Is daten echt zo moeilijk?

20-04-2018 07:42 215 berichten
Is het nu echt zo lastig het huidige daten met Thinder whatsapp en alles wat ik voorbij zie gaan met daten vergeleken met vroeger?
Ik lees zo'n beetje overal mee maar ik vraag mij echt af of mensen niet te krampachtig op zoek zijn naar díe enige echte liefde en of er altijd iemand anders beter kan zijn.
Toe dames en heren "leer" mij eens hier hoe het huidige daten er aan toe gaat.
O, gelukkig hoef ik niet te daten, ben al jaren lang getrouwd, ben een tevreden mens ( hoop mijn man ook :proud: }
Maar even een topic over hoe daten in deze tijd gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond daten perse niet moeilijker dan een jaar of 7 geleden, wel de overvloed aan mogelijkheden om iemand te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
20-04-2018 10:00
@Zwartvlekje, ik moet ook steeds een beetje denken aan The Freak Show aflevering van SATC (https://www.youtube.com/watch?v=TFJd4zAOwS4). :biggrin:

Allemaal weirdo's in de dating scene...
:rofl:

Heel erg grappig, maar ik kan me wel een beetje inleven. Ik zou ook paranoia worden van daten denk ik.
8102 schreef:
20-04-2018 10:05
Dit topic was ook zeer luchtig bedoeld hoor, ik wil leren hoe het anno 2018 daten werkt.

je hebt vast al geleerd dat het inderdaad moeilijk is :proud:
Doornroosje75 schreef:
20-04-2018 09:17
Haha, die mensen in een langdurige relatie, die dat vooral als een aanvulling zien... zijn dat dezelfde mensen, die steevast met deze dooddoeners komen?
- Hoe kan het toch dat een leuke meid als jij nog vrijgezel is?
- Ben je niet gewoon te kritisch?
- Ach, een relatie is ook niet zaligmakend
- Als je ooit nog kinderen wilt, moet je niet te lang meer wachten hoor!
- Mijn man heeft nog wel een neef, die is ook vrijgezel... zal ik je eens voorstellen?
- Je straalt ook wel uit dat je geen man nodig hebt, dat schrikt ze af
- Je moet er ook wel voor open staan natuurlijk OF Je moet niet te hard zoeken
;-D
Klopt 100%

Was ik niet actief...
Je moet wel actief zijn hoor ze bellen niet aan...

Nu gestopt met daten..
Als je er niet mee bezig bent komt het vanzelf..wacht maar af!

Huh? Nu bellen ze wel aan?
En als ik dáár op hoop ben ik er toch nog gewoon mee bezig dus werkt dat toch gewoon niet?

Of.. jouw prins komt wel...
Ow, vertel.. wanneer.. vertel me alles over hem..
En geef mij die glazen bol eens. Zijn nog wel een paar dingen die ik graag wil weten..

Dat is dan cynisch. Wat klopt :)
Mijn date ervaring is redelijk recent. Ik ben in de 40 en moeder en ik was een happy single. Daten vond ik op een bepaald moment gewoon een leuk tijdverdrijf. Ik heb hele bijzondere mensen ontmoet (positief en negatief) en dat was het me wel waard. Na een aantal jaren daten had ik in de gaten dat via internet een relatie krijgen voor mij waarschijnlijk niet zou lukken. En dat vond ik uiteindelijk ook geen probleem, hoewel ik er ook weleens van baalde. Het was bij mij heel vaak een mismatch om de volgende redenen : Oneerlijkheid (als je al een vrouw hebt en je wilt iemand erbij waarom ga je dan niet lekker op Second Love zitten ipv bijvoorbeeld Lexa ?) Weinig keus, veel rare snuiters, berooide en oa daardoor verbitterde mannen, mannen met een steekje los (alle echt leuke mannen zijn bezet, die hebben geen internet nodig om snel weer een relatie te hebben want die worden bij wijze van spreken op het schoolplein al gekaapt, dat geldt natuurlijk ook voor alle echt leuke vrouwen ;-) ) En aardige, leuke mannen die niet bij me pasten vanwege juist dat internet. Op internet mis je iets essentieels : Lichaamstaal, geur en manier van doen. Op internet ga je voor foto en tekst. In het echt let je vooral op hoe iemand over komt, uiterlijk is minder belangrijk als iemand een geweldige persoonlijkheid heeft. Ik denk dat het probleem wat in de OP beschreven wordt zit in juist dat element.
Uiteindelijk ben ik 4 jaar geleden mijn vriend op een feestje van gemeenschappelijke vrienden tegen gekomen. Saillant detail : ik had zijn foto wel eens gezien op een datingsite maar ik heb hem overgeslagen. Blij dat ik hem in real life tegen ben gekomen ! :lol:
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 10:36
9.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik vind het wel wat weg hebben van online shoppen;

Het meest van de tijd swipe je ze op je verlanglijstje... af en toe gaat er eentje in je mandje en soms retourneer je die de volgende dag al en soms past het alsof het voor je gemaakt is en met wat geluk gaat ie tien jaar mee

wat iets lastiger is is dat het andersom ook zo werkt, wel zo eerlijk natuurlijk
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
20-04-2018 10:04
Is er bij de eerste ontmoeting geen enorm match, dan kappen ze het gelijk af.
Of ze komen uberhaupt niet opdagen.
Omgekeerd is dat dus echt niet mijn ervaring. Zou het iets met leeftijd te maken kunnen hebben? Een oud collega van mij, midden dertig, kan maar niet aan een serieuze man komen. Te speels, niet willen of kunnen binden. Misschien ligt het ook wel aan de juiste visjes in de visvijver in bepaalde levensfasen?

Toen ik tegen mijn moeder mopperde over hoe lastig en kritisch gescheiden vrouwen rond de vijftig soms kunnen doen zei ze: "Ze zijn niet voor niets alleen..." :lol:
Ik vraag me af waarom de schreeuwers 'dat ze single toch zo gelukkig waren' dan nu een relatie hebben?
Ik kon ook best happy zijn hoor als single, zat niet ellendig in een hoekje maar mistte toch wel heel duidelijk een lief. Nu, met 2 is het zo veel leuker. Ben niet te beroerd om dat toe te geven.
AmyFarahFowler schreef:
20-04-2018 10:09
je hebt vast al geleerd dat het inderdaad moeilijk is :proud:
:proud:
sinnombre schreef:
20-04-2018 08:11
Ik uit de tijd dat je iemand al leuk vond vóór het daten. En dat je ging daten, omdat je elkaar al had ontmoet en leuk vond.
Nu lijkt het alsof mensen al in een relatie stappen met hun Tinderdate en dan hopen dat de gevoelens ooit gaan groeien. Dat vind ik altijd zo raar dat soort verhalen.
Ik snap dus ook geen bal van het ‘moderne daten’.
Precies ja, vroeger kwam je gewoon ergens iemand tegen, of niet. Wat is er mis met spontaniteit?
Ik snap niet dat mensen echt zo bewust 'daten"om iemand te zoeken, zeker als je nog geen 35 bent en wanhopig op zoek.
Hadewychh schreef:
20-04-2018 10:28
Ik vraag me af waarom de schreeuwers 'dat ze single toch zo gelukkig waren' dan nu een relatie hebben?
Ik kon ook best happy zijn hoor als single, zat niet ellendig in een hoekje maar mistte toch wel heel duidelijk een lief. Nu, met 2 is het zo veel leuker. Ben niet te beroerd om dat toe te geven.
Precies ! Daten doe je toch vanwege de kans dat ... :)
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 10:34
5.12% gewijzigd
Hier nog niet zolang single na een huwelijk van ruim 15 jaar dus nog nooit een date gehad via internet.

Ging vroeger dus pas met iemand 'daten' als ik hem al aantrekkelijk enz vond.

Sta nu ook nergens ingeschreven, sterker nog, nog nooit gekeken op een date site.
Ben ik ook eigenlijk niet van plan denk ik.
Van een platte foto en wat info kan ik niet warm of koud worden, dus mijn behoefte om iemand beter te leren kennen ontbreekt in deze.

Bij old fashion daten was er al een vuurtje en no way dat ik hem dan liet gaan zeg maar.
Idem aan de kant van de man in kwestie toen zoals het ging.

Als hij toen niks liet horen dan was het dus niet omdat hij verder snuffelde op eoa site naar beter maar omdat hij dan bv gewoon aan het voetballen was.

Tuurlijk ook wel eens bedrogen destijds maar dan was dat echt heul erg ipv dat ie maar ff verder was gaan kijken op tinder o.i.d.
Zo'n man kreeg dan de wind van voren van mij dus als we al een keer sex hadden gehad en/of leuke afspraakjes hadden gehad en wat geklooi als bleek dat er nog een dame in het spel was of kwam op wat voor wijze dan ook.
Wilde dan uitleg, excuses en dan kreeg hij van mij een schuldgevoel aangepraat, wat voor verotte hufter hij wel niet was en dergelijke.

Als je dat nu doet, dan weet ik niet hoe een internet date dat vindt, wellicht een gestoorde bitch...

Exclusiviteit bespreken zou ik ook apart vinden...want ga je met me op date en kom je met je tong in mijn mond dan ben je van mij dus niks andere vrouwen zoeken :jump:

Zonder jaloezie hoor maar het internet daten zou mij niet passen denk ik.

De jacht vooraf zou ik ook nodig hebben vrees ik.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 10:41
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gokje: ook (al jaren gelukkig) in relatie?
pipootje schreef:
20-04-2018 10:31
Precies ja, vroeger kwam je gewoon ergens iemand tegen, of niet. Wat is er mis met spontaniteit?
Ik snap niet dat mensen echt zo bewust 'daten"om iemand te zoeken, zeker als je nog geen 35 bent en wanhopig op zoek.
anoniem_169698 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 10:40
3.11% gewijzigd
Grappig, ik ben ook een tijd single geweest na een lange relatie, heb ook even via internet (een site, geen app) gedate en herken bijna alles van wat hierover gezegd wordt. Leuke mannen ontmoet, maar geen echte klik al leek het digitaal zo leuk. En ook rare snuiters uiteraard. Ook in de vooroordelen van mensen in relaties herken ik veel.

Ik had er geen moeite mee om single te zijn, heerlijk zelfs, alleen sommige dingen zoals feestdagen en vakanties zijn leuker met een relatie. Vriendinnen doen dat vaak met partner. En klussen, bruiloften, been breken is soms ook lastiger in je eentje.

Nu ik na jaren weer een relatie heb (in het wild ontmoet), zijn 2 vriendinnen en mijn zus net weer vrijgezel geworden na een lange relatie. Waar ze voorheen ook wel met eerdergenoemde vooroordelen en onbegrip strooiden, merken ze nu ook op dat het gewoon lastiger is dan jaren geleden. Door de ruime keuze, makkelijke inruilcultuur, wie weet?
Donna ik vond het internet daten mij ook niet passen en die 'exclusiviteit' daar kon ik ook niet bij. Ik ben ook van mening dat je de leuke persoon die je leert kennen en waar je tijd voor vrijmaakt intussen niet meer rond kijkt maar afwacht waar dit naartoe gaat.
Maar hou er rekening mee dat de man die jij in het wild tegen het lijf loopt misschien een online dater is en/of helemaal mee is met de nieuwe 'dateregels' en toch rondkijkt zolang het magische woord niet uitgesproken is.
pipootje schreef:
20-04-2018 10:31
Precies ja, vroeger kwam je gewoon ergens iemand tegen, of niet. Wat is er mis met spontaniteit?
Ik snap niet dat mensen echt zo bewust 'daten"om iemand te zoeken, zeker als je nog geen 35 bent en wanhopig op zoek.

En hoe lang ben jij al gelukkig in je relatie?
pipootje schreef:
20-04-2018 10:31
Precies ja, vroeger kwam je gewoon ergens iemand tegen, of niet. Wat is er mis met spontaniteit?
Ik snap niet dat mensen echt zo bewust 'daten"om iemand te zoeken, zeker als je nog geen 35 bent en wanhopig op zoek.
Weer zo eentje :nooo:
Dus boven de 35 ben je wanhopig op zoek? ik heb hier nog geen enkele vrouw gelezen die wanhopig op zoek is. Waar haal je dat vandaan?
En wie zegt dat er wat mis is met spontaniteit? Denk dat de meesten het liefst zomaar in de Appie bij de groenteafdeling hun 'ware' tegenkomen, maar in de realiteit werkt het anders.
12twister schreef:
20-04-2018 10:39
Grappig, ik ben ook een tijd single geweest na een lange relatie, heb ook even via internet (een site, geen app) gedate en herken bijna alles van wat hierover gezegd wordt. Leuke mannen ontmoet, maar geen echte klik al leek het digitaal zo leuk. En ook rare snuiters uiteraard. Ook in de vooroordelen van mensen in relaties herken ik veel.

Ik had er geen moeite mee om single te zijn, heerlijk zelfs, alleen sommige dingen zoals feestdagen en vakanties zijn leuker met een relatie. Vriendinnen doen dat vaak met partner. En klussen, bruiloften, been breken is soms ook lastiger in je eentje.

Nu ik na jaren weer een relatie heb (in het wild ontmoet), zijn 2 vriendinnen en mijn zus net weer vrijgezel geworden na een lange relatie. Waar ze voorheen ook wel met eerdergenoemde vooroordelen en onbegrip strooiden, merken ze nu ook op dat het gewoon lastiger is dan jaren geleden. Door de ruime keuze, makkelijke inruilcultuur, wie weet?
Inruilcultuur, ja dat is het denk ik wel wat vroeger niet zo ter sprake was zoals hoe dat nu kan.

Zou echt perplex staan als ik wordt ingeruild op zo'n manier..
Haha verbazing alom dus.
De arme man zou een dikke ongezouten mening van me krijgen en niks stilletjes niks meer aan doen.

Niet dat ik zo bijzonder ben, helemaal niet maar zo zou ik echt niet behandeld willen worden.
Alle reacties Link kopieren
Fizzyhideous schreef:
20-04-2018 09:22
Ik vind je een beetje superieur overkomen,zo van 'Ik ben altijd een happy single geweest en dat zal ik hierna ook weer zijn'. Heel fijn voor je, maar is het zo moeilijk je voor te stellen dat mensen net zo'n fijne relatie willen als die jij hebt? Die het niet fijn vinden om jaren altijd alles maar alleen te moeten doen? Die het zat zijn om losse scharrels te hebben waar je niets aan hebt? Die een keer met een partner op vakantie willen ipv altijd maar alleen omdat vriendinnen met hun man gaan?
Dan is het toch helemaal niet zo gek dat je veel gaat daten in de hoop dat er een keer een leuke tussenzit waar het mee klikt? Dat heeft toch niets te maken met obsessief zijn of PER SE een relatie moeten hebben?
Dan zoek je geen relatie maar een aanhangsel. Dat is dus echt geen recept voor een fijne relatie. Op het moment dat je van die gedachte afstapt en prima alleen op vakantie kunt en het prima vind om dingen "alleen " te doen, alsof een partner zaligmakend is, dan ben je gelijkwaardig aan een eventuele partner. Niks zo'n afknapper als een afhankelijk iemand.

En kinderen kan ook zonder man hoor. En ja ik was happy single met hier en daar een scharrel. Had een kinderwens en dat kan ook heel goed zonder dus dat heb ik gedaan. Toen zoon 4 was kwam ik huidige vriend tegen.
Eerst via contact over computers en software toen steeds persoonlijker etc. Het groeide gewoon. Net zoals je in de super prima iemand tegen kunt komen. Maar je moet wel zonder voorbedachte rade met iemand in gesprek gaan. Dat is tegenwoordig niet meer zo O getrouwd, homo, houd niet van katten, rookt.. en het word afgekapt. Maak gewoon dat praatje ondanks dat, zonder "relatieeee" in je hoofd. Want wie weet kom je op een feestje van hem en zijn vrouw wel de liefde van je leven tegen ... die zijn buurman blijkt te zijn.
Slag in de lucht : Persoonlijk denk ik dat de moraal sterk is veranderd de laatste decennia. Er kan en mag (moet?) zo veel. Ik noem even : Friends with benefits, Seks vriend, one night stand, open relatie, half open relatie. (de laatste 2 in de jaren 70 al, maar een uitzondering) En voor elke vorm gelden weer andere behoorlijk rigide regels. Dat vindt ik dan weer raar. Het lijkt zo vrij maar is het niet. Terwijl exclusiviteit bijna ouderwets gevonden wordt en expliciet afgesproken moet worden in concrete bewoordingen anders is er misschien ook nog ruimte voor die andere vormen als je niet duidelijk genoeg bent. Het is zo ingewikkeld geworden.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
20-04-2018 09:42
En als je niet zo bitter zou zijn zou een van die collega's misschien nog wel een leuke vrijgezelle broer hebben. Een van je clienten heeft misschien een leuke gescheiden zoon die op visite komt, een homoseksuele collega wil niet zeggen dat zijn hele omgeving zo is. Wat is nou het verschil tussen getrouwde mensen en homo's, ze zijn allebei niet voor jou dus waarom je daar op focust...
Zo ontstaan relaties namelijk, spontaan. Dat gezoek heeft echt geen zin. Wat er gezegd werd, het lijstje moet rond zijn en dan moeten die gevoelens maar komen?


Kijk je MOET niks namelijk, als je echt gelukkig bent met jezelf. Maar jij vind dus ergens dat je dus wat moet.. daar moet ( :) ) je wat aan doen. Dan komt het echt heus wel vanzelf. Open staan voor is echt wat anders dan alleen maar letten op kandidaten en mogelijkheden tot.
Bitter nog wel :HA:
Alle reacties Link kopieren
tarataz schreef:
20-04-2018 10:11
aardige, leuke mannen die niet bij me pasten vanwege juist dat internet. Op internet mis je iets essentieels : Lichaamstaal, geur en manier van doen. Op internet ga je voor foto en tekst. In het echt let je vooral op hoe iemand over komt, uiterlijk is minder belangrijk als iemand een geweldige persoonlijkheid heeft. Ik denk dat het probleem wat in de OP beschreven wordt zit in juist dat element.
Uiteindelijk ben ik 4 jaar geleden mijn vriend op een feestje van gemeenschappelijke vrienden tegen gekomen. Saillant detail : ik had zijn foto wel eens gezien op een datingsite maar ik heb hem overgeslagen. Blij dat ik hem in real life tegen ben gekomen ! :lol:
En dat is dus precies wat ik bedoel, wat er "mis" is met al dat datingsite gedoe. Voor een kleine groep zal het werken, een nog kleinere groep zal mazzel hebben. Maar voor de rest.. real life is gewoon beter. En je ziet ook hier dat gewone contacten heel vaak wel uitlopen in een relatie, de buurman, broer, neef....
Hadewychh schreef:
20-04-2018 10:44
Donna ik vond het internet daten mij ook niet passen en die 'exclusiviteit' daar kon ik ook niet bij. Ik ben ook van mening dat je de leuke persoon die je leert kennen en waar je tijd voor vrijmaakt intussen niet meer rond kijkt maar afwacht waar dit naartoe gaat.
Maar hou er rekening mee dat de man die jij in het wild tegen het lijf loopt misschien een online dater is en/of helemaal mee is met de nieuwe 'dateregels' en toch rondkijkt zolang het magische woord niet uitgesproken is.
Klopt dat zou kunnen, grote kans..

Echter hoef ik hem dan niet meer denk ik.

Zou ook afknappen op een man die zoekende op internet is vrees ik.

Stom misschien maar wil een man van graag of niet en geen geneuzel.
Er moet al een vonk zijn.
Misschien kunnen ze dat in de toekomst nog uitvinden middels internet daten..

Bovendien zoen ik pas met iemand als ik waanzinnig verliefd ben, eerder niet.
Iemand zoenen met andere gevoelens is nooit gebeurt bij mij, geen interesse in.

Dus als ik mezelf dan geef en hij blijkt dit vaker te doen via i tefnet dates dan zou mijn klomp breken.
Veel te ouderwets voor.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn singles die ook wel eens niet alleen op vakantie willen, net zoals mensen in een relatie dat wel eens willen.
Singles die prima alleen naar feestjes, bruiloften e.d. gaan en niet in een hoekje zitten thuis.
Maar als je verlangt naar een partner als single, dan ben je afhankelijk?? Rot op zeg.
nina1966 schreef:
20-04-2018 10:54
Dan zoek je geen relatie maar een aanhangsel. Dat is dus echt geen recept voor een fijne relatie. Op het moment dat je van die gedachte afstapt en prima alleen op vakantie kunt en het prima vind om dingen "alleen " te doen, alsof een partner zaligmakend is, dan ben je gelijkwaardig aan een eventuele partner. Niks zo'n afknapper als een afhankelijk iemand.

En kinderen kan ook zonder man hoor. En ja ik was happy single met hier en daar een scharrel. Had een kinderwens en dat kan ook heel goed zonder dus dat heb ik gedaan. Toen zoon 4 was kwam ik huidige vriend tegen.
Eerst via contact over computers en software toen steeds persoonlijker etc. Het groeide gewoon. Net zoals je in de super prima iemand tegen kunt komen. Maar je moet wel zonder voorbedachte rade met iemand in gesprek gaan. Dat is tegenwoordig niet meer zo O getrouwd, homo, houd niet van katten, rookt.. en het word afgekapt. Maak gewoon dat praatje ondanks dat, zonder "relatieeee" in je hoofd. Want wie weet kom je op een feestje van hem en zijn vrouw wel de liefde van je leven tegen ... die zijn buurman blijkt te zijn.
anoniem_169698 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 11:08
0.94% gewijzigd
AmyFarahFowler schreef:
20-04-2018 10:46
En hoe lang ben jij al gelukkig in je relatie?
28 jaar, vanaf mijn 18e.

Ik snap het ergens ook wel, maar toch vind ik juist het " ergens iemand tegenkomen" leuker. Dat hoeft niet perse een kroeg te zijn natuurlijk.
En ik snap dat als dat niet lukt dat je dan online gaat daten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven