Is dit eerlijkheid of gewoon een laffe trap na?

23-07-2008 11:52 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje verblind/verdoofd door allerlei emoties en gevoelens op dit moment maar wil wel graag jullie meningen horen over het volgende.

Ik mailde ex na radiostilte om te vragen of we weer eens wat af konden spreken in de toekomst, gewoon even kijken hoe het gaat ed. Voor de duidelijkheid, we zijn 3 weken uit elkaar nu nadat we elkaar te weinig zagen en teveel ons eigen leven hadden zegmaar, lukte niet goed om dat te veranderen, wel 3 jaar een relatie. Uitmaken ging redelijk in overleg met pijnpunten hier en daar.

Maargoed, nu dus een mail als antwoord op mijn vraag hetvolgende: Hee ik denk dat ik weet waarom ik niet extra meerwou investeren in onze relatie. Volgens mij vind ik al langere tijd iemandanders leuk. En volgens mij moet ik nu gewoon even zelf erachter komen watwaar hoe etc. En het spijt me dat laat wat weinig ruimte voor jou over. En ja dat betekend dat ik de komende tijd liever gewoon helemaal geencontact heb.Sorry het komt misschien een beetje bot over, maar mijn gevoelens zeggen dit.

Daarna mailde ik terug wie dat meisje dan was?

Hij reageerde daarop met: meisje van sportclub. sorry, maar loop er dusal wel tijdje mee rond. Niet dat ik jou wilde dumpen maar gewoon dat ikhaar al wel heel leuk vond, kan goed mee praten enzo

Sja dat ik me belazerd voelde begreep hij niet want tijdens onze relatie was er niets oneerbaars gebeurd. Nee oke maar je verzwijgt wel belangrijke info binnen onze relatie. En hoe laf en respectloos om dit zo te mailen zonder enigszins zich in te leven in mijn gevoelens of een irl conversatie te doen zodat ik ook mijn verhaal kan doen. Nouja de deur stond nog open voor vriendschap of wat ook omdat we elkaar respecteerden, maar nu is die dus dichtgeknald. Loser. bah.

Nou ik zou zeggen kom maar op met eyeopeners, tips, knuffels, kritieken ed. Zit ik er naast zit hij er naast, zijn we beiden fout?
Ik wil niemand als fout bestempelen. Ik kan me indenken dat hij jouw mailtje als opening heeft gezien om je te vertellen waar hij mee zit/zat hoewel hij misschien beter even had kunnen bellen. Uit zijn eerste mailtje lijkt het alsof hij zich eerder niet gerealiseerd heeft dat hij dat andere meisje zo leuk vond. Ik vind ook dat het belangrijk is dat hij met deze gevoelens niets gedaan heeft. Hij heeft jou ook niets verteld maar misschien omdat hij het zelf nog niet wist?

Hoe lang ben je met hem samen geweest? Woonden jullie ook samen?
Nou, eerst die knuffel dan maar even:

Rot voor je, maar hij is nu in ieder geval wel eerlijk, ook door het afkappen van contact. Deze reactie zal het op termijn makkelijker maken om de relatie achter je te laten. Nu ben je nog in shock, ik zou er zoveel mogelijk met vriendinnen/fam over praten, om het een plaatsje te geven.

Jij kan idd jouw kant van het verhaal niet meer kwijt, maar is hij dat nog aan jou verschuldigd? Jullie relatie is toch voorbij?

Sterkte!
Het is uit. Laat het gaan.
ik zou het eerlijkheid noemen. Als hij zonder reden aan zou geven geen contact meer te willen had je waarschijnlijk toch een reden willen weten. Waarom is toch wel vaak belangrijk.

Hij komt wel over als een botte hork, maar ik zou er nu geen zware emotionele zaak van maken. Zoals het klinkt was de koek al een tijdje op, en nu het uit is ziet ie pas dat dat meisje wel leuker is dan ie dacht. Kan gebeuren.

Maar rot is het wel voor je... knuf !
Ik vind het wel een beetje een trap na. Maar aan de andere kant, hij is wel eerlijk. Omdat het al uit is, is hij je NU geen verantwoording meer schuldig, maar verteld het wel. Ik denk dat hij het niet ziet als een trap na, maar meer een uitleg waarom hij je precies nu even niet meer wil zien.

Ik zou het overigens ook een eikel vinden hoor, maar wou je even een genuanceerde uitleg geven van wat ik denk
Tja. Het is niet echt subtiel van je ex maar hij is wel eerlijk. De manier waarop zou 'beter' kunnen maar ik snap zijn punt wel.

Wat is het punt dat jij ook je zegje zou kunnen doen in een reallife conversatie, het heeft niets (meer) met jou te maken. Hij geeft zelf aan dat hij er recent is achter gekomen dat dit wellicht de reden is dat hij niet meer kon investeren. Ik zou hem geloven en zijn eerlijkheid waarderen ook al brengt hij het als een botte boer.

Bovendien denk ik dat het verstandig is om niet af te spreken, jullie hebben net een relatie verbroken en moeten volgens mij even afstand bewaren. Of er, als de gevoelens uit de lucht zijn, een vriendschap in zit kun je nu nog niet zeggen denk ik.

Succes met je gevoel, die zal het vast niet eens zijn met wat ik hier schrijf. Liefde blijft een precair iets.
Het verdient misschien geen schoonheidsprijs maar eerlijk is het wel. Je weet nu waar je aan toe bent. Dat het vreselijk pijn doet snappen we allemaal. En zeker omdat je het niet hebt kunnen zien aankomen.

De relatie is natuurlijk niet voor niets uitgegaan. Goede communicatie was denk ik als ik dit lees niet jullie beste kant samen. En van zijn kant openheid ook niet. En ga jezelf nou maar niet verder gek maken en geloof dat er tijdens de relatie niets gebeurd is.

Maar ik begrijp hoe kut dit is en een klap in je gezicht. Ga door met je eigen leven en laat hem los. Vrienden blijven als het uit is, is in de praktijk toch vaak moeilijk. Zorg nou maar dat hij een gelukkige Pluk ziet, dat is de mooiste "wraak". Even alle shit goed van je af praten en proberen weer verder te gaan.

Heel veel sterkte ermee .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Au!

Dat moet pijn doen...niet alleen dat er een ander mischien is/komt, maar ook dat hij het niet met je gedeeld heeft..

Sterkte
Ik vind het eerlijkheid, maar begrijp dat het voor jou als een schop na voelt. Echter, het is in mijn ogen een netjes mailtje, niet lullig, niet bot, zegt paar keer sorry dat zo gaat.

Zet je erover heen.

Succes!
Ik vind het niet bot, hij verontschuldigt zich 2x in de eerste mail.

Dat je het niet leuk vind om te lezen is iets anders.

Maar leuk is zoiets nooit...

Je weet wel precies waar je aan toe bent. Het is uit, en hij is verder geen verantwoording schuldig.

Laat het rusten...
Tja, ik weet niet. Ik vind dat hij jou sowieso geen enkele verantwoording schuldig is, ik vind het van jou niet slim dat je er verder in gaat duiken (terug mailen om te vragen wie het is).

Inderdaad: het is je EX!!

Even los van dit voorbeeld begrijp ik uberhaupt niet waarom mensen een relatie verbreken en dan na een aantal weken 'bij moeten praten'. Volgens mij maak je het dan alleen maar moelijker voor jezelf.

En ja, ik weer waarover ik praat, ben gescheiden na in totaal 17 jaar relatie (vanaf middelbare school).
mezelf gequote ipv verbeterd... zie volgende post voor de juiste inhoud...
Liever nu een duidelijke botterik dan een sweettalker! Dan ben je er eerder overheen en klaar voor de rest van je leven.

Stertke!
"Ik mailde ex na radiostilte om te vragen of we weer eens wat af konden spreken in de toekomst, gewoon even kijken hoe het gaat ed. Voor de duidelijkheid, we zijn 3 weken uit elkaar nu nadat we elkaar te weinig zagen en teveel ons eigen leven hadden zegmaar, lukte niet goed om dat te veranderen, wel 3 jaar een relatie. Uitmaken ging redelijk in overleg met pijnpunten hier en daar.

Maargoed, nu dus een mail als antwoord op mijn vraag hetvolgende: "Hee ik denk dat ik weet waarom ik niet extra meerwou investeren in onze relatie. Volgens mij vind ik al langere tijd iemandanders leuk. En volgens mij moet ik nu gewoon even zelf erachter komen watwaar hoe etc. En het spijt me dat laat wat weinig ruimte voor jou over. En ja dat betekend dat ik de komende tijd liever gewoon helemaal geencontact heb.Sorry het komt misschien een beetje bot over, maar mijn gevoelens zeggen dit."

Hij zegt het allemaal nogal onomwonden, maar ik krijg de indruk dat hij gewoon rechtstreeks vertelt hoe hij naar de situatie tussen jullie kijkt.

Hij denkt na over waarom hij niet meer wilde investeren in jullie relatie. En hij neemt de verantwoordelijkheid voor zijn aandeel. (Hij wilde niet meer investeren. Erkent dit.)

Hij realiseert zich nu pas - dus tijdens jullie relatie was hij er niet mee bezig - dat het mogelijk is dat hij iemand anders leuk kan vinden, daar misschien zelfs een relatie mee zou willen. Daar wil hij zich mee bezighouden, geeft hij aan.

Dat is zijn goed recht, om over zichzelf na te denken en relaties die hij al of niet aangaat. Is zelfs heel goed lijkt mij, dat iemand zich bezint na een verbroken relatie over hoe hij daar tegenaan kijkt.

En om daar mee bezig te kunnen zijn wil hij liever niet dat jij daarbij bent. Hij moet zich blijkbaar losmaken van jou en dat wat 'jullie samen' was. Dat is een teken van de waarde die hij blijkbaar wel degelijk heeft gehecht aan jullie toen jullie nog jullie - samen - waren.

In mijn ogen vind ik hem open en duidelijk en eerlijk. Hij neemt je serieus. Scheept je niet af. Scheept je niet op met raadsels. En zelfs begrijpt hij dat hij bot zal overkomen. Maar hij heeft wel gelijk: het draait voor hem nu om zijn leven. Dat is de consequentie van niet meer 'jullie', maar hij en jij, apart.

Loslaten. Je zit nu in een periode van los leren laten. Beiderzijds.
quote:nostradame schreef op 23 juli 2008 @ 12:13:

Ik vind het heel eerlijk van hem. Dat hij het mailt en niet persoonlijk vertelt kan ik me ook voorstellen. Komt misschien laf over en dat is het misschien ook, omdat het voor hem misschien ook heel confronterend is dit jou te moeten vertellen. Maar jij mailt hem met het voorstel om af te spreken, hij mailt terug dat hij dit niet wil en waarom niet, dus in die zin heel logisch dat hij het per mail doet.

Ik heb zelf de indruk dat hij juist wel rekening houdt met jouw gevoelens, gezien zijn voorzichtige formulering en excuses. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat hij de situatie met het andere meisje een beetje afzwakt om je te beschermen.

Ik heb zelf ook in een soortgelijke situatie gezeten, de kant van jouw vriend. Ik voelde me enorm schuldig tegenover mijn ex, maar op je gevoelens heb je niet altijd invloed. Tijdens de relatie met ex heb ik heel lang gedacht dat het wel meeviel met mijn gevoelens voor die ander, dat het niets was en dat het wel over zou gaan. En toen het uit was heb ik hem hier niet direct mee geconfronteerd om hem te sparen.

Ik vind zelf niet dat hij fout zit, maar kan me goed voorstellen dat je je belazerd voelt. Zou ik eerlijk gezegd ook hebben. Jij zit zeker niet fout en je stelt je ook niet aan. Het heeft gewoon tijd nodig. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar net als Parnell zegt: laat het gaan. Je wordt weer gelukkig!

Ik ben nog steeds samen met "die ander", en mijn ex is net getrouwd. Nog eerder dan dat ik samenwoon met mijn vriend. Misschien lach jij straks ook het laatst

Sterkte!

Waarom zou hij je een trap na willen geven dan? Is er iets waarvoor hij wraak op je zou kunnen willen nemen? Ik begrijp juist dat jullie met goed overleg uit elkaar zijn gegaan.

Na vele keren in de fout hiermee zijn gegaan, ben ik er nu van overtuigd dat je een poos helemaal geen contact met je ex moet hebben na het uitelkaar gaan. Tenzij er echt open eindjes of prangende vragen zijn, maar eigenlijk blijven die er altijd. Drie weken vind ik te vroeg om aan vriendschap te beginnen.

Gooi daarom de deur niet dicht, laat alles gewoon even in het midden. Beslissingen nemen of mailtjes schrijven met hoge emotie gaat vaak niet goed. Het doet pijn als je ex snel na jou al een ander op het oog heeft. Nog meer als hij dat ook al had tijdens jullie relatie... maar hee.. wie heeft niet eens dat hij een ander "ziet" maar er niets mee doet. En dat hij nu dus een kans ziet om er wel wat mee te doen... tja... dat is nou een voordeel van vrijgezel zijn, dan kan dat. Niet meer en niet minder zou ik er van maken.
quote:Omen schreef op 23 juli 2008 @ 12:15:

En om daar mee bezig te kunnen zijn wil hij liever niet dat jij daarbij bent. Hij moet zich blijkbaar losmaken van jou en dat wat 'jullie samen' was. Dat is een teken van de waarde die hij blijkbaar wel degelijk heeft gehecht aan jullie toen jullie nog jullie - samen - waren.

In mijn ogen vind ik hem open en duidelijk en eerlijk. Hij neemt je serieus. Scheept je niet af. Scheept je niet op met raadsels. En zelfs begrijpt hij dat hij bot zal overkomen. Maar hij heeft wel gelijk: het draait voor hem nu om zijn leven. Dat is de consequentie van niet meer 'jullie', maar hij en jij, apart.

Loslaten. Je zit nu in een periode van los leren laten. Beiderzijds.Mooi gezegd! De rest van je posting ook trouwens.
Subtiel en tactisch is het niet maar eerlijk wel. Ok, hij had dit ook eerder in jullie relatie aan kunnen geven maar daar kun je nu niets meer aan veranderen.

Het enige advies dat ik je kan geven, is het los te laten. Heel moeilijk maar uiteindelijk wel het beste omdat je niets meer aan de situatie kunt doen en hij ook aangeeft dat hij geen contact wil.
Goh jee zeg wat ontzettend fijn, zoveel reacties in zon korte tijd. Dit speelde zich gisteren allemaal af en ik was eerst verbijsterd en daarna boos. Heb vriendinnen ook gevraagd wat zij er van vonden. Nou zij vonden hem een botte hork om dit zo te mailen. Met sommige ook geprobeerd een objectief gesprek te voeren maar ze vonden hem toch wel achterbaks dat hij dat meisje nooit eerder genoemd heeft terwijl ze naar ik vermoed toch wel wat langer speelde. Niet leuk nee en zeer onverwachts.

Vandaag las ik alle emails weer door en begon ik toch te twijfelen aan mezelf. Wat hier ook al gezegd is, hij mag doen wat ie wil en hij is wel eerlijjk, wel ontzettend bot, maar eerlijk.

Maar waar ik dus vooral mee zat is dat ik het gevoel had uit meerdere mailtjes dat hij het al langer wist en ook tijdens de relatie niet met me gedeeld had. En dan zo via de mail meedelen. Maarja het is waar, hij is me nu geen verantwoording meer schuldig... Laat het gaan laat los laat gaaan losssss pffff.

Nogmaals bedankt voor de reacties, dit is toch wat helderder en neutraler dan vriendinnen die hem sowieso een lul vinden
@kaetje: ruim 3 jaar relatie, niet samenwonend nog.
quote:thika schreef op 23 juli 2008 @ 12:06:

Au!

Dat moet pijn doen...niet alleen dat er een ander mischien is/komt, maar ook dat hij het niet met je gedeeld heeft..

Sterkte

Dat ja, au au, dat je er dan achteraf in een eerlijk mailtje achter moet komen. En heel vervelend dat hij zich in verschillende mails tegenspreekt, want uit die mail in de OP lijkt het alsof ie het zich nu realiseert, maar later mailt ie weer dat ie er al langer mee liep en haar al langer leuk vond... verwarrend.

Maar loslaten loslaten.
Good riddens! (ehm, schrijf ik dat nou goed??? )
ehmm wat bedoel je precies?

ik google

Good riddance:

Meaning

An expression of pleasure on being rid of some annoyance - usually an individual.

Origin

From Shakespeare's Troilus and Cressida, 1609:

THERSITES I will see you hanged, like clotpoles, ere I come any more to your tents: I will keep where there is wit stirring and leave the faction of fools.

PATROCLUS: A good riddance.

The phrase is often extended and emphasized as to good riddance to bad rubbish, or as it was first coined good riddance of bad rubbish. Charles Dickens was the first author to record that in print, in his 1848 novel Dombey and son:

"A good riddance of bad rubbish!" said that wrathful old lady [speaking of Susan Nipper]. "Get along with you, or I'll have you carried out!"

See other phrases and sayings from Shakespeare.
He Pluk,

Dat is hartstikke beroerd en het is precies de reden waarom je als het net uit is, beter geen contact kunt hebben. De ander gaat door met zijn leven, als je een beetje bijgetrokken bent ga je zelf door met je leven. Alle informatie die je krijgt over de ander is pijnlijk. Ook als er geen ander in het spel is, dan krijg je door elk vriendelijk woord valse hoop.

Je krijgt nu als het ware je shocktherapie. Het is over. Echt over. Dat is het lastigste moment in het proces van verwerken. Realiseren dat het voorbij is.

Er valt wel iets positiefs uit te slepen: je weet nu waar je staat. En dat je ex geen ideale man is, dan was hij wel eerder open en eerlijk geweest over dat andere meisje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven