Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
@Lelie, ik snap dat het niet leuk is dat hij jouw reactie leest en dan niet reageert, maar trek je niet te snel conclusies? Je schreef ergens dat hij wel reageert, maar dat hij meer initiatief moet nemen. Waarom stel jij niet gewoon iets voor, dan heb je direct je antwoord. Dat hij gisteren niet gereageerd heeft leg je uit als 'geen interesse' en dat kan, maar wie weet had hij bezoek en heeft hij het alleen gelezen (om maar eens een voorbeeld te noemen). En stond er een vraag in jouw reactie, want mijn ervaring is dat mannen een opmerking ook zo opvatten en dan niet reageren.

@Coolpack, echt waardeloos dat je 2 leuke dates hebt en iemand daarna gewoon verdwijnt. Kun je nog wel zien of hij online is o.i.d.? Snap dat je hierdoor even geen zin of vertrouwen hebt in dates.

@Maka, ja jammer is dat he. Ik heb tig matches, maar heb er eentje gezien (naar rechts uiteraard haha) en die heb ik nog niet. Kan niets zien en dat is wel jammer, maar natuurlijk ook hoe het werkt. En per ongeluk naar links, heb jij dat weleens?

@Verzekerd, hoe was je date?! Waar ken je hem van en heb je al lang contact?

@Qian, over welke foute man hebben we het? Die Tantra man? of zit ik er nu naast?

@Amy, heeft je collega nog 'hallo' gezegd? En hoe is het nu met je? Ik denk dat die date van jou gewoon even 'lang leve de lol' leeft na die lange relatie. Vervelend dat jij nu net die klik voelt, maar mensen staan kort na een relatie vaak niet open voor een relatie en dat was het risico, maar hopen is menselijk he. . Sluit me trouwens aan bij Renske, op Lexa voor mijn gevoel ook veel 'me aardappele' types.

@Kotor, was het jullie eerste date of heb je hem al vaker gezien. Ik zou er ook niet heel blij mee zijn, maar aan de andere kant... hoe makkelijk was het voor hem geweest om af te zeggen en dat heeft hij niet gedaan. Dus interesse toont hij wel. Heb je nog contact met hem gehad?

Ik had een contact op Tinder die ik even op Facetime gesproken heb. Ik had al aangeven mijn twijfels te hebben, mede door afstand/omgangsregeling. Erna vroeg hij of hij erop vooruit gegaan was qua kansen. Ik uitgelegd dat ik het niet zag zitten. Kreeg ik later een bericht dat ik geen indruk had gemaakt op FT. Mannen en reacties als je niet wilt daten, eigenlijk gewoon lachwekkend.

Date van vorige week appt zo nu en dan, maar het is veel oppervlakkiger dan het was dus ik denk dat het doodbloedt en dat vind ik prima. Ik heb alleen het vermoeden dat hij nog wel met een datevoorstel komt, we gaan het zien. Ik heb een contact op Tinder die heel leuk klinkt en hij zei gisteren dat hij het leuk vond me snel te zien, dus dat is leuk. Waar ik op dit moment alleen last van heb is dat ik me afvraag of er wel mannen zijn die ik echt leuk vind en als ik ze leuk vind ook bereid zijn iets op te bouwen. Ik heb het gevoel dat mannen iets super bijzonders zoeken (dus heel sportief, ondernemend, bijzondere verhalen etc). Ligt dat aan mij of hebben jullie dat ook?
@Lielie, jammer dat het (nog) niet echt van de grond lijkt te komen, maar ik zou gewoon nog ff afwachten. Niet iedere relatie begint hoteldebotel van beide kanten natuurlijk..

@Famke, haha ja idd die reacties soms bij geen interesse. Dan ben je meteen arrogant ofzo. Kreeg ook een keer toen ik niet direct reageerde op een donkere man..wat een racistische site en bladiebla.. Nou ja :P

Hm, sommige mannen zoeken idd misschien ook wel de speld in de hooiberg ja. Maar dan zijn ze ws nog niet toe aan een echte relatie?

De goeie man, die ik niet aantrekkelijk genoeg vind, die zoekt een 'echte' vrouw, niet een die de hele dag dr nagels loopt te lakken, en niet bang is dat dr haar niet meer zit als ze door de regen moet. Dat valt dus wel mee, haha. Tis ook maar wat je gewend was en niet meer wilt dus.

De foute man, die zoekt volgens mij iemand waar hij het minimum aan moeite voor hoeft te doen ofzo. Die bij hem komt wonen, dat zij er voor hem is (maar andersom niet) en dat hij dan gewoon door kan gaan met zijn vrije leventje. Als hij feestjes oid heeft, dan moet zij mee, maar andersom heeft ie daar niet zo'n zin in. Sja, denk dat dat lastig wordt :P.

Maar ik denk dat er best veel mannen die al een tijdje single zijn, bang zijn om hun vrije leventje weer op te moeten geven?

Persoonlijk denk ik altijd dat de meeste mannen iemand zoeken die heel spontaan is en leuk kan kletsen.. Maar das mijn eigen onzekerheid misschien

Ondernemend iemand zoek ik zelf wel, omdat mijn ex echt nooooit ergens zin in had. Geen bios, theater, dansen, uitjes met onze dochter, naar familie.. had ie allemaal geen zin in en/of tijd voor. Alleen uit eten vond ie leuk (en soms stappen/drinken met vrienden/collega's).

Ja, ik heb wel eens dat ik op de kruisjes aan het drukken ben in Tinder. Nee nee nee nee..oh wacht, dat was misschien wat. Hm te laat. En alleen in de betaalde versie kun je de laatste actie terugdraaien ;) Die optie zal er niet voor niets bijgemaakt zijn.
@Famke: Hij was in ieder geval nu en dan wel op de app, maar ik heb dus mede hierom de (voor mijn telefoon) nieuwe functie ingeschakeld dat je niet meer 'laatst gezien' kunt zien van anderen. En anderen niet van jou, maar dat vind ik niet zo heel erg. En heb van 't weekend ook even geloerd op z'n profiel op okc (wat hij dus kan zien, maar soit) en daar was hij ook nog recentelijk geweest. Dus tja. Rationeel weet ik ook wel dat het dus waarschijnlijk sowieso niets geworden was vanwege zijn vaagheid enzo en dat het dan beter relatief vroeg kan blijken. Maar het blijft als een soort 'straf' voelen. Ik ben ontzettend gevoelig voor opdringerigheid, van anderen, maar daarom juist ook van mijzelf (dat ik er dus erg op let dat niet te zijn), dus dat steekt gewoon. Hoewel ik ook wel weet dat ik niet opdringerig was. Zo sta ik niet bekend en ik wéét ook wel dat ik het niet ben. Ik had bijvoorbeeld niet dagelijks contact met hem.

Ik heb nog wel contacten lopen hoor, maar ja. Ik heb een beetje de twijfels die jij ook beschrijft. Een match vinden is al best een ding en dan lijkt een heel leuke klik als beginpunt (voor wel zien hoe het loopt) niet genoeg. Ik snap niet goed hoe dat kan. Ja, of ze lopen te liegen, maar dat is voor mij even moeilijk te begrijpen. Zeker als ik zelf nog heb gezegd dat ik het beter vind dat dingen gewoon in mijn gezicht worden gezegd in dezen en dat ik heus niemands kop afbijt. ;-p
Lielie: ik zou ook gewoon een suggestie voor wat drinken doen. Als hij verlegen overkwam is het op zich toch niet zo gek dat het niet heel vloeiend loopt via de chat? Tenzij je nu afgeknapt bent, dan zou ik het laten verwateren.

Haha, ja, ik heb dat met okc wel eens bij quick-matches. Dat ik te fanatiek op het kruisje zat te drukken. Dat ging overigens gister wel strak, jemig, er zijn er nogal wat bij om te janken. Vreselijke foto's en/of geen profieltekst. Of andere kant wereld.
@Bessiezoveel: ja ergens in de zomer een man op Tinder leren kennen, en dat gaat nog steeds goed. Op zich deden we al heel lang niks meer met Tinder hoor, maar het kwam vorige week ter sprake tijdens een telefoon update. Zo van: ow die app hebben we ook niet meer nodig. Dus toen er maar af gegooid. Voelt toch wel als een stap ondanks dat het een logisch gevolg is haha.

Hoe was je tweede date? Of staat die nog gepland?

@Verzekerd: hoe was jouw date gisteren?

@Lielie: helemaal eens met Famke. Ik denk dat je het voor jezelf veel te moeilijk maakt. Hij chat terug, jullie hebben contact. Waarom zou je niet gewoon iets zeggen als: "ik zou het eigenlijk leuker vinden om live nog even verder te kletsen. Heb je zin om een drankje te doen binnenkort?". Want over je angst voor afwijzing: wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat hij nee zegt? En dan? Wat maakt dat uit? Dan kan je het interpreteren als: hij kent me nog niet goed genoeg, dus dit is puur oppervlakkig dat ie nee zegt. Ik denk dat je het hele datingproces gewoon als een speeltuin moet gaan zien. Zo van: leuk ik ga iemand ontmoeten en kijken of we elkaar aardig vinden. En als ik hem aardig vind en hij mij ook dan spreken we nog een keer af. Zo niet, nou ja jammer dan, genoeg anderen waarmee je die klik wel hebt. Je kan toch ook niet met iedereen vrienden worden? En dat zegt ook niks over jou als persoon. Dat zegt hooguit iets over dat jullie als personen zo verschillen, dat een vriendschap er niet in zit. Maakt de ander dat een minder persoon? Nee. Dus jij bent ook gewoon wie je bent en dat is helemaal prima. Een afwijzing verandert daar niks aan. Dusssss: gewoon f facebook berichtje sturen!!

@Famke: mannen zeggen denk ik dat ze iets bijzonders zoeken, maar wat ze echt zoeken is de klik. Waar vrouwen selecteren op karakter eigenschappen (lief, betrouwbaar, mannelijk, etc), plakken mannen daar andere termen op als sportief etc. En wat jij zegt over dat je je afvraagt of mannen bereid zijn iets op te bouwen... ik las laatst een onderzoekje op internet, waarin stond dat 80% van de mannen ALTIJD bereid was iets op te bouwen als hij de juiste persoon tegen kwam. Voor vrouwen speelt dan veel meer mee: ik heb daar nu op dit moment geen zin in, geen tijd voor, geen behoefte aan. Voor mannen is het gewoon: als ik de juiste tegenkom dan maak ik tijd. Volgens dat onderzoek dan he Maar kan me voorstellen dat het wel klopt.

@Coolpack: echt zo irritant als je niks meer hoort na een aantal dates! Zoals eerder gezegd: als er alleen app contact was geweest, zou ik er ook niet achter aan gaan. Maar na een aantal dates is hij je een verklaring schuldig. Wat ik dan altijd deed was een kort berichtje sturen: "het valt me op dat ik niks meer van je hoor. Jammer, maar prima als dat jouw keuze is. Zou alleen fijn zijn als je dat ook even wilt zeggen. Dat maakt de herinnering net even iets leuker". 100% succes rate. Ze reageren allemaal daarop. Dan kun je het afsluiten.
@ amy, je mag best kapot zijn van iemand met wie je twee dates hebt gehad. Was ik ook laatst.

@ Lielie, be real! *Even wat botte mannelijke eerlijke feedback*

Je gooit de handdoek in de ring als het niet snel genoeg gaat, baalt zelfs als hij contact met je houdt omdat het niet precies gaat zoals je wil. Je bent te veeleisend en geeft niemand een kans, dat schrikt echt goede solide mannen af (als jij er zelf geen punt achter zet). De enige mannen die dit kunnen volhouden zijn van die verliefde fladderaars (en die zijn met de hormonen weer vertrokken) of gladde slijmballen.

Begrijp me goed, ik wil niet zeggen dat je een slecht persoon bent, maar je kijkt teveel naar de mooiheid van de slingers in plaats van de intentie waarmee ze er hangen.

MaKa, op zichzelf begrijp ik dat je liever stokstapel verliefd bent, maar de laatste keer dat ik echt heftige vlinders (niet twijfeldame) had was met iemand die heel lief en aardig was, maar totaal niet bij mij paste. Had zij door en het is niets geworden, maar toen de vlinders wegtrokken ben ik wel wat wantrouwiger geworden tegenover vlinders.

@ famke, ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar ik wil dat een vrouw "goed" voelt. Dat ze vertrouwd voelt en dat ik mezelf echt kan zijn. Voel ook altijd oprechte interesse in mij bij klikkende dames. En dat ik natuurlijk seks met haar wil. Ik denk dat bepaalde eigenschappen daar wel bij helpen, maar de echte dealmaker is vaag en niet meetbaar. Het blijft dus geluk dat je die persoon treft.
@Nadine: haha leuk hoor, mooie gelegenheid ook, updaten (of dus juist niet ) van app.

Tja weet je, ik had dus een concrete vraag gesteld (voorstel concert, maar wel omkleed met 'als je wilt en kunt, want ik weet dat het kort dag is'). Dan gewoon niet reageren is eigenlijk al flink lomp. Ik ben niet zo goed in kort van stof, dus heb na een week of zo dus gestuurd dat ik verder ga en wel wat toelichting. Niet verwijtend hoor (behalve inderdaad ook een opmerking dat het wel fijn was geweest als er antwoord was gekomen op die uitnodiging, zodat ik gewoon iemand anders kon vragen), maar wel eerlijk, zonder te sentimenteel te zijn. Maar goed, ook dat zal wel too much to handle geweest zijn. Zoals gezegd: rationeel weet ik het wel hoor, maar het gevoel hobbelt er wat achteraan en daarin speelt ook wel wat frustratie mee dat ik nou éindelijk eens een leuke match gevonden dacht te hebben en ik nu weer 'opnieuw kan beginnen'. Dat is dan wel weer een wat overdreven sentiment, maar het is gewoon balen en ik maak me ook wel wat zorgen over mijn 'antenne';-)
@ nadine, dat onderzoek zit volgens mij wel wat in. Veel vrouwen zijn heel erg "Ja maar..." ingesteld en zien elk obstakel als onoplosbaar. Ik weet dat in "het laatste gesprek" of "bericht" aan het eind bij mij opvallend vaak ik niet direct het probleem ben maar bepaalde omstandigheden, die nooit besproken met mij zijn en niet als vatbaar voor oplossingen worden beschouwd. Omdat er een punt achter gezet moet worden op dat moment, kan ik daar ook niets meer aan doen.

Sommige vrouwen hebben liever de verkeerde man op het goede moment, dan omgekeerd. Soms beseffen ze het ook, maar het lijkt wel alsof ze na de leuke, korte relatie verwachten dat dat relatiemateriaal wel komt als ze dat op dat moment willen.

Mijn ervaring is dat relatiemateriaal zelden langskomt en het VIVA-forum geeft mij het vermoeden dat dit voor veel vrouwen ook geldt.
@ coolpack, de negeerders zijn wel het ergste dat er op sites te vinden is. Hoeven van mij ook niet meer terug te komen (heb ik al een keer gehad). Gelukkig heb ik dat alleen in de contactfase gehad.

Gewoon doorgaan naar NEXT!
Het zou eigenlijk wel iets zijn als er een rating was van de reacties. Dat mensen die stomweg negeren daardoor een slechte rating krijgen en dus ook geen matches meer. Hehehe...

Maar dan ook een knop van sorry geen interesse, zodat je al die 'hoi' eerste berichtjes snel en makkelijk kunt deleten met feedback. En dan een knop van he waarom reageer je niet die pas klikbaar wordt na 24 uur of zo (en die verdwijnt als je 'sorry geen interesse' hebt gekregen). En als je dan alsnog reageert binnen 24 uur verdwijnt de non reactie review.. En de mensen die dan relatief veel non reactie hits hebben gekregen krijgen dan een slechte reactie review. En de mensen die oprecht het vergeten worden herinnerd en kunnen alsnog reageren...

Zoiets??
Hahaha dat klinkt wel heel hip!
quote:imogen75 schreef op 10 december 2014 @ 13:29:

. Dat mensen die stomweg negeren daardoor een slechte rating krijgen en dus ook geen matches meer. Hehehe...

Krijgt 99,9% van de vrouwen op profielen-datingsites wel een slechte rating zo.

Maar ik vind het een goed idee.

Op OkCupid heb ik laatst opgemerkt dat er staat "reageert zelden". Of zoiets, en reageert regelmatig.

Dacht eerst dat de vrouwen dat zelf erin zetten. Zo van, ik ben een princess en reageer alleen op de tofste, rijkste knakkers hier.

Maar waarschijnlijk doet de website dat.

Als een lady mij een berichtje stuurt, wat ongeveer 5x in de afgelopen 5 jaar is gebeurt, dan stuur ik altijd wat terug. Ook als ik geen interesse heb.

Ik begrijp best dat jullie dames 60 mails per dag krijgen, maar toch vind ik wel dat het je siert dat je wel even een reactie geeft aan de mannen die echt een persoonlijk berichtje sturen.

En ik stuur nooit een Hé, of Hi, of Hey.

Hee, schijnt trouwens 'de' openingszin te zijn van vrouwen.

Komop zeg, als die vrouwen mannen waren zouden ze echt werkelijkwaar nooit aan een date komen.

Maar vrouwen hoeven ook helemaal geen "game" te hebben in de datingwereld.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
@Coolpack.. Wauw ja. Heel erg jammer dat het zo moet gaan, maar meid; kop op!! Voor hem 100 anderen dan hoor! Hoe lastig het ook is..

Date verslag:

Mijn date was vrij bijzonder. We gingen een tent in en daar was een band aan het repeteren ofzo.. kreeg ongelooflijk de slappe lach toen. Ja, wil ivm herkenbaarheid niet heel het verhaal hier delen maar damn.. het was me het avondje wel hahaha! Gelukkig kon die het wel waarderen. Verder veel rondgeslenterd.. Ja, in de kou! Maare, uiteindelijk 2 uurtjes samen geweest denk ik.. Om te antwoorden op @famkej, kende hem nog maar een paar weken en we hadden vaag contact gehad via de app gewoon! Ik heb je initiatief genomen om af te spreken want altijd maar dat ellendige whatsapp.. je kan elkaar beter gewoon zien toch

Het was op zich een prima vent, maar ik voel er eigenlijk om eerlijk te zijn helemaal niks bij.. Hij werkt heel veel en heeft verder geen diploma's.. Nu is dat natuurlijk niet erg want hij heeft tenminste een baan!!, maar ik kon merken dat hij intellectueel gewoon wel wat 'lager' is.. En dat vind ik vrij lastig.. moet sowieso gelijk op gaan want fijne gesprekken zijn voor mij wel heel belangrijk in een relatie! Hij was ook wel heel verlegen haha. Ook niet erg natuurlijk. Dat vond ik juist wel schattig.. maar ik voel echt helemaal niks!! Alleen dat het een prima vent is, maar ik voelde geen fysieke aantrekkingskracht of de drang om zo lang mogelijk bij hem te blijven.. We zaten op een gegeven moment buiten een beetje schaapachtig naast elkaar te zitten.. Er waren ook wel stiltes.. Vonden we beide niet erg (heb het even benoemd om het ijs maar te breken), maar ik voel nu al dat dit een 'volger' is.. Niet iemand die zelf veel initiatief neemt. Mja, en wat nu.... want hij zit me wel constant te appen en hij vertelde me ook dat die het heel leuk vond!

Hij had het al meerdere keren over de 'volgende keer'.. Alleen tjsa, weet niet of ik dat wil.. Wat zouden jullie doen? Lastig dit!!
'Never give up on a dream just because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway.' Earl Nightingale —
@Verzekerd, als jij zeker weet dat jij het niet voelt en je hem ook niet terug wilt zien dan zou ik dat zeggen. Je kunt toch iets appen in de trant van 'Ik vond het gezellig, maar ik voel de klik niet en wil het daarom hierbij laten. Ik wens je wel een veel geluk en liefde toe'. Zoiets stuur ik meestal en dan is het maar duidelijk toch? Als hij je probeert over te halen blijf je bij, sorry ik voel het niet. Daar kunnen ze niets tegenin brengen.

@Systeemkast, mee eens. Ik ben kortgeleden een weekend lid geweest van Lexa en kreeg heel veel reacties, variërend van 'hey' tot hele verhalen. Ik had een bericht getypt wat op iedereen van toepassing kon zijn dat ik te weinig overeenkomsten in het profiel zag en waarin ik hem veel geluk toewenst. Elke keer wel beste 'naam' erboven. En kreeg echt heel veel reacties van mannen waarin ze zeiden het te waarderen dat ik iets terug stuurde, dus kennelijk delen veel mannen je mening. Overigens deel ik niet de mening over 'geen game' hebben, wij moeten toch ook moeite doen? En er zijn ook genoeg mannen die denken het voor het uitzoeken te hebben en er bijzonder gedrag op nahouden hoor.

@Sybreed, ik denk dat 'het' inderdaad niet meetbaar is, daarom is het waarschijnlijk ook zo lastig om een echt leuke date te hebben. In mijn geval nog lastiger, omdat ik zelden verliefd ben. Ben je nog steeds in ruste of wel weer aan het chatten/appen?

@Nadine, interessant dat onderzoek over die 80%. Ik denk wel dat vrouwen meer denken haha. Bij een man is het gewoon ja of nee. Dat selecteren op verschillende dingen (lief, aardig etc voor vrouwen en sportief, ondernemend etc voor mannen), zo had ik het nog niet eens bekeken. Heb je gelijk in denk ik.
@Systeemkast: in het verleden heb ik bijv op RP ook gereageerd op iedereen die een persoonlijk bericht stuurde. Alleen als je dan zei dat je te weinig overeenkomsten in het profiel zag, dan kreeg ik vaak lompe reacties terug. "Jij bent veel te kritisch", "ik zie deze reactie als een opening om verder te praten", "lekker oppervlakkig, flauw zeg" etc. Dan laat je het wel in je hoofd om nog iets terug te sturen hoor. Dan blokkeer je mensen gewoon. Misschien zuur voor mensen met goede intenties, maar helaas.

@Imogen: denk dat je voorstel iets te ingewikkeld is, maar wel een goed idee in iets simpelere vorm. Dat Tinder bijv bijhoudt met hoeveel matches je daadwerkelijk contact opneemt/ reageert. Niet reageren op meer dan 50% van de matches, is negatieve review oid. OKC doet dat inderdaad automatisch al.

@Verzekerd: wat jammer dat die fysieke klik er niet was. Ik zou het ook gewoon afkappen als ik jou was. Klinkt niet als iemand die nog ontzettend los gaat komen op een volgende date. Idd wat Famke zegt: bedankt voor de leuke middag/avond gisteren, maari k wil het hier graag bij laten".
@famkej,

Maar 'denken' dat je het voor het uitzoeken hebt als man.

Dat werkt toch ook totaal niet? Daar gaat toch geen vrouw moeite voor doen?

@Nadine, denk dat het onderzoek er wel voor een gedeelte naast zit.

En dat er een misverstand is. Vrouwen denken over allerlei dingen na

en mannen zijn binair? (true/false)

Vrouwen kletsen gewoon hardop over alle plus en minpunten en hoe

het allemaal zal uitstippelen. Mannen houden die ongein gewoon

voor zich en laten alleen weten of ze het wel of niet zien zitten.

Er is een verschil.

Uiteindelijk gaat het toch om de ja of nee?

Als je de plus en minpunten gaat onderhandelen wordt het een

zakelijke overeenkomst met overal compromissen.

Mannen zijn gewoon veel romantischer en zeggen ja.

Of nee

@nadine,

Er zitten wel van die doorvrager pipo's tussen.

En die verzieken het ook voor de mannen met goede intenties.

Het gaat zoals het gaat, het is alleen wel jammer als ik wel goed

selecteer op wat ik denk wat bij me past. Die selecte groep meiden

dan een persoonlijk bericht stuur en vervolgens niets terug krijg.
Even een snelle egopost / update: de organisator van het speeddaten heeft de locatie last-minute veranderd (van de ene kant van de stad naar de andere kant van de stad). Daarmee wordt het voor mij een nogal onhaalbare kaart om daar op tijd te zijn. Ik schuif het speeddaten dus door naar volgend jaar. Komt op zich mooi uit, heb ik nog even om over mijn datingdip heen te komen
@ famke, ik fladder eerder wat rond en reageer heel soms op iemand. Halverwege dus denk ik.

Ik ben teveel bezig met mijn eigen groeiproces en eigenlijk is van vrouwen op dit moment de glans af. Twijfeldame is verwerkt, maar dat goede gevoel had ik wel bij haar. Ik merk dat ik dat één, twee, drie niet terug vindt. En dat ik zelf niet per se iets heel serieus wil zoeken. Alhoewel ik daar best ruimte voor wil maken als er toch iemand langs komt.

Edit. Ik weet dus totaal niet wat ik wil. Zolang ik daar niemand mee kwets, ga ik dat niet erg vinden.
@sybreed,

Verstandig dat je eerst met jezelf bezig gaat en de instelling hebt niemand te willen kwetsen.

Ik ben dan weer redelijk klaar met mezelf en heb tijd zat (naast de fulltime baan). Glans is nooit af van vrouwen bij mij, ik modeleer ze zelfs

Toen je er nog wel mee bezig was, had je bepaalde strategiën?
Jammer Rasa, had me wel verheugd op een verslag!

Wat betreft de reactie rating; dat zou ik echt ideaal vinden, helemaal op Tinder. Hoewel dat nu helemaal op z'n gat ligt bij mij (opeens weer 0,0 matches, snap er niks van).

Maar goed, ik ging rustig aan doen. Oh ja.
quote:systeemkast schreef op 10 december 2014 @ 14:19:

[...]

Op OkCupid heb ik laatst opgemerkt dat er staat "reageert zelden". Of zoiets, en reageert regelmatig.

Dacht eerst dat de vrouwen dat zelf erin zetten. Zo van, ik ben een princess en reageer alleen op de tofste, rijkste knakkers hier.

Maar waarschijnlijk doet de website dat.

Als een lady mij een berichtje stuurt, wat ongeveer 5x in de afgelopen 5 jaar is gebeurt, dan stuur ik altijd wat terug. Ook als ik geen interesse heb.

Ik begrijp best dat jullie dames 60 mails per dag krijgen, maar toch vind ik wel dat het je siert dat je wel even een reactie geeft aan de mannen die echt een persoonlijk berichtje sturen.

En ik stuur nooit een Hé, of Hi, of Hey.

Hee, schijnt trouwens 'de' openingszin te zijn van vrouwen.

Komop zeg, als die vrouwen mannen waren zouden ze echt werkelijkwaar nooit aan een date komen.

Maar vrouwen hoeven ook helemaal geen "game" te hebben in de datingwereld.

Nee, maar heel veel mannen doen dat dus wél. Een 'hi' of 'hoeissie' of zo. Sorry, maar ga ik niet op reageren, ze doen maar wat meer moeite. En daardoor schijnt dus bij mijn naam te staan dat ik zelden reageer. Euhh ja...

Ik gebruik overigens zelf nooit zo'n openingszin. Is toch ook geen reet aan? Vrouwen zullen het wellicht wat makkelijker hebben dan mannen, maar ik vind dat je wat overdrijft en daarmee wat zuur klinkt.
@ Femke: ik denk dat iedereen wel voor een totaalplaatje wil gaan.. maar als je gevoel zegt dat het goed is.. accepteer je meer van de ander.. Wat dat dan is, weet ik ook niet.

@ Nadine: wat leuk zeg!

@ Imogen: klinkt goed, haha! Overigens heb ik ook niet veel op tinder gezeten..

@ Verzekerd: ik denk dat het indd het beste is om af te kappen. Hij staat er schijnbaar heel anders in dan jou. Ik snap je gevoel qua intelectueel hoor.. Het klinkt heel afgezaagd, maar heb het ook wel eens gehad

@ Systeemkast: Ik heb een keer gehad, dat ik een berichtje kreeg van een leuke man. Toen ben ik lid geworden voor een tweede keer, omdat ik dacht ik wil toch wel weten wat er staat en dan kon ik zelf ook weer berichten. Toen bleek er alleen maar hej of alles goed ofzo te staan.. wat een afknapper was dat zeg, haha. Uiteindelijk wel op date geweest, wat niks werd.

@ Rasa: dus volgend jaar dus! Heb je het daten even onhold gezet dit jaar? Zo klinkt het wat? Geen tijd? Of een dip?

Hier nog geen tweede date daadwerkelijk gepland.. Ik zal hem eens contacten..
@ famke: het was de tweede date.

@ bessie: nog geen contact gehad. Al moet ik zeggen dat we niet extreem veel appen, ben ik zelf ook niet zo van. Na de eerste date was ik degene die als eerste contact opnam en daar reageerde hij snel en enthousiast op. Ik denk dat ik het een week aan kijk en dan wat laat horen... Ondertussen heb ik ook contact met anderen online (en hij was ook online zag ik), maar goed ik zie wel waar het schip strandt. En dan is er altijd nog muziek waar ik vrolijk van word, op dit moment https://www.youtube.com/watch?v=8aShfolR6w8 (fijn motto )
quote:coolpack2 schreef op 10 december 2014 @ 20:04:

[...]

Nee, maar heel veel mannen doen dat dus wél. Een 'hi' of 'hoeissie' of zo. Sorry, maar ga ik niet op reageren, ze doen maar wat meer moeite. En daardoor schijnt dus bij mijn naam te staan dat ik zelden reageer. Euhh ja...

Ik gebruik overigens zelf nooit zo'n openingszin. Is toch ook geen reet aan? Vrouwen zullen het wellicht wat makkelijker hebben dan mannen, maar ik vind dat je wat overdrijft en daarmee wat zuur klinkt.

Klopt, ik ben ook even in een zure bui. Geloof het of niet, dat is niet altijd zo hoor

Maar volledig met je eens dat je niet reageert op die hee/hoest/kuch etc.

Met openingszin bedoelde ik niet één of andere kazige oneliner, maar gewoon het wat vrouwen sturen als zij de eerste zijn die een bericht sturen. Wat in mijn zure ogen zelden gebeurt.

En "wellicht wat makkelijker" vind ik ook in een niet zure bui best een understatement.

Ik ga morgen even zure matjes kopen, -x-=+ toch?
He verdorie... ik had een verhaal getypt en nu is, dankzij een haperende computer, alles verloren :(

Anyways.. het is nu ff wat korter dan dat de bedoeling was..

@ iedereen.. ik heb jullie reacties grondig gelezen en kom mezelf idd wel een beetje tegen, en ik merk dat ik mezelf nauwelijks terug herken als ik iemand leuk vind! Toch ben ik van mening dat er van zijn kant ook wat initiatief mag komen en dat is er niet. Komt tot nu toe steeds van mij uit. Ik ben toch nog steeds degene die een verzoek had verstuurd en als eerste een berichtje stuurde. Ik zag bijvoorbeeld een paar keer vandaag dat ie actief was op FB en hij stuurde niks naar mij. En dat vind ik een slecht teken. Ik wil alleen een drankje voorstellen als ik wat enthousiasme merk en merk dat de betreffende man ECHT geinteresseerd is. Maar ik heb mezelf nu van fb gedeactiveerd (heeft niks met hem of iemand anders te maken, maar met het feit dat ik de komende dagen ergens heen ga waar ik geen social media bij kan gebruiken)

Dus hij kan mij nu niet berichten, maar als ie mij toch wat wil sturen kan die altijd aan mijn nummer komen via onze gemeenschappelijke vriend. En als ie dat zou dan dan is dat een teken van interesse ;) En over 5 dagen ben ik er weer.

@ famke.. op date geweest?? hoe was het??

@ coolpack.. ik las dat jouw date ineens radiostilte inlastte na 2 dates?? Die kan je beter kwijt zijn dan rijk! Vind dat ook erg asociaal altijd.

@ amy.. nog iets van die ene kerel gehoord??

@ nadine.. thanks voor je 'angst voor daten' tips.. ik hou het zeker in gedachten Echter, na een aantal teleurstellingen, is het vaak gewoon zo moeilijk om er nog in te geloven. De ''ik blijf de rest van mijn leven vrijgezel, want voor dit potje (ik dus) bestaat er gewoon GEEN dekseltje'' gedachten spoken ook regelmatig door mijn hoofd. Maar ik ga mijn best doen om er heel erg luchtig in te staan en het zien als luchtige ontmoetingen.

@ systeem.. jouw bericht over die slingers was erg sterk en confronterend thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven