Ik zag hem vandaag met iemand anders
maandag 15 juni 2020 om 23:55
Ongeveer een jaar geleden leerde ik een leuke man kennen. Dagelijks wel even een kort berichtje en ook bijna ieder weekend spraken we af. Altijd gezellig samen en leuke gesprekken. Tot ongeveer een maand geleden. Hij stuurde niets meer uit zichzelf en deed 'vaag' over afspreken. Deed ook ineens kortaf. Ik vroeg aam hem of er iets was, volgens hem was er niets aan de hand en was hij even graag op zichzelf. Leek me prima, toch voelde ik een naar onderbuik gevoel. Ik besloot desondanks om hem even met rust te laten. Vandaag zag ik hem dan toevallig in het dorp. Met een vrouw. Niet hand in hand maar wel heel dicht bijelkaar. Ze liepen schouder aan schouder. Hij heeft mij niet gezien, dat weet ik zeker. Het voelde alsof ik een schop in mijn maag kreeg. Ik liep snel een winkel in en heb daar iets gekocht wat ik niet nodig had. Toen ik buiten stapte zaten ze met zijn twee op een bank, wederom tegen elkaar aan ze zagen er beide verliefd uit. Wat ik met dit topic wil? Van me afschrijven denk ik. We waren naar elkaar toegegroeid, zag dit niet aankomen. Ik heb sterk de indruk dat hij mij afgehouden heeft, omdat hij nu in iemand anders is geïnteresseerd en dat doet pijn.
dinsdag 16 juni 2020 om 06:37
Je kunt toch gewoon op hen afstappen en je aan hen voorstellen? Misschien is het zijn zus?
Toen man mij leerde kennen, zag hij mij een paar weken later gearmd in de stad met een (in zijn ogen) jonge man. De volgende dag vroeg hij mij ernaar. "Dat is mijn vader". Kán niet, dacht hij.
Tsja, mijn vader was 28 toen ik werd geboren, dus op dat moment een jaar of 45.
Mijn schoonvader trouwde pas op zijn 43ste en verwekte daarna een rijtje kinderen. Daar zit qua leeftijd gewoon een generatie tussen, zijn ouders waren zo oud als mijn grootouders.
Toen man mij leerde kennen, zag hij mij een paar weken later gearmd in de stad met een (in zijn ogen) jonge man. De volgende dag vroeg hij mij ernaar. "Dat is mijn vader". Kán niet, dacht hij.
Mijn schoonvader trouwde pas op zijn 43ste en verwekte daarna een rijtje kinderen. Daar zit qua leeftijd gewoon een generatie tussen, zijn ouders waren zo oud als mijn grootouders.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

dinsdag 16 juni 2020 om 06:48
Ik vind dat gegoochel met termen tegenwoordig toch zo vermoeiend. En zolang je iets geen 'relatie' noemt, mag je best de indruk wekken daar wel op uit te zijn, en intussen vrolijk andere opties verkennen. Hoezo is het prima om onaardig en oneerlijk te zijn zolang je iets niet officieel hebt gemaakt? En hoe doe je dat dan: het officieel maken?

dinsdag 16 juni 2020 om 06:55
Ik vind het wel een beetje raar dat jullie na een jaar nog steeds niet verder kwamen dan daten in het weekend. Het klinkt niet als een relatie in ieder geval. Waarschijnlijk vond hij jou leuk, maar heeft hij iemand gevonden op wie hij echt verliefd is geworden. Ik heb dat ook meegemaakt, maar dan andersom. Ik had een vriendje (ik was begin 20 dus dan mag je dat woord nog gebruiken), maar het was niet heel serieus. Toen leerde ik iemand kennen op wie ik in één klap smoorverliefd was. Dat heb ik wel meteen tegen het vriendje verteld overigens. Het was gewoon niet tegen te houden en inmiddels zijn we 20 jaar samen. Soms gebeurt dat... wel heel lullig voor jou.
dinsdag 16 juni 2020 om 06:59

dinsdag 16 juni 2020 om 07:23
Als je hem al een maand niet heb gezien? En ze alleen vrienden met seks waren?Attraverso schreef: ↑16-06-2020 06:00Snap trouwens niet dat je daar niet op afgestapt bent met je breedste smile op je gezicht, je vriend daar geen tong hebt gedraaid als begroeting en jezelf dan niet hebt voorgesteld als ' hey ik ben bliksem, zijn vriendin, en jij?'
Hij heeft TO gedumpt alleen dat nog niet zo benoemt.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 16-06-2020 07:24
5.54% gewijzigd

dinsdag 16 juni 2020 om 07:34
To zegt dat ze elkaar vorige week nog zagen. Een maand geleden begon het contact wel minder enthousiast te lijken.Luci_Morgenster schreef: ↑16-06-2020 07:23Als je hem al een maand niet heb gezien? En ze alleen vrienden met seks waren?
Hij heeft TO gedumpt alleen dat nog niet zo benoemt.

dinsdag 16 juni 2020 om 07:36
Dat haal ik niet uit de OP? Misschien later getikt?Attraverso schreef: ↑16-06-2020 07:34To zegt dat ze elkaar vorige week nog zagen. Een maand geleden begon het contact wel minder enthousiast te lijken.
Tot ongeveer een maand geleden. Hij stuurde niets meer uit zichzelf en deed 'vaag' over afspreken. Deed ook ineens kortaf. Ik vroeg aam hem of er iets was, volgens hem was er niets aan de hand en was hij even graag op zichzelf. Leek me prima, toch voelde ik een naar onderbuik gevoel. Ik besloot desondanks om hem even met rust te laten. Vandaag....

dinsdag 16 juni 2020 om 07:41
Snoesje666 schreef: ↑16-06-2020 06:37Je kunt toch gewoon op hen afstappen en je aan hen voorstellen? Misschien is het zijn zus?
Haha! Zoiets heb ik ook aan de hand gehad.
Had mijn broer plots heel wat uit te leggen aan zijn toenmalige vriendin want mensen hadden haar gewaarschuwd dat ze haar vriend (mijn broer) regelmatig zagen rondrijden met een 'andere' vrouw naast hem in de auto!!
O ja, bij de bouwmarkt waren we ook al samen gesignaleerd.
Dat was ik dus, zijn zusje

dinsdag 16 juni 2020 om 07:42
Attraverso schreef: ↑16-06-2020 07:34To zegt dat ze elkaar vorige week nog zagen. Een maand geleden begon het contact wel minder enthousiast te lijken.
Ja, dat schreef ze later.
dinsdag 16 juni 2020 om 07:42
Luci_Morgenster schreef: ↑16-06-2020 07:36Dat haal ik niet uit de OP? Misschien later getikt?
Tot ongeveer een maand geleden. Hij stuurde niets meer uit zichzelf en deed 'vaag' over afspreken. Deed ook ineens kortaf. Ik vroeg aam hem of er iets was, volgens hem was er niets aan de hand en was hij even graag op zichzelf. Leek me prima, toch voelde ik een naar onderbuik gevoel. Ik besloot desondanks om hem even met rust te laten. Vandaag....
Ze zegt het later in een reactie. Dat ze hem afgelopen week nog heeft gezien.
Ik snap dat je even schrikt en vaak klopt je onderbuikgevoel wel. Als hij met een andere vrouw loopt waar je nog nooit van hebt gehoord het afgelopen jaar. Maar het kan een gewone vriendin zijn.
Waarom heb je je niet gewoon even voorgesteld? Hij loopt in jullie dorp waarvan hij kan verwachten dat hij jou tegen kan komen.
Dus ik weet niet, zou wel schrikken, maar zou wel willen weten of dit een liefje is of een gewone vriendin/kennis/zus enz.

dinsdag 16 juni 2020 om 07:56
In mijn ervaring betekenen die termen dat een man je niet als echte relatie ziet. Ooit pijnlijk achtergekomen, want de man in kwestie was ook nog verbaasd dat ik dacht dat we wél wat hadden. Het was toch duidelijk?!bliksemstraaltje schreef: ↑16-06-2020 01:13Officiëel vriendschap, al voelt dat voor mij al een tijdje meer als een relatie. We hadden een aantal maanden geleden besproken dat we zouden zien waar het schip strand.
TO, zelfs als dit gewoon zijn zus was, is het tijd om deze relatie te heroverwegen. Neem je genoegen met “semi”?
dinsdag 16 juni 2020 om 08:03
tijd voor een gesprek. je bent nu aan het invullen zonder dat je de feiten kent.
Er zijn 100 verklaringen mogelijk. Zijn zus, familielid of een goede vriendin of een ander relatievrouw.
Vraag het hem gewoon.
Er zijn mensen die van mening zijn dat een man en een vrouw goede vrienden kunnen zijn en erg close. Zonder dat er seksuele spanningen of verwachtingen zijn.
Er zijn 100 verklaringen mogelijk. Zijn zus, familielid of een goede vriendin of een ander relatievrouw.
Vraag het hem gewoon.
Er zijn mensen die van mening zijn dat een man en een vrouw goede vrienden kunnen zijn en erg close. Zonder dat er seksuele spanningen of verwachtingen zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 16 juni 2020 om 08:07
Heel rot TO
Maar op basis van wat je vertelt over jullie omgang, denk ik dat je een gezellig tussendoortje was voor hem. Leuk en lief en aantrekkelijk maar niet verliefd. Misschien is hij dat nu wel op een ander inderdaad en hoe hij je nu een beetje negeert spreekt boekdelen. Heb je hem daar niet eerder over aangesproken?
Ik zou hem gewoon bellen en vragen wat er is omdat het contact anders voelt. Interessant wat hij gaat zeggen nu je dit gezien hebt.

Maar op basis van wat je vertelt over jullie omgang, denk ik dat je een gezellig tussendoortje was voor hem. Leuk en lief en aantrekkelijk maar niet verliefd. Misschien is hij dat nu wel op een ander inderdaad en hoe hij je nu een beetje negeert spreekt boekdelen. Heb je hem daar niet eerder over aangesproken?
Ik zou hem gewoon bellen en vragen wat er is omdat het contact anders voelt. Interessant wat hij gaat zeggen nu je dit gezien hebt.

dinsdag 16 juni 2020 om 08:37
Dit dus. En niet alleen TOhamerhaai schreef: ↑16-06-2020 08:03tijd voor een gesprek. je bent nu aan het invullen zonder dat je de feiten kent.
Vraag het hem gewoon.

dinsdag 16 juni 2020 om 08:52
ringaroundtherosie schreef: ↑16-06-2020 08:07Heel rot TO![]()
"Nu je dit gezien hebt?"
Wat heeft ze gezien dan??

dinsdag 16 juni 2020 om 09:25
Het is toch niet zo raar om je FWB even “ on hold” te zetten wanneer je iemand ontmoet die potentiëel relatiemateriaal is. Het zou wel eerlijker geweest zijn als de FWB van TO dat tegen haar had gezegd.
We weten niet hoe close die man was met die andere dame, maar ik denk dat de conclusie wel terecht is dat hij even afstand van haar nam omdat ie verliefd is geworden op een ander.
En in zijn ogen had ie geen relatie met TO. Vraag me wel af wie van de twee die exclusiviteit wilde afspreken. Dat is namelijk helemaal niet verstandig als je geen relatie hebt, want je belemmert jezelf en de ander bij het vinden van ware liefde.
Natuurlijk is het fijn wanneer die exclusiviteit betekent dat je reservebankje bezet kunt houden terwijl je zelf verder date, maar erg eerlijk vind ik dat niet.
Les voor TO: of geen exclusiviteit afspreken als het geen relatie mag heten, of geen sex hebben voor het is uitgesproken dat je een relatie hebt.
We weten niet hoe close die man was met die andere dame, maar ik denk dat de conclusie wel terecht is dat hij even afstand van haar nam omdat ie verliefd is geworden op een ander.
En in zijn ogen had ie geen relatie met TO. Vraag me wel af wie van de twee die exclusiviteit wilde afspreken. Dat is namelijk helemaal niet verstandig als je geen relatie hebt, want je belemmert jezelf en de ander bij het vinden van ware liefde.
Natuurlijk is het fijn wanneer die exclusiviteit betekent dat je reservebankje bezet kunt houden terwijl je zelf verder date, maar erg eerlijk vind ik dat niet.
Les voor TO: of geen exclusiviteit afspreken als het geen relatie mag heten, of geen sex hebben voor het is uitgesproken dat je een relatie hebt.

dinsdag 16 juni 2020 om 10:01
Of het nu zijn zus of moeder was doet er niet zoveel toe. Ze waren een beetje vrijblijvend aan het scharrelen en de interesse nam al af. Het is dus sowieso iets om mee rekening te houden, dat er een ander voorbij komt. Het enige dat lijkt te zijn afgesproken is dat je niet met meer mensen tegelijk scharrelt.
dinsdag 16 juni 2020 om 10:38
In ieder geval iets wat dwarszit en vragen oproept, dus dit lijkt me het uitgelezen moment om te vragen waar je staat met hem.

dinsdag 16 juni 2020 om 10:38
Dit wilde ik net vragen!elfjetwaalfje schreef: ↑16-06-2020 05:34En het is niet zijn zus met wie hij samen was? Je zou de eerste niet zijn die een verkeerde indruk heeft.

Wat mijn man vorig jaar meemaakte: iemand had hem ook schouder aan schouder in de stad zien rondlopen met een jonge vrouw.
Die persoon zei tegen mij: Ja hoor, ik heb jouw man daar zien rondlopen met een jonge vrouw van rond de 25-30j.
Ze had heel lange haren en ze droeg een zwart jasje. Ze leek echt héél close met jouw man!
En of ik het niet vreemd vond?
Helemaal niet; dat was gewoon onze dochter