Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik ben een beetje hetzelfde, we zijn ongeveer even oud en ik heb ook nog nooit een echt serieuze relatie gehad. Dus ik heb daar geen oordeel over. Het is alleen dat indekken dat me ergens zorgen baart. Dat doe ik zelf namelijk niet.

maar goed, ik mag niet meer nadenken, dus we zien wel.
Pfff.... Heb je even geen tijd om te reageren, staat er weer bergen materiaal.

@ MissP. Ik begrijp jullie allebei een beetje. Hij is een type die de lucht probeert te klaren en jij wil de oude koeien niet uit de sloot halen. Lastig, maar als jij op zijn behoefte inspeelt is de lucht geklaard en kunnen jullie verder. Het klinkt namelijk veelbelovend en dan adviseer ik altijd risico's te nemen.

@ winkje, hij is niet duidelijk. Vraag hem of hij het rustig aan wil doen of dat hij een relatie uitsluit.

@ rasa, First Blood (Rambo 1 bestaat niet) heeft voor een actiefilm echt een behoorlijk goed verhaal. En Rocky 4 is zo . Maar om het mijn favoriete films te noemen...

Ik wens je succes met kerstman.

@ famke, ik bedoelde het ook niet als kritiek, meer als meelevend. Soms zeg ik ook wel iets dat ik beter niet had kunnen zeggen en uiteindelijk geeft het nooit een lekker gevoel.

Vrouwen die net uit een lange relatie zijn, kunnen ook dezelfde eigenschappen hebben. Ik denk dat een lange relatie vaak betekend dat je niet meer weet wat je zoekt en wil en ook eigenlijk geen zin meer hebt in binding (ook al denk je er dan anders over).

Ja, ik kan er beter mee leven dat ik gestopt ben met daten. Ik heb gewoon te weinig ruimte voor een vriendin over en kan die energie beter in mijn opleiding en mijn eigen persoonlijke groei steken. Wordt ik namelijk in 2016 alleen maar aantrekkelijker van. Bovendien heeft het ook voordelen: ik merk dat ik in de avond meer tijd heb voor mezelf.

@ imo, ik vindt het grappig van okc dat je plotseling aangesproken wordt door mensen uit Verweggistan die blijkbaar oprecht geïnteresseerd zijn in een lange afstandsrelatie. Had wel eens een leuk gesprek met een Roemeense die gewoon wilde weten of alle Nederlanders zo'n goede smaak hadden. Overigens was ze niet te spreken over alle macho's waar zij uit kon kiezen.

Leuk om te horen dat er mensen zijn die gewoon al een vierde date achter de rug hebben. Kijk zo kan het ook.
** Date **

Rasa en Imo, ik wil even met jullie beiden van gedachten wisselen v.w.b. de exacte locatie. Ik heb net namelijk even zitten speuren en de locatie die we nu hebben is qua bereikbaarheid en eindtijd helemaal niet handig, aangezien we vanuit alle windrichtingen komen (leg per mail het probleem uit, aangezien we de locatie niet noemen).

Maar Imogen, vind jij het goed dat ik een mail naar jou en Rasa tegelijk stuur, zodat we met z'n drieën kunnen mailen? Ik vraag toestemming omdat jouw e-mailadres niet anoniem is. Hoor ik graag of dat goed is of anders maak je even een andere aan?

@Rest, de plaats is bekend, meer informatie volgt dus nog

** einde date **
Is goed hoor. Doe maar!
Egopost. Zit in de trein terug van date 4 en heb niet het idee dat het goed zit. (Tijdstip is niet gek overigens, Kerstman had andere verplichting en we moesten squeezen.) Hij had slecht geslapen en was moe, maar ik vond hem ook nogal de boot afhouden. Geen enkele blijk van affectie (bijvoorbeeld niet reageren als ik mijn hand op zijn hand leg), matte zoenen bij begroeten en afscheid nemen... Geen idee waarom, maar dit was echt te lauw. Ik ga maar even mijn handen zitten en afwachten tot ik van hem hoor. Dit kan niet veel goeds betekenen...
Hallo allemaal,

Wat goed om te lezen dat sommige van jullie zo succesvol zijn en al op 4e dates zijn, goed bezig.

Ik zelf heb even een dip wat dat betreft, ik heb van die periodes dat ik zo jaloers ben op vriendinnen en collegas die goede relaties hebben en verliefd zijn, op zulke momenten kan ik dan ook slecht tegen romantiek of kleffe mensen in de straat.

Ik weet dat het wel weer over gaat en dat ik me wel weer goed ga voelen, maar voel me nu gewoon even bleh....sorry...wou het even van me afschrijven...
Wat vreemd, Rasa. Ik had juist het idee dat hij het wel zag zitten gewoon?
@coolpack, het verbaast mij ook. Maar signalen genoeg, er was echt iets bij hem veranderd. Ik weet niet hoe lang ik het volhou, maar voorlopig hou ik me maar even stil. En ik ga er maar vanuit dat ik weer terug bij af ben...
@ ngs: Wij willen meer horen... . Wat bedoel je met voorzichtigheid? Fysiek of communicatief?

@ MissP: alweer meer contact gehad? Ik zou het gewoon even aankijken hoor !

@ Koekske: wat heerlijk dat je er zo in staat! #zoekt de smiley met hartjes in haar ogen

@ Systeemkast: kan jij niet reageren? Of komt het steeds van jouw kant?

@ Winkje: hij is natuurlijk niet gewend in een relatie te staan. Heeft hij het 1x gezegd of benadrukt hij echt dat hij geen relatie nodig heeft? Ik heb ook weinig relatie'ervaring' en zou dat feit dus niet als negatief zien..

@ Sybreed: wat goed je er happy bent met het niet-daten. Prioriteiten bij andere dingen, prima toch. Als je er zelf maar achter staat. Met alles 'half' doen, kom je ook niet verder.

@ Rasa: Jeetje, best een teleurstelling, denk ik. Terwijl je juist 'de diepte' wilde opzoeken, maar daar was de avond niet eens naar, denk ik. Goed dat je je nu stilhoudt, de bal is aan hem. Kan het zijn dat hem iets anders dwars zit in zijn leven zegmaar of denk je wel dat het met jullie te maken had?
@bessie, ik weet het eerlijk gezegd niet zeker. Hij verontschuldigde zich nog wel bij het afscheid nemen, maar zonder echt een reden te geven. Dat afscheid was sowieso wat ongemakkelijk. Hij raakte me niet aan, gaf me een mat kusje en in plaats van over de volgende keer te beginnen (zoals bij de vorige dates), wenste hij me nog een prettig weekend. Ik ben niet zo goed met intuïtie enzo, maar bij elkaar heb ik eigenlijk alleen maar signalen gezien die wijzen op 'dit was het dan'.

En ja, ik ben inderdaad best teleurgesteld. Niet dat ik zelf nou zo zeker van mijn zaak was, maar Kerstman was voor mij wel de eerste man sinds lange tijd waar ik me een relatie mee kon voorstellen. Ik had dus best nog even door willen daten. Ik hou me vanavond in ieder geval stil, maar mezelf kennende kan ik het morgen waarschijnlijk toch niet laten om om opheldering te vragen. Ik hou niet van vaagheid en we hebben nota bene bij de vorige date nog afgesproken om eerlijk naar elkaar te zijn over onze intenties.
Hmm vreemd zeg dat hij zijn verontschuldigen aanbiedt, heeft hij bindingsangst? Hij voelt dus ook wat negatiefs bij hem zelf.. Ja snap dat je opheldering wil. Die verklaring mag je wil, nu hij in één keer anders reageert. Het lijkt wel of hem wat dwars zit ofzo.. hoop voor je dat hij uit zichzelf zichzelf verklaart
Oh Rasa, wat vervelend dat je je date met zo'n gevoel afgesloten hebt! Ik hoop dat je ongelijk hebt, en ik snap je teleurstelling zo goed :( Morgen opheldering vragen inderdaad.
Oh bah. Klinkt wel herkenbaar. Denk je iets voorzichtig leuks te hebben getroffen.. Of heeft hij mogelijk wat van je twijfel opgepikt? Mja, zal niet echt he, als jullie juist verder open gesproken hebben. Als dit het was, paste het waarschijnlijk niet, maar het is gewoon irritant en jammer.
@Rasa, wat naar zo'n vervelend gevoel. Maar kan het zijn dat hij moe was of het zat was vandaag door drukte? Misschien dat hij zich daarvoor verontschuldigde? Ik hoop het voor je. Morgen zal vast uitwijzen of het contact anders verloopt. Voor nu een dikke

@Winkje, eens met Amy, al kan ik me voorstellen omdat jij ook geen lange relaties hebt gehad dat je er anders naar kijkt. Op zich is dat het probleem niet, maar met het 'indekken' zou ik voorzichtig zijn, want waarom indekken als het goed voelt en je wel een relatie wilt?

@Leentje, herkenbaar hoor en ik denk dat iedereen dat gevoel wel kent. Ik heb een vriendin die super gelukkig is en alle mooie verhalen deelt. Ik ben echt zo blij voor haar, maar het benadrukt ook dat ik het niet heb en soms het gevoel heb dat ik dat nooit ga vinden. Morgen voel je je vast weer beter, het zijn vaak 'buien'.

@Imo/Rasa, ik mail morgen want nu naar bed.

@Sybreed, zo vatte ik het ook niet op hoor! Je had zeer zeker gelijk en ook al heeft het geen schade gebracht ik heb er wel van geleerd en laat het gaan. Ik ga niet hopen en wachten, dus door. Mocht hij ooit alleen zijn en ik ook dan zien we wel wat er nog van over is. Rationeel maar voelt ook goed zo, dus rustig. En wat goed dat jij je rust gevonden hebt in het niet-daten. Ik volg een heel klein beetje je voorbeeld, maar dat duurt maar dagen of weken denk ik. Wel besloten de oude koeien te gaan begraven zeg maar, nu nog meedelen.

@Amy, vervelende situatie. Goed dat je eerst gaat bedenken wat je er zelf mee wilt en kunt, voordat je hem weer spreekt. Denk aan jezelf hoor. Heb je nog iets gehoord van 'harde man' of was het gewoon stil daarna. Ok dus Kerstdate gaat alsnog door, is het wat?

@Coolpack, het lijkt soms onmogelijk he... maar niet lekker in je vel of niet, gewoon lekker gaan. Een leuke avond is mooi meegenomen en wie weet toch?

@MissP, hoe is het met je gemaal? Beetje rustiger? Morgen is het zover toch?

Ik heb wat beslissingen genomen. Ik ga de man die ik nog wel spreek afkappen. Ik voel er niets bij, ondanks leuke gesprekken en humor zie ik dat niet gebeuren en wordt het meer een 'gewoonte app'. Eerlijker om hem dat te vertellen. Mijn 'latter' wil gaan eten, heb toegezegd, maar denk dat ik dat niet ga doen. Het voelt vertrouwd, intenties zijn goed maar karakters passen niet en dat verandert niet. Laat het op z'n beloop, want duurt nog even. En ik heb er nog een van vroeger die ik laat gaan. Ik denk dat het tijd is het verleden los te laten en 'nieuw bloed' te zoeken als ik weer energie en zin heb.

Wel nog een leuk verhaal. Kennis kende een man, al ouwehoerend heb ik die man toen toegevoegd. 's avonds kreeg ik bericht en werd het een gesprek, nu al een paar keer. Grappig, want is nog leuke man ook lijkt, alleen praktisch past het weer niet in mijn lijstje (kinderen/omgang/woonplaats). Laat het voor nu maar een keer, weet sowieso niet of hij überhaupt zou willen daten en ik begin er niet over. Maar ik zou wel gaan denk ik.

Voor nu welterusten allemaal!
@Winkje, oeh iemand die nog nooit een serieuze relatie heeft gehad, daar zet ik altijd grote vraagtekens bij. En daarmee bedoel ik nooit langer dan 4-5 jaar ofzo.. Maar misschien dat jullie dan idd juist wel bij elkaar passen, omdat jullie beide veel vrijheid nodig hebben. Maar ik denk dan altijd..ben je dan wel ooit echt verliefd geweest?

@Rasa.. oh wat jammer.. Lijkt me een goede houding om dan af te wachten. Of gewoon direct vragen wat er is?

Ah, zie dat je er zelf ook zo over denkt. Hopelijk is ie eerlijk, misschien zat ie gewoon even niet zo goed in zijn vel..

@Famke, hihi het is ook wat he met die lastige mannen die niet aan onze eisen voldoen..

Ik had vanavond de date met verwegman. Was best gezellig, maar hij was behoorlijk all over me. Heb t maar laten gebeuren, al heb ik mezelf terughoudend opgesteld.

Wat ik op de foto's als minder aantrekkelijk dacht te zien, viel mee. Ik vond zijn totaalbeeld best wel leuk; hip, goed lichaam, maar van dichtbij minder soms.. Niet echt mijn type, geen kriebels.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Het plaatje past wel aardig. Nog even aankijken misschien of er wat kan groeien, maar wil m ook geen vette vis voorhouden en aan het lijntje houden.

Tijdens de date moest ik aan foute man denken.. Nu thuis valt het mee en was t toch wel ok.

Lastig zeg.
Rasa, Akelig zeg. het kan best zo zijn dat het niets met jou te maken heeft. Even afwachten.

Leentje, Meestal duren deze buien niet zo lang. Morgen weer een dag! Maar ik herken het wel een beetje. Al is bij mij nog niet iedereen gesetteld.

Maka, Ik heb daar eigenlijk niet zoveel vraagtekens bij, omdat ik het zelf ook nog nooit heb gehad Ik snap best dat je soms gewoon nog niet iemand bent tegengekomen waaraan je je wilt binden. Ik ben meestal niet hoteldebotel verliefd. Voor hem kan ik niet spreken op dat vlak.

Misschien ben je nog een beetje te hooked aan foute man? Dan is het heel logisch dat je nog niet zoveel oog hebt voor een ander man. Misschien het voordeel van de twijfel geven? je kan later altijd nog conclusies trekken.

Famke, Klinkt ook alsof het bij jou tijd is voor een schone lei. Soms vind ik het ook erg prettig om even niets te doen. Is het echt erg onhandig met die leuke nieuwe man?

Hij zei het tijdens de eerste date. voordat er ook maar iets tussen ons gebeurd was. Dat indekken baart mij ook zorgen. Het gebrek aan serieuze relaties niet zo.

Maar ik vind hem leuk en ik denk dat ik het risico wel wil lopen. Ook heb ik ergens het gevoel dat we een beetje uit hetzelfde hout gesneden zijn. We zien elkaar zondag weer.

Ik denk dat ik een soort grens voor mezelf afspreek. Er moet een bepaalde progressie inzitten, in wat voor vorm dan ook. (of elkaar vaker willen zien, of na verloop van tijd met mijn of zijn vrienden erbij afspreken, noem maar op.) Als het na een tijdje blijft kabbelen zonder een vooruitgang trek ik me terug, want dan denk ik dat ik mijn antwoord heb.
Sorry jongens, ik sta nog steeds in de egopost-stand. Voel me best een beetje katerig na gisteren. En nee, ik heb niet erg veel gedronken. Ik zou graag willen denken dat het gedrag van Kerstman van gisteren niets met mij te maken heeft, maar dan kan ik niet rijmen waarom hij geen enkele affectie toonde. Hij heeft me echt geloof ik nul keer aangeraakt.

Ik heb een klein vermoeden (tenminste, verder kan ik me echt niets bedenken). Ik heb iets vrij persoonlijks verteld. Zonder in details te willen treden, het had iets met drugs te maken (geen extreem verhaal en het speelt al jaren niet meer). Vanaf dat moment leek het eigenlijk net alsof er een glazen plaat tussen ons was opgetrokken. Hij heeft wel verteld dat hij sterk anti-roken is (mede vanwege astma). Misschien is hij ook wel sterk anti-drugs en was voor hem alleen al het feit dat ik in het verleden weleens iets gebruikt heb een reden om af te haken. Maar het kan ook zijn dat ik spoken zie hoor. Ik kan me verder gewoon echt niets bedenken. Waarschijnlijk is het gewoon zoiets als 'het gevoel is weg' ofzo.

Maar goed, ik wil hier ook niet over blijven piekeren of speculeren. Ik heb nog niets van hem gehoord via de app. Ik denk dat ik dus zelf maar het bal open en hem op de man af ga vragen wat er gisteren aan de hand was. Irritante is alleen dat ik daarna waarschijnlijk nog uren op antwoord kan wachten. Ik ken mezelf, dat wordt constant telefoon checken en met het uur de ergernis laten groeien...

Morgen is het vast wel weer over, maar ik voel me nu gewoon nog even shit.

Ben geloof ik echt weer even helemaal klaar met dat daten...
Oh Rasa, wat balen! Wel goed dat je om opheldering gaat vragen, ik hou zelf ook erg van duidelijkheid dus ik snap je heel goed! Ik hoop echt voor je dat 'ie gewoon moe was of dat er een ander probleem dwars zat waardoor hij zich niet kon geven... En als het door jouw drugs-verhaal komt vind ik dat heel stom... Verleden is geweest en hebben we allemaal weleens iets geks gedaan, heeft niks te maken met hoe jij nu bent. Nogmaals

Maka, no offence...maar ik krijg bij jou berichtjes steeds meer het gevoel dat je helemaal nog niet aan daten toe bent... Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar als ik lees over een flinke eisenlijst en de foute man die door je hoofd blijft spoken....Is het geen idee om even te stoppen en alles rond foute man eerst een plek te geven?

Bessie, met voorzichtig bedoel ik dat ik het best wat sneller zou willen zien gaan, maar hij het wat afremd. Hij heeft het momenteel erg druk op zijn werk en is aan het verhuizen en nog wat van dat soort dingen. Het gevoel zit goed, alleen de timing is niet perfect zeg maar... Ik heb er wel vertrouwen in hoor en ik denk dat het juist ook wel goed is want ik ben juist wat overenthousiast soms....

Famke, goede instelling 'nieuw bloed' Nu eerst aan jezelf denken en nieuwe energie opdoen en dan komt dat daten vanzelf wel weer!
@winkje, ja jij bent zo te zien wat jonger ('87?). Dan kan ik me voorstellen dat je het wat minder belangrijk vindt dat iemand al serieuze relaties gehad heeft. Ik wil wel echt iemand die in staat is tot een stabiele relatie uiteindelijk.

@Rasa, hm dat vind ik ook wel wat overdreven als het echt daarom zou zijn. Maar misschien heeft hij hele slechte ervaringen in zijn omgeving ofzo. Zou het ook graag willen weten, gewoon vragen dus!

Over toe zijn aan daten/relatie, ja klopt misschien.. Ik sta niet open voor iemand die niet aan mijn eisen voldoet. En die eisen zijn lastig en nu misschien nog te streng. Maar ik kan wél echt wat voelen voor iemand die ik echt lekker vind. Ondanks foute man, dán denk en vergelijk ik niet. En dat was bij deze gewoon niet echt.

Vanmorgen vroeg ie al meteen om vandaag weer af te spreken.. Hij gaat echt veel te hard. Heb m dat in de app afgelopen week ook al gezegd en vandaag weer.
@Rasa en Imo, ik heb jullie gemaild.
Rasa Wat ontzettend balen zeg... Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het door je "drugs verhaal "komt. Het is toch raar om daar iemand nu nog op af te rekenen...? Goed dat je om duidelijkheid gaat vragen. En ja, ik kan me dan helemaal voorstellen dat je dan continue je telefoon gaat checken. Take care en een paar dagen ego stand geeft niks, heb je alle recht toe.

Makka: Ik ben het wel eens met ngs. Ik heb ook al langer het gevoel dat je er eigenlijk nog niet zo aan toe bent.

ngs: Fijn dat het zo goed voelt bij je. :)Bij hem ligt het tempo dus wat lager, maar je bent er zelf wel oke mee. Dat is fijn.

Famke: Ik heb het al eerder gezegd, maar even rust kan geen kwaad denk ik. Daarna "Vers bloed,"goed idee!

Winkje: mmm dat indekken zou mij ook niet zo bevallen. Hij staat wel open voor een relatie? Lijkt me wel handig om te stellen dat er wel iets van progressie in moet zitten. Maar kijk wel uit dat je je er niet te lang in vastbijt, als het dan toch niet zo blijkt te gaan als je hoopt.

Leentje: herkenbaar hoor. Ik hoop dat je je snel beter voelt!

MissP: Is je date vanmiddag? Laat je het doorgaan? Ben benieuwd!

Bij mij is het laat geworden vannacht. Had visite. (Nee, geen man ). Nu ben ik moe / brak."Foute man " komt vanavond. Ik weet eigenlijk zelf niet goed wat ik wel of niet met hem wil. Gevoelens bij mij zijn wel wat getemperd. Vanavond maar afwachten.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@rasa: hij toonde opeens weinig affectie, vind t NIET gek dat t verwarrend voelt en veel vragen oproept. Hoop dat je kunt vragen wat er bij hem is veranderd. Ik gun je duidelijkheid!

(edit: er stond net ipv niet)
Zou ik ook hebben..dat je je van alles gaat afvragen wat je hebt gezegd of gedaan of t "fout" is geweest.
Rasa, vervelend hoor, maar ik moet zeggen dat ik het ook wel eens heb met iemand die dan opeens anders blijkt te zijn. Dan sla ik dicht en blijf ik nog wel praten uit beleefdheid, maar kansen zijn dan verkeken. Mss heeft hij slechte ervaringen met drugs en heeft hij daarvoor geen ruimte in zn hoofd. Of was het iets heel anders. Of hij was moe... I hoop dat je snel antwoord hebt...
Rasa, Heb je al nieuws?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven