in de war...
donderdag 3 mei 2018 om 21:44
Hey iedereen!
ik loop al een tijdje rond met twijfels omtrent een man.
ik zal proberen even kort de situatie te schetsen!
Ik ben vorig jaar na een relatie van meer dan 10j gescheiden. (we waren 4j getrouwd)
in November vorig jaar ben ik op de datingapp Happn een man tegengekomen die ik erg leuk vond! Hij had mijn profiel al geliked, we zijn wat beginnen praten, en uiteindelijk iets gaan drinken! de klik was enorm, we hadden het erg leuk samen! onze humor, interesses, hobby's, principes,... kwamen allemaal zo goed overeen! bleek ook nog eens dat hij in Januari 2018 mijn nieuwe buurman zou worden, wat dus erg toevallig was!
we zagen elkaar wekelijks meerdere keren, stuurden elkaar app'jes de hele dag, telkens een knuffel bij het afscheid,...
op een bepaald moment zaten we bij hem thuis in de zetel, en legde hij lief zijn hand op mijn been. Ik was toen nog helemaal niet klaar om verder te gaan met iemand, dus ik ben op dat moment echt geblokkeerd. de volgende keer dat we afspraken deed hij weer hetzelfde, en opnieuw blokkeerde ik. (ik gaf dus een reactie)
na een leuke date naar de kerstmarkt was plots alles anders, sindsdien geen knuffels meer, geen hand meer op mijn been,...
net op het moment dat ik naar hem begon toe te groeien keerde hij om.
we zijn wel blijven afspreken en app'en, maar alles was plots anders.
ik heb hem toen gevraagd waarom hij geen knuffels meer wou, en hij heeft die vraag ontweken.
nu ben ik hem steeds meer en meer graag gaan zien en ik heb hem dit dan ook verteld 2 maanden geleden. zijn antwoord was "je bent speciaal voor mij maar ik had gehoopt er een goede vriendin bij te hebben"
mijn hartje gebroken...
ik dacht dat we een contact meer zouden hebben, maar dat bleek niet te kloppen.
we worden steeds closer maar ik begrijp niet wat hij nu wilt?
we app'en elke dag, onlangs was ik met een vriendin naar een optreden gegaan en heeft hij op een zaterdagavond 100km gereden om ons op te pikken, we kijken samen tv en steevast heeft hij dan een zelfgemaakt dessertje mee, hij zoekt toenadering tot mijn dochtertje (stelt voor om samen op uitstap te gaan, stelt voor om op uitstap te gaan met zijn neefje erbij,...), 2 weken geleden kwam zijn broer voor de eerste keer op bezoek in zijn nieuwe woonst en toen heeft hij mij ook uitgenodigd (ik heb dus zijn broer en diens partner ontmoet), hij neemt me mee als hij op zoek gaat naar een nieuwe wagen, we doen uitstapjes samen, hij helpt me bij alles wat ik vraag, hij flirt, hij plaagt me, geeft subtiele complimentjes,...
ik heb binnenkort een officieel feestje op het werk, nu wil hij me komend weekend meenemen om een kleedje te zoeken,...
ik snap deze ommezwaai niet
dit zijn toch geen zaken die je doet met een gewone vriendin?
hij wijst me af, maar gaat zich dan daarna zo gedragen. Moet ik hier uit afleiden dat hij twijfelt? dat hij bang is? of me aan het lijntje houdt? of zie ik de dingen fout?
hij is nu anderhalf jaar single, zijn ex heeft hem zwaar bedrogen. over gevoelens praten is voor hem zeer moeilijk. hij is niet het type dat elke week een andere vrouw meeneemt, voor zover ik weet ziet hij geen andere vrouwen.
hij gaf wel al eens aan dat door alles wat er gebeurt is met zijn ex, hij zeer bang is voor een nieuwe relatie.
ik weet niet wat ik ervan moet denken, en wat ik ermee moet doen...
Help...
ik loop al een tijdje rond met twijfels omtrent een man.
ik zal proberen even kort de situatie te schetsen!
Ik ben vorig jaar na een relatie van meer dan 10j gescheiden. (we waren 4j getrouwd)
in November vorig jaar ben ik op de datingapp Happn een man tegengekomen die ik erg leuk vond! Hij had mijn profiel al geliked, we zijn wat beginnen praten, en uiteindelijk iets gaan drinken! de klik was enorm, we hadden het erg leuk samen! onze humor, interesses, hobby's, principes,... kwamen allemaal zo goed overeen! bleek ook nog eens dat hij in Januari 2018 mijn nieuwe buurman zou worden, wat dus erg toevallig was!
we zagen elkaar wekelijks meerdere keren, stuurden elkaar app'jes de hele dag, telkens een knuffel bij het afscheid,...
op een bepaald moment zaten we bij hem thuis in de zetel, en legde hij lief zijn hand op mijn been. Ik was toen nog helemaal niet klaar om verder te gaan met iemand, dus ik ben op dat moment echt geblokkeerd. de volgende keer dat we afspraken deed hij weer hetzelfde, en opnieuw blokkeerde ik. (ik gaf dus een reactie)
na een leuke date naar de kerstmarkt was plots alles anders, sindsdien geen knuffels meer, geen hand meer op mijn been,...
net op het moment dat ik naar hem begon toe te groeien keerde hij om.
we zijn wel blijven afspreken en app'en, maar alles was plots anders.
ik heb hem toen gevraagd waarom hij geen knuffels meer wou, en hij heeft die vraag ontweken.
nu ben ik hem steeds meer en meer graag gaan zien en ik heb hem dit dan ook verteld 2 maanden geleden. zijn antwoord was "je bent speciaal voor mij maar ik had gehoopt er een goede vriendin bij te hebben"
mijn hartje gebroken...
ik dacht dat we een contact meer zouden hebben, maar dat bleek niet te kloppen.
we worden steeds closer maar ik begrijp niet wat hij nu wilt?
we app'en elke dag, onlangs was ik met een vriendin naar een optreden gegaan en heeft hij op een zaterdagavond 100km gereden om ons op te pikken, we kijken samen tv en steevast heeft hij dan een zelfgemaakt dessertje mee, hij zoekt toenadering tot mijn dochtertje (stelt voor om samen op uitstap te gaan, stelt voor om op uitstap te gaan met zijn neefje erbij,...), 2 weken geleden kwam zijn broer voor de eerste keer op bezoek in zijn nieuwe woonst en toen heeft hij mij ook uitgenodigd (ik heb dus zijn broer en diens partner ontmoet), hij neemt me mee als hij op zoek gaat naar een nieuwe wagen, we doen uitstapjes samen, hij helpt me bij alles wat ik vraag, hij flirt, hij plaagt me, geeft subtiele complimentjes,...
ik heb binnenkort een officieel feestje op het werk, nu wil hij me komend weekend meenemen om een kleedje te zoeken,...
ik snap deze ommezwaai niet
dit zijn toch geen zaken die je doet met een gewone vriendin?
hij wijst me af, maar gaat zich dan daarna zo gedragen. Moet ik hier uit afleiden dat hij twijfelt? dat hij bang is? of me aan het lijntje houdt? of zie ik de dingen fout?
hij is nu anderhalf jaar single, zijn ex heeft hem zwaar bedrogen. over gevoelens praten is voor hem zeer moeilijk. hij is niet het type dat elke week een andere vrouw meeneemt, voor zover ik weet ziet hij geen andere vrouwen.
hij gaf wel al eens aan dat door alles wat er gebeurt is met zijn ex, hij zeer bang is voor een nieuwe relatie.
ik weet niet wat ik ervan moet denken, en wat ik ermee moet doen...
Help...
anoniem_368931 wijzigde dit bericht op 03-05-2018 21:50
Reden: info vergeten bijzetten
Reden: info vergeten bijzetten
1.22% gewijzigd
vrijdag 4 mei 2018 om 06:10
Geen toenadering op een slechte manier. Eerder dat hij met haar ook een babbeltje doet, de uitstapjes die hij wil maken,...viva-amber schreef: ↑03-05-2018 23:46Wat bij mij blijft hangen uit de op: ' hij zoekt toenadering tot mijn dochter. '
vrijdag 4 mei 2018 om 06:12
Ik vind zn gedrag niet gek hoor. Je was aan het daten en er kon nog geen kus vanaf. Ik zou hier gen energie meer in stoppen, omdat jullie blijkbaar niet eens kunnen praten over dit soort dingen. Daarnaast is het wel heel toevallig dat hij je naast je is gaan wonen. En als je nu al zoveel struggles hebt, gaat het niet werken. Sraks zit je met een buurman opgescheept die je liever niet meer wil zien.
vrijdag 4 mei 2018 om 06:38
Het ging toen wat te snel, ik was overdonderd. Dat heb ik pas ondervonden toen het zover was! Maar daarom heb ik het hem wel proberen uitleggen!
vrijdag 4 mei 2018 om 06:39
Waarom? Jullie hebben geen liefdesrelatie. Jullie zijn van vriendschappelijke buren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 4 mei 2018 om 07:06
en tegen de kinderen van buren praat je niet?viva-amber schreef: ↑04-05-2018 06:39Waarom? Jullie hebben geen liefdesrelatie. Jullie zijn van vriendschappelijke buren.
Of zoals in dit geval dat ze heel vaak samen zijn en zelfs savonds samen tv kijken. Dan.moet hij dochter negeren en doen alsof ze er niet is?
vrijdag 4 mei 2018 om 07:09
Nee dat zeg ik niet. Negeren is iets anders dan alleen met het kind op stap gaan.
Laat zij eerst eens uitzoeken wat zij van elkaar willen. Ik vind het allemaal net iets te toevallig. Aanpappen, daten, naast je gaan wonen en wanneer het puntje bij paaltje komt geen seksuele intressese in moeders.
Apart.
Laat zij eerst eens uitzoeken wat zij van elkaar willen. Ik vind het allemaal net iets te toevallig. Aanpappen, daten, naast je gaan wonen en wanneer het puntje bij paaltje komt geen seksuele intressese in moeders.
Apart.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 4 mei 2018 om 07:21
Man is zwaar bedrogen door zijn ex. Heeft daar een gevoelige klap van gehad en kan daardoor lastig over zijn gevoelens praten. Is hierdoor waarschijnlijk ook erg op zijn hoede.
Jij wekt eerst aan alle kanten de indruk dat je voor een relatie open staat. Op een datingapp gaan zitten, knuffels, appjes, leuke afspraakjes en de hele rattaplan.
Op het moment dat hij eindelijk toenadering probeert te zoeken (iedere vent had dit al véél eerder geprobeerd), wijs jij hem vervolgens keihard af.
Deze man heeft jou per direct gefriendzoned, uit lijfsbehoud om verdere pijn te voorkomen. Zeker gezien het feit dat hij naast je komt wonen.
Jij bent inmiddels aan een relatie toe, hij vind het risico op drama veel te groot en trekt zijn eigen plan.
Jij wekt eerst aan alle kanten de indruk dat je voor een relatie open staat. Op een datingapp gaan zitten, knuffels, appjes, leuke afspraakjes en de hele rattaplan.
Op het moment dat hij eindelijk toenadering probeert te zoeken (iedere vent had dit al véél eerder geprobeerd), wijs jij hem vervolgens keihard af.
Deze man heeft jou per direct gefriendzoned, uit lijfsbehoud om verdere pijn te voorkomen. Zeker gezien het feit dat hij naast je komt wonen.
Jij bent inmiddels aan een relatie toe, hij vind het risico op drama veel te groot en trekt zijn eigen plan.
vrijdag 4 mei 2018 om 07:50
Hij heeft het al moeilijk gehad en jij hebt hem tot twee keer toe ijskoud afgewezen toen hij meer toenadering initieerde dan de vriendschappelijke omgang.
Hij zit nu in zelfbehouds modus. Veilig teruggetrokken achter zijn muren waar hij alleen onder zijn drang naar contact af en toe nog eens even een teentje naar buiten steekt. Duidelijk dat hij echt gekwetst is.
Aan jou nu om alles te initiëren want hij laat zich niet een derde keer zo pijnigen.
Hij zit nu in zelfbehouds modus. Veilig teruggetrokken achter zijn muren waar hij alleen onder zijn drang naar contact af en toe nog eens even een teentje naar buiten steekt. Duidelijk dat hij echt gekwetst is.
Aan jou nu om alles te initiëren want hij laat zich niet een derde keer zo pijnigen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
vrijdag 4 mei 2018 om 08:10
Wacht op een moment dat je alleen met hem bent, bijvoorbeeld als hij weer 's avonds langskomt en eens weggaat als je dochter al op bed ligt, of elders is, en ga dan naast hem zitten. Leg je hand op zijn knie en zeg dat je zijn gezelschap waardeert. Of vraag of je hem een knuffel mag geven. En zeg wat je ook in je OP schrijft, dat je nu heel anders zou reageren op een fysieke toenadering. Dat je hem vanaf dag één al leuk vindt en dat je nu ook klaar bent om daar iets mee te doen.
Ik denk dat als hij uit was op alleen seks, hij niet de route zou kiezen die hij nu met jou neemt. Iemand suggereerde eerder al dat hij een dikke muur om zich heen heeft opgetrokken. Sowieso nadat zijn ex hem keihard bedroog, en er kwam nog een muurtje bij toen jij hem twee keer afwees. De bal ligt nu bij jou.
Als hij je dan opnieuw afwijst is het misschien wel verstandig te vragen om wat afstand voor een tijdje, omdat jouw gevoelens voor hem toch eerst moeten normaliseren om een vriendschap zonder bijbedoelingen te kunnen hebben.
Ik denk dat als hij uit was op alleen seks, hij niet de route zou kiezen die hij nu met jou neemt. Iemand suggereerde eerder al dat hij een dikke muur om zich heen heeft opgetrokken. Sowieso nadat zijn ex hem keihard bedroog, en er kwam nog een muurtje bij toen jij hem twee keer afwees. De bal ligt nu bij jou.
Als hij je dan opnieuw afwijst is het misschien wel verstandig te vragen om wat afstand voor een tijdje, omdat jouw gevoelens voor hem toch eerst moeten normaliseren om een vriendschap zonder bijbedoelingen te kunnen hebben.
vrijdag 4 mei 2018 om 10:31
ja gekviva-amber schreef: ↑04-05-2018 06:39Waarom? Jullie hebben geen liefdesrelatie. Jullie zijn van vriendschappelijke buren.
vrijdag 4 mei 2018 om 10:43
Dat kan natuurlijk prima als hij zijn nieuwe buurvrouw leuk vind en haar kind ook.
Gezellig samen iets doen, met zijn neefje er ook bij.
Ook als hij zijn nieuwe buurvrouw iets meer dan gewoon leuk vind is het een heel goed en normaal idee om samen iets te ondernemen met haar en haar kind. Dat hoort immers bij haar.
Je kunt wel van elke vent een potentiële pedo maken die via zijn netwerk op een kwetsbare vrouw met een jong kind gewezen is (en ja, dat gebeurt) maar daar word je wel zelf een heel raar mens van.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 4 mei 2018 om 11:03
hier zit wel waarheid in! het gebeurt inderdaad, maar niet elke man is een pedo.feow schreef: ↑04-05-2018 10:43Dat kan natuurlijk prima als hij zijn nieuwe buurvrouw leuk vind en haar kind ook.
Gezellig samen iets doen, met zijn neefje er ook bij.
Ook als hij zijn nieuwe buurvrouw iets meer dan gewoon leuk vind is het een heel goed en normaal idee om samen iets te ondernemen met haar en haar kind. Dat hoort immers bij haar.
Je kunt wel van elke vent een potentiële pedo maken die via zijn netwerk op een kwetsbare vrouw met een jong kind gewezen is (en ja, dat gebeurt) maar daar word je wel zelf een heel raar mens van.
ik stel me enkel de vraag of hij dit gewoon puur vriendschappelijk doet, of dat hij aan het aftasten is!
want in het begin dat wij elkaar zagen, was zijn houding eerder neutraal tegenover mijn dochtertje! terwijl hij nu echt we eens een gesprekje probeert te voeren, de uitstapjes wil doen, gek doet met haar,...
vrijdag 4 mei 2018 om 11:07
Dit.Charlotte717 schreef: ↑03-05-2018 23:34Ik vraag me af waarom je bewust een account op een datingapp ging maken als je nog niet klaar bent om verder te gaan met een ander persoon dan je ex.
Lijkt me bijzonder vervelend voor die man.
vrijdag 4 mei 2018 om 11:46
Het is de angst dat hij enkel seks wou die me in het begin ook heeft tegengehouden!
Ik wou niet gewoon eens seks.
het is pas later dat ik beseft heb dat dit niet het geval was, hij zegt ook dat hij geen losse seksuele contacten wilt. (flirten doet hij wel terug)
ik weet dat hij het serieus meent, maar op welk vlak weet ik niet.
is dit allemaal vriendschappelijk of is er meer...
vrijdag 4 mei 2018 om 11:47
dat zegt niemand. maar die man vertoont wel raar gedrag en het is een gegeven dat pedofielen contact zoeken met alleenstaande moeders dat wil ook nog niet zeggen dat ze pedoseksueel zijn. Maar evengoed moet je je ogen niet sluiten voor dit soort risico’s als je gaat tinderen
vrijdag 4 mei 2018 om 11:48
daar kan je op twee manieren achter komenkippeke schreef: ↑04-05-2018 11:46Het is de angst dat hij enkel seks wou die me in het begin ook heeft tegengehouden!
Ik wou niet gewoon eens seks.
het is pas later dat ik beseft heb dat dit niet het geval was, hij zegt ook dat hij geen losse seksuele contacten wilt. (flirten doet hij wel terug)
ik weet dat hij het serieus meent, maar op welk vlak weet ik niet.
is dit allemaal vriendschappelijk of is er meer...
1. vraag het hem
2. zoen hem
vrijdag 4 mei 2018 om 12:43
Precies dit!Dymphnatam schreef: ↑04-05-2018 07:21Man is zwaar bedrogen door zijn ex. Heeft daar een gevoelige klap van gehad en kan daardoor lastig over zijn gevoelens praten. Is hierdoor waarschijnlijk ook erg op zijn hoede.
Jij wekt eerst aan alle kanten de indruk dat je voor een relatie open staat. Op een datingapp gaan zitten, knuffels, appjes, leuke afspraakjes en de hele rattaplan.
Op het moment dat hij eindelijk toenadering probeert te zoeken (iedere vent had dit al véél eerder geprobeerd), wijs jij hem vervolgens keihard af.
Deze man heeft jou per direct gefriendzoned, uit lijfsbehoud om verdere pijn te voorkomen. Zeker gezien het feit dat hij naast je komt wonen.
Jij bent inmiddels aan een relatie toe, hij vind het risico op drama veel te groot en trekt zijn eigen plan.