Is dit eerlijkheid of gewoon een laffe trap na?

23-07-2008 11:52 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje verblind/verdoofd door allerlei emoties en gevoelens op dit moment maar wil wel graag jullie meningen horen over het volgende.

Ik mailde ex na radiostilte om te vragen of we weer eens wat af konden spreken in de toekomst, gewoon even kijken hoe het gaat ed. Voor de duidelijkheid, we zijn 3 weken uit elkaar nu nadat we elkaar te weinig zagen en teveel ons eigen leven hadden zegmaar, lukte niet goed om dat te veranderen, wel 3 jaar een relatie. Uitmaken ging redelijk in overleg met pijnpunten hier en daar.

Maargoed, nu dus een mail als antwoord op mijn vraag hetvolgende: Hee ik denk dat ik weet waarom ik niet extra meerwou investeren in onze relatie. Volgens mij vind ik al langere tijd iemandanders leuk. En volgens mij moet ik nu gewoon even zelf erachter komen watwaar hoe etc. En het spijt me dat laat wat weinig ruimte voor jou over. En ja dat betekend dat ik de komende tijd liever gewoon helemaal geencontact heb.Sorry het komt misschien een beetje bot over, maar mijn gevoelens zeggen dit.

Daarna mailde ik terug wie dat meisje dan was?

Hij reageerde daarop met: meisje van sportclub. sorry, maar loop er dusal wel tijdje mee rond. Niet dat ik jou wilde dumpen maar gewoon dat ikhaar al wel heel leuk vond, kan goed mee praten enzo

Sja dat ik me belazerd voelde begreep hij niet want tijdens onze relatie was er niets oneerbaars gebeurd. Nee oke maar je verzwijgt wel belangrijke info binnen onze relatie. En hoe laf en respectloos om dit zo te mailen zonder enigszins zich in te leven in mijn gevoelens of een irl conversatie te doen zodat ik ook mijn verhaal kan doen. Nouja de deur stond nog open voor vriendschap of wat ook omdat we elkaar respecteerden, maar nu is die dus dichtgeknald. Loser. bah.

Nou ik zou zeggen kom maar op met eyeopeners, tips, knuffels, kritieken ed. Zit ik er naast zit hij er naast, zijn we beiden fout?
quote:Perel schreef op 24 juli 2008 @ 12:21:

Dit komt natuurlijk rauw op je dak vallen.

Dat hij die drie weken anders besteed hebt dan jij, hij is bezig geweest met nieuwe kansen, jij bent nog even stil blijven staan bij wat er geweest is, en wil het beste maken van wat je hoopte dat er nog over was. En er dus niet is.

Ja dat deed enorm zeer ja, die illusie die doorbroken werd.

Dit is niet leuk, maar waar.

En het is goed dat hij er wel duidelijk mee naar buiten is gekomen.

Hoe horkerig hij het ook neerzet.

Ik weet nu wel meteen waar ik sta en aan toe ben ja. Alle hoop is in 1x van tafel geveegd.

Overigens vind ik de tweede keer dat hij sorry zegt niet een uiting van spijt, maar meer een miezerig maniertje om de boodschap minder hard te laten lijken.

Vond het sowieso een botte horkerige mail. En idd, die sorry kwam nou niet echt over als inlevingsvermogen. Daarna ook niet alsnog een reactie erop gehad dat hij miss wat bot was geweest, alleen dat ie het contact helemaal wilde verbreken en geen zin had in mijn getier. Weet niet of ie nou echt geen inlevingsvermogen heeft of dat ie gewoon me echt zeker geen hoop of wat dan ook wilde geven en daarom het zo bot neer heeft gezet zonder er op terug te komen (na een reactie van mij).

Ik zou hem nu door laten gaan met zijn eigen leven, en wie weet zijn er later nog mogelijkheden voor wat op iets vriendschappelijks lijkt.

Probeer je er alleen niet op blind te staren.

Door zijn mail aan jou weet je nu dat je zelf ook verder kunt, en mag!

Dat was ik zeker ook van plan, zie mijn postings vandaag!

Bedankt voor je reactie.
quote:FritsvanEgters schreef op 24 juli 2008 @ 12:24:

Ik krijg eerlijk gezegd al spontaan een hekel aan hem door de manier waarop hij zich uitdrukt (lamlendige toon, nietszeggende woordkeus, slechte spelling), maar dat zal wel aan mij liggen.

Hee frits. Ja die kromme zinnen en manier van uitdrukken op papier is bij hem nooit wat geweest. Heb er vaak zat wat van gezegd, ook over zijn d's en t's gebruik. Sollicitatiebrieven nakijken heb ik ook al wat keren voor hem gedaan. haha

Maar zoals ik al eerder ook zei in mijn vorige post, naast dat dit zijn stijl is, denk ik dat hij er zich voor eens en voor altijd vanaf wilde helpen door zo bot en recht toe recht aan mogelijk te doen. Zodat al mijn evt hoop en contactpogingen de grond in werden geboord. Ik denk dat hij geen gedoe meer wilde met een emotionele ex en dat hij gewoon echt verder met zijn leven wil waarbij onze relatie echt definitief einde verhaal moet zijn, zonder teveel emotionele nasleep. (mijn ex kon slecht met negatieve gevoelens omgaan, had ik dat al gezegd?)

Maar wat JWvB ook al zei, miss is dit ergens ook beter voor mij.
Even een snel een berichtje, ik moet zo weg...

Het gaat goed hier allemaal! Heb nu ruim 2 weken geen contact met ex, en eigenlijk mis ik hem niet heel erg. Alleen zon moment als gister waarbij ik hem even tegen kom, ja maargoed...ik ga verder en hij is net als jouw ex een botte boer, waarbij hij ook niet in mijn leven meer past.

En S. dat is een superlieve gozer, die zich vooral de afgelopen weken in een moeilijke periode er gewoon echt voor me geweest is.

Mijn zus is nu niet echt ziek meer, ofnouja, geen medicatie meer. Maar wel steeds moeilijke periodes zoals nu.

Ondertussen red ik me prima, en voel ik me net als jou sterk. Uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor je eigen leven, dus dan moet ik het vooral doen zoals ik denk dat goed is en dat is het volgen van mijn intuitie (en die zegt dat G niet goed voor me is).

Ik ga naar een verjaardag en daarna lekker bij vrienden eten. Van het weekend gelukkig toch ook een aantal leuke dingen dus ik red me prima :-)

Kom op meis, je kan het!
Haai Pluk,

Mailen is altijd makkelijk, helemaal als je geen zin hebt om iets met de emotionele reactie van de ander te doen... Het is achteraf en makkelijk te doen zo. Blijkbaar denkt hij dat hij niet wil/kan omgaan met jouw reactie als hij het face to face zou zeggen. In die zin is het laf, ik zou ook zeggen: BE A MAN, en zeg het recht in mn gezicht.

Maar aan de andere kant blijft de boodschap, hoe je die ook brengt (mail, sms, vertellen, bot, lief, emotioneel, zakelijk) dezelfde. En dat je boos bent om de inhoud is niet meer dan logisch. Zoiets doet pijn en VOELT inderdaad als een trap na.

Ik denk dat geen van jullie beiden fout is. Jullie zitten allebei op een ander punt in je leven, en dat is vreemd, omdat degene van wie je houdt/hield in ene een ander persoon lijkt te zijn...

Heel veel sterkte en heeeeeeeeele dikke knuffel
quote:Esli77 schreef op 24 juli 2008 @ 12:46:

Haai Pluk,

Mailen is altijd makkelijk, helemaal als je geen zin hebt om iets met de emotionele reactie van de ander te doen... Het is achteraf en makkelijk te doen zo. Blijkbaar denkt hij dat hij niet wil/kan omgaan met jouw reactie als hij het face to face zou zeggen. In die zin is het laf, ik zou ook zeggen: BE A MAN, en zeg het recht in mn gezicht.

Het is makkelijk ja, ergens snap ik ook dat ie niet langs komt om het te vertellen, is 3 uur heen en dan weer 3 uur terug reizen op het moment... Aan de andere kant, toen onze relatie (inmiddels 4 weken terug), op springen stond voelde hij ook geen behoefte langs te komen/ dat ik langs zou komen. Dat laatste heb ik toen wel gedaan, Ik had er wel behoefte aan nl. Hij heeft toen vantevoren nog wel gebeld trouwens om wat dingen uit te leggen. Daar had ie nu ook blijkbaar geen zin meer in. Hij wilde gewoon duidelijk zijn denk ik zonder weerwoord van mij, zonder te verzanden in verwijten waardoor de kern ondergesneeuwd raakte. Gewoon, duidelijk en bot, zodat ik precies wist waar ik aan toe was en zodat ik hem niet meer lastig zou vallen.

Jeetje ik schrik bijna van mezelf zoals ik voor hem hier ga lopen uitleggen en bijna verdedigen.

Maar aan de andere kant blijft de boodschap, hoe je die ook brengt (mail, sms, vertellen, bot, lief, emotioneel, zakelijk) dezelfde. En dat je boos bent om de inhoud is niet meer dan logisch. Zoiets doet pijn en VOELT inderdaad als een trap na.

Boos om de inhoud die in mijn ogen te lang verzwegen was en de botte manier waarop. Daarnaast dus de opmerking dat hij met haar goed kon praten, "had gepraat met mij" was mijn gedachte.

Ik denk dat geen van jullie beiden fout is. Jullie zitten allebei op een ander punt in je leven, en dat is vreemd, omdat degene van wie je houdt/hield in ene een ander persoon lijkt te zijn...

Vooral dat degene van wie je houdt je zo'n pijn kan doen. Zo'n gevoelsmatige trap na met zo een botte mail. Gevoelens die helemaal dood lijken te zijn ineens, dat het haast respectloos lijkt. En dat hij verder met zijn leven wil/gaat, terwijl ik nog stilsta bij wat had kunnen zijn ed...

Heel veel sterkte en heeeeeeeeele dikke knuffel

bedankt.
Ik vind dat je sterk overkomt, en tsja, als je met allemaal dingen overhoop ligt momenteel is het al helemaal logisch dat je automatisch op hem terug wil vallen, omdat hij er altijd voor je was... maar dat kan nu waarschijnlijk niet meer... had hij nog gereageerd? Tsja, dat je spijt hebt van je mailtjes nu, ook dat herken ik, in je emoties flap je er allemaal dingen uit waar je later wel spijt van hebt Hopelijk begrijpt hij het een beetje.

Hoe gaat het nu?
quote:Eend schreef op 24 juli 2008 @ 13:32:

Ik vind dat je sterk overkomt, en tsja, als je met allemaal dingen overhoop ligt momenteel is het al helemaal logisch dat je automatisch op hem terug wil vallen, omdat hij er altijd voor je was... maar dat kan nu waarschijnlijk niet meer... had hij nog gereageerd? Tsja, dat je spijt hebt van je mailtjes nu, ook dat herken ik, in je emoties flap je er allemaal dingen uit waar je later wel spijt van hebt Hopelijk begrijpt hij het een beetje.

Hoe gaat het nu?

Hoe het gaat... ik geloof dat ik redelijk stabiel ben ja. Daarnaast ben ik verslaafd aan dit forum en mn eigen topic. Echt heel erg. Doe bijna niets, dan forummen en mailen. Dit is echt de uitlaatklep waardoor ik me rustig voel en mn emoties, gevoelens en gedachten op een rij kan zetten.

Daarnaast merk ik dat ik hierdoor ook steeds minder mn vriendinnen van alles op de hoogte wil/kan houden. Heb bijna de neiging om te zeggen lees hier maar. Ik heb zoveel emoties en gedachten verstouwd de afgelopen dagen dat het een rollercoaster lijkt. Ik wil nu liever niet weer terug naar het punt waar zij zijn gebleven informatie technisch gezien, omdat ik dan het gevoel heb weer neerwaarts te gaan en de emoties van die momenten weer opnieuw beleef.

Over de mails, ik denk wel dat mijn ex het begrijpt. Althans ik ga er vanuit , omdat ik hem wel op die manier ken. Hij weet ook hoe ik ben en omgekeerd. Daarom denk ik dus ergens ook te kunnen snappen waarom hij zo'n botte mail stuurde, zie bovenstaande postings.

En voor de duidelijkheid, na de bovenstaande 2 mails van hem die in de OP staan, heeft hij nog 1x gereageerd na ik denk iets van 3 mailtjes van mij ofzo. Hij zegt daarin dat hij er achteraf dus pas achter is dat hij haar ook wel leuk vond, maar dat zij tijdens de relatie nooit een bedreiging was. Daarnaast wil hij geen contact meer na al mijn getier. Daarop heb ik na een tijdje nog excuses aangeboden maar niets meer op gehoord. Ergens jammer, ergens beter. Ben bang dat het contact anders weer stiekem door zou lopen met verwijten en hoop afgewisseld. Maarja excuus van zijn kant zou miss ook op zijn plaats zijn. Maarja ik heb gedaan wat me goed leek en ik zal er mee verder moeten.
quote:FritsvanEgters schreef op 24 juli 2008 @ 12:24:

Ik krijg eerlijk gezegd al spontaan een hekel aan hem door de manier waarop hij zich uitdrukt (lamlendige toon, nietszeggende woordkeus, slechte spelling), maar dat zal wel aan mij liggen.

Heb je bericht nog eens nagelezen met de mails van ex erbij. Ergens moet ik je wel gelijk geven ja. Er straalt een soort futloosheid uit, geen energie. Beetje statisch ofzo.

Ook die 2e mail vooral, van er al langer mee rond lopen (maar er niks mee doen?) haar wel leuk vinden maar mij niet willen dumpen (?).... Dat is idd lamlendig en nietszeggend denk ik ja. Zo van ja wat is het nou? Maak keuzes en ga er voor.

Later mailt ie dat ie er achterkwam dat ie "haar achteraf misschien wel leuk vindt.. ".

Ehh ja. Daar was ik ook kwaad over, zo van wat is het nou? Draaikont niet zo.

Bedoelde je dat een beetje te zeggen frits?

Een botte hark maar dan anders.
quote:bitterandsweet schreef op 23 juli 2008 @ 23:36:

En ik zei al eerder dat mannen een andere verwerkingsmethode hebben, "zo snel mogelijk een nieuwe". Vaak is dat zo, voor je nu gaat zeggen: niet alle mannen doen dat, Rider, maar ik zie het wel veel.Ik ook

Ik heb daar wel een theorie over, maar die is weinig man-vriendelijk
quote:plukvandepetteflat schreef op 24 juli 2008 @ 10:57:

[...]Ik vraag me wel af hoe dat serieus dan werkt. Rouwen zij op een andere manier dan? Tijdens de nieuwe relatie ofzo/? Lopen er dan niet 2 soorten gevoelens en relaties door elkaar? Weet niet of ik een partner zou willen die nog niet klaar is met zijn ex hoor. Of wordt alles dan binnenskamers verwerkt in het eigen koppie en doen ze tegen die nieuwe vriendin gewoon normaal zegmaar, dat ze een scheiding aanbrengen? Of is er helemaal geen rouw maar is het gewoon klaar over uit?

Ik wil niet te veel veralgemeniseren, maar ik vermoed (ook naar mezelf kijkend als ik pijnlijk eerlijk ben) dat mannen nogal "van het moment" zijn. Als we van een vrouw houden staat ze op een voetstuk, willen we draken voor haar verslaan, dat soort ongein. Is het uit, dan kijken we of er nog een biertje in de ijskast staat.

En daarnaast zijn we ook vaak gewoon huilies. Enorm veel zelfmedelijden als een relatie uit gaat is niet alleen verdriet om de relatie, maar is ook gewoon zelfmedelijden. Lees eens wat topics op dit forum van vrouwen in echtscheiding, en mannen in echtscheiding. Ik ga nu mensen tekort doen (maar dat deed ik al), maar grofweg lees ik bij de vrouwen net iets meer "wat erg dat wat we hadden voorbij aan het gaan is" en bij de mannen iets meer "wat zullen we nou hebben, hoe kan die teringteef me dat aandoen, boehoe wat ben ik zielig".

Maar goed, ik merk dat ik het niet zo helder op schrijf, en het is allemaal wel erg zwart/wit natuurlijk.
Wat ook nog kan Pluk, is dat hij, zoals ik veel mannen zie doen, eerst eens even de bloemen buiten gaat zetten en zich zonder reserveringen mee laat slepen door een verliefdheidje wat hij in zijn tijd met jou geen aandacht zou hebben gegeven.

Soms is de oplossing voor liefdesverdriet een nieuwe liefde. Dat hoeft niet een liefde voor altijd te zijn en dikke kans dat zoiets weer uitgaat na een paar maanden. Maar een nieuwe liefde is een beproefd middel tegen een gebroken hart. Terwijl je een ander in je armen hebt doet je hart minder pijn.

Misschien is dit zijn manier om met liefdesverdriet om te gaan. Gewoon een nieuwe liefde toelaten. Het is een manier, niet jouw manier maar goed, hij is dan ook je ex en hij mag dat zelf weten.

Ik ben zelf ook niet van de ene man, hups meteen naar de andere man. Met mijn lichaam kon ik dat uitstekend, ik heb me suf ge-ONS-t maar met mijn geest kon ik het niet. Die had tijd nodig om te herstellen en ruimte te maken voor nieuwe liefdesgeluk maar het lol maken met andere mannen hielp me wel, al maakte het me ook eenzaam want échte liefde was het niet. Maar dat geldt voor mij, dat kan bij jouw ex heel anders werken.
quote:rider schreef op 24 juli 2008 @ 15:10:

[...]

Ik wil niet te veel veralgemeniseren, maar ik vermoed (ook naar mezelf kijkend als ik pijnlijk eerlijk ben) dat mannen nogal "van het moment" zijn. Als we van een vrouw houden staat ze op een voetstuk, willen we draken voor haar verslaan, dat soort ongein. Is het uit, dan kijken we of er nog een biertje in de ijskast staat.

En daarnaast zijn we ook vaak gewoon huilies. Enorm veel zelfmedelijden als een relatie uit gaat is niet alleen verdriet om de relatie, maar is ook gewoon zelfmedelijden. Lees eens wat topics op dit forum van vrouwen in echtscheiding, en mannen in echtscheiding. Ik ga nu mensen tekort doen (maar dat deed ik al), maar grofweg lees ik bij de vrouwen net iets meer "wat erg dat wat we hadden voorbij aan het gaan is" en bij de mannen iets meer "wat zullen we nou hebben, hoe kan die teringteef me dat aandoen, boehoe wat ben ik zielig".

Maar goed, ik merk dat ik het niet zo helder op schrijf, en het is allemaal wel erg zwart/wit natuurlijk.Hahahahaha, ik vind het nogal helder hoor! En erg grappig geschreven...
quote:rider schreef op 24 juli 2008 @ 15:05:

[...]

Ik ook

Ik heb daar wel een theorie over, maar die is weinig man-vriendelijk

Is die theorie nou wat je in je posting erna vertelt? Of is er nog een andere theorie?

just asking.

Btw. het was heerlijk op het strand. Met de conclusie dat mijn ex gewoon een eerlijke, maar botte hark is.

Op veel emotionele momenten van het laatste jaar kon hij zijn mening eerlijk verkondigen al stond die soms haaks op de mijne. Relativerend en eerlijk, maar als je troost of inlevingsvermogen wilde... nee daar kon hij weinig mee want gevoelens die zaten het verstand maar in de weg, weg ermee dus.

Dat zal ie nu ook wel denken nu de relatie uit is. Aandacht en positieve gevoelens vindt ie natuurlijk wel weer leuk, dus dat meisje komt dan nu mooi op het juiste moment. Ja , ik vind het een mooie theorie en eentje waar ik vrede mee kan hebben.
quote:rider schreef op 24 juli 2008 @ 15:10:

[...]

Nuchter, zonder emotionele nasleep, zoiets?

Maar dit klinkt weer helemaal niet zo van het moment zijn. Waar is dat biertje uit de ijskast nu? Of zorgt deze houding er voor dat je er sneller overheen bent ?

Maar goed, ik merk dat ik het niet zo helder op schrijf, en het is allemaal wel erg zwart/wit natuurlijk.

Ik vraag me alleen af of dit 1 theorie is, want ik kan het niet helemaal met elkaar rijmen. Vooral dat eerste gedeelte , daar kan ik me wel in vinden, van dat biertje en nuchter zijn als het over is (nuchter en een biertje, aparte combi..)
quote:plukvandepetteflat schreef op 24 juli 2008 @ 18:02:

[...]

Is die theorie nou wat je in je posting erna vertelt? Of is er nog een andere theorie?

just asking.Dat was wel een korte samenvatting ja
quote:eleonora schreef op 24 juli 2008 @ 16:18:

Wat ook nog kan Pluk, is dat hij, zoals ik veel mannen zie doen, eerst eens even de bloemen buiten gaat zetten en zich zonder reserveringen mee laat slepen door een verliefdheidje wat hij in zijn tijd met jou geen aandacht zou hebben gegeven.

Soms is de oplossing voor liefdesverdriet een nieuwe liefde. Dat hoeft niet een liefde voor altijd te zijn en dikke kans dat zoiets weer uitgaat na een paar maanden. Maar een nieuwe liefde is een beproefd middel tegen een gebroken hart. Terwijl je een ander in je armen hebt doet je hart minder pijn.

Gevalletje rebounden bedoel je?

Misschien is dit zijn manier om met liefdesverdriet om te gaan. Gewoon een nieuwe liefde toelaten. Het is een manier, niet jouw manier maar goed, hij is dan ook je ex en hij mag dat zelf weten.

Ik ben zelf ook niet van de ene man, hups meteen naar de andere man. Met mijn lichaam kon ik dat uitstekend, ik heb me suf ge-ONS-t maar met mijn geest kon ik het niet. Die had tijd nodig om te herstellen en ruimte te maken voor nieuwe liefdesgeluk maar het lol maken met andere mannen hielp me wel, al maakte het me ook eenzaam want échte liefde was het niet. Maar dat geldt voor mij, dat kan bij jouw ex heel anders werken.

Ik verbaas me hier over , altijd eigenlijk bij mensen , omdat ik het zelf zo niet herken. Ik heb juist het idee dat ik na een ONS idd nog eenzamer zou zijn en het me juist verder de afgrond in zou helpen ipv er weer bovenop. Die splitsing op die manier tussen lichaam en geest , ja het zal zeker bestaan , maar ik vind het moeilijk me er iets bij voor te stellen. En daarmee verwijs ik ook weer naar het eenzaamheidsgevoel. Het lijkt zo op ene vlucht van jezelf en je gevoel. Misschien op het moment van de ONS voelt het goed, maar die morning after.. Lijkt me toch weer hard hoor, wat je zegt je mist toch liefde. Lijkt me dan ergens niet erg helend, net als vluchten in alcohol of drugs. Maar nogmaals ik heb geen ervaring met ONS en ook niet met exen (ja dit is de eerste) dus ik doe alles theoretisch verwoorden. Blijf je er trouwens toch van overtuigd dat het je geholpen heeft alles bij elkaar?
anoniem_44033 wijzigde dit bericht op 24-07-2008 18:20
Reden: verduidelijken
% gewijzigd
Eh, ff iets anders. Leer eens quoten quote:plukvandepetteflat schreef op 24 juli 2008 @ 18:08:

[...]

Wat ik bedoelde is: mannen zijn, oha, nogal van het moment. Die emoties zijn wel echt, maar ze duren ook maar zo lang als ze duren. En ALS mannen enorm emotioneel worden om een relatie oid, dan moet je de huilie-factor nooit vergeten.
Huh beschuldig je mij nou van niet goed quoten?

ikke niet begrijpe

Als je moeite hebt met mijn teksten in het gequote gedeelte, kan je toch ook gewoon copy-paste doen? Euvel opgelost.
quote:plukvandepetteflat schreef op 24 juli 2008 @ 18:21:

Huh beschuldig je mij nou van niet goed quoten?

ikke niet begrijpe

Als je moeite hebt met mijn teksten in het gequote gedeelte, kan je toch ook gewoon copy-paste doen? Euvel opgelost.Nou, beschuldigen is ook weer zoiets. Maar ja, jij quote niet goed, en het is niet enorm netjes dat op te lossen door anderen maar te laten copy-pasten
quote:plukvandepetteflat schreef op 24 juli 2008 @ 18:15:

[...]

Of het mij geholpen heeft achteraf?

Geen idee want ik weet niet hoe het geweest was als ik het niet had gedaan. Het is makkelijk en veilig. Minder lastig dan echt door je verdriet heengaan en er in duiken. Dat heb ik ook weleens gedaan, vond ik verschrikkelijk. Maar scheiden van mijn ex was en bleef verschrikkelijk, ondanks de ONS-en.
quote:rider schreef op 24 juli 2008 @ 18:47:

[...]

Nou, beschuldigen is ook weer zoiets. Maar ja, jij quote niet goed, en het is niet enorm netjes dat op te lossen door anderen maar te laten copy-pasten

Wat doe ik niet goed dan?

Dat ik in het geciteerde gedeelte typ? Vind ik juist duidelijk.

Leg eens uit hoe jij het wil zien dan. Voor de duidelijkheid, ik wil tussen de stukken door typen zodat het duidelijk is over welk gedeelte ik het heb.
quote:eleonora schreef op 24 juli 2008 @ 18:52:

[...]

Of het mij geholpen heeft achteraf?

Geen idee want ik weet niet hoe het geweest was als ik het niet had gedaan. Het is makkelijk en veilig. Minder lastig dan echt door je verdriet heengaan en er in duiken. Dat heb ik ook weleens gedaan, vond ik verschrikkelijk. Maar scheiden van mijn ex was en bleef verschrikkelijk, ondanks de ONS-en.Maar moet je niet sowieso door het verdriet heen dan? Een bepaald proces van rouw moet je toch wel door denk ik. Of zag je het meer als een soort hobby/afleiding waar bijv een ander fanatiek zou gaan sporten of tuinieren ofzo. Dat llaatste lijkt mij dan weer veiliger eigenlijk, wordt je niet zo geconfronteerd op dat vlak van de liefde met eenzaamheid en gemis. Aan de andere kant is het wel zoals je zegt, het verdriet is minder in de armen van een ander. Maarja zodra die de deur sluit, komt het dan niet weer 3x zo hard terug? Is echt oprechte belangstelling.
Zo vat ik het ook op. Bij mij kwam het verdriet sowieso inderdaad alleen kon ik het makkelijker van me afzetten als ik aan het pierewaaien was met een vriendje voor één nacht. Bij mij kwam de echte terugworp op mezelf pas een maand of acht nadat ik bij mijn ex wegging. Maar toen waren de allerscherpste kanten al wel van het verdriet af, dat vond ik wel schelen.

Je hebt gelijk. Pijn doet het toch. Maar....dat gold voor mij, ik kan niet voor jouw ex praten.
Eleonora, ik was eigenlijk ook helemaal niet bezig met een verklaring voor ex zn gedrag te zoeken hoor Was eigenlijk helemaal niet met hem bezig maar puur naar mijn eigen beweegredenen en houding aan het kijken (jippie).

En daarnaast was ik oprecht geinteresseerd in jouw uitleg. Omdat ik het ergens wel en ergens niet kan rijmen. Misschien komt het ook omdat ik sowieso niet zo van de ONSen ben. Maar afleiding helpt wel dat klopt. Maar zou zelf denk ik juist teveel geconfronteerd worden met datgene wat je niet meer hebt als ik bij een kerel voor 1 nachtje het bed induik. Dat het het bij lange na niet haalt ofzo, omdat je gaat vergelijken ipv het als een welkome afleiding te zien.

Denk trouwens wat mijn ex betreft dat hij gewoon haar leuk vindt omdat hij met haar kan praten over zaken zonder dat het beladen is. Iets wat hij met mij denk ik minder kon, omdat onze relatie de laatste tijd niet zo goed meer was. Niet dat we helemaal niet meer praatten, maar wel dat goede en slechte momenten elkaar steeds bleven afwisselen. Het ongedwongene ging er daardoor misschien wat vanaf. En wie weet hebben zij ow te bepraten waarmee hij bij mij nooit die klik vond. Ik vind het prima, ik wens hem er het beste mee. En bovenal gun ik mezelf veel geluk in de toekomst en de liefde.
quote:plukvandepetteflat schreef op 24 juli 2008 @ 18:56:

[...]

Wat doe ik niet goed dan?

Dat ik in het geciteerde gedeelte typ? Vind ik juist duidelijk.

Leg eens uit hoe jij het wil zien dan. Voor de duidelijkheid, ik wil tussen de stukken door typen zodat het duidelijk is over welk gedeelte ik het heb.Het is allemaal niet zo spannend, maar als jij reageert in een quote, dan valt dat niet meer te quoten. De forumsoftware is nu eenmaal ingericht op reacties BUITEN de quote.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven