Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

dinsdag 5 januari 2021 om 08:07
Dat is een van mijn grootste zorgen, dat ik alles kwijt raak, dan heb ik helemaal niks of niemand meer. Gisteravond kwam haar vader met mij praten, ze heeft het aan haar ouders vertelt, haar vader vind dat ik me moet vermannen, dat dit een logische vervolgstap in onze relatie was en dat ik vanzelf in mijn nieuwe rol zou groeien en dat het heel normaal was dat ik me zorgen maak. Dat we een goede relatie hebben en het wel redden samen. Dat zijn dochter zonder overleg zwanger word heeft ie niks over gezegd. Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen, als ik weg ga moet ik opnieuw beginnen, heeft mijn kind geen vader die er wil zijn voor hem of haar, maar als ik blijf zeg ik eigenlijk dat ze hiermee weg kan komen. Iemand vroeg of ik haar misschien jaren heb voorgehouden dat we later aan kinderen zouden beginnen maar dat is niet zo, Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest dat kinderen het niet zijn voor mij, iemand vroeg ook of ze wist hoe ik ben opgegroeid, ze weet dat ik in pleeggezinnen ben opgegroeid maar ik heb haar niet alles vertelt, niks over dat ongewenste huisdier gevoel in elk geval, ze weet ook niet dat ik vooral moeders niet te vertrouwen vind. En nu word ze zelf moeder, van mijn kind ook nog. Ik ben blij dat ik morgen terug naar zee kan.Geronimo2 schreef: ↑04-01-2021 23:33Ik vind het zo sneu voor je TO dat je bang bent om alles kwijt te raken wat je nooit hebt gehad. Ik snap wel dat je schoonouders erg belangrijk voor je zijn en dat je voor jou gevoel alles kwijt raakt wat je hebt. Een concessie is dan best snel te sluiten en hoe erg kan een kind zijn?
Wat wil jij, je klinkt nog jong dus je hebt nog een heel leven voor je. In 1 opzicht is iedereen het hier wel eens dat je vriendin iets heeft gedaan wat aangeeft dat er iets heel erg mis is met haar of met jullie relatie. In een normale relatie bespreek je samen al welke bank je gaat kopen, alles wat nog ingrijpender is dan dat doe je alleen op eigen initiatief als je gewoon je zin wil.
Iemand die voor een ander bepaald hoe zijn, of haar, leven er uit gaat zien heeft een heel donker randje. Het is één van de kwalijkste manieren van bedrog, het feit dat ze je verder manipuleert door boos naar haar ouders te vertrekken en daar te blijven slapen en dat ze een kind als inzet gebruikt, is ronduit wreed. Ze kent je gevoelens omtrent kinderen en je achtergrond.
Juist omdat je nog een leven voor je hebt, bedenk hoe je leven eruit zal zien met een vrouw die niets ontziend je met een kind opzadelt. Eerlijk gezegd, er is iets behoorlijk mis met haar en het is een karaktertrek en dat blijft ze houden. Ze zal huilen, zeggen dat het een goed idee leek maar toe gebeurde het echt en nu ben jij boos, en als je van haar houdt dan kun je toch ook van jullie kind houden, enz. enz. En jij wil al je vastigheid en liefde niet kwijt dus je wil het liefst schreeuwen dat je het allemaal gaat doen.
Het nadeel blijft alleen dat je vriendin niet is verandert, ze is helemaal niet die leuke meid waar je al 10 jaar van houdt, ze heeft nog iemand anders in zich zitten en dat is geen fraai persoon.
Ik denk dat je zachtaardig bent en een enorme gever, je moet zuinig zijn op jezelf, je bent zeldzaam en verdient iemand die jouw eigenschappen ziet en ze waardeert en niet misbruikt onder het mom van liefde. Vrouwen met jouw karakter zijn ook vaak de klos bij mannen die, qua karakter, op jouw vriendin lijken.
Ik wil het hier graag bij laten, er zijn zoveel reacties dat ik het allemaal niet bij kan houden.
Bedankt voor alle adviezen. Dat waardeer ik echt.

dinsdag 5 januari 2021 om 08:25
Werkelijk!!! Volgens mij mis je een empathisch vermogen... Jouw reacties in dit topic zijn echt ongelooflijk ondoordacht. Zie je echt niet in dat je daarmee TO z'n ballast nog zwaarder maakt dan hij momenteel al is?
Victim blaming. Bluh.

dinsdag 5 januari 2021 om 08:35
Dit idd. Het is hoog verraad en bedrog om dit in een relatie te doen als vrouw. Bewust verzwijgen van een alles bepalend element (de pil niet meer slikken) en daarmee het risico nemen dat de ander ouder wordt en een kind deels ongewenst is. Ik heb daar geen woorden voor en zou als het mijn vriendin was de vriendschap verbreken. Je mag dit een een man niet aan doen, al wil je nog zo graag een kind. Hier is geen rechtvaardiging voor.
dinsdag 5 januari 2021 om 08:40
Poezenman schreef: ↑05-01-2021 08:07Dat is een van mijn grootste zorgen, dat ik alles kwijt raak, dan heb ik helemaal niks of niemand meer. Gisteravond kwam haar vader met mij praten, ze heeft het aan haar ouders vertelt, haar vader vind dat ik me moet vermannen, dat dit een logische vervolgstap in onze relatie was en dat ik vanzelf in mijn nieuwe rol zou groeien en dat het heel normaal was dat ik me zorgen maak. Dat we een goede relatie hebben en het wel redden samen. Dat zijn dochter zonder overleg zwanger word heeft ie niks over gezegd. Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen, als ik weg ga moet ik opnieuw beginnen, heeft mijn kind geen vader die er wil zijn voor hem of haar, maar als ik blijf zeg ik eigenlijk dat ze hiermee weg kan komen. Iemand vroeg of ik haar misschien jaren heb voorgehouden dat we later aan kinderen zouden beginnen maar dat is niet zo, Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest dat kinderen het niet zijn voor mij, iemand vroeg ook of ze wist hoe ik ben opgegroeid, ze weet dat ik in pleeggezinnen ben opgegroeid maar ik heb haar niet alles vertelt, niks over dat ongewenste huisdier gevoel in elk geval, ze weet ook niet dat ik vooral moeders niet te vertrouwen vind. En nu word ze zelf moeder, van mijn kind ook nog. Ik ben blij dat ik morgen terug naar zee kan.
Ik wil het hier graag bij laten, er zijn zoveel reacties dat ik het allemaal niet bij kan houden.

dinsdag 5 januari 2021 om 08:46
Dan communiceer je in mijn beleving niet. Als mijn vriend vaag is over zoiets als kinderen en ik wil perse kinderen, dan eis ik van hem een duidelijk antwoord zodat ik kan beslissen of ik de relatie wil verbreken. Dan ga ik niet een beetje een eigen invulling geven aan een in mijn beleving vaag antwoord.d-purevision schreef: ↑04-01-2021 17:28Ik heb niet alle pagina's bekeken, sorry. Máár, wat ik mij vooral afvraag... Waarom staat het hebben van een kind je zo tegen? En heb je daar ooit eens over gesproken met je vriendin?
... Of heb je nooit meer gezegd dan 'Voor mij is het niet zo nodig'? Dat is geen duidelijk antwoord. Los van het feit dat je vriendin een grove fout heeft begaan: Ik kan mij best voorstel dat zo'n antwoord als dat haar hoop heeft gegeven, dat je wel zou bijdraaien. En... Heeft zij al die jaren haar kinderwens stil gehouden? Of wist jij ervan en hield jij op jouw beurt hoop dat zij die wens voor jou zou laten varen? Als jij ervan wist, dan begrijp ik al helemaal niet waarom je haar niet duidelijk hebt gemaakt dat jij pertinent geen kinderen wil.
dinsdag 5 januari 2021 om 08:48
Ik vind de reactie van paps ook hoogst ongevoelig. De beste man kiest de kant van zijn dochter, wat ik ergens wel kan begrijpen, maar het zal me niets verbazen als ze niet heeft verteld dat zij zonder jouw medeweten noch zonder enige vorm van overleg met de pil is gestopt. Het is dan wel erg makkelijk om te zeggen; je went er wel aan. Alsof je jezelf per ongeluk kaal hebt geschoren met de tondeuse en het 'vanzelf wel weer terug groeit'. Door aan te nemen dat kinderen krijgen een logische vervolgstap zou zijn, vind ik ronduit bizar van je schoonvader. Bekrompen.
Anyway, mijn gefoeter veranderd niets aan je situatie TO. Ik heb weinig advies voor je, behalve dat als je in de relatie blijft ik je kan aanraden een vorm van therapie te eisen voor jullie samen. Dat iemand zoiets kan doen als wat zij deed, vind ik zorgwekkend, en het heeft je vertrouwen beschaamd. Daar valt niet over te discussiëren. Zij heeft beslist over hoe jouw leven eruit gaat zien.
Anyway, mijn gefoeter veranderd niets aan je situatie TO. Ik heb weinig advies voor je, behalve dat als je in de relatie blijft ik je kan aanraden een vorm van therapie te eisen voor jullie samen. Dat iemand zoiets kan doen als wat zij deed, vind ik zorgwekkend, en het heeft je vertrouwen beschaamd. Daar valt niet over te discussiëren. Zij heeft beslist over hoe jouw leven eruit gaat zien.
dinsdag 5 januari 2021 om 08:49
Ben je het niet al kwijt to?Poezenman schreef: ↑05-01-2021 08:07Dat is een van mijn grootste zorgen, dat ik alles kwijt raak, dan heb ik helemaal niks of niemand meer. Gisteravond kwam haar vader met mij praten, ze heeft het aan haar ouders vertelt, haar vader vind dat ik me moet vermannen, dat dit een logische vervolgstap in onze relatie was en dat ik vanzelf in mijn nieuwe rol zou groeien en dat het heel normaal was dat ik me zorgen maak. Dat we een goede relatie hebben en wel redden samen. Dat zijn dochter zonder overleg zwanger word heeft ie niks over gezegd. Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen, als ik weg ga moet ik opnieuw beginnen, heeft mijn kind geen vader die er wil zijn voor hem of haar, maar als ik blijf zeg ik eigenlijk dat ze hiermee weg kan komen. Iemand vroeg of ik haar misschien jaren heb voorgehouden dat we later aan kinderen zouden beginnen maar dat is niet zo, Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest dat kinderen het niet zijn voor mij, iemand vroeg ook of ze wist hoe ik ben opgegroeid, ze weet dat ik in pleeggezinnen ben opgegroeid maar ik heb haar niet alles vertelt, niks over dat ongewenste huisdier gevoel in elk geval, ze weet ook niet dat ik vooral moeders niet te vertrouwen vind. En nu word ze zelf moeder, van mijn kind ook nog. Ik ben blij dat ik morgen terug naar zee kan.
Zoals ik het lees, kiest schoonvader voor zijn dochter en zal dit ongetwijfeld ook blijven doen. Het is niet aan hem om te zeggen dat jij je moet vermanen en het een logische vervolgstap is.
Ik zou zoals iemand anders zegt wel kiezen voor Relatietherapie /mediation want er komt een kind en daarvoor is een redelijke band tussen haar ouders wel belangrijk.
Hopelijk geeft even uit de situatie op je werk je rust en ruimte om het op een rijtje te krijgen hoe je hiermee verder wil.

dinsdag 5 januari 2021 om 08:52
Ik denk dat schoonvader niet alleen de kant van zijn dochter kiest, maar ook de kant van zijn a.s. kleinkind.Suusje666 schreef: ↑05-01-2021 08:48Ik vind de reactie van paps ook hoogst ongevoelig. De beste man kiest de kant van zijn dochter, wat ik ergens wel kan begrijpen, maar het zal me niets verbazen als ze niet heeft verteld dat zij zonder jouw medeweten noch zonder enige vorm van overleg met de pil is gestopt. Het is dan wel erg makkelijk om te zeggen; je went er wel aan. Alsof je jezelf per ongeluk kaal hebt geschoren met de tondeuse en het 'vanzelf wel weer terug groeit'. Door aan te nemen dat kinderen krijgen een logische vervolgstap zou zijn, vind ik ronduit bizar van je schoonvader. Bekrompen.
(...)
dinsdag 5 januari 2021 om 08:57
Je mag dit ook een kind niet aandoen. Dat verbaast me vaak zo in dit soort verhalen. Dat vrouwen die alles op alles zetten voor een kind, op dat moment totaal geen rekening houden met de gevoelens en ervaringen van het kind in kwestie. Tot zover de grenzeloze moederliefde.anjer84 schreef: ↑05-01-2021 08:35Dit idd. Het is hoog verraad en bedrog om dit in een relatie te doen als vrouw. Bewust verzwijgen van een alles bepalend element (de pil niet meer slikken) en daarmee het risico nemen dat de ander ouder wordt en een kind deels ongewenst is. Ik heb daar geen woorden voor en zou als het mijn vriendin was de vriendschap verbreken. Je mag dit een een man niet aan doen, al wil je nog zo graag een kind. Hier is geen rechtvaardiging voor.
Poezenman heeft zelf ervaren hoe het voelt om zich ongewenst te voelen als kind. Ik kan me zomaar voorstellen dat hij het heel erg vindt dat hij dit zijn eigen kind ook aandoet.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
dinsdag 5 januari 2021 om 08:58
Dan nog kan wat inlevingsvermogen en erkenning van de egoïstische keuze van zijn dochter geen kwaad. Een simpel 'Ze had niet nooit zo mogen doen!'
Ik geloof niet meer in sprookjes.

dinsdag 5 januari 2021 om 09:01
O absoluut. Behalve als hij het hele verhaal niet weet, natuurlijk.Doornroosje75 schreef: ↑05-01-2021 08:58Dan nog kan wat inlevingsvermogen en erkenning van de egoïstische keuze van zijn dochter geen kwaad. Een simpel 'Ze had niet nooit zo mogen doen!'
dinsdag 5 januari 2021 om 09:06
dinsdag 5 januari 2021 om 09:08
TO, ik zou haar dit topic laten lezen, wat je verder ook beslist. Ze MOET weten wat een puinhoop ze ervan gemaakt heeft. Ze moet ervan doordrongen worden dat ze heel wat heeft goed te maken en dat ze nooit meer ook maar iets doet zonder met jou te overleggen. Dat ze jou niet serieus neemt is inmiddels wel duidelijk maar misschien dat de reacties in dit topic haar laten voelen hoe verkeerd haar beslissing is geweest, wat de uitkomst verder ook is. Dat is nog wel het minste wat ze verdient.

dinsdag 5 januari 2021 om 09:15
De post van Geronimo2 vindt ik heel krachtig en kan ik me helemaal bij aansluiten.
Je klinkt als een hele lieve man TO, die iemand verdient die jou grenzen en wensen accepteert.
Toch kan ik me heel goed voorstellen hoe moeilijk het is om je leven om te gooien met het idee weer vanaf 0 te beginnen, letterlijk.
Het is makkelijk gezegd dat je je handen van haar af moet trekken, maar in de praktijk werkt dat vaak (helaas) niet zo.
Sterkte met deze situatie, ik heb echt met je te doen!
Je klinkt als een hele lieve man TO, die iemand verdient die jou grenzen en wensen accepteert.
Toch kan ik me heel goed voorstellen hoe moeilijk het is om je leven om te gooien met het idee weer vanaf 0 te beginnen, letterlijk.
Het is makkelijk gezegd dat je je handen van haar af moet trekken, maar in de praktijk werkt dat vaak (helaas) niet zo.
Sterkte met deze situatie, ik heb echt met je te doen!

dinsdag 5 januari 2021 om 09:17
Ben jij er ook niet zelf over begonnen dat ze jou er ingeluisd heeft tegen die vader? Is hij daar wel van op de hoogte?Poezenman schreef: ↑05-01-2021 08:07Dat is een van mijn grootste zorgen, dat ik alles kwijt raak, dan heb ik helemaal niks of niemand meer. Gisteravond kwam haar vader met mij praten, ze heeft het aan haar ouders vertelt, haar vader vind dat ik me moet vermannen, dat dit een logische vervolgstap in onze relatie was en dat ik vanzelf in mijn nieuwe rol zou groeien en dat het heel normaal was dat ik me zorgen maak. Dat we een goede relatie hebben en het wel redden samen. Dat zijn dochter zonder overleg zwanger word heeft ie niks over gezegd. Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen, als ik weg ga moet ik opnieuw beginnen, heeft mijn kind geen vader die er wil zijn voor hem of haar, maar als ik blijf zeg ik eigenlijk dat ze hiermee weg kan komen. Iemand vroeg of ik haar misschien jaren heb voorgehouden dat we later aan kinderen zouden beginnen maar dat is niet zo, Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest dat kinderen het niet zijn voor mij, iemand vroeg ook of ze wist hoe ik ben opgegroeid, ze weet dat ik in pleeggezinnen ben opgegroeid maar ik heb haar niet alles vertelt, niks over dat ongewenste huisdier gevoel in elk geval, ze weet ook niet dat ik vooral moeders niet te vertrouwen vind. En nu word ze zelf moeder, van mijn kind ook nog. Ik ben blij dat ik morgen terug naar zee kan.
Jammer dat hij het in zijn mannen onder elkaar praatje niet voor jou heeft opgenomen. Nu weet je dus ook waar je staat bij die zogenaamde familie waarin je was opgenomen. Het is helemaal niets waard, ze kiezen toch voor hun dochter. Echt wel balen voor je. Of je blijft in die slangenkuil of je begint helemaal opnieuw.
dinsdag 5 januari 2021 om 09:18

dinsdag 5 januari 2021 om 09:20
Dit!Pergamon schreef: ↑05-01-2021 09:18Wat een ongelofelijke naaistreek is er met je uitgehaald, Poezenman. Ik heb geen advies, maar wel even een virtuele knuffel en veel sterkte. Hopelijk kan je op zee je gedachten wat ordenen. Wat heeft zij jou in een ongelofelijk lastig en pijnlijk pakket gebracht. Bah.
Ik vind het ook echt erg voor je! Ben er gewoon een beetje sprakeloos van.

dinsdag 5 januari 2021 om 09:21
Die goede relatie heb je niet meer als je zo bedonderd wordt.Poezenman schreef: ↑05-01-2021 08:07Dat is een van mijn grootste zorgen, dat ik alles kwijt raak, dan heb ik helemaal niks of niemand meer. Gisteravond kwam haar vader met mij praten, ze heeft het aan haar ouders vertelt, haar vader vind dat ik me moet vermannen, dat dit een logische vervolgstap in onze relatie was en dat ik vanzelf in mijn nieuwe rol zou groeien en dat het heel normaal was dat ik me zorgen maak. Dat we een goede relatie hebben en het wel redden samen. Dat zijn dochter zonder overleg zwanger word heeft ie niks over gezegd. Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen, als ik weg ga moet ik opnieuw beginnen, heeft mijn kind geen vader die er wil zijn voor hem of haar, maar als ik blijf zeg ik eigenlijk dat ze hiermee weg kan komen. Iemand vroeg of ik haar misschien jaren heb voorgehouden dat we later aan kinderen zouden beginnen maar dat is niet zo, Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest dat kinderen het niet zijn voor mij, iemand vroeg ook of ze wist hoe ik ben opgegroeid, ze weet dat ik in pleeggezinnen ben opgegroeid maar ik heb haar niet alles vertelt, niks over dat ongewenste huisdier gevoel in elk geval, ze weet ook niet dat ik vooral moeders niet te vertrouwen vind. En nu word ze zelf moeder, van mijn kind ook nog. Ik ben blij dat ik morgen terug naar zee kan.
Weet haar vader van haar stiekeme streek?

dinsdag 5 januari 2021 om 09:30
Ik vind het wel bizar dat je zulke dingen wel even op het Viva-forum spuit, maar dat je ze in al die 10 jaar nooit met je vriendin hebt gedeeld.Poezenman schreef: ↑05-01-2021 08:07Dat is een van mijn grootste zorgen, dat ik alles kwijt raak, dan heb ik helemaal niks of niemand meer. Gisteravond kwam haar vader met mij praten, ze heeft het aan haar ouders vertelt, haar vader vind dat ik me moet vermannen, dat dit een logische vervolgstap in onze relatie was en dat ik vanzelf in mijn nieuwe rol zou groeien en dat het heel normaal was dat ik me zorgen maak. Dat we een goede relatie hebben en het wel redden samen. Dat zijn dochter zonder overleg zwanger word heeft ie niks over gezegd. Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen, als ik weg ga moet ik opnieuw beginnen, heeft mijn kind geen vader die er wil zijn voor hem of haar, maar als ik blijf zeg ik eigenlijk dat ze hiermee weg kan komen. Iemand vroeg of ik haar misschien jaren heb voorgehouden dat we later aan kinderen zouden beginnen maar dat is niet zo, Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest dat kinderen het niet zijn voor mij, iemand vroeg ook of ze wist hoe ik ben opgegroeid, ze weet dat ik in pleeggezinnen ben opgegroeid maar ik heb haar niet alles vertelt, niks over dat ongewenste huisdier gevoel in elk geval, ze weet ook niet dat ik vooral moeders niet te vertrouwen vind. En nu word ze zelf moeder, van mijn kind ook nog. Ik ben blij dat ik morgen terug naar zee kan.
Neemt niet weg dat ik het een heftige actie van haar vind hoor, maar kom op, het komt nu een beetje over alsof je al die tijd een deel van jezelf voor haar verborgen hebt gehouden.
Wellicht hebben jullie beiden nog een hoop te leren over vertrouwen, maar ik zou me behoorlijk in de steek gelaten voelen als mijn partner een decennium gesloten blijft voor me.
Ik denk dat je schoonvader gelijk heeft dat je je nu moet gaan beginnen te vermannen: er staan een paar keuzes op je te wachten en iedereen moet verder. Als je er voor gaat, hoop ik dat je ook gaat leren te delen met de mensen die er echt toe doen. Sterkte!
dinsdag 5 januari 2021 om 09:30
Heb niet alles gelezen maar lees wel dat je geen prettige jeugd gehad heb en dat je daarom denkt dat je geen vader kan zijn en al helemaal geen goede.
Buiten dat ik het schandalig vind wat je vriendin je geflikt heb , is het geen idee om eens goed na te denken over je angst over het vaderschap?
Dat jij geen fijne jeugd / goed voorbeeld heb gehad betekent echt niet dat je geen goede papa kan worden!! !! !! Vind je kinderen in het algemeen niks of is het meer de gedachten van ik kan geen vader zijn vanwege mijn eigen ervaringen?
In dat laatste geval adviseer ik je met een psycholoog dit te bespreken.
Ik heb ook geen stabiele jeugd gehad maar heb na veel gesprekken en een verdere stabiele relatie uiteindelijk wel een kind gekregen terwijl ik dat voorheen nooit wilde. Maar ik wilde dus niet uit angst het niet te kunnen , vind kinderen wel heel leuk .
Succes met welke beslissing je ook maakt
Buiten dat ik het schandalig vind wat je vriendin je geflikt heb , is het geen idee om eens goed na te denken over je angst over het vaderschap?
Dat jij geen fijne jeugd / goed voorbeeld heb gehad betekent echt niet dat je geen goede papa kan worden!! !! !! Vind je kinderen in het algemeen niks of is het meer de gedachten van ik kan geen vader zijn vanwege mijn eigen ervaringen?
In dat laatste geval adviseer ik je met een psycholoog dit te bespreken.
Ik heb ook geen stabiele jeugd gehad maar heb na veel gesprekken en een verdere stabiele relatie uiteindelijk wel een kind gekregen terwijl ik dat voorheen nooit wilde. Maar ik wilde dus niet uit angst het niet te kunnen , vind kinderen wel heel leuk .
Succes met welke beslissing je ook maakt
dinsdag 5 januari 2021 om 09:37
Helemaal eens. Ontzettend naar hoe dit loopt, en in plaats van steun van schoonvader is dit een soort trap na.
TO, pas dus goed op jezelf! Ik snap dat het voelt alsof je alles kwijt raakt, maar soms kan het beter zijn om weer opnieuw te beginnen dan verder te gaan met wat je al hebt.