Internationale baan
zaterdag 21 augustus 2021 om 12:51
Mijn vriendin doet de studie Creative Bussiness. Dit is een internationale studie waarbij ze dus later een baan kan hebben waarbij er een kans is dat ze (veel) in het buitenland zit. Ze geeft aan dat ze veel geld wil verdienen voor haar kinderen later en als het dan een baan is waarvoor ze naar het buitenland moet dan zei het zo, zegt ze.
Natuurlijk gun ik haar een mooie job dat goed betaald, alleen zou ik haar ontzettend missen als ze zovaak van huis weg is. Alles, en dus ook de kids, komt dan later op mij aan als ze in het buitenland zit. Het klinkt misschien egoïstisch als ik zeg dat ze ook een beetje rekening met mij moet houden, als ze echt in onze toekomst geloofd. Ik wil haar echter ook niet in de weg staan.
Ook is ze van plan haar studie een jaar in het buitenland te volgen en weet niet wat dat voor onze relatie betekent.
Wat is jullie ervaring?
Natuurlijk gun ik haar een mooie job dat goed betaald, alleen zou ik haar ontzettend missen als ze zovaak van huis weg is. Alles, en dus ook de kids, komt dan later op mij aan als ze in het buitenland zit. Het klinkt misschien egoïstisch als ik zeg dat ze ook een beetje rekening met mij moet houden, als ze echt in onze toekomst geloofd. Ik wil haar echter ook niet in de weg staan.
Ook is ze van plan haar studie een jaar in het buitenland te volgen en weet niet wat dat voor onze relatie betekent.
Wat is jullie ervaring?
zondag 22 augustus 2021 om 08:35
zondag 22 augustus 2021 om 14:24
zondag 22 augustus 2021 om 15:01
Egoïstisch? Nee, daar ben ik het niet mee eens, dit heeft ook invloed op hem, zeker als ze van plan is nog steeds regelmatig naar het buitenland te gaan als er eenmaal kinderen zijn. Natuurlijk zijn er gezinnen waar de ene ouder vaak in het buitenland zit en de ander de zorg volledig op zich neemt, maar daar moet je wel allebei achterstaan, zo niet, dan is diegene wellicht gewoon niet de persoon met wie je een gezin wil stichten. En nee, nu zijn er nog geen kinderen, maar als ze er wel zijn en je baalt er dan van terwijl je al van tevoren wist dat het er zo uit zou gaan zien dan krijg je in de regel te horen dat je er toch zelf mee hebt ingestemd en achteraf niet moet gaan zeuren.
Overigens, als je geen kinderen hebt vind ik dat ook gelden: een relatie met iemand die vaak langere periodes in het buitenland zit moet bij je passen, het is geen schande als je tot de conclusie komt dat je daar niet gelukkig van wordt. Dat wil niet zeggen dat je voor haar kunt beslissen dat ze zo'n baan dan niet moet nemen, wel voor jezelf dat je niet bij elkaar past.
Overigens, als je geen kinderen hebt vind ik dat ook gelden: een relatie met iemand die vaak langere periodes in het buitenland zit moet bij je passen, het is geen schande als je tot de conclusie komt dat je daar niet gelukkig van wordt. Dat wil niet zeggen dat je voor haar kunt beslissen dat ze zo'n baan dan niet moet nemen, wel voor jezelf dat je niet bij elkaar past.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 22 augustus 2021 om 15:07
Dat maakt toch niet uit? Dan nog kan hij nu toch prima tot de conclusie komen dat een relatie met een partner die heel veel, of langere periodes in het buitenland zit niks voor hem is? Voor de ene persoon werkt dat nou eenmaal prima en voor de ander niet.
Don't waste your time on jealousy,
maandag 23 augustus 2021 om 16:33
Ik was voor mijn werk heel regelmatig en ook langere tijd in het buitenland. Toen onze dochter nog niet leerplichtig was gingen mijn vrouw en dochter vaak mee. Zo hebben we een tijd in de USA gewoond, in Mexico, Denemarken, Oostenrijk en Zuid Afrika.
Toen dat niet meer kon, ben ik ook minder (lang) in het buitenland gaan werken.
Mijn vrouw had er geen problemen mee, soms was het natuurlijk moeilijk maar dat gold ook voor mij.
Dus een baan waarbij één van de partners veel weg is kan wel maar is niet voor iedereen een goede situatie.
Toen dat niet meer kon, ben ik ook minder (lang) in het buitenland gaan werken.
Mijn vrouw had er geen problemen mee, soms was het natuurlijk moeilijk maar dat gold ook voor mij.
Dus een baan waarbij één van de partners veel weg is kan wel maar is niet voor iedereen een goede situatie.
maandag 23 augustus 2021 om 16:38
Toch leuk en je kan in het buitenland best wat doen, zelfs zonder werkvisum. Je kan digitaal werken voor een NL bedrijf, wat vertaal werk doen of wat werk voor het consulaat
Hoe diep zit de liefde wanneer je nu al zo vastgeroest zit dat je niet wil overwegen.
Hoe diep zit de liefde wanneer je nu al zo vastgeroest zit dat je niet wil overwegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 25 augustus 2021 om 07:22
Mijn ervaring is dat een langere tijd in het buitenland studeren vaak tot een breuk leidt en/of tot vreemdgaan. En dat kun je zelf natuurlijk ook wel verzinnen dat die kans veel hoger is als je ver uit elkaar woont.
Mocht jullie relatie het wel overleven (die kans is al klein zonder buitenlands avontuur), dan is je nu al druk maken om een mogelijke baan, waarbij er een kans is op bijzonder voorbarig.
Kortom: geniet van het nu.
Mocht jullie relatie het wel overleven (die kans is al klein zonder buitenlands avontuur), dan is je nu al druk maken om een mogelijke baan, waarbij er een kans is op bijzonder voorbarig.
Kortom: geniet van het nu.
woensdag 25 augustus 2021 om 08:19
Je ziet vanzelf wel hoe het allemaal gaat lopen. Als ze inderdaad veel in het buitenland zit en dat voor jou niks is, kan het zijn dat de relatie niet meer werkt.
Jullie zijn allebei nog jong, de kans dat je samen oud wordt is sowieso niet zo groot. Er komen waarschijnlijk nog wel een aantal relaties voordat je de ware tegenkomt.
Jullie zijn allebei nog jong, de kans dat je samen oud wordt is sowieso niet zo groot. Er komen waarschijnlijk nog wel een aantal relaties voordat je de ware tegenkomt.
woensdag 25 augustus 2021 om 10:11
Precies mijn gedachten. Als geld een grote drijfveer is voor haar, dan had ze denk ik toch een andere studie moeten kiezen. Zo te zien is dit een 'allround mediaprofessional' opleiding in de creatieve/conceptuele branche. Op zich een normaal betaalde baan, maar niet iets waarvan ik denk: hiermee ga je goud geld verdienen in het buitenland.
Ik heb eerder het idee dat ze gewoon mooie toekomstdromen heeft om wellicht een poos in het buitenland te wonen, wat natuurlijk helemaal prima is. Geef haar de kans om dit uit te proberen (voordat er kinderen zijn), dan merk je vanzelf of het wel of niet werkt.
woensdag 25 augustus 2021 om 10:24
Ik zou in jouw plaats, terwijl zij in het buitenland gaat studeren, zelf een cursus Nederlands volgen. Als ze effectief een opleiding van hoog niveau zal hebben, dan zal ze niet kunnen lachen met zoveel gebroddel in een zo korte tekst.
Sorry, het is hard, maar je kan het beter zo horen dan dat iemand het je face-to-face zegt.
En verder: ik vind dat je héél hard van stapel loopt! Ze is nog aan de studie bezig, maar werkt al in het buitenland, jullie hebben al kinderen en je staat er al alleen voor.
Sorry, het is hard, maar je kan het beter zo horen dan dat iemand het je face-to-face zegt.
En verder: ik vind dat je héél hard van stapel loopt! Ze is nog aan de studie bezig, maar werkt al in het buitenland, jullie hebben al kinderen en je staat er al alleen voor.
woensdag 25 augustus 2021 om 10:32
Wat schattig dat jullie denken dat een bepaalde studie volgen sowieso een baan in het buitenland oplevert. Daar is wel wat meer voor nodig dan een bepaalde studie. Sterker nog, het maakt geen fluit uit welke studie je doet, je kan altijd in het buitenland gaan werken, of niet.
En wie dan leeft dan zorgt toch? Neem aan dat jullie begin 20 zijn als er nog gestudeerd wordt, dus nog jaren te gaan voordat er kinderen komen.
En wie dan leeft dan zorgt toch? Neem aan dat jullie begin 20 zijn als er nog gestudeerd wordt, dus nog jaren te gaan voordat er kinderen komen.
woensdag 25 augustus 2021 om 17:57
woensdag 25 augustus 2021 om 18:08
Hangt er vanaf hoe creatief je business is
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 27 augustus 2021 om 21:43
Volgens mij is niet het probleem dat zij naar het buitenland wil, maar dat jullie niet communiceren.
Waarom kom je ons vragen wat dit voor je relatie betekent? Bespreek het met haar zou ik zeggen. Misschien zegt ze dan wel heel lieve dingen en heeft ze goede oplossingen voor de afstand of mag je gezellig mee. Of misschien is ze vrij egoïstisch en maak jij geen deel uit van de plannen in haar hoofd.
Dus ik zou zeggen: praat erover.
Waarom kom je ons vragen wat dit voor je relatie betekent? Bespreek het met haar zou ik zeggen. Misschien zegt ze dan wel heel lieve dingen en heeft ze goede oplossingen voor de afstand of mag je gezellig mee. Of misschien is ze vrij egoïstisch en maak jij geen deel uit van de plannen in haar hoofd.
Dus ik zou zeggen: praat erover.
vrijdag 27 augustus 2021 om 22:20
Ik heb een deja-vu. Toen ik studeerde was ik ook vastbesloten naar het buitenland te gaan, en ik heb alle mogelijkheden aangegrepen door een deel van mijn studie + stage in buitenland te doen. Mijn toenmalige vriend bleek een mieperd die het buitenland alleen leuk vond voor vakantie, en elke dag aan de telefoon zat te zeuren hoe zwaar het was zonder mij en of ik niet terug wilde komen. Ik ben tussendoor een keer naar NL gegaan om die relatie uit te maken.
Daarna nog weleens gedate met mannen die zichzelf ook niet in het buitenland zagen wonen, daar ben ik dus niet mee verder gegaan.
Uiteindelijk na mijn afstuderen kort in NL gewerkt, daarna een baan gevonden in het buitenland en getrouwd met een Nederlandse man die hetzelfde pad heeft bewandeld. Allebei banen met veel reizen en ook samen in een paar andere landen gewoond, sinds een paar jaar in NL, de bedoeling was hier te blijven tot kinderen volwassen zijn maar inmiddels werkt man weer in het buitenland en zullen wij waarschijnlijk volgen. Onze kinderen zijn niet anders gewend en vinden het tot nu toe wel prima. Alle praktische zaken mbt tot kids 'komen nu dus op mij aan' en dat is niet altijd makkelijk, maar alleenstaande ouders kunnen dat ook en die hebben vaak helemaal geen partner die financieel en emotioneel bijdraagt.
Kortom ik vind je een zeurpiet, maar dat is mijn mening. Misschien ziet je vriendin dat anders, praat er met haar over. Maar als jullie toekomstideeen zo ver uit elkaar liggen dan zijn jullie wellicht geen match. Dat is jammer, maar er zijn genoeg vrouwen die niet zulke ambities hebben dus grote kans dat je iemand vindt die beter bij je past. Ik zou er niet vanuit gaan dat je haar wens op dit moment kunt veranderen, dat zou ook zonde zijn op deze leeftijd.
Daarna nog weleens gedate met mannen die zichzelf ook niet in het buitenland zagen wonen, daar ben ik dus niet mee verder gegaan.
Uiteindelijk na mijn afstuderen kort in NL gewerkt, daarna een baan gevonden in het buitenland en getrouwd met een Nederlandse man die hetzelfde pad heeft bewandeld. Allebei banen met veel reizen en ook samen in een paar andere landen gewoond, sinds een paar jaar in NL, de bedoeling was hier te blijven tot kinderen volwassen zijn maar inmiddels werkt man weer in het buitenland en zullen wij waarschijnlijk volgen. Onze kinderen zijn niet anders gewend en vinden het tot nu toe wel prima. Alle praktische zaken mbt tot kids 'komen nu dus op mij aan' en dat is niet altijd makkelijk, maar alleenstaande ouders kunnen dat ook en die hebben vaak helemaal geen partner die financieel en emotioneel bijdraagt.
Kortom ik vind je een zeurpiet, maar dat is mijn mening. Misschien ziet je vriendin dat anders, praat er met haar over. Maar als jullie toekomstideeen zo ver uit elkaar liggen dan zijn jullie wellicht geen match. Dat is jammer, maar er zijn genoeg vrouwen die niet zulke ambities hebben dus grote kans dat je iemand vindt die beter bij je past. Ik zou er niet vanuit gaan dat je haar wens op dit moment kunt veranderen, dat zou ook zonde zijn op deze leeftijd.