Intuitie?

17-06-2008 00:06 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat te doen als je een hele leuke man hebt ontmoet, maar je intuitie waarschuwt je? Je kan er niet echt je vinger op leggen, maar er zijn vreemde dingen. Zoals: hij geeft alleen zijn mobiele telefoonnummer, geen vast nummer. Hij wil wel naar je huis komen, maar jij kan niet naar het zijne komen?! Op directe vragen reageert hij vaag...Mn gevoel zegt hard wegrennen, terecht of niet, en hoe kom ik achter de waarheid...

XX Miran
nou ik vind dat ook zeer verdacht
Ik ben altijd iemand die erg op intuitie afgaat en meestal blijkt dat ik dan de juiste beslissing heb genomen. Maar dat is voor iedereen anders. Toch adviseer ik anderen bij twijfel altijd je gevoel te volgen. Als dat zegt dat het niet goed zit, niet doen.

Van een afstand kan ik natuurlijk niet zeggen of die leuke man niet te vertrouwen is. Een heleboel mensen hebben geen vaste telefoon dus geven ze alleen een mobiel telnr. En de ene man is iets duidelijker dan de andere.

Ken je deze man al lang? Want als een man na een aantal weken of maanden nog steeds alleen bij jou wil komen en niet andersom, dan zou ik ook mijn twijfels krijgen. En je hebt natuurlijk niet voor niets een raar gevoel erbij.

Misschien kun je hem vertellen dat je een apart gevoel bij hem krijgt doordat jullie alleen bij jou afspreken? Maak het bespreekbaar en trek daaruit je conclusies. Aan de andere kant zeg je dat je gevoelens zeggen "hard wegrennen". Als dat echt sterk is, dan kun je misschien beter je gevoel volgen. Dat gevoel krijg je echt niet voor niets.
Heb je 'm op de man af gevraagd? Waarom niet bij hem?

Bij twijfel, niet doen.
Wat voor directe vragen en wat voor vage antwoorden ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien heeft ie geen vast nummer en is het bij hem thuis een rotzooi.

En misschien is ie wel vaag...da's toch mysterieus?
hoeft niet per se wat te betekenen.

het vriendje van een vriendin van me is ook zo. pas na een half jaar mocht ze voor het eerst bij hem thuis komen. omdat hij vond zijn huisje nog niet af was, en hij zich daarvoor schaamde (kwam ze later pas achter).

hij had geen vast nummer alleen een mobiel.

en ook bepaalde vragen beantwoordde hij niet omdat hij het moeilijk vond om zich open te stellen.

wat bleek uiteindelijk... hij durft geen slecht-nieuws-gesprekken te voeren, hij is bang voor nieuwe situaties, en durft geen mensen te kwetsen. dus hij durfde ook maar niet aan zijn omgeving (zijn ex, en ouders en vrienden) te vertellen dat hij een nieuwe relatie had.

verder niks met die jongen aan de hand...

het hoeft dus niet altijd iets te betekenen... maar ok, verdacht klinkt het wel...
pff rary die vriend van je vriendin klinkt nou niet bepaald als de ideale man. Dus in jouw vriendins´ geval gingen de alarmbellen ook niet voor niks af
run, forest, RUN!
Computer says nooooo
vraag er eens heel concreet naar waarom jullie niet eens in zijn huis kunnen afspreken.

de mobiele telefoon vind ik verder niet vreemd. heel veel mensen hebben inderdaad geen vaste lijn meer in dit mobiele tijdperk
Ik heb ook geen vast nummer dus ik zou ook niemand mijn vaste nummer kunnen geven.

Als hij al een aantal keren bij jou thuis is geweest dan zou ik eens zeggen: volgende keer bij jou en als het antwoord nee is dan vraag je waarom niet.

Blijft dat antwoord ook vaag dan niet meer afspreken dus ook niet meer bij jou thuis.
Goh, het lijkt wel of dit verhaal over een ex-scharrel van me gaat. Hij komt toch niet uit Rotterdam he?

Ik heb dus hetzelfde meegemaakt. Dacht al die tijd dat hij nog iemand anders had, een geheimpje thuis bewaarde etc. Achteraf nog vrienden van hem gesproken. Hij is gewoon een 'rare' vogel. En bovenal een gentleman. Wilde mij niet steeds naar Rotterdam laten reizen. Daarnaast wilde hij ook bijna nooit met me naar bed. Duurde echt 2 maanden voor hij wilde! Nog nooit meegemaakt!! Gentleman... Ik heb er op een gegeven moment een punt achter gezet, ik vertrouwde het voor geen meter. Nu een jaar later smst hij me nog. Dat hij me mist en dat hij spijt heeft dat hij zich niet meer heeft opengesteld. Dat ie graag een 2e kans zou willen etc. Nu is het te laat, jammer, want was zwaar verliefd op hem.

Gelukkig heb ik nu ook een hele lieve vriend..hihi..
Vooral niet naar je intuitie luisteren en over een paar maanden een topic openen dat je bent bedrogen en/of een pathologische leugenaar hebt getroffen. Pfff...waar je zin in hebt?!
Hoi allemaal,

Wat een reacties! Als ik het zo even snel lees vinden de meesten het op zn minst toch ook een beetje vreemd. Ik heb ook inderdaad geen zin om me er helemaal in te storten en er dan vervolgens achter te komen dat hij toch gewoon bijvoorbeeld getrouwd blijkt te zijn .

Zelf zegt ie namelijk gescheiden te zijn, maar als ik er verder naar vraag waarom enzo komt er ook niet echt een antwoord en verandert hij snel van onderwerp.
quote:miran76 schreef op 17 juni 2008 @ 16:56:

Hoi allemaal,

Wat een reacties! Als ik het zo even snel lees vinden de meesten het op zn minst toch ook een beetje vreemd. Ik heb ook inderdaad geen zin om me er helemaal in te storten en er dan vervolgens achter te komen dat hij toch gewoon bijvoorbeeld getrouwd blijkt te zijn .

Zelf zegt ie namelijk gescheiden te zijn, maar als ik er verder naar vraag waarom enzo komt er ook niet echt een antwoord en verandert hij snel van onderwerp.

En dat laatste zou al genoeg moeten zeggen tesamen met het feit dat je niet bij hem thuis magkomen.

Heel snel kappen met deze man.
Hoe oud is ie en hoe lang hebben jullie al wat?

En hoe lang is ie gescheiden?

Dat van dat telefoonnummer vind ik toch vreemd. Als hij geen privenummer heeft dan kan ie dat toch gewoon zeggen!?
Hoi,

Ik ken hem nu anderhalve maand, hij is even oud als ik (32).

Ze zijn een jaar uit elkaar volgens hem. Helaas woont hij niet dichtbij (100km verderop), dus ik moet op zijn verhalen afgaan.

We hebben nog maar een paar keer afgesproken, is steeds heel gezellig, maar daarna blijf ik met een onbestemd gevoel zitten.

Ik heb ook al een keer gezegd: je praat er wel mooi overheen, maar geef nou eens antwoord, en dan moest hij wel lachen, maar een echt antwoord kwam er nog steeds niet uit. Als ik zo mn eigen woorden lees ga ik nog harder twijfelen aan hem.
Misschien ff checken op www.wieowie.nl
Wat herkenbaar. Bij mij ook zo vergaan. Het bleek dat hij inderdaad gewoon wel een relatie had. Die is inmiddels sinds ook ongeveer een jaar over.

En wieowie werkt alleen als je de ECHTE naam van een persoon weet. Dat klopte in zijn geval ook niet.

Hoe heb je hem leren kennen dan? En wat weet je verder van hem?

Ik vind het ook allemaal niet erg kloppend overkomen.
als ik het zo lees denk ik wel dat je weet wat je moet doen.

heel veel sterkte !
Als je het wilt weten, zet je hem gewoon voor het blok, ik wil je thuis zien en familie, en bv werk weten, of anders is het over.
Intuitie vind ik een ander woord voor doorhebben dat er iets niet klopt maar niet over de woorden of kennis of metaforen beschikken om dat mee uit te leggen. Dat kun je uitleggen als aanvoelen maar ik zie het meer als zien en niet begrijpen. Het kan zijn dat er inderdaad wat aan de hand is. Zou toch proberen je vinger er op te leggen. Was het zijn lichaamstaal, zijn stem misschien? Vaak zijn dingen best concreet maar zijn er teveel invloeden om tegelijk te verwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven