Ineens ex missen...

13-09-2019 20:33 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
6 weken geleden is mijn relatie uit gegaan na 5 jaar. Het was mijn keuze. Teveel ups en downs gehad en dat kon ik niet achter me laten. Hij benauwde mij daarna, hij wilde samenwonen, trouwen, kinderen, werk opzeggen en rondreizen.. Ik nog niet, ik had nog niet het gevoel dat onze relatie daar op dat moment sterk genoeg voor was. Dit maakte hem onzeker waardoor hij bezitterig en claimerig werd. Uiteindelijk uit elkaar gegaan met wederzijds respect. We waren er voor elkaar als we het moeilijk hadden en hielpen elkaar er doorheen. Hij had het er wel heel zwaar mee, ik op dat moment iets minder. We besloten elkaar het te laten verwerken en daarna als vrienden door te gaan, we waren voor de relatie ook vrienden en niet met kwade bedoelingen uit elkaar gegaan. We wilden allebei die vriendschap behouden.

Nu zijn we 6 weken verder en hij is alweer gelukkig met iemand anders. De laatste keer dat ik hem sprak (2 weken terug) behandelde hij me ook als oud vuil. Kortaf, hatelijke antwoorden, afstandelijke lichaamshouding. Kortom alsof het hem allemaal geen ene moer meer interesseerde. Ik vroeg hem daarop wat z'n probleem was. Er was geen probleem volgens hem. Hij was "gewoon" over mij heen en ik was niet belangrijk of interessant genoeg meer. Daarbij was hij nu gelukkig met iemand anders en is het voor hem wel prima. Hij hoefde me niet meer te spreken.

Dat stak... ik weet dat mijn ex behoorlijk wat woede in zich draagt naar andere mensen. Voelt zichzelf nogal eens verkeerd behandeld als het niet op zijn manier gaat en kan dan eeuwig bittere afgunst naar die persoon koesteren (ook een reden van de breuk). Maar ik zit nog middenin het verwerkingsproces. Ondanks dat ik er zelf voor heb gekozen blijft het een van de moeilijkste beslissingen die ik ooit heb moeten maken. En ik kan niet echt begrijpen dat hij een maand later weer vrolijk met een ander rond paradeert. We hadden ook afgesproken elkaar altijd respectvol te behandelen, en dat voel ik nu niet zo. Ik voel me aan de kant gezet als oud vuil. Daarnaast kan ik ook niet meer geloven dat ik ooit zo speciaal voor hem ben geweest, zoals hij zelf beweerde. Want iemand waar je ècht van hebt gehouden behandel je toch niet zo?

Anyways, ik had na onze laatste ontmoeting behoorlijk wat woede naar hem. Afgunst. Heel wat teleurstelling. Maar nu ga ik hem missen... Ik weet niet echt of ik hèm mis, of het samenzijn. Elke keer als ik terug denk aan het gesprek denk ik: nee, ik zou nooit meer een relatie met zo iemand willen hebben, iemand die zo om kan slaan, die zo afstandelijk kan doen. Dus ik wil hem niet terug, maar toch denk ik dag in dag uit aan hem, droom ik over hem, moet ik mezelf elke dag ervan weerhouden te bellen of appen. Op plekken waar ik hem mogelijk kan tegenkomen word ik zenuwachtig, want stel dat ik 'm tegen het lijf loop. En ik weet diep van binnen dat ik hem niet terug wil, maar ik denk zoveel aan hem dat ik aan mezelf ga twijfelen. Ik heb zelf ook verschillende dates gehad ondertussen, we zullen het maar verwerkingsproces noemen, maar dat staat me ook niet aan. Hartstikke lieve mannen maar ik heb er nog helemaal geen zin in. Verder ben ik wel gelukkig met mijn leven, en ben ik echt gelukkig met hoe het nu gaat, dat ik alleen ben, rust heb, vrij ben. Maar toch.... Blijft er iets knagen...

Iemand hier ervaring mee? Of misschien tips? Want ik weet het echt even niet meer
Ik denk dat jij wel degelijk speciaal voor hem was. Hij heeft een rebound, roept hard dat jij het toch niet was voor hem maar doet waarschijnlijk zo omdat dit zijn manier is van omgaan met verdriet.

Ik zou dus echt even afstand van hem nemen. Dat hij door je hoofd spookt hoort er ook wel bij, je bent nog maar kort uit elkaar. Het slijt.
Focus je voornamelijk op jezelf..En als de tijd rijp is lekker weer daten
Het hoort erbij. Ook al wil je hem zelf niet, als iemand anders hem dan heeft steekt het toch een beetje, heb ik ook wel eens gehad. Het slijt idd.
mabelle schreef:
13-09-2019 21:14
Ik denk dat jij wel degelijk speciaal voor hem was. Hij heeft een rebound, roept hard dat jij het toch niet was voor hem maar doet waarschijnlijk zo omdat dit zijn manier is van omgaan met verdriet.
Ik dacht ook meteen dat hij nog om je geeft, TO. Als hij gelukkig is met zijn nieuwe vriendin, dan kan hij toch normaal tegen je doen?
Ja, dit is vrij snel. Aan de andere kant, je geeft aan dat je zelf ook al verschillende dates hebt gehad? Lijkt er sterk op dat jullie beiden lekker aan het re-bounden zijn geweest, of pogingen hebben gedaan tot.
Hakuna matata
Allee ge hebt het of nie
Misschien wordt die rebound wel de moeder van zijn kinderen.
swannie12 schreef:
13-09-2019 22:01
Wat ben jij voor iemand? :nooo:
Dus. Hij wilde het hele huisje boompje beestje verhaal, jij niet. Vervolgens gaan jullie uit elkaar en heeft hij al snel weer een ander. Klinkt heel erg als rebound en ontkennen.

Ik snap dat je hem mist. Jullie zijn nog maar net uit elkaar.

Wat ik overigens ook nooit snap: mensen die in een relatie stappen met iemand die nog maar net vrijgezel is. Waarom? Denk ik dan. Ik zou daar echt op afknappen.
TO, alles schuurt nu. Dat gaat over,echt!
Laat je niet opfokken door zijn gedrag. Dat is natrappen.
swannie12 schreef:
Ik zou zelf niet heel veel vertrouwen hebben in iemand die na een relatie van vijf jaar na zes weken al een nieuwe vriendin heeft, maar misschien passen de ex en de rebound wel beter bij elkaar dan de ex en TO.
En TO gaat ook vast wel iemand vinden die dan weer beter bij haar past.
Je mist hem nu gewoon omdat hij een ander heeft je had liever gehad dat hij nog blijken dat hij om je rouwde...

Snap ik wel...
Voor jou is het een tegenvaller dat hij zo een ander heeft, terwijl jij het uit had gemaakt. Jij had dat denk ik willen zijn.
Je maakt het uit en je ex gaat verder met zijn leven. Daar doe je wel moeilijk over. Had je ex achter de geraniums moeten gaan zitten? Hij heeft geen interesse meer in jou. Prima toch? Het is toch uit? Vrienden blijven zit er vaak niet in, dus accepteer dat dit de consequentie is van jouw beslissing. Je bent hem kwijt. Ook als vriend.
Nee hoor hij hoeft niet achter de geraniums te gaan zitten om te rouwen, maar een beetje respectvoller met een ander omgaan mag wel.

Ik vind het wel heel snel, zeker na zijn serieuze plannen. Ik vermoed ook dat het rebound is, maar daar moet hij zelf achter komen. En als ze geen rebound is dan is het ook goed. Hij is vrij om te doen wat hij wil.

Ik heb een paar dates gehad omdat ik die tip had gekregen om over het verdriet te komen. Even je aandacht op iemand anders richten. Maar voor mij werkt dat dus niet.. nu nog niet in elk geval.

Bedankt voor alle reacties, ik hoop dat het slijt, en hopelijk ook een beetje snel want ik vind dit niks.. de hele dag met hem in mijn hoofd lopen en mezelf aan het twijfelen brengen, terwijl ik echt niks meer wil. Ik vind het maar verwarrend.
Dat je hem nu zo mist is heel normaal in het verwerkingsproces. Dit is een tijd van rouwen, een relatie van vijf jaar is niet niks. Ik denk dat je er gewoon doorheen moet. Tijd gaat echt helpen. Enne, je ex klinkt niet echt leuk.... Veel sterkte voor jou, het komt echt wel goed maar dit is gewoon een klotetijd. :hug:
Beter een half motto....
:hug: het is zwaar liefdesverdriet. Maar denk er gewoon aan dat je beter verdient.
Blijf in jezelf geloven !
swannie12 schreef:
👍👍👍
Daarom wil ik geen contact na een breuk. Ik wil/moet dat allemaal niet weten. Na een jaar of zo misschien wel maar voor mij hoeft het niet.

Het is normaal hoe jij je voelt, je hebt tijd nodig, het slijt vanzelf.
En dit wil niet zeggen dat hij niet om je gaf, zijn manier om verstrooiing te vinden. Dat hij zo koel deed kan uit verdriet zijn.
Mazikeen666 schreef:
13-09-2019 23:03
Nee hoor hij hoeft niet achter de geraniums te gaan zitten om te rouwen, maar een beetje respectvoller met een ander omgaan mag wel.

Ik vind het wel heel snel, zeker na zijn serieuze plannen. Ik vermoed ook dat het rebound is, maar daar moet hij zelf achter komen. En als ze geen rebound is dan is het ook goed. Hij is vrij om te doen wat hij wil.

Ik heb een paar dates gehad omdat ik die tip had gekregen om over het verdriet te komen. Even je aandacht op iemand anders richten. Maar voor mij werkt dat dus niet.. nu nog niet in elk geval.

Bedankt voor alle reacties, ik hoop dat het slijt, en hopelijk ook een beetje snel want ik vind dit niks.. de hele dag met hem in mijn hoofd lopen en mezelf aan het twijfelen brengen, terwijl ik echt niks meer wil. Ik vind het maar verwarrend.
Hoezo een rebound? Misschien heeft hij het eindelijk fijn met iemand. Met jou had hij toch alleen maar ups and downs? En zo leuk praat je niet over hem. Je doet alsof hij de slechte is in het verhaal, maar ik denk dat je zelf ook niet zo leuk was voor hem. Wat voor een respect verwacht je als je zelf iemand aan de kant zet? Logisch toch dat iemand dan niets meer van je moet?
Ik denk ook dat het een soort verwerking was voor hem. Hij moest je van zich afduwen. Vervelend dat hij het op die manier deed, maar niet raar. Dus zit er niet al te veel mee in. Vat het niet persoonlijk op en focus je op jezelf. Laat wat tijd voorbij gaan, ga leuke dingen doen en uiteindelijk zal je hem ook niet meer missen. Het kan even duren, maar het komt goed. :hug:
Hij zit nu in zijn boze fase, hij is er heus nog niet overheen..
Het maakt niet uit wat zijn huidige vriendin is of in welke fase hij nu zit. Het is uit en dat verwerken jullie beide op jullie eigen manier.

‘We blijven vrienden’ vind in altijd zo raar. Was je voor jullie relatie ook bevriend? Zo nee, waarom zou je dat nu wel willen? Meestal is 1 van de 2 boos of gekwetst en zit een ‘vriendschap’ er toch niet (meer) in.
Een relatiebreuk is altijd pijnlijk, ook al ben jij degene die de keuze heeft gemaakt.
Dat gemis gaat echt over, geef het even tijd.

En als hij zich als een lompe boer wil gedragen dan laat je het contact overgaan.
Je hoeft geen vrienden te blijven he. Als hij jou niet met respect behandelen kan, zoals echte vrienden normaal wel doen, dan verbreek je alle contact.
minnimouse schreef:
14-09-2019 09:02
Het maakt niet uit wat zijn huidige vriendin is of in welke fase hij nu zit. Het is uit en dat verwerken jullie beide op jullie eigen manier.

‘We blijven vrienden’ vind in altijd zo raar. Was je voor jullie relatie ook bevriend? Zo nee, waarom zou je dat nu wel willen? Meestal is 1 van de 2 boos of gekwetst en zit een ‘vriendschap’ er toch niet (meer) in.
Het staat in m'n openingspost, we waren daarvoor ook vrienden. Van mij hoeft vrienden zijn ook niet meer, dat is ook niet het euvel. Het probleem is dat ik er ineens mee zit en hem mis, terwijl ik nog steeds achter mijn keuze sta.
Mazikeen666 schreef:
14-09-2019 10:48
Het staat in m'n openingspost, we waren daarvoor ook vrienden. Van mij hoeft vrienden zijn ook niet meer, dat is ook niet het euvel. Het probleem is dat ik er ineens mee zit en hem mis, terwijl ik nog steeds achter mijn keuze sta.
Waarschijnlijk omdat je niet verwacht had dat hij zo snel iemand anders zou hebben. Maar ja, daar kun je niks aan doen en daarom is geen contact meer hebben ook beter. Zeker als het allemaal nog zo vers is.
Hatchi schreef:
14-09-2019 07:38
Hoezo een rebound? Misschien heeft hij het eindelijk fijn met iemand. Met jou had hij toch alleen maar ups and downs? En zo leuk praat je niet over hem. Je doet alsof hij de slechte is in het verhaal, maar ik denk dat je zelf ook niet zo leuk was voor hem. Wat voor een respect verwacht je als je zelf iemand aan de kant zet? Logisch toch dat iemand dan niets meer van je moet?
Dat geef ik ook aan, als ze geen rebound is, dan is dat ook goed. Ik vind dat je erg invult, ik ben namelijk echt niet negatief over hem. Leg alleen de situatie uit zoals het is. Hij was het er trouwens wel mee eens om vrienden te zijn, en wilde dat zelf ook heel graag. Dan verwacht ik wel het soort respect en volwassenheid dat als dat niet blijkt te lukken dat je dat normaal kan aangeven en communiceren in plaats van heel erg koud en afstandelijk te gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven