Ik zag hem vandaag met iemand anders

15-06-2020 23:55 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een jaar geleden leerde ik een leuke man kennen. Dagelijks wel even een kort berichtje en ook bijna ieder weekend spraken we af. Altijd gezellig samen en leuke gesprekken. Tot ongeveer een maand geleden. Hij stuurde niets meer uit zichzelf en deed 'vaag' over afspreken. Deed ook ineens kortaf. Ik vroeg aam hem of er iets was, volgens hem was er niets aan de hand en was hij even graag op zichzelf. Leek me prima, toch voelde ik een naar onderbuik gevoel. Ik besloot desondanks om hem even met rust te laten. Vandaag zag ik hem dan toevallig in het dorp. Met een vrouw. Niet hand in hand maar wel heel dicht bijelkaar. Ze liepen schouder aan schouder. Hij heeft mij niet gezien, dat weet ik zeker. Het voelde alsof ik een schop in mijn maag kreeg. Ik liep snel een winkel in en heb daar iets gekocht wat ik niet nodig had. Toen ik buiten stapte zaten ze met zijn twee op een bank, wederom tegen elkaar aan ze zagen er beide verliefd uit. Wat ik met dit topic wil? Van me afschrijven denk ik. We waren naar elkaar toegegroeid, zag dit niet aankomen. Ik heb sterk de indruk dat hij mij afgehouden heeft, omdat hij nu in iemand anders is geïnteresseerd en dat doet pijn.
Je kan hem toch opbellen en ernaar vragen? En als het iemand anders is, wat dit dan betekent voor jullie?
Als hij het naar een jaar daten nog een vriendschap noemt en hij spreekt af en toe nog wel met je af dan ben jij in mijn ogen gewoon zijn " neukertje" . Dat klinkt ontzettend hard dat weet ik maar hij houd jou aan het lijntje totdat hij zijn echte liefde heeft gevonden waar hij een toekomst mee op wil bouwen.

Ik begrijp ontzettend goed dat je verdriet hebt en wat die vrouw precies van hem is weten we natuurlijk niet. Maar jij hebt ze samen gezien en je zei ze keken heel verliefd naar elkaar.
Dan weet je het zelf ook wel want je voelt zoiets wel.
Maar vraag hem gewoon en in vervolg stap je er juist op af en stel je je voor. Je merkt dan genoeg aan zijn reactie.

Laat hem gaan en zoek een man die wel 100% voor jou wil gaan en die jou zijn vriendin gaat noemen.
Blijf in jezelf geloven !
Ik snap hier echt niks van:
1) je bent al een jaar bij elkaar, exclusief, maar je hebt geen relatie? En het voelt wel als een relatie? En dan is er maand weinig initiatief, maar je weet nog steeds niet of je een relatie hebt?
2) je komt hem tegen in de stad, en dan zeg je niet hallo?

Als ik een vriendin, familielid of kennis tegen zou komen in de stad, loop ik er naartoe en zeg ik hallo. Maar jij ziet het en verstopt je, waarom?

Ik bedoel niet "confronteren" maar gewoon vriendelijk gedag zeggen.

Mensen maken het leven soms zo ingewikkeld, dat hoeft helemaal niet.
Ik ga vanavond nog bij hem langs om verhaal te halen. Achteraf had ik beter hem aan kunnen spreken, maar ik schrok. Daarom vluchtte ik de winkel in. Stom, achteraf had ik dat beter niet kunnen doen.

Een jaar geleden leerde we elkaar kennen. We zijn niet direct gaan daten, maar spraken wel regelmatig af ivm. gezamelijke hobby. (Fotografie)

De spanning bouwde zich langzaam op totdat we begin dit jaar dan ook bijelkaar in bed belanden. Hij stelde zelf direct exclusiviteit voor en we spraken af dat we wel zouden zien hoe en waar het schip strand. Ik heb er verder niet bij nagedacht en ging er dan ook vanuit dat we iets aan het opbouwen waren. En wanneer dat voor 1 van ons niet zou werken dat je dat uit spreekt naar de ander. Lijkt me wel zo fair. Wanneer spreek je zoiets uit, hebben jullie dat expliciet afgesproken? Zoals vanaf vandaag is het 'officieel aan'?
Dit gesprek hebben mijn ex en ik nooit gevoerd, het was gewoon 'aan'.

Doordeweeks afspreken is voor mij lastig omdat ik 40 uur werk per week verdeeld over diverse locaties in het land. Daarnaast sport ik 3 avonden in de week. Dan ben ik vaak moe en heb ik tijd voor mezelf nodig. Of ik kom thuis en ga na wat huishoudelijke zaken gewoon slapen. Dit heb ik gelijk kenbaar gemaakt vandaar dat we elkaar in het weekend zien.

Bedankt voor de lieve en meedenkende reacties!

Natuurlijk post ik de afloop. Ik ben benieuwd wat hij hierover te zeggen heeft, maar voor mijn gevoel is het al over. Intuïtie.....
En hij heeft geen zus of dochter.
bliksemstraaltje wijzigde dit bericht op 16-06-2020 12:29
Reden: .
3.63% gewijzigd
Wat heb je trouwens gekocht wat je niet nodig hebt?
“We zien wel waar het schip strandt” heb ik lang geleden leren kennen als een uitdrukking die betekent “we hebben geen relatie maar we hebben het leuk zonder verwachtingen”.
Ab_Normaal schreef:
16-06-2020 12:44
Wat heb je trouwens gekocht wat je niet nodig hebt?
Een gieter
bliksemstraaltje schreef:
16-06-2020 13:40
Een gieter
Altijd handig 😁
Een gieter
Past goed bij je nickname ;)
16-06-2020 12:27
Ik ga vanavond nog bij hem langs om verhaal te halen.

Heb je al afgesproken of ga je op de bonnefooi met kans op een scene met die vrouw/kennis?
Een gieter
Benieuwd naar je update! Zet hem op
Ik vraag me af, stel hij zegt: oh dat was de buurvrouw/achternicht/schoonzus, geloof je hem dan op zn blauwe ogen?
Lijkt me ook dat het over is, hopelijk heeft ie wel het lef om eerlijk tegen je te zijn. Het klinkt als een lul.
Zet hem op!
elfjetwaalfje schreef:
16-06-2020 05:34
En het is niet zijn zus met wie hij samen was? Je zou de eerste niet zijn die een verkeerde indruk heeft.
Zoiets dacht ik ook meteen. Eerst vragen voor je allerlei conclusies trekt.

Oh. Verder lezen leert dat hij in ieder geval geen zus heeft. Blijft desondanks het advies staan.
40 uur werk, 3 avonden sporten, me time, zeggen dat hij alleen dan en dan welkom is... Dat klinkt niet alsof hij in jouw leven een hoge prioriteit heeft...
Doreia* schreef:
16-06-2020 17:42
40 uur werk, 3 avonden sporten, me time, zeggen dat hij alleen dan en dan welkom is... Dat klinkt niet alsof hij in jouw leven een hoge prioriteit heeft...
Inderdaad een hele goeie ! Als TO hem echt leuk vindt, maakt ze wel meer tijd. Mogelijk heeft vriendje gedacht, ze vindt me niet zo leuk, ik kijk wel verder, wellicht is die andere vrouw wel leuker.
Ik kan me de totale verbijstering/ bevriezing wel voorstellen eigenlijk. Achteraf of als buitenstaander kun je allemaal betere of gevatte/ sterke reacties bedenken. Maar echt, als het je overkomt weet ik het niet hoor
noumoe2019 schreef:
16-06-2020 20:56
Ik kan me de totale verbijstering/ bevriezing wel voorstellen eigenlijk. Achteraf of als buitenstaander kun je allemaal betere of gevatte/ sterke reacties bedenken. Maar echt, als het je overkomt weet ik het niet hoor
Zeker. Maar vooralsnog is het een aanname dat de twee een stelletje vormen. Dus zit er niet veel anders op dan vragen.
Op dit moment is er niet meer gebeurd dan: to's vriend is gezien met een vrouw. Daar kan ik nog diverse scenario's bij bedenken. Bovendien is het feit dat ze innig leken ook een interpretatie van to, niet zozeer een feit.
Vragen dus.
Het gaat toch niet om met wie ze hem zag. De vraag is waarom hij steeds minder contact zoekt en vaag doet over afspreken. En dus hoe de zaken ervoor staan. Dat is toch een concrete vraag.i
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 16-06-2020 21:17
21.68% gewijzigd
rumforviva schreef:
16-06-2020 21:11
Het gaat toch niet om met wie ze hem zag.De vraag is waarom hij steeds minder contact zoekt en vaag doet over afspreken. En dus hoe de zaken ervoor staan.
Nou, daar gaat het volgens mij wel om.
Zie ook de topictitel
Ab_Normaal schreef:
16-06-2020 21:14
Nou, daar gaat het volgens mij wel om.
Zie ook de topictitel
Er zit ook een zeer uitgebreid verhaal bij.
Dat is waar
ringaroundtherosie schreef:
16-06-2020 10:38
In ieder geval iets wat dwarszit en vragen oproept, dus dit lijkt me het uitgelezen moment om te vragen waar je staat met hem.
na een jaar!!!!!!!!!!!!??????
S-Meds schreef:
16-06-2020 21:27
na een jaar!!!!!!!!!!!!??????
Ze kan toch vragen of hij geen zin meer heeft om te scharrelen? Een relatie was het sowieso al niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven