Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Hahaha Amy wat erg! Zou terugsturen: nee eigenlijk gebruik ik mijn tanden nogal vaak en voelt mijn tong als schuurpapier aan. Daten?

:D
(Off topic: ik heb vandaag een nickchange ondergaan, ben nog steeds Rasa verder. En ik heb mijn winterjas aangetrokken.)

.

quote:Mijn vraag aan alle andere ''daters'' is, welke eigenschappen zoek jij in een partner en waarin zou jij minderen en waarin niet :-)Ik heb een bottom line (maar zeg nooit nooit): niet-roker en intelligent (dit laatste hoeft niet per sé in opleiding tot uitdrukking te komen). Dan heb ik nog wel een wensenlijstje, maar ik merk in de praktijk dat dit bij mij niet zoveel zin heeft. Het gaat uiteindelijk toch met name om aantrekkingskracht en feromonen. Daar staan dingen op als: tussen 35 en 50 jaar oud, liefst wonend in Amsterdam, geen (of oudere) kinderen. Maar ook dingen als: iemand die een beetje weet wat er in de wereld gebeurt, iemand die enigszins bewust leeft (wat betreft fair trade, milieu, etc), iemand die niet alles wil samendoen... Maar nogmaals: ik ontmoet best weleens mannen die aan de overgrote meerderheid van mijn wensenlijst voldoen, maar ja, als je er niets bij voelt...
Mijn lijstje: open houding, brede interesses, houdt van cultuur, muziek en vooral boeken, intelligent, werkt aan zichzelf, kan leven met een partner met soms aparte fascinaties. Heeft ze zelf ook.

Wat mij niet uitmaakt is dat er verschillen zijn. Je hoeft niet met elke hobby mee te doen, je kunt ook weleens kijken of je je kunt aanpassen aan de partner. Sommige mensen zijn zo verknocht aan hun eigen leven dat ze wensen dat een partner zonder verstoring mee kan doen. En dat gaat nou eenmaal niet, zeker niet als je van jezelf al een uniek persoon bent.
@ amy, Tot ik laatst eens hoorde dat er een huwelijk is voortgekomen uit "Hé, Neuken?" roepen naar random vrouw, zag ik dit toch als volkomen kansloos. Toch lijkt het mij niet zo succesvol meestal...
Alle reacties Link kopieren
Hey waarom is rasa opeens weg? Anoniem geworden?? Alles ok meid?

Hi nadine, ja ff wennen dat nieuwe forum. Hier waren de twijfels weg maar ze zijn nu weer terug. Heb wel een heel goed gesprek gehad met latter. Hem laten weten dat hij echt wat meer zn best moet doen. Hij is weer afstandelijk nu, heeft het druk met bedrijf en kinderen en kan mij er dan niet goed bij hebben. Tough shit vind ik. Als ik er dan ben dan mag ie best zn best doen! Verder vraag ik tenslotte ook niet veel. Hij is het overigens met me eens maar moet soul searchen of ie dat kan blijven opbrengen. Want hij wil het graag, houdt ook veel van me. Ik heb alleen het idee dat hij niet weet wat ie moet doen als de verliefdheid over is, maar het houden van wordt. Want dan gaat het niet meer vanzelf. Dan moet je er voor werken. To engage is niet voor niets gekozen in het engels om stellen aan te geven die gaan trouwen. Die moeten aan het werk! Het lijkt wel of hij dan zoiets heeft, het gevoel wordt minder dus is het vast fout. Is dat een mannen ding? Geen idee. Ondertussen blijft DU wel in beeld als vriend. Moeilijk moeilijk

Amy, NEE! Seriously hoe kansloos ben je dan!
Oh ja, kinderen zijn een dealbreaker voor mij.

@Sybreed; meen je dat nu serieus? Ik ben benieuwd hoe dat zich ontwikkelt heeft!

@Nadine; die ga ik de volgende keer gebruiken!

Needless to say dat ik er niet op ingegaan ben. Ik kan het inderdaad heel goed, maar dat zal hij nooit weten
quote:Hey waarom is rasa opeens weg? Anoniem geworden?? Alles ok meid?Ik ben er nog! Vond het na vijf jaar weleens tijd voor het wissen van mijn lange geschiedenis hier
@Rasa: heb inderdaad een beterschapsappje gestuurd (zonder vraagteken ;-p) en hij reageerde vrijwel direct, al was hij dus een paar dagen niet online geweest op w-app. Dus da's tof en het was inderdaad opening voor een gesprek. Hij vroeg naar iets wat aan mijn kant speelde (niks 'groots' hoor), dus zo appten we wat heen en weer over ditjes en datjes. Hij was nog niet helemaal in orde en met iets bezig wat niet helemaal wilde lukken (al zei hij dat het uiteindelijk wel leuk wordt - ik weet wel waar het over ging hoor, maar ivm privacy hou ik het hier even beetje wazig), dus toen heb ik op een gegeven moment gezegd: 'nou, dan laat ik je er nu verder mee succes!' en toen appte hij dat hij zich morgen weer bij me zou melden (beetje gek taalgebruik, maar komt doordat we in drie talen zitten te appen). Dus nou, da's wel positief weer.

@Nadine: dank voor je input, interessant. Ik weet op zich wel dat ik me niet zo druk moet maken erover. Dat bedoelde ik ook een beetje met dat het meer onzekerheid in mij is, dan dat hij daar heel sterk aanleiding toe geeft. Ik voel het nl nog steeds ;-p Het is een beetje mijn control-freak-kant denk ik, hahahaha. Daarom probeer ik ook niet te opdringerig te zijn. Hij lijkt gewoon wat minder plannerig dan ik, misschien ook als gevolg van zijn onregelmatige werktijden (ik ben qua werk best wel van structuur in de basis), dus hoeft geen gebrek aan enthousiasme te zijn en anders merk ik het vanzelf wel. Ik ben gewoon zelf altijd erg bang te opdringerig te zijn.
Ik merk dat ik bij het reageren soms de namen door elkaar haal. Excuses:-) niet makkelijk, op iedereen reageren. Vind het echt knap van degene die dat zo goed kunnen.;-)
Haha, ik had trouwens wel eens iemand op okc die een reactie stuurde in de trant van 'jezus wat een lap tekst'. Daar heb ik geen enkele boodschap aan, dus heb geantwoord: "Ja he! Goed filter ook!" En toen was hij ineens toch geïnteresseerd geloof ik... Ben er nu al even niet meer geweest.
Anoniem3112014,

Toen we elkaar irl tegen kwamen waren we beide in sportkleding (ik had zeker niet mijn 'mooiste' sportkleding aan ;-s). Bij de 2e date was sportkleding ook noodzakelijk en bij de 3e date ook…. Binnenkort dus een date waarbij we dus geen sportkleding aan hoeven omdat we naar een museum gaan. Ben heel benieuwd!

Hahaha…hij die zei niet zo'n berichtenstuurder te zijn heeft mij gisteren geloof ik wel zo'n 6 berichten gestuurd! Hij is leuk, ik voel mij relaxed, veel overeenkomsten maar ook een paar verschillen maar dat vind ik niet erg. Op sportief gebied doen we beide aan 2 dezelfde sporten, daarnaast beoefenen we beide een andere sport. Ook qua muziek overlappen we elkaar maar een klein stukje. we kijken beide op dezelfde manier tegen het leven aan. We zouden beide op dezelfde manier onze vakanties door brengen. Hij is rustig en geïnteresseerd. Kan nog niet zeggen dat ik verliefd ben, daarvoor kennen we elkaar nog niet goed genoeg, is ook nog niet uitgesproken naar elkaar. Maar…..het voelt wel ontzettend goed en ik ben nieuwsgierig naar het vervolg! Maar dat vervolg laat echter nog 1,5 week op zich wachten…… tot dan zal ik het met emails en sms-jes moeten doen.

Coolpack,

Volgens mij kan je best wel zo'n berichtje sturen hoor. Of hij al weer een beetje opgeknapt is. Zeker als je het weekend verder niets van je heb laten horen!

Amy,

echt? wat een giga afknapper zeg!

Ik verbaas mij af en toe wat mensen in een contactadvertentie zetten. Of ze houden het bij 1 regel tekst of het andere uiterste. Een heel epistel hoe zij hun ideale leven zien, wat imo schier onmogelijk is. en er ook bij zetten dat tot nu toe nog geen van zijn idealen bereikt heeft…. En dan vraag ik mij echt af: zijn er nou werkelijk mensen die hier op zullen reageren?
Ja volgens mij is daar geld aan te verdienen: het opzetten van een goed profiel op n dating website. Want idd want een kansloze verhalen soms.
@imogen, zouden die ouderwetse datingbureaus nog bestaan? Dat moest vroeger best lachen geweest zijn. Een stapel formulieren en een stapel foto's en koppelen maar!
@imogen, je situatie met Latter klinkt trouwens wel lastig... Hoe lang hebben jullie nu iets met elkaar? En is het door al dit soort complicaties nog wel leuk? Als DU puur als vriend in beeld is, zou dat het niet ingewikkelder hoeven maken. Heb je met hem eigenlijk ooit meer gehad? Zoenen? Seks?

@marleen, ik vind het ook best lastig om iedereen hier nog uit elkaar te halen hoor. Het wordt hier steeds gezelliger! Om eerlijk te zeggen helpen ava's mij dan wel. Misschien moeten we hier maar lijstjes gaan bijhouden:

Amy: net weer iemand aan de kant gezet

marleen: happy, 3e date in aantocht

koekkie: happy, 4e date (eerste zonder sportkleren) in aantocht

coolpack: heeft er nog 2 in het spel

imogen: it's complicated

sybreed: speurende

nadine: happy in love

Rasa: een Brit in friendzone en een weinig doortastende, 8 jaar oudere vader van 4...

Heb ik nu iedereen gehad?
Goeie lijst!
Qua spel heb ik er nou een... Dat twee of meer tegelijk daten maakt me te onrustig. 😄
je vergeet mij Rasa

Ik heb net de date van afgelopen weekend gezegd dat er wat mij betreft niet meer dan iets vriendschappelijks in zit.

En er zit een nieuwe date in het vat; volgende week vrijdag. Hij is alleen 5 jaar jonger :-) :-)
Hoi allemaal! Mag ik ook meeschrijven? Ik heb ooit al een keer eerder 1 berichtje gepost, maar toch niet echt actief gaan daten toen. Wel jullie verhalen gevolgd...

Nu sinds een tijdje op tinder en ik vermaak me daar wel! Nog niet heel serieus gedate maar wel een soort van scharrel eruit gesleept...ook leuk! Nu sinds 1,5 week contact met een leuke man, hij is nu een weekje op vakantie, maar in principe hebben we volgende week maandag een date! Spannend!
Ah koekske, hoe kon ik jou nou vergeten! En wauw, een date met een jong ding in het verschiet. In het volgende overzicht neem ik je mee!

@ngs, sluit aan! Is de scharrel inmiddels exit, of ga je nu naast de scharrel de volgende man ontmoeten? En ja, first dates blijven altijd spannend. Al heb je er tientallen gehad...

@coolpack, ik begrijp dat je de date waartegen je eerlijk hebt gezegd dat je weinig voor hem voelt aan de dijk hebt gezet? Het wordt nog een hele administratie dit...
Ook hier weer een update.. Wat goed om te lezen dat iedereen best actief is, en succesverhalen welkom!

@metanoia: ja, ik begrijp je terughoudendheid wat betreft foto's en herkenbaarheid. Dat vind ik ook moeilijk (o.m. ivm werk). Probeer het nu op 1 site (die wat kleiner publiek heeft, volgens mij), verder zonder of op verzoek, betekent dan wel dat ik voornamelijk zelf moet reageren.

Man 1: De man waar ik het eerder over had, waarmee een date gehad en me had uitgenodigd voor een tweede maar vervolgens 5 dagen op vakantie ging (alleen met zijn ex en haar nieuwe man), hoorde ik pas achteraf) en mijn ene berichtje in die week niet beantwoordde "omdat hij plezier wilde maken met zijn vrienden (ex+man dus), bleek een enorme hork Hij appte bovendien ook steeds vlak voor hij naar bed moest (dat moest dan meteen) en verweet mij dan die timing.. Pardon?

Vanavond heb ik hem een vriendelijk berichtje gestuurd om het af te sluiten. Geen bericht vind ik ook weer zo weinig na toch een afspraak te hebben gehad.

Zondag heb ik nog een date (en gisteren, maar dat is meer een vriendschappelijk contact, denk ik).

Wat vinden jullie van bellen voordat je elkaar hebt gezien? Nog voor de eerste date?

Ik spreek liever gewoon af. Telefoon zegt niet zoveel, beide kanten op, is mijn ervaring...

(Wow Rasa, wat goed dat lijstje!! Zie het nu pas...)
When nothing goes right ... go left
@emma, vergeet ik jou ook nog! Je bent lekker on a roll. En sjees, wat een hork... Bellen vooraf doe ik nooit, vaak heb ik iemands telefoonnummer niet eens. Ik ben een slechte beller...
Ik ben persoonlijk niet zo'n beller dus nee...niks voor mij!

@rasa Scharrel zie ik waarschijnlijk morgen weer en blijf ik nog wel zien..hoop ik ;) Eerst de date van volgende week maar afwachten voor ik dingen ga afblazen ;)
@Rasa: dategewijs wel ja. Ik denk meer aan vriendschappelijk. En je weet nooit waar dat misschien nog op uitloopt. Vooralsnog zie ik meer in degene met wie ik vandaag weer even geappt heb. Ging tijdens de date toch meer vanzelf, terwijl er ook wel genoeg leuke spanning was... I like! En het zoenen was ook goed 😉 Dus hopelijk op korte termijn tweede date!

Bellen... Op zich wel informatief, al vind ik bellen een beetje eng, in het algemeen. En wanneer je niet dezelfde moedertaal hebt en dan voor het eerst elkaars stem enzo, dat kan wel wat lastig zijn.

Ik had met iemand een leuke date gehad, al was het zoenmoment op het eind een kleine twijfel. Had hij een mindere dag op werk gehad paar dagen later en toen heb ik aangeboden even te bellen.. Niet slim misschien want ik knapte nogal af. Is met de tweede date ook niet meer hersteld, dus in die zin was het misschien wel informatief 😄
Ik weet ze wel uit te zoeken..zag date van vrijdagavond zaterdagnacht online staan. Dus ff 'slaap lekker' gestuurd...geen reactie. Net eens een appje gestuurd of ie nog een leuk weekend had gehad..ook tontutoe geen reactie. Niet zo leuk als ik had gedacht dus, helaas.
Jeetje wat is iedereen lekker actief bezig..!

@ Rasa: ik mis ook in het lijstje :P

@ Emma: bellen doe ik eigenlijk ook nooit.. RL zegt veel meer dan telefoontjes of appjes..

@ NGS: Klinkt als een goed vooruitzicht...!

@ Koekkie: klinkt echt goed hoe je erover schrijft. Je staat er relaxed in en klinkt ook nog erg gezellig!

@ Marleen: klinkt als een goede tip! Ik ga hem van de week nog een aantal keren lezen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven