Is dit het?

25-05-2011 19:43 39 berichten
Ik ben nu bijna 3 jaar samen met mijn vriend en we wonen sinds een half jaar samen. Onze relatie is goed en ik heb eigenlijk niks te klagen, maar tegenwoordig denk ik steeds vaker: is dit het nou? Soms vind ik het allemala een beetje saai geworden. Nu vroeg ik me af, hebben jullie dit ook wel eens in relaties? Is het 'normaal' of is onze relatie gedoemd te mislukken als ik denk: is dit het nou?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan alleen maar af....wat doe jij zelf om de relatie minder saai te maken?

En nee, ik heb mijn lange relaties nooit saai gevonden

Met huidige lief zeker niet, maar goed wij zijn ook pas 9 maanden samen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Denk dat iedereen dat weleens heeft in een relatie. De vraag is wat je ermee doet.
Cum non tum age
Ik heb het eigenlijk niet, omdat ik weet dat de ene dag leuker is dan de andere. Ik zorg er gewoon voor dat we altijd iets hebben om naar uit te kijken samen. Ook al is het een paar maanden later, dat je lekker wat doet samen. Want ik heb het enorm druk met mijn studies en hij met werk, dus af en toe moet je er even uit samen.

Maar het werkt altijd van 2 kanten. Is dit je eerste langere relatie of heb je dit vaker?
quote:noa schreef op 25 mei 2011 @ 19:45:

Denk dat iedereen dat weleens heeft in een relatie. De vraag is wat je ermee doet.

Echt?

Ik ben 9 jaar samen geweest met mijn (ex) echtgenoot

Maar saai was het nooit.

Het was nou ook weer niet dat we elke dag aan de lianen hingen om de spanning hoog te houden...

Maar ik kan me uit die tijd geen periode herinneren dat we zaten te zwijgen op de bank...
Een beetje saai, dat kun je zo eens hebben. Dan is het gewoon meestal even tijd om hierover te praten en wat meer tijd met elkaar door te brengen. Probeer samen nieuwe dingen mee te maken.

Vind je je vriend nog leuk, grappig, lekker etc.? Zo ja, vind ik het heel normaal om af en toe eens sleur te ervaren.

Vind je al die dingen niet meer bij je vriend, dan kun je er idd over nadenken of deze man wel bij je past.
quote:elastiekje schreef op 25 mei 2011 @ 19:47:

Ik heb het eigenlijk niet, omdat ik weet dat de ene dag leuker is dan de andere. Ik zorg er gewoon voor dat we altijd iets hebben om naar uit te kijken samen. Ook al is het een paar maanden later, dat je lekker wat doet samen. Want ik heb het enorm druk met mijn studies en hij met werk, dus af en toe moet je er even uit samen.

Maar het werkt altijd van 2 kanten. Is dit je eerste langere relatie of heb je dit vaker?Ik heb 1,5 jaar een relatie hier voor gehad, maar toen was tamelijk jong en was het ook lang niet zo serieus als nu. Toen heb ik het nooit als 'saai' ervaren, maar dat was ook niet echt een leuke relatie. Ik denk dat het meer het gevoel is van, is dit het nou? Is het omdat de verliefdheid weggezakt is, of is dit het gewoon niet.
Is er iets anders dan je had verwacht voor je ging samenwonen?

Wat vind je precies saai? Wil je meer uit gaan? Wil je meer seks? Wil je vaker samen eten? Of iets heel anders?

Ik denk ook dat je het zelf in de hand hebt. Wat doe jij er aan om de boel op te leuken?
Een saai vind ik ook soms best wel lekker.

Gewoon na een week hard werken, sporten, druk, druk, druk

hangen op de bank, flesje wijn en hersendood naar een filmpje zitten kijken...ZA-LIG!

Maar dat noemen wij dan niet saai...

Dat noemen wij een "we geven onze hersens een paar dagen vrij" weekend
quote:pomodori schreef op 25 mei 2011 @ 19:49:

Een beetje saai, dat kun je zo eens hebben. Dan is het gewoon meestal even tijd om hierover te praten en wat meer tijd met elkaar door te brengen. Probeer samen nieuwe dingen mee te maken.

Vind je je vriend nog leuk, grappig, lekker etc.? Zo ja, vind ik het heel normaal om af en toe eens sleur te ervaren.

Vind je al die dingen niet meer bij je vriend, dan kun je er idd over nadenken of deze man wel bij je past.

Ik denk dat we elkaar juist misschien wel te veel zien, we zijn elke avond en elke weekend samen, misschien moet ik meer dingen buiten de deur doen om zo nog eens wat te vertellen te hebben. Of klinkt dit raar?

Ik vind mijn vriend zeker nog leuk en grappig en ik hou ook echt van hem.
Wat zou je buiten de deur willen doen? Ik zou zeggen: maak er werk van.
quote:kaetje schreef op 25 mei 2011 @ 19:52:

Is er iets anders dan je had verwacht voor je ging samenwonen?

Wat vind je precies saai? Wil je meer uit gaan? Wil je meer seks? Wil je vaker samen eten? Of iets heel anders?

Ik denk ook dat je het zelf in de hand hebt. Wat doe jij er aan om de boel op te leuken?

Daar vraag je me wat, ik wil wel weer uitgaan, dat doe ik namelijk vrijwel niet meer. Maar ik wil dat niet per se met hem.

Lastig... Ik doe er zelf niet echt iets aan om de boel op te leuken, daar heb je gelijk in. Dat komt denk ik ook doordat ik niet precies weet wat ik wil om het te verbeteren. Hij ervaart dit overigens niet.
quote:Summerdance schreef op 25 mei 2011 @ 19:53:

Een saai vind ik ook soms best wel lekker.

Gewoon na een week hard werken, sporten, druk, druk, druk

hangen op de bank, flesje wijn en hersendood naar een filmpje zitten kijken...ZA-LIG!

Maar dat noemen wij dan niet saai...

Dat noemen wij een "we geven onze hersens een paar dagen vrij" weekendWij zitten net even te vaak hersendood op de bank een filmpje te kijken haha ;)
quote:kaetje schreef op 25 mei 2011 @ 19:56:

Wat zou je buiten de deur willen doen? Ik zou zeggen: maak er werk van.Het punt is ook een beetje dat hij na zijn werk altijd erg moe is en eigenlijk de deur niet meer uit wil. Ik ga dan niet aandringen, want daar bereik ik natuurlijk ook niets mee.
Als hij dit niet zo ervaart zal er van zijn kant uit ook weinig tot niets veranderen

Jij daarin tegen zou wel eens kunnen gaan nadenken hoe jij het voor jezelf weer een beetje op kan spicen...
quote:knagertje schreef op 25 mei 2011 @ 19:56:

[...]

Wij zitten net even te vaak hersendood op de bank een filmpje te kijken haha ;)

Maar je zit toch niet aan hem vastgeplakt?

Als hij moe is na een werkweek (dag) dan laat je hem lekker op de bank en jij gaat lekker met de meiden de stad in

Heb je gelijk wat leuks te vertellen als je thuiskomt
quote:knagertje schreef op 25 mei 2011 @ 19:56:

[...]

Daar vraag je me wat, ik wil wel weer uitgaan, dat doe ik namelijk vrijwel niet meer. Maar ik wil dat niet per se met hem.

Lastig... Ik doe er zelf niet echt iets aan om de boel op te leuken, daar heb je gelijk in. Dat komt denk ik ook doordat ik niet precies weet wat ik wil om het te verbeteren. Hij ervaart dit overigens niet.

Kan je niet met andere mensen op stap? Of misschien zijn er dingen die hij wel leuk vindt om te doen? Bioscoop, theater, uit eten. Of heeft hij daar ook geen zin in ?

En op stap kan je ook met andere mensen. Als je het wel een keer leuk vindt dat hij mee gaat kan hij er ook wel een keertje zin voor maken toch?
quote:Summerdance schreef op 25 mei 2011 @ 19:59:

[...]

Maar je zit toch niet aan hem vastgeplakt?

Als hij moe is na een werkweek (dag) dan laat je hem lekker op de bank en jij gaat lekker met de meiden de stad in

Heb je gelijk wat leuks te vertellen als je thuiskomtik zit absoluut niet aan hem vastgeplakt en ik laat hem lekker op de bank hangen. Als hij daar behoefte aan heeft dan is dat gewoon zo.
quote:kaetje schreef op 25 mei 2011 @ 20:05:

[...]

Kan je niet met andere mensen op stap? Of misschien zijn er dingen die hij wel leuk vindt om te doen? Bioscoop, theater, uit eten. Of heeft hij daar ook geen zin in ?

En op stap kan je ook met andere mensen. Als je het wel een keer leuk vindt dat hij mee gaat kan hij er ook wel een keertje zin voor maken toch?Ik wil inderdaad met andere mensen op stap, ik moet dat ook meer gaan doen. Ik heb een aantal goeie vriendinnen waarmee ik altijd uit ging, maar een deel daarvan zit liever met vriendlief thuis op de bank en die willen dus helemaal niet meer op stap. En dan heb ik nog 2 andere goede vriendinnen, die heel erg ver weg wonen. Ik zou eigenlijk nieuwe vriendinnen erbij moeten gaan zoeken....
quote:knagertje schreef op 25 mei 2011 @ 19:52:

[...]

. Ik denk dat het meer het gevoel is van, is dit het nou? Is het omdat de verliefdheid weggezakt is, of is dit het gewoon niet.

Ach het hoeft niet altijd spectakel te zijn maar wees ook realistisch.

Na verliefdheid behoord een nieuwe fase te komen maar niet

iedere relatie lukt natuurlijk, soms is er na de verliefde periode

gewoon helemaal niets en moet je daar conclusies aan

verbinden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 25 mei 2011 @ 20:37:

[...]

Ach het hoeft niet altijd spectakel te zijn maar wees ook realistisch.

Na verliefdheid behoord een nieuwe fase te komen maar niet

iedere relatie lukt natuurlijk, soms is er na de verliefde periode

gewoon helemaal niets en moet je daar conclusies aan

verbinden.Ja daar heb je gelijk in. Toen de verliefdheid over was, ging het over in houden van en dat is natuurlijk ook heel erg fijn. We zaten toen ook in een periode dat we net ons huisje hadden en dat was ook weer hartstikke leuk. Nu is dat allemaal normaal geworden..
quote:knagertje schreef op 25 mei 2011 @ 20:36:

[...]

Ik wil inderdaad met andere mensen op stap, ik moet dat ook meer gaan doen. Ik heb een aantal goeie vriendinnen waarmee ik altijd uit ging, maar een deel daarvan zit liever met vriendlief thuis op de bank en die willen dus helemaal niet meer op stap. En dan heb ik nog 2 andere goede vriendinnen, die heel erg ver weg wonen. Ik zou eigenlijk nieuwe vriendinnen erbij moeten gaan zoeken....

Weet je zeker dat ze liever op de bank zitten? Misschien hebben ze wel zin om iets te ondernemen maar niet meer de kroegentocht die vroeger zo geweldig was. Misschien eens samen uit eten of bij 1 van de stellen thuis wat eten en drinken en een spelletje doen. Veel stellen hebben ook minder geld (over) dan toen ze jonger waren en minder verplichtingen hadden. En kan je niet bij 1 van die vriendinnen een weekendje gaan logeren? Ik ga ook wel eens zonder man (en kind) bij een vriendin aan de andere kant van het land logeren. Heeeeeerlijk!!!

En een sport ofzo? Of wil je gewoon 's avonds stappen?
quote:knagertje schreef op 25 mei 2011 @ 20:41:

[...]

Ja daar heb je gelijk in. Toen de verliefdheid over was, ging het over in houden van en dat is natuurlijk ook heel erg fijn. We zaten toen ook in een periode dat we net ons huisje hadden en dat was ook weer hartstikke leuk. Nu is dat allemaal normaal geworden..

Ik herken dat wel na zo'n verliefde periode met alleen oog voor

elkaar moet je weer sociale contacten opbouwen of er nieuw leven

in blazen en dat kost ff tijd.

Heb ik zelf ooit eens gehad, kwam net uit militaire dienst, woonde

net samen en kwam tot de conclusie dat ik geen sociale contacten meer over had

Gelukkig nam een collega mij mee naar voetbal en weer een

avondje de kroeg in.

Die collega werd vriend en zie ik nog steedss, vriendin is al

heel lang ex maar ben in nieuwe relaties altijd heel zuinig

geweest op mijn, zeer trouwe, vriendenkring.

Mijn motto is: vrouwen komen & gaan een goed vriendschap

blijft bestaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:knagertje schreef op 25 mei 2011 @ 20:33:

[...]

ik zit absoluut niet aan hem vastgeplakt en ik laat hem lekker op de bank hangen. Als hij daar behoefte aan heeft dan is dat gewoon zo.

Maar je gaat er zelf wel naast zitten.

Omdat je zelf schrijft dat jullie iets te vaak hersendood op de bank een filmpje aan het kijken zijn....

Dat is dus iets wat alleen jij kan veranderen
quote:kaetje schreef op 25 mei 2011 @ 20:49:

[...]

Weet je zeker dat ze liever op de bank zitten? Misschien hebben ze wel zin om iets te ondernemen maar niet meer de kroegentocht die vroeger zo geweldig was. Misschien eens samen uit eten of bij 1 van de stellen thuis wat eten en drinken en een spelletje doen. Veel stellen hebben ook minder geld (over) dan toen ze jonger waren en minder verplichtingen hadden. En kan je niet bij 1 van die vriendinnen een weekendje gaan logeren? Ik ga ook wel eens zonder man (en kind) bij een vriendin aan de andere kant van het land logeren. Heeeeeerlijk!!!

En een sport ofzo? Of wil je gewoon 's avonds stappen?

Ja ik weet zeker dat ze liever op de bank zitten, die vinden heet heerlijk om niet meer het huis uit te hoeven na werk. Dat is ook prima natuurlijk.

In het weekend doen we ook wel eens wat met stellen, dat vind ik ook erg leuk en gezellig.

Wil liever savonds stappen, of gewoon een drankje drinken bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven