irritatie

25-09-2009 16:34 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg 't idee dat alle, laten we ze even 'vaste forummers' noemen, zich vreselijk irriteren over mensen die een topic starten over onzekerheid.

Iemand is bang om haar partner te verliezen om het een of ander en er wordt door velen een beetje gereageerd alsof je dan weer komt 'zeuren'. En je relatie stelt dan al helemaal niks voor. Zelf zouden zij nooit in zo'n relatie zitten. Ze vertrouwen hun partner voor de volle 100 %. Bespreken dan ook alles direct met elkaar, geen onderwerp is te moelijk. Alles is rozengeur en maneschijn.

Ik vraag me af hoe ze dat doen. De perfecte relatie (want zo komt het over in de reacties naar anderen). En of er nou nooit eens iets is wat niet goed zit.

En is het nou echt zo vreemd dat mensen onzeker zijn in hun relatie? Jaloers zijn? Bang om zijn om iemand kwijt te raken?

Aan de ene kant lees je hier heel veel over partners die zijn vreemdgegaan. Aan de andere kant, als iemand haar partner niet helemaal vertrouwd, dan wordt je afgeschilderd als een wantrouwig persoon, die maar beter kan stoppen met de relatie.

De een heeft minder zelfvertrouwen dan de ander. Waarom wordt er vaak zo moeilijk over gedaan hier?

(Dit is een serieus topic, niet bedoelt om iemand aan te vallen)
Hele goede!

Mij valt dit ook op. Is het zo gek om in deze modere tijd, met tv internet die alleen maar mooie mensen laten zien, perfecte relaties en drama's af en toe onzeker te zijn.

Als ik sommige forummers hier zie, de tijd die hier besteed wordt, dan zou ik als hun partner pas eens onzeker worden.
Ik lees dan ook wel eens zo'n nieuw topic en verbaas me erover dat mensen hier een heel (meestal lang) verhaal neerschrijven en dan verbaasd zijn dat er adviezen worden gegeven als: "wegwezen"...

Als ik zo zou twijfelen of vragen zou hebben over mijn relatie, dan zit het toch ook niet goed!

Dus nee, ik vind het dan ook niet vreemd dat er hier wordt geschreven dat "men zeurt", alleen mocht het af en toe wat subtieler (of geef dan geen commentaar).
nellebelletje wijzigde dit bericht op 25-09-2009 16:42
Reden: tiepvautje
% gewijzigd
quote:swirly schreef op 25 september 2009 @ 16:34:

Waarom wordt er vaak zo moeilijk over gedaan hier?

Omdat sommige vrouwen zó kunnen zeuren óf wel erg naïef zijn.
Waarom er zo moeilijk over wordt gedaan?

Omdat sommige TO zo ontzettend zwelgen is zelfmedelijden

Terwijl de oplossing zo ontzettend voor de hand ligt.

Er wordt echt niet direct geroepen dat TO de relatie moet verbreken

Meestal worden er eerst hele wijze adviezen gegeven.

Maar de meeste TO van de laatste tijd weten elk advies om te buigen met een ja maar, en een nee maar toch...

Die willen niet luisteren....hoeft ook niet, maar kom dan niet om adviezen vragen.

Het heeft dus niet zozeer te maken met zelfvertrouwen.

Meer met eerlijk durven kijken naar jezelf, proberen wat te doen met de adviezen die je krijgt en niet na wat reacties die je niet aanstaan gelijk gaan schoppen, slaan en schelden.

Tis net de echte wereld hier, soms zelfs een beetje harder omdat je de mensen achter de plaatjes niet kent.

Ik ben zelf ooit begonnen hier toen ik behoorlijk zwelgde in liefdesverdriet.

Ik kan je zeggen dat mede door de soms harde uitspraken die hier toen zijn gedaan ik de dingen wat in een beter perspectief ben gaan zien.

Aan meelopers en meehuilers heeft een TO vaak niets.

En geef toe....de meeste topics die geopend worden waar zo op wordt gereageerd schreeuwen toch ook RUN FORREST RUN?

Of denk jij wel dat er nog heil zit een een vreemdgaande, zijn afspraken niet nakomende liegende en man?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Kan je een voorbeeld topic geven Swirly?

Ter verduidelijking want ik snap het niet zo goed, je doel van dit topic.
Je partner voor 100% vertrouwen lijkt me op zich wel een redelijk uitgangspunt.
SD je maait alle gras voor mijn voeten weg Ben het zo met je eensch!
quote:fleurtje schreef op 25 september 2009 @ 16:42:

Je partner voor 100% vertrouwen lijkt me op zich wel een redelijk uitgangspunt.Ja, anders begin ik er niet eens een relatie mee. *en dat zegt iemand die in het verleden bedrogen is door ex-partner*
Even 2 dingetjes: ten eerste, als ik op een feestje kom waar ik niemand ken ga ik niét opstaan om tegen mijn glas te tikken en het woord te vragen. Omdat ik dan heel raar aangekeken word, dat vind niemand vreemd.

Ik ga zitten, neem een drankje, klets eens met die en die. En dat doe ik op het forum dus ook. Ik open niet meteen een topic, om zo alle aandacht op me te vestigen, ik reageer eerst eens voorzichtig op een ander topic... even aftasten, even lezen. Even de forum sfeer proeven zeg maar.

Ten tweede: er zijn heel veel openings topics waar een verhaal van een halve meter staat met opsommingen van wat partner allemaal fout doet en wat een oetlul het wel niet is.

In de laatste zin staat vervolgens: maar hij is heel lief en ik hou van hem, wil hem absoluut niet kwijt.

Hoe denk je dat jouw vriendinnen IRL zouden reageren denk je??

* ik ben trouwens een relatieve newbee hoor, maar ik heb me eerst even "ingelezen" zeg maar.
Ik vind dat er vaak wel erg snel 'wegwezen' wordt geroepen.
Wat wíl je nou? Ik snap het doel van dit topic niet zo goed.
quote:Dushi74 schreef op 25 september 2009 @ 16:42:

SD je maait alle gras voor mijn voeten weg Ben het zo met je eensch!*ruimt de grasmaaier weer op*

hey meissie, alles goed?

Heel gek maar ik moet nog steeds heel erg wennen aan je avatar
Met mij alles goed, hoop met jou ook SD , gourmet is weer uit het stof dus post ffies
[quote]Summerdance schreef op 25 september 2009 @ 16:41:

Waarom er zo moeilijk over wordt gedaan?

Omdat sommige TO zo ontzettend zwelgen is zelfmedelijden

Terwijl de oplossing zo ontzettend voor de hand ligt.

Er wordt echt niet direct geroepen dat TO de relatie moet verbreken

Meestal worden er eerst hele wijze adviezen gegeven.

Maar de meeste TO van de laatste tijd weten elk advies om te buigen met een ja maar, en een nee maar toch...

Die willen niet luisteren....hoeft ook niet, maar kom dan niet om adviezen vragen.

Het heeft dus niet zozeer te maken met zelfvertrouwen.

Meer met eerlijk durven kijken naar jezelf, proberen wat te doen met de adviezen die je krijgt en niet na wat reacties die je niet aanstaan gelijk gaan schoppen, slaan en schelden.

Tis net de echte wereld hier, soms zelfs een beetje harder omdat je de mensen achter de plaatjes niet kent.

Ik ben zelf ooit begonnen hier toen ik behoorlijk zwelgde in liefdesverdriet.

Ik kan je zeggen dat mede door de soms harde uitspraken die hier toen zijn gedaan ik de dingen wat in een beter perspectief ben gaan zien.

Aan meelopers en meehuilers heeft een TO vaak niets.

En geef toe....de meeste topics die geopend worden waar zo op wordt gereageerd schreeuwen toch ook RUN FORREST RUN?

Of denk jij wel dat er nog heil zit een een vreemdgaande, zijn afspraken niet nakomende liegende en man?[/quote]

Nee nee, absoluut niet! Dat is ook niet helemaal wat ik bedoel. Het gaat er meer om als er TO zijn die gewoon onzeker zijn. Die onzeker worden van mooiere meiden om hun vriend heen, goede vriendinnen van hun vriend, vriend die smst met iemand anders, die plots alleen op stap wil, dat soort dingen...ik noem maar even wat.

Daar kun je best onzeker van worden. En vreemdgaan is niet meer zo vreemd tegenwoordig...... Dus het is toch niet zo raar dat mensen hier bang voor zijn?

Soms lees je hier hartverscheurende topics over 'mijn partner heeft me bedrogen' enz. Ik kan me voorstellen dat je dit gewoon niet hoopt mee te maken en af toe een zwak moment hebt. En misschien je partner weleens verdenkt van het een of ander, terwijl er niks aan de hand is.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er hier forummers zijn, die nooit, maar dan ook nooit onzeker zijn hjierover. Maar ze laten het overkomen alsof ze dat inderdaad nooit zijn. Dit kan volgens mij niet.
quote:fleurtje schreef op 25 september 2009 @ 16:42:

Je partner voor 100% vertrouwen lijkt me op zich wel een redelijk uitgangspunt.

Nah 100% red ik ook nooit hoor, maar die resterende zeg 10 procent dan ik dan wel weg relativeren

Want eerlijk is eerlijk....ik ben ook wel eens onzeker..
quote:Sopsie schreef op 25 september 2009 @ 16:45:

Wat wíl je nou? Ik snap het doel van dit topic niet zo goed.Ik denk dat TO wil weten of het allemaal wel klopt al die "vivavrouwen" hier met die perfecte relaties. En of die echt echt echt nooit eens onzeker zijn binnen hun relatie. Zo iets denk ik.
Ik vind van sommige TO's, dan open je een topic en staat er een LANG verhaal. Waar vaak de oplossing zelf al in staat...

Vaak worden er dan hele goede adviezen gegeven door medeforummers, en inderdaad word er soms ook feedback of kritiek gegeven ( in een uitzonderlijk geval wordt er gereld). Maar de TO'er staat ook erg vaak niet open voor de adviezen van de forummers vind ik zelf.. En dan vind ik het niet raar dat hier ,volgens jou, moeilijk over gedaan wordt.

Hoe zou jij het vinden als je iemand probeert goede adviezen te geven, maar niks is goed, of overal zit een maar aan? Dat is toch irritant? Vind ik wel in ieder geval.
Als mijn vriend vrouwen om zich heen heeft geniet ik ervan. Want ik neem hem mee naar huis en vrij met hem de sterren van de hemel. Ik vind dat mijn vriend vriendschappen kan en mag hebben met vrouwen net als ik die heb met mannen. Ik vertrouw hem daarin, vertrouw ik hem daar niet in zit er wat mis in de relatie. Onzeker? Nee, niet in de relatie, hooguit eens over mijzelf als persoon, maar over de relatie ben ik niet onzeker.
quote:[message=4024716,noline]haaasje schreef op 25 september 2009 @ 16:43[/message]:

Even 2 dingetjes: ten eerste, als ik op een feestje kom waar ik niemand ken ga ik niét opstaan om tegen mijn glas te tikken en het woord te vragen. Omdat ik dan heel raar aangekeken word, dat vind niemand vreemd.

Ik ga zitten, neem een drankje, klets eens met die en die. En dat doe ik op het forum dus ook. Ik open niet meteen een topic, om zo alle aandacht op me te vestigen, ik reageer eerst eens voorzichtig op een ander topic... even aftasten, even lezen. Even de forum sfeer proeven zeg maar.

Ten tweede: er zijn heel veel openings topics waar een verhaal van een halve meter staat met opsommingen van wat partner allemaal fout doet en wat een oetlul het wel niet is.

In de laatste zin staat vervolgens: maar hij is heel lief en ik hou van hem, wil hem absoluut niet kwijt.

Hoe denk je dat jouw vriendinnen IRL zouden reageren denk je??

* ik ben trouwens een relatieve newbee hoor, maar ik heb me eerst even "ingelezen" zeg maar.

Hoe weet je dat ik hier niet al heel lang 'meedrink'? Misschien andere naam ofzo?

Pfff
quote:Dushi74 schreef op 25 september 2009 @ 16:48:

[...]

Ik denk dat TO wil weten of het allemaal wel klopt al die "vivavrouwen" hier met die perfecte relaties. En of die echt echt echt nooit eens onzeker zijn binnen hun relatie. Zo iets denk ik.

Ow...whoehahahahaha......niet dus

Of ik ben geen echte Viva vrouw, dat kan natuurlijk ook.

Maar Swirly, vaak is het dan ook nog eens zo dat de TO denkt, voelt,heeft gedroomd dat haar partner dit en dat doet.

Zoals je kan lezen is ook (bijna) altijd het advies..PRAAT erover met je partner.

TO verwacht ook vaak dat wij inderdaad ergens een glazen bol hebben, de theeblaadjes even schudden of het koffiedik uit de Senseo kunnen halen en een antwoord op al haar vragen hebben.
Je bedoelt eigenlijk, dat de 'vaste forummers' gewoon voldoende zelfvertrouwen hebben, omdat zo te kunnen stellen.
Jaloezie ken ik ook niet, ooit eens een partner gehad die daar wel last van had. Relatie was geen lang leven geschoren. Want dat geclaim en gecontroleer is verstikkend voor mij.
Ik heb oprecht weinig postings gelezen van vrouwen die zeggen 100% zeker in hun relatie te zijn. Ook ikzelf niet.

Dat deze vrouwen (en ikzelf) soms hele gefundeerde en goede adviezen geven in topics aan andere onzekere vrouwen, kan toch misschien juist ook komen vanuit herkenning? Ik neem aan dat jij geen uitzondering op de algemeenheid bent dat de meeste mensen hun vrienden en kennissen beter kunnen adviseren op eenzelfde onderwerp dan dat ze dat zichzelf kunnen?
In mijn ogen valt of staat een goede relatie met open communicatie. Dan kun je beiden werken aan iets en oplossingen bedenken, samen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven