Interesse bij (online) daten [Lege OP]

14-06-2020 22:54 30 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2020 22:04
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
0.00% gewijzigd
Ik heb best veel getinderd in het verleden en ook veel dates gehad via de app. Ook ik had veel matches en ik hoorde ook van knappe mannen dat het matchen bij hen een stuk langzamer ging dan bij mij (en ik ben niet extreem knap ofzo).

Ik lette niet heel erg op uiterlijk (natuurlijk wel een beetje), maar als ik een leuke foto zag van een land of een hobby waar ik ook wat mee heb, dan was mij de interesse snel gewekt. Dus niet alleen selfies zoals Intie al zegt. Ook stijl doet veel. Al is iemand nog zo knap, als hij of zij een foto heeft met perfect matchende kleding, een hippe zonnebril en een sportwagen, dan swipe ik 'm toch waarschijnlijk naar links. Terwijl ik een wat minder knappe, losjes geklede jongen die Carcassonne speelt zomaar naar rechts zou kunnen swipen. Bij een ander kan het net andersom zijn.

De gesprekken was ik snel beu. Het grootste gedeelte leidt nergens toe en is saai. Het liefst sprak ik vrij snel in een café af met iemand die gezellig, slim en grappig oogt. Als iemand in dezelfde stad woont, kun je net zo goed een biertje gaan drinken na een korte chat. Soms erg ongemakkelijk, soms heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier steeds over 'gesprekken'. Bel je dan elkaar of spreek je af ?
Want dat noem ik gesprekken.
Het is veel beter om zo snel mogelijk af te spreken inplaats van die nietszeggende berichtjes over en weer die nog vaak tot misverstanden leiden.
Pas als je elkaar ècht ziet en de lichaamstaal ziet, dan kun je goed bepalen of je een match bent.
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
15-06-2020 16:19
Ik lees hier steeds over 'gesprekken'. Bel je dan elkaar of spreek je af ?
Want dat noem ik gesprekken.
Het is veel beter om zo snel mogelijk af te spreken inplaats van die nietszeggende berichtjes over en weer die nog vaak tot misverstanden leiden.
Pas als je elkaar ècht ziet en de lichaamstaal ziet, dan kun je goed bepalen of je een match bent.
Natuurlijk is een ontmoeting in levende lijve altijd het beste, maar ik vind dat je prima digitaal erachter kunt komen of je matcht met de ander. Als ik daaraan twijfel, ga ik persoonlijk al niet meer op date.
Ik vind het belangrijk dat de ander ook digitaal sociaal vaardig is, omdat je - vooral in de eerste fase van contact - elkaar niet 24/7 ziet (in real life) en het wel fijn is op een andere manier elkaar beter te leren kennen/contact te leggen.
WhatsApp kan tricky zijn, maar je kunt er echt wel prima gesprekken op voeren, en je hebt zoveel extra mogelijkheden. Foto's en audioberichten versturen, bellen, videobellen. Je kunt er echt wel wat uithalen.

Wat betreft je hoofdvraag: Ik zou iets minder bekrompen te werk gaan. Universitair opgeleid betekent niet altijd dat je een beter en slimmer mens bent dan iemand die HBO of MBO heeft gestudeerd. Ik zou zeggen: Laat je eens verrassen en wie weet wat je dan tegenkomt.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 23-06-2020 22:08
0.11% gewijzigd
wij slapen nooit.
Laatst weer, twee leuke meiden waar ik een match mee had. Even deden ze moeite maar al snel was ik het die het gesprek op gang moest houden. Terwijl ik geen idee heb wat ik fout doe. Stel ik te eentonige vragen, is er een beter alternatief gekomen, ... het is me een raadsel.

Ik probeer het altijd wel luchtig en grappig te houden, maar om een of andere reden valt de interesse soms snel weg. Het maakt me best moedeloos. In het begin probeer ik gewoon een paar verkennende vragen te stelen over wat ze doen in hun vrije tijd, wat voor werk ze doen, wat ze gestudeerd hebben, enzoverder waarbij ik het ook steeds luchtig en grappig probeer te houden.
jorendkl schreef:
21-06-2020 01:43
Laatst weer, twee leuke meiden waar ik een match mee had. Even deden ze moeite maar al snel was ik het die het gesprek op gang moest houden. Terwijl ik geen idee heb wat ik fout doe. Stel ik te eentonige vragen, is er een beter alternatief gekomen, ... het is me een raadsel.

Ik probeer het altijd wel luchtig en grappig te houden, maar om een of andere reden valt de interesse soms snel weg. Het maakt me best moedeloos. In het begin probeer ik gewoon een paar verkennende vragen te stelen over wat ze doen in hun vrije tijd, wat voor werk ze doen, wat ze gestudeerd hebben, enzoverder waarbij ik het ook steeds luchtig en grappig probeer te houden.
Wat inderdaad al gezegd is; vrouwen hebben veel matches. Daarbij is Tinder de laatste jaren flink veranderd, zeker nu afspreken wat minder makkelijk gaat zitten de meeste mensen toch op Tinder tegen de verveling. Je moet Tinder niet te serieus nemen, af en toe swipen, maar verwacht geen wonderen, daar is deze app gewoon niet voor gemaakt. En als ik je vragen zie vind ik ze vrij standaard, boeit het jou echt iets wat een meid in het weekend doet? Stel originele vragen, als ze bijvoorbeeld een mooie foto op het strand heeft vraag je waar deze genomen is, of ze (ook?) van reizen houdt. Reageer op wat er in haar bio staat, zo start een gesprek al zoveel spontaner dan die geforceerde vragen als; ‘wat doe je voor studie’? En het is nu eenmaal moeilijk om online een klik te vinden en zeker op Tinder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven