Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
05-01-2021 10:00
Hoe vaak heb ik wel niet gelezen in dit topic dat het zijn schuld is geweest?
Had hij maar..
Precies. Wat een onzin. Je moet er toch gewoon van op aan kunnen dat iemand zich aan wederzijdse afspraken houdt? Wanneer wij afspreken dat vriend boodschappen doet ga ik toch ook niet alsnog zelf naar de Appie omdat hij het misschien wel vergeet of bewust besluit achter zijn PC te blijven zitten? Dan ga ik er gewoon vanuit dat er 's avonds eten in huis is. En als er toch wat tussenkomt, verwacht ik dat hij mij belt om te kijken of we iets anders kunnen regelen. Dat is hoe je in een relatie met elkaar omgaat.
redbulletje schreef:
05-01-2021 10:19
er zijn anders toch vaak bannen uitgedeeld aan mensen die aan minder structurele victim blaming doen bij vrouwen
Dat bedoel ik.
Ergens zegt iemand iets over dat TO best een goede vader kan zijn ondanks zijn angst. Dat kan inderdaad best. Misschien gaat TO hartstikke gek zijn op zijn kind.
Maar die relatie dan? Zo bedrogen zijn, komt dat nog goed? En iemand vroeg of dit de eerste keer was of dat er nog meer voorbeelden zijn als TO goed nadenkt. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Die reactie van de vader.. Weet je zeker dat je bent opgenomen in die familie? Mijn moeder staat altijd achter me maar zou toch vragen of ik knettergek ben geworden als ik zoiets zou flikken en zou in dit geval wat meer achter de man in kwestie staan.
In ieder geval sterkte. Hopelijk kun je op zee goed nadenken.
Heel veel sterkte en wijsheid toe gewenst to.
Er is een bom onder je relatie neer gelegd ook door de lieve schoonouders.
Ik heb het echt met je te doen.
Zoek hulp om te werken aan je verleden.
:redrose:
redbulletje schreef:
er zijn anders toch vaak bannen uitgedeeld aan mensen die aan minder structurele victim blaming doen bij vrouwen
Blijkbaar heerst er toch een dubbele standaard op dit forum voor mannen en vrouwen. Ook bij de mods.
Poezenman, 1 ding is wel duidelijk en misschien een opsteker: er zijn dus nu drie mensen (en straks 4) die van je houden en je niet kwijt willen. Het is dom geweest van haar, maar jij bent wel degene met wie zij een kind wil.

En je schoonouders willen je ook niet kwijt.
Chocolade, altijd goed!
redbulletje schreef:
maar heeft iemand gestaft voor victim-blaming?
Poezenman schreef:
05-01-2021 08:07
Dat is een van mijn grootste zorgen, dat ik alles kwijt raak, dan heb ik helemaal niks of niemand meer. Gisteravond kwam haar vader met mij praten, ze heeft het aan haar ouders vertelt, haar vader vind dat ik me moet vermannen, dat dit een logische vervolgstap in onze relatie was en dat ik vanzelf in mijn nieuwe rol zou groeien en dat het heel normaal was dat ik me zorgen maak. Dat we een goede relatie hebben en het wel redden samen. Dat zijn dochter zonder overleg zwanger word heeft ie niks over gezegd. Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen, als ik weg ga moet ik opnieuw beginnen, heeft mijn kind geen vader die er wil zijn voor hem of haar, maar als ik blijf zeg ik eigenlijk dat ze hiermee weg kan komen. Iemand vroeg of ik haar misschien jaren heb voorgehouden dat we later aan kinderen zouden beginnen maar dat is niet zo, Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest dat kinderen het niet zijn voor mij, iemand vroeg ook of ze wist hoe ik ben opgegroeid, ze weet dat ik in pleeggezinnen ben opgegroeid maar ik heb haar niet alles vertelt, niks over dat ongewenste huisdier gevoel in elk geval, ze weet ook niet dat ik vooral moeders niet te vertrouwen vind. En nu word ze zelf moeder, van mijn kind ook nog. Ik ben blij dat ik morgen terug naar zee kan.
Ik wil het hier graag bij laten, er zijn zoveel reacties dat ik het allemaal niet bij kan houden.
Bedankt voor alle adviezen. Dat waardeer ik echt.
Mijn hart breekt als ik lees hoe er over jouw gevoelens en wensen wordt heen gedenderd, de appel valt blijkbaar niet ver van de boom als je schoonouders je ook al manipuleren door te zeggen dat het de normaalste zaak van de wereld is zonder jouw kant aan te horen. Je vriendin blijkt niet anders te zijn dan de moeders die je niet te vertrouwen vindt. Zwanger worden zonder na te denken over de gevolgen voor het kind, dieper kan een mens niet zinken. Als het kind er komt (er kan nog van alles mis gaan) dan ben jij niet de gene die zijn kind in de steek laat, dat is je vriendin. Goed vaderschap is er zijn voor je kind als het je nodig heeft, om er van te houden ongeacht wat dan ook en hiervoor hoef je niet perse samen te zijn/leven/wonen met de moeder. Ja, het is misschien idealer maar niet noodzakelijk. Er zijn zo veel kinderen met gescheiden ouders die toch een liefdevolle opvoeding krijgen en weten en voelen dat er van ze gehouden wordt.

Ik weet niet of je dit nog leest maar probeer eens te visualiseren hoe jij je leven nu zou willen. Je bent nu 10 jaar ouder, misschien wil je wel een gezellig huisje aan een haven met een extra kamertje voor eventueel kind, een plek waar je je veilig voelt en jezelf kan zijn. Droom er eens op los, wat wil je als je je niet zou laten leiden door de angst die je voelt. Angst en onzekerheid zijn alleen gevoelens en zeggen niets over wat je kunt en waar je toe in staat bent. Teleurstellingen in het verleden zeggen helemaal niets over hoe je toekomst er uit gaat zien, je kan nu de keten doorbreken waar je al zo lang in zit door zelf je leven te creëren zonder afhankelijk te zijn van wat anderen besluiten wat jij verdient of mag krijgen. Je bent niet meer afhankelijk van pleeggezinnen en je hoeft ook niet meer afhankelijk te zijn van wat je vriendin en schoonouders voor je bedenken. Pak dat stuur en maak die enorme stap om een punt te zetten achter wie je was, het moet toch een keer gebeuren en dan is dit wel een goed moment. Eventueel goed vaderschap is dan ook veel beter in te passen dan onder het juk van vriendin en schoonvader. Ik wens je een mooi leven toe.
lilalinda schreef:
05-01-2021 10:38
maar heeft iemand gestaft voor victim-blaming?
Ja ik hoe vaak is er wel niet gezegd dat hij er een knoop in had moeten leggen in dit topic.
Dat is victim blaming
er zijn nog genoeg voorbeelden van dat het zijn schuld is.
Maar het is wel weer duidelijk genoeg zo.
TheeMetChocolade schreef:
Poezenman, 1 ding is wel duidelijk en misschien een opsteker: er zijn dus nu drie mensen (en straks 4) die van je houden en je niet kwijt willen. Het is dom geweest van haar, maar jij bent wel degene met wie zij een kind wil.

Wat een bijzondere invulling geef jij aan het woord "liefde".
ardni schreef:
04-01-2021 22:40
Echt de vrouwen in dit topic.
Wen er maar aan, probeer het, ja maar je begrijpt het niet, ze deed het uit liefde blame ,TO, the victim.

Wat een boel geschift dames, ik wilde wijven zeggen
je mag best wijven zeggen hoor :lol:
CHL schreef:
04-01-2021 09:15
Ze kan hem er wel degelijk toe dwingen. Al verhuist hij naar de andere kant van de wereld en gaat hij verder onder een andere identiteit, hij is dan vader en dat zal hij altijd zijn ook.
nee hij is spermadonor alleen geen anonieme en iemand die verplicht kan worden te betalen....
Geronimo2 schreef:
05-01-2021 10:41
Wat een bijzondere invulling geef jij aan het woord "liefde".
Omdenken....
Chocolade, altijd goed!

Nee, een deurmat is altijd handig om je voeten aan af te vegen. Die wil je niet kwijt.
Sorry, maar als je het in je leven van dit soort ongelijkwaardige relaties moet hebben, waarin jouw mening en gevoelens niet tellen... Lijkt me een ongezond advies voor TO.
luistervink wijzigde dit bericht op 05-01-2021 11:17
0.49% gewijzigd
327 schreef:
05-01-2021 09:55
Ja hoor, heel logisch dat je partner na 10 jaar zonder overleg stopt met de pil. Dan gebeurt dat vanzelf. Zomaar opeens zwanger...

To heeft ook nooit gezegd 'Nee, ik wil geen kinderen, nooit niet'. En hij heeft zich ook niet laten steriliseren. Dan kan je sowieso door de pil heen een keer zwanger raken. Als zij er dan anders in staat (en dat weet hij nu pas), dan weet je dat er dan ook geen abortus komt.

Ik snap gewoon niet dat je als regelmatig-seksende volwassenen dat soort scenario's niet even doorloopt met z'n tweeën.

Het is niet oké dat zij gestopt is zonder het te zeggen. Absoluut niet. Maar dat zijn nou eenmaal wel de risico's van het vak. En ik snap heel goed als TO daarom de relatie uitmaakt. Dat zou ik ook doen stel dat ik een kinderwens had en mijn partner had zich stiekem laten steriliseren. Het vertrouwen is stuk. Wil niet zeggen dat TO zelf niet ook steken heeft laten vallen. Mannen laten dat soort dingen maar al te graag aan de vrouw over...tja.

Hij kan nu wel zeggen 'ik wil geen kind'. Maar het ziet er naar uit dat hij toch dat kind krijgt. Daar valt weinig meer aan te veranderen, door hem dan. Hij kan alleen nog kiezen hoe hij met de situatie omgaat.
TO, ik weet niet of je dit nog leest maar heel veel sterkte, wat je ook besluit te doen. Je hoeft ook niet meteen te beslissen. Neem je tijd.

Hoe jouw schoonvader deed is niet normaal, maar vergeet niet dat dat niet aan jou ligt. Ik heb ook een aparte schoonvader die toen ik depressief was vond dat zijn zoon een gezonde vrouw verdiende en hem het advies gaf om bij mij weg te gaan. Dat ligt niet aan mij, ik kon er niets aan doen dat ik ziek was, ik deed niets verkeerd, het lag alleen maar aan de denkbeelden van schoonvader. Hij is voor mij ook voorgoed door de mand gevallen. Ik ga er braaf op bezoek, doe vriendelijk maar ik voel geen band, en dat ligt voor de volle honderd procent aan hem, niet aan mij.

Zo is dat bij jou ook, het ligt niet aan jou, je bent geen ongewenst huisdier. Jij bent normaal en zij zijn vreemd. Gun jezelf het beste. Ik denk echt dat jij beter voor je kind zal zijn dan je vriendin en haar schoonouders met hun rare normen en waarden. Je kunt ook een goede vader zijn zonder bij je vriendin te blijven.
Rachmaninoff schreef:
05-01-2021 10:58
TO, ik weet niet of je dit nog leest maar heel veel sterkte, wat je ook besluit te doen. Je hoeft ook niet meteen te beslissen. Neem je tijd.

Hoe jouw schoonvader deed is niet normaal, maar vergeet niet dat dat niet aan jou ligt. Ik heb ook een aparte schoonvader die toen ik depressief was vond dat zijn zoon een gezonde vrouw verdiende en hem het advies gaf om bij mij weg te gaan. Dat ligt niet aan mij, ik kon er niets aan doen dat ik ziek was, ik deed niets verkeerd, het lag alleen maar aan de denkbeelden van schoonvader. Hij is voor mij ook voorgoed door de mand gevallen. Ik ga er braaf op bezoek, doe vriendelijk maar ik voel geen band, en dat ligt voor de volle honderd procent aan hem, niet aan mij.

Zo is dat bij jou ook, het ligt niet aan jou, je bent geen ongewenst huisdier. Jij bent normaal en zij zijn vreemd. Gun jezelf het beste. Ik denk echt dat jij beter voor je kind zal zijn dan je vriendin en haar schoonouders met hun rare normen en waarden. Je kunt ook een goede vader zijn zonder bij je vriendin te blijven.
Wat een tang op varken vergelijking. In jouw geval werd geroepen je te verlaten, in het geval van TO wordt geroepen te blijven.
Chocolade, altijd goed!
Dat mensen dit durven te vergelijken met verkrachting en victim blaiming :woa:

Daaruit blijkt wel hoezeer mensen nog altijd vinden dat anti conceptie een vrouwenzaak is en dat het altijd de verantwoordelijkheid is van de vrouw om zich te beschermen, omdat zij nu eenmaal de baarmoeder heeft en zwanger raakt.

Een man kan 10 jaar lang seks hebben zonder bescherming en als het misgaat is hij het slachtoffer en als je hem aanspreekt op zijn eigen verantwoordelijkheid dan heet dat victim blaiming. De omgekeerde wereld.
HawaZon schreef:
05-01-2021 11:04
Dat mensen dit durven te vergelijken met verkrachting en victim blaiming :woa:

Daaruit blijkt wel hoezeer mensen nog altijd vinden dat anti conceptie een vrouwenzaak is en dat het altijd de verantwoordelijkheid is van de vrouw om zich te beschermen, omdat zij nu eenmaal de baarmoeder heeft en zwanger raakt.

Een man kan 10 jaar lang seks hebben zonder bescherming en als het misgaat is hij het slachtoffer en als je hem aanspreekt op zijn eigen verantwoordelijkheid dan heet dat victim blaiming. De omgekeerde wereld.
Het is niet misgegaan. Zij heeft een keuze gemaakt. Bewust. En ze heeft die keuze niet met hem gedeeld.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
05-01-2021 11:01
Wat een tang op varken vergelijking. In jouw geval werd geroepen je te verlaten, in het geval van TO wordt geroepen te blijven.
Ik bedoel te zeggen dat het niet aan hem ligt. Hij voelde zich in het verleden een ongewenst huisdier. Nu doet schoonvader behoorlijk vreemd, dat betekend niet dat er iets mankeert aan TO, al willen zij dat laten blijken. Het inzicht van de schoonvader is juist apart. Voor mij slaat het niet als een tang op een varken. Mijn schoonvader denkt ook de wijsheid in pacht te hebben. Na bijna 20 jaar gelukkig samen zou mijn vriend meteen maar de handdoek in de ring moeten gooien omdat ik niet deug, omdat ik niet goed genoeg meer was. Maar dat zegt niks over mij. Helemaal niks. En dat geldt ook voor TO. Wat schoonvader vindt zegt niks over TO.
anoniem_394973 wijzigde dit bericht op 05-01-2021 11:08
14.09% gewijzigd
Geroepen om te blijven bij zijn dochter die hem een kind door de strot douwt ja. Wat een liefdevolle schoonvader. Hij wil gewoon niet dat zijn dochter een alleenstaande moeder wordt.
HawaZon dinsdag 5 januari 2021 om 11:04
Nee lezen het gaat niet over verkrachting dat maak jij er van maar iemand als schuldige aanwijzen.
Hij had!!!
Het is niet misgegaan. Ze heeft hem erin geluisd.
En dat mensen dan direct beginnen te roepen dat dat, linksom of rechtsom, zijn eigen schuld is is in mijn ogen echt onterecht en oneerlijk.
Wat trouwens een onaardige opmerking terwijl ik net iets vertel wat me erg pijn heeft gedaan. Jij hebt wel het inlevingsvermogen van een aardappel of niet?
MarvelousMrsMaisel schreef:
05-01-2021 10:48
Maar dat zijn nou eenmaal wel de risico's van het vak. En ik snap heel goed als TO daarom de relatie uitmaakt. Dat zou ik ook doen stel dat ik een kinderwens had en mijn partner had zich stiekem laten steriliseren. Het vertrouwen is stuk. Wil niet zeggen dat TO zelf niet ook steken heeft laten vallen. Mannen laten dat soort dingen maar al te graag aan de vrouw over.
Maar het is niet een risico van het vak! Het is een bewuste keuze van vriendin! Stiekem laten steriliseren is een goede vergelijking, behalve dat in dat geval de partner die wel kinderen wil dit alsnog kan uitvoeren met een andere partner. Maar in geval van de TO kan het niet meer ongedaan worden gemaakt en is er nu een derde persoon bij betrokken, namelijk het ongewenste kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven