Introvert
donderdag 6 juli 2017 om 18:29
Weet je zeker dat het introversie is en geen sociale angst of angst voor drukke ruimtes oid? Ik ben toch ook behoorlijk introvert, maar als ik eenmaal op een feestje ben kan ik mij echt wel vermaken. Vaak ga ik wel eerder naar huis dan de meeste mensen. Buikpijn en andere somatische klachten zijn mij niet bekend. Een introvert iemand wordt sneller moe van socializen en laadt in zijn eentje sneller op, daarvan krijg je echter niet gelijk rare kwalen - behalve als je over je grenzen heen gaat.
Maar goed. Zeg anders dat je eerder naar huis gaat omdat je nog wat werk te doen hebt. Hoeft bij de meeste mensen ook helemaal geen leugen te zijn: er is altijd nog een klusje op het werk dat je maar blijft uitstellen. Of blijf anders gewoon 2 uurtjes en ga eerder naar huis. Je zal echt niet de eerste zijn die op een avond moe is.
Maar goed. Zeg anders dat je eerder naar huis gaat omdat je nog wat werk te doen hebt. Hoeft bij de meeste mensen ook helemaal geen leugen te zijn: er is altijd nog een klusje op het werk dat je maar blijft uitstellen. Of blijf anders gewoon 2 uurtjes en ga eerder naar huis. Je zal echt niet de eerste zijn die op een avond moe is.
anoniem_283473 wijzigde dit bericht op 06-07-2017 20:58
Reden: Typo
Reden: Typo
0.12% gewijzigd
donderdag 6 juli 2017 om 18:54
Zowel introvertie en een sociale fobie.NDD93 schreef: ↑06-07-2017 18:29Weet je zeker dat het introvertie is en geen sociale angst of angst voor drukke ruimtes oid? Ik ben toch ook behoorlijk introvert, maar als ik eenmaal op een feestje ben kan ik mij echt wel vermaken. Vaak ga ik wel eerder naar huis dan de meeste mensen. Buikpijn en andere somatische klachten zijn mij niet bekend. Een introvert iemand wordt sneller moe van socializen en laadt in zijn eentje sneller op, daarvan krijg je echter niet gelijk rare kwalen - behalve als je over je grenzen heen gaat.
De 1ne introvert is de andere niet hoor !
donderdag 6 juli 2017 om 19:00
Gewoon...mijn man en nichtje en diens vrienden zijn extravert en party animals .
En ik niet...t wordt wel geaccepteerd gelukkig.
Maar ik krijg het er nu al benauwd van...ben al allerlei excuses aan t verzinnen om er onderuit te komen.
Voor mij hoeft dat gefeest niet zo.
donderdag 6 juli 2017 om 19:02
Klinkt meer als het stukje sociale fobie dan als introvert. Niet te zeggen dat je niet introvert bent, meer dat het nogal aangesterkt wordt door de fobie nu.
Ik herken er wel veel van (heel erg introvert) en ik heb ook nooit zin in dit soort dingen. Want dan voel ik me na een uur compleet leeggezogen.
Maar, bij zo'n feesttent hoef je niet echt volop te feesten. Je kunt vast wel een beetje staan met een drankje en proberen eventjes gezellig te doen voor je man.
Moet ik soms ook. Vind ik niks. Maar eens in de zoveel tijd kan ik dat wel opbrengen voor het plezier van een ander.
Ik herken er wel veel van (heel erg introvert) en ik heb ook nooit zin in dit soort dingen. Want dan voel ik me na een uur compleet leeggezogen.
Maar, bij zo'n feesttent hoef je niet echt volop te feesten. Je kunt vast wel een beetje staan met een drankje en proberen eventjes gezellig te doen voor je man.
Moet ik soms ook. Vind ik niks. Maar eens in de zoveel tijd kan ik dat wel opbrengen voor het plezier van een ander.
donderdag 6 juli 2017 om 19:04
Maar WAAR zie je nou tegenop : de gesprekken, denk je dat je net zo lang / wild / kunstig moet dansen als een ander , vind je de muziek kut, ben je bang dat ze je saai, stom of suf vinden ? Het is niet " gewoon geen zin " , toch ?Beau_dine schreef: ↑06-07-2017 19:00Gewoon...mijn man en nichtje en diens vrienden zijn extravert en party animals .
En ik niet...t wordt wel geaccepteerd gelukkig.
Maar ik krijg het er nu al benauwd van...ben al allerlei excuses aan t verzinnen om er onderuit te komen.
Voor mij hoeft dat gefeest niet zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 6 juli 2017 om 19:32
TO ik ben ook wel benieuwd waar je nou precies tegenop ziet?
donderdag 6 juli 2017 om 20:12
donderdag 6 juli 2017 om 20:34
Introvert zijn heeft niets te maken met buikpijn krijgen en nu al wakker liggen van een feestje.
Ik ben ook best introvert, geen grote fan van massale feesten (bruiloften enzo vind ik altijd wel leuk), en waag ook echt wel een dansje en drink gezellig mee als het zo uitkomt.
Alleen de hele avond kletsen met allerlei verschillende mensen, heel harde muziek vind ik meestal niet zo geslaagd.
Gaat het bij jou niet een stuk verder dan introvert zijn?
Ik ben ook best introvert, geen grote fan van massale feesten (bruiloften enzo vind ik altijd wel leuk), en waag ook echt wel een dansje en drink gezellig mee als het zo uitkomt.
Alleen de hele avond kletsen met allerlei verschillende mensen, heel harde muziek vind ik meestal niet zo geslaagd.
Gaat het bij jou niet een stuk verder dan introvert zijn?
donderdag 6 juli 2017 om 20:55
Maar je zegt nu zelf al dat je ook sociale fobie hebt. Die klachten komen dus door sociale fobie, niet door introversie. 33% van de wereld is introvert en die liggen echt niet allemaal met buikpijn op bed.
Maar goed, genoeg de betweter uitgehangen. Vind het wel gewoon vervelend voor je, dat staat voorop. Heb je er ooit aan gedacht om hulp te zoeken voor die angst?
donderdag 6 juli 2017 om 20:56
donderdag 6 juli 2017 om 20:58
Ik dans nooitblijfgewoonbianca schreef: ↑06-07-2017 19:04Maar WAAR zie je nou tegenop : de gesprekken, denk je dat je net zo lang / wild / kunstig moet dansen als een ander , vind je de muziek kut, ben je bang dat ze je saai, stom of suf vinden ? Het is niet " gewoon geen zin " , toch ?
donderdag 6 juli 2017 om 20:59
Waarom "moet" jij dat ?blablamana schreef: ↑06-07-2017 19:02Klinkt meer als het stukje sociale fobie dan als introvert. Niet te zeggen dat je niet introvert bent, meer dat het nogal aangesterkt wordt door de fobie nu.
Moet ik soms ook. Vind ik niks. Maar eens in de zoveel tijd kan ik dat wel opbrengen voor het plezier van een ander.![]()
donderdag 6 juli 2017 om 21:01
Naja, "moet" is misschien het verkeerde woord. Maar ik vind wel dat je af en toe wat over mag hebben voor een ander, wat je zelf niet zo leuk vind.
Mijn vader is net als ik introvert en mijn moeder juist extravert. En mijn vader weigerde gewoon steevast naar feestjes te gaan. Of zelfs maar een etentje met haar collega's. Echt, in de 26 jaar dat die samen zijn is het aantal keren dat hij is meegeweest naar iets wat zij leuk vond echt op 1 hand te tellen. Dus ik doe misschien wat extra moeite om me af en toe over mijn eigen introversie heen te zetten en door een avondje uit te komen. Ondanks dat ik dan erna 2 dagen moe en chaggi ben omdat ik kriegel word van al die mensen en drukte.
Edit: mijn moeder klaagde er namelijk nooit over, maar ik kon merken dat ze er soms verdrietig over was. Ze voelde zich vaak alleen.
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 06-07-2017 21:05
7.76% gewijzigd
donderdag 6 juli 2017 om 21:05
Genoeg hulp voor gehad , is al lang niet zo erg als vroeger.NDD93 schreef: ↑06-07-2017 20:55Maar je zegt nu zelf al dat je ook sociale fobie hebt. Die klachten komen dus door sociale fobie, niet door introversie. 33% van de wereld is introvert en die liggen echt niet allemaal met buikpijn op bed.
Maar goed, genoeg de betweter uitgehangen. Vind het wel gewoon vervelend voor je, dat staat voorop. Heb je er ooit aan gedacht om hulp te zoeken voor die angst?
Zal echt nooit helemaal weggaan.
donderdag 6 juli 2017 om 21:07
donderdag 6 juli 2017 om 21:08
donderdag 6 juli 2017 om 21:16
vrijdag 7 juli 2017 om 15:18
Ik snap je helemaalRobinson schreef: ↑06-07-2017 21:16Ik snap het wel hoor, ben zelf ook introvert. Ik houd ook niet van drukte, mn batterij is dan gewoon heel snel leeg. Daarbij vind ik dat op feestjes het altijd maar hoe zeg je dat, praten om het praten is. Kan niet goed uitleggen, maar echt zo'n drang om per se wat te zeggen.
vrijdag 7 juli 2017 om 15:23
Ik snap het , maar ik doe al zoveel wat ik niet leuk vind.blablamana schreef: ↑06-07-2017 21:01Naja, "moet" is misschien het verkeerde woord. Maar ik vind wel dat je af en toe wat over mag hebben voor een ander, wat je zelf niet zo leuk vind.
Mijn vader is net als ik introvert en mijn moeder juist extravert. En mijn vader weigerde gewoon steevast naar feestjes te gaan. Of zelfs maar een etentje met haar collega's. Echt, in de 26 jaar dat die samen zijn is het aantal keren dat hij is meegeweest naar iets wat zij leuk vond echt op 1 hand te tellen. Dus ik doe misschien wat extra moeite om me af en toe over mijn eigen introversie heen te zetten en door een avondje uit te komen. Ondanks dat ik dan erna 2 dagen moe en chaggi ben omdat ik kriegel word van al die mensen en drukte.
Edit: mijn moeder klaagde er namelijk nooit over, maar ik kon merken dat ze er soms verdrietig over was. Ze voelde zich vaak alleen.
Hoe meer ik erover nadenk hoe minder zin ik er van krijg.
Ik "moet" tegenwoordig al zoveel.