslissing van je vriendin.
Ik kan me goed voorstellen dat je daar verbijsterd over bent. Toch zou ik nu geen overhaaste beslissingen nemen (relatie is voorbij of abortus). Neem de tijd om goed na te denken over welke opties er zijn, wat jij wilt, en ga daar samen over praten.
Stel dat je vriendin het kind houdt - dat recht heeft zij immers. Wil je dan bij haar blijven, of in ieder geval de relatie nog en kans geven? Wil je een rol in het leven van je kind?
Stel dat je vriendin - al dan niet onder druk van jou - voor abortus kiest. Kun je haar ooit nog vertrouwen? Zal zij jou kunnen vergeven dat jij haar de kans op een kind ontneemt? Overleeft je relatie deze crisis?
Sterkte.
maandag 4 januari 2021 om 09:08
Kom op zeg. Ik zeg niet dat hij een waardeloze vader is. Ik zeg dat hij dat is als hij zijn handen ervan af trekt.Vriendgedumpt schreef: ↑04-01-2021 09:03Hij is helemaal geen waardeloze vader. Zij is een waardeloze moeder! Als je je vriend tegen zijn wil babytrapped, heb je als vrouw de egoistische keuze gemaakt om een kind in de wereld te zetten wat zonder vader op zal groeien. Dat is haar verantwoording. Wat een partijtje victim blaming hier.
Walgelijk, zulk soort vrouwen. Wat ben je voor vrouw als je de wensen van je scharrel/ vriendje of 10jarige relatie niet respecteert? Het doet er echt niet toe hoelang de relatie al duurt en of hij zich wel/ niet had moeten steriliseren. Vrouwen die zulke grappen uithalen kiezen er dan ook maar voor om de consequenties op zich te nemen wanneer ze besluiten het kind, tegen de zin van de verwekker, te houden en het dus alleen op te voeden zonder aanspraak te maken op alimentatie.
Sterkte met je besluit TO, erg naar dat je er zo ingeluisd bent.
En slachtoffer? Doe ff normaal joh, geen enkele anticonceptie is 100 % betrouwbaar en dat geldt dus ook voor mensen. En als je seks hebt kan er dus een kind van komen. Dat is gewoon hoe het werkt en ik mag hopen dat ieder mens die seksueel actief is weet dat er risico's aan zitten.

maandag 4 januari 2021 om 09:08
maandag 4 januari 2021 om 09:09
PreciesRachmaninoff schreef: ↑04-01-2021 09:06Jawel, want ze laat haar eigenbelang nu al voorgaan op dat van haar kind.
Chocolade, altijd goed!
maandag 4 januari 2021 om 09:10
Nee hoor. Mijn moeder heeft ook zo'n stunt uitgehaald. Niet fraai, op zijn zachtst gezegd. Maar ze is echt geen slechte moeder.Rachmaninoff schreef: ↑04-01-2021 09:06Jawel, want ze laat haar eigenbelang nu al voorgaan op dat van haar kind.
maandag 4 januari 2021 om 09:11

maandag 4 januari 2021 om 09:12
Dit.ivanova_87 schreef: ↑04-01-2021 09:06Is dit echt of is dit een rel topic? Welke vrouw die zo sluw en gehaaid is om haar vriend erin te luizen, zou dan ook doodleuk zeggen “ik ben zwanger omdat ik zelf besloten heb met de pil te stoppen”. Na een relatie van 10 jaar! Lijkt me eerder dat je dan uit strategische overwegingen roept: “oh mijn God schatje ik snap er niks van, ik heb de pil echt genomen.. Misschien was het die antibiotica kuur.?”

Ze heeft vertrouwensbreuk gepleegd. Door bij haar te blijven denkt ze dat ze hem in haar zak heeft. Ze zou haar spullen mogen pakken en kunnen opzouten. Als dat uiteindelijk niet leidt tot abortus kun je na 9 maanden altijd nog zien of je een vaderrol op je wil nemen.Loekie12345 schreef: ↑04-01-2021 08:56Ten eerste, wat een rotstreek van je vriendin. Het is echt niet jouw schuld dat je geen condoom hebt gebruikt. Kom nou, na tien jaar? Natuurlijk vertrouwde je haar.
Maar dan nu, wat moet je doen? Als je ons advies dan vraagt, hier mijn mening.
Ik zou voor nu in ieder geval bij haar blijven. Je kunt over een jaar ook nog bij haar weg. Kijk eerst even een beetje hoe het loopt, zeker aangezien verder jullie relatie hartstikke goed zat. Het kan zomaar zijn dat als de baby er (bijna) is, jij helemaal bijdraait. Misschien dat je nooit meer anders wilt als je het meisje/jongetje in je armen hebt. Je verwacht het niet, maar mensen veranderen echt! Je geeft ook aan dat het met jouw jeugd te maken heeft en dat je niet goed weet hoe je een goede vader moet zijn. Misschien verdwijnen die gevoelens als de baby er eenmaal is.
Maar goed, dan is er ook nog de optie dat je er hetzelfde over blijft denken. Dan kun je alsnog je spullen inpakken, toch? Jullie zijn niet getrouwd dus volgens mij is het kind niet automatisch juridisch van jou. Je hoeft het niet te erkennen geloof ik. Zoek dit voor de zekerheid nog even uit.
En naast of je van gedachten veranderd over de baby, moet je ook bepalen of je je vriendin nog kunt vertrouwen. Hoe groot is deze 'leugen' voor jou? Dat moet je echt zelf bepalen, wij op een forum hebben natuurlijk makkelijk praten. Dat is ook bij vreemdgaan zo, veel mensen (inclusief ikzelf) zouden adviseren direct te vertrekken en toch ken ik veel koppels die eraan hebben gewerkt en het vertrouwen hebben weten te herstellen.
Veel succes in ieder geval!
En ik zou me asap laten steriliseren zodat je niet 2 keer op deze manier genaaid kan worden.
Ja hij is slachtoffer. Dit was namelijk geen ongelukje. Zijn vriendin heeft hem willens en wetens misbruikt.CHL schreef: ↑04-01-2021 09:08Kom op zeg. Ik zeg niet dat hij een waardeloze vader is. Ik zeg dat hij dat is als hij zijn handen ervan af trekt.
En slachtoffer? Doe ff normaal joh, geen enkele anticonceptie is 100 % betrouwbaar en dat geldt dus ook voor mensen. En als je seks hebt kan er dus een kind van komen. Dat is gewoon hoe het werkt en ik mag hopen dat ieder mens die seksueel actief is weet dat er risico's aan zitten.
En een waardeloze vader als hij niet mee gaat in die manipulatie?
Een kind heeft er niet om gevraagd om geboren te worden.
Hij heeft er niet om gevraagd om vader te worden. Ze kan hem daar ook niet toe dwingen.
Ik denk overigens serieus dat een kind beter af is zonder vader, dan met een vader die doodongeluk is met zijn rol als vader. Dus niks waardeloos aan dan die rol niet te willen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

maandag 4 januari 2021 om 09:13
Mannen volgens mij wel hoor.Lariba schreef: ↑04-01-2021 09:11Het is nog helemaal niet zo makkelijk om een sterilisatie te krijgen als je begin 30 bent en kinderloos. Nog afgezien van het feit dat TO er gewoon op zou moeten kunnen vertrouwen dat zijn vriendin zich aan de lopende afspraken houdt zonder ineens eenzijdig de regels te veranderen.

maandag 4 januari 2021 om 09:15
Ze kan hem er wel degelijk toe dwingen. Al verhuist hij naar de andere kant van de wereld en gaat hij verder onder een andere identiteit, hij is dan vader en dat zal hij altijd zijn ook.lollypopje schreef: ↑04-01-2021 09:12Ja hij is slachtoffer. Dit was namelijk geen ongelukje. Zijn vriendin heeft hem willens en wetens misbruikt.
En een waardeloze vader als hij niet mee gaat in die manipulatie?
Een kind heeft er niet om gevraagd om geboren te worden.
Hij heeft er niet om gevraagd om vader te worden. Ze kan hem daar ook niet toe dwingen.
Ik denk overigens serieus dat een kind beter af is zonder vader, dan met een vader die doodongeluk is met zijn rol als vader. Dus niks waardeloos aan dan die rol niet te willen.

Maar dan kan hij tenminste met 'n schone lei opnieuw beginnen. Of dat nu middels genieten van het vrijgezellenleven is, of met uiteindelijk 'n nieuwe kindvrije partner.
Nou, zo extreem zie ik dat niet. In haar verlangen nam ze een gok denk ik, omdat ze hém het liefste als vader zag van haar kind en ze niet kinderloos verder wou met hem.redbulletje schreef: ↑04-01-2021 08:55De moeder is in elk geval vele malen waardelozer want dat is een onbetrouwbaar loeder.
Misschien dat ze eerst had moeten scheiden en dan een kind van een donor nemen maar kennelijk wou ze haar kind van hem. En nu heeft ze nog een kansje dat hij in haar leven blijft, alleen als pappa of toch als huisgenoot.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 4 januari 2021 om 09:16
Nee hij is de verwekker. Dat maakt hem nog geen vader.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

maandag 4 januari 2021 om 09:17
Hahaha, je weet het leuk te brengen.CHL schreef: ↑04-01-2021 09:08Kom op zeg. Ik zeg niet dat hij een waardeloze vader is. Ik zeg dat hij dat is als hij zijn handen ervan af trekt.

maandag 4 januari 2021 om 09:17
Als je zó respectloos met 'n partner die je al 10 jaar hebt omgaat, verdien je wat mij betreft geen relatie. Zo'n vrouw is het niet waard.retrostar schreef: ↑04-01-2021 09:15Nou, zo extreem zie ik dat niet. In haar verlangen nam ze een gok denk ik, omdat ze hém het liefste als vader zag van haar kind en ze niet kinderloos verder wou met hem.
Misschien dat ze eerst had moeten scheiden en dan een kind van een donor nemen maar kennelijk wou ze haar kind van hem. En nu heeft ze nog een kansje dat hij in haar leven blijft, alleen als pappa of toch als huisgenoot.

maandag 4 januari 2021 om 09:19
Ik kan me zo voorstellen dat al die gevoelens en 'feiten' nu even op de achtergrond moeten verdwijnen.redbulletje schreef: ↑04-01-2021 09:12Ze heeft vertrouwensbreuk gepleegd. Door bij haar te blijven denkt ze dat ze hem in haar zak heeft. Ze zou haar spullen mogen pakken en kunnen opzouten. Als dat uiteindelijk niet leidt tot abortus kun je na 9 maanden altijd nog zien of je een vaderrol op je wil nemen.
En ik zou me asap laten steriliseren zodat je niet 2 keer op deze manier genaaid kan worden.
Het punt is dat je er keihard in kan gaan en daar, gezien wat vriendin heeft geflikt, in principe ook het volste 'recht' toe hebt. Maar ondertussen draait het niet meer om de gevoelens van de ouders. Zorg gewoon als twee volwassenen voor een zachte landing voor het kindje en zet allebei je ego opzij. Werk eraan, ruim je zooi op, en neem je verantwoordelijkheid. Het gaat om een kind hier. Geen kat.
maandag 4 januari 2021 om 09:20
ja zo een ken ik, en dan nog liegen ook. Ze moet ermee leven dat hun kind niet samen verwekt is maar stiekem en ze zal altijd het geheim mee zeulen tegenover haar partner. Dan is partner van TO tenminste ergens nog eerlijk.
Neem de tijd vent.. maar laat haar nu ook maar even flink nadenken over hoe dit is gegaan. dan kan jij ondertussen ook onderzoeken wat je zou willen en kunnen.
kijk uit dat als je samen blijft je niet later verweten wordt dat je beter je best moet doen als je doet wat je kan als vader zijnde. Je bent eerlijk geweest over jezelf en je zal een hoop leren en zij ook.

maandag 4 januari 2021 om 09:20
Hear hear.CHL schreef: ↑04-01-2021 09:08Kom op zeg. Ik zeg niet dat hij een waardeloze vader is. Ik zeg dat hij dat is als hij zijn handen ervan af trekt.
Wil je geen kinderen dan niet neuken of zelf verantwoordelijk worden voor je anticonceptie. Dat word altijd verwacht van de vrouw, waarom niet ook van de man? En dubbel is dubbel zo veilig. Ook na 10 jaar kan er een keer iets met die pil zijn.
Zelfs als niet expres was is die kans er als je seks hebt met iemand.
Waarom leren mannen niet dat ze die verantwoording ook gewoon kunnen nemen voor zichzelf? In het algemeen bedoeld ik dan he? Waarom is de mannenpil geen succes geworden? Ze hadden last van de hormonen... tja.
Is wel lekker makkelijk zo, nog steeds altijd deze verantwoording bij de vrouw leggen.

maandag 4 januari 2021 om 09:21
Als dit echt is, is ze dus in ieder geval wel eerlijk geweest over haar actie. Alle andere vrouwen die zo slinks zijn om dit achter de rug van hun vriend te doen, gaan dat echt niet toegeven. Daarom komt je vriendin op mij niet achterbaks over. Eerder wanhopig.
Ik snap niet waarom je vriendin niet bij je weg is gegaan, om een kind te krijgen met iemand die dat wel wil. Genoeg mannen die wél een kinderwens hebben namelijk. Ze had desnoods bewust alleenstaande moeder kunnen worden. Van een vrijwillige spermadonor.
Maar je vriendin zal ook heel veel van jou houden, niet bij je weg willen gaan en gehoopt hebben dat je zou bijdraaien als ze eenmaal zwanger zou zijn. Het is op zijn zachtst gezegd niet netjes wat ze gedaan heeft.
Maar dat ze héél graag een kind wil en niet bij haar partner weg wil waar ze al 10 jaar gelukkig mee is, kan ik haar eerlijk gezegd niet kwalijk nemen. En ik begrijp ook dat ze geen abortus wil ondergaan.
Mensen maken (grote) fouten. Het is aan jou hoe je hiermee omgaat. Of je haar dit kan vergeven en of je haar nog kan vertrouwen.
Ik snap niet waarom je vriendin niet bij je weg is gegaan, om een kind te krijgen met iemand die dat wel wil. Genoeg mannen die wél een kinderwens hebben namelijk. Ze had desnoods bewust alleenstaande moeder kunnen worden. Van een vrijwillige spermadonor.
Maar je vriendin zal ook heel veel van jou houden, niet bij je weg willen gaan en gehoopt hebben dat je zou bijdraaien als ze eenmaal zwanger zou zijn. Het is op zijn zachtst gezegd niet netjes wat ze gedaan heeft.
Maar dat ze héél graag een kind wil en niet bij haar partner weg wil waar ze al 10 jaar gelukkig mee is, kan ik haar eerlijk gezegd niet kwalijk nemen. En ik begrijp ook dat ze geen abortus wil ondergaan.
Mensen maken (grote) fouten. Het is aan jou hoe je hiermee omgaat. Of je haar dit kan vergeven en of je haar nog kan vertrouwen.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 04-01-2021 09:22
0.37% gewijzigd