Is dit nog gewoon vriendschap?

20-01-2010 22:36 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem met een van mijn goede vriendinnen.

We kennen elkaar nu 2 jaar en doen veel dingen samen, steunen elkaar

in goede en slechte tijden.

Nu wil ik verder met mijn leven (heb voor mijn gevoel bijna 2 jaar stilgestaan door een scheiding), wil weer eens gaan daten, nieuwe mensen ontmoeten en op een of andere manier wil ze overal bij zijn, vinger in de pap houden.

Heb haar aangegeven eens met anderen weg te willen gaan en ook nog gewoon met haar.

Nu krijg ik sms-je dat ik egoïstisch ben en zij er altijd voor me is en ik er niet voor haar ben.

Ik heb geen relatie met haar maar zo voelt het wel, ze lijkt me te claimen en dat benauwd me steeds meer.

Ze is ook vrijgezel en verlangt naar een relatie, als we dan gaan stappen en ik heb wel contact met anderen en zij niet, gaat ze zitten mokken. Het komt ook voor dat zij met anderen staat te kletsen maar dan ga ik gewoon lekker dansen, wat drinken, maar zeker niet zitten mokken.

Ik weet dat ze hierdoor in het verleden al mensen kwijt is geraakt en ik dacht dat ze dit uit onzekerheid deed, maar nu weet ik het niet meer.

Heeft er iemand adviezen? Wil haar niet kwetsen want het is een goede vriendin, maar op deze manier hou ik het niet lang meer vol.
Jeetje, 2 smsjes per dag?????

Ja, die vent die ik leuk vind, die mag ze sturen. Ehm, 200 mag ook.

Maar even serieus, ik schrik als ze sms't en jij reageert niet (gelijk) en zij gaat gelijk van: Is er wat? Ben je boos? Dat is heel claimerig. Ik ben soms de hele dag in college of vergadering, ik check mijn smsjes maar op zoiets zou ik dan niet reageren, tenzij er iemand dood is gegaan.

Ik bedoel, als ik weet dat een vriendin effe in een dip zit, een 'naar' gesprek of wat dan ook heeft, dan mail ik van: ben effe offline vandaag, maar ik check de boel regelmatig maar zelfs DAN ontvang ik nog niet van dat soort smsjes....
Kreeg vannacht nog een mail (had gezegd dat ik migraine had en naar bed ging, daarom geen sms, had door alles ook migraine maar door hier van me af te kunnen schrijven en jullie tips ging deze weer weg) met de vraag of ik alsjeblieft de vriendschap een kans wilde geven en dat ze het niet leuk vond dat ze die avond niet welkom was. Net een mail teruggedaan, dat ik een benauwend gevoel kreeg en het gevoel had in een relatie te zitten die ik niet wil. Gezegd dat ik die avond echt zonder haar weg wilde en dat ik er de volgende dag en het weekend wel voor haar zou zijn. Ben benieuwd hoe ze dit op gaat pakken. Zou het erg jammer vinden als ze het niet kan accepteren maar op deze manier was het echt niet meer gezond.

Heel erg bedankt voor jullie reacties, had dit idee zelf al alleen door mijn eigen onzekerheid had ik wel een duwtje in de rug nodig om het ook uit te spreken.

voor iedereen.
Hi Cola en niet anders! Ik ken de situatie, heb net gebroken met mijn beste vriendin. Ik kende haar al negen jaar! Beide single zelfde met uitgaan.. Leer ik een jongen kennen kraakt zij hem af of als iemand zei goh wat zie je er leuk uit. Leek het wel of zij alltijd leuker wilde zijn. Dus dan ging het gesprek gelijk over op haar. Ook wilde ze alltijd een vinger in de pap houden. Het was zelfs zo erg toen ik een jongen tijdens studie uitwisseling had leren kennen zei ze dat ik als vrijgezel terug moest komen naar NL want moest ze dan alleen uit. Dacht er toen niet zo overna .. net zoals jou situatie in de bar ging ik ook alltijd drinken halen en dansen ze deed precies het zelfde. Ik durfde nooit echt wat te zeggen van goh omdat wij elkaar al zo lang kende en ik de vriendschap niet kwijt wilde raken. Een vriendin van mij die vroeger ook met haar omging zei dat ik een keer voor mezelf moest opkomen en dat heb ik gedaan. Sinds kerst hebben wij geen contact meer met elkaar. Hiervoor is zij ook veel mensen kwijt geraakt... heb er nooit zo overnagedacht waarom. Als ik er nu op terug kijk ben ik blij dat ik de vriendschap heb verbroken. Wilde het tijdens het gesprek niet verbreken maar ze heeft me zoveel pijn gedaan met wat ze allemaal toen zei over mij en onze vriendschap dat ik na het gesprek had besloten dat het beter is voor mij.
quote:studiepfff schreef op 21 januari 2010 @ 11:41:

Hi Cola en niet anders! Ik ken de situatie, heb net gebroken met mijn beste vriendin. Ik kende haar al negen jaar! Beide single zelfde met uitgaan.. Leer ik een jongen kennen kraakt zij hem af of als iemand zei goh wat zie je er leuk uit. Leek het wel of zij alltijd leuker wilde zijn. Dus dan ging het gesprek gelijk over op haar. Ook wilde ze alltijd een vinger in de pap houden. Het was zelfs zo erg toen ik een jongen tijdens studie uitwisseling had leren kennen zei ze dat ik als vrijgezel terug moest komen naar NL want moest ze dan alleen uit. Dacht er toen niet zo overna .. net zoals jou situatie in de bar ging ik ook alltijd drinken halen en dansen ze deed precies het zelfde. Ik durfde nooit echt wat te zeggen van goh omdat wij elkaar al zo lang kende en ik de vriendschap niet kwijt wilde raken. Een vriendin van mij die vroeger ook met haar omging zei dat ik een keer voor mezelf moest opkomen en dat heb ik gedaan. Sinds kerst hebben wij geen contact meer met elkaar. Hiervoor is zij ook veel mensen kwijt geraakt... heb er nooit zo overnagedacht waarom. Als ik er nu op terug kijk ben ik blij dat ik de vriendschap heb verbroken. Wilde het tijdens het gesprek niet verbreken maar ze heeft me zoveel pijn gedaan met wat ze allemaal toen zei over mij en onze vriendschap dat ik na het gesprek had besloten dat het beter is voor mij.

Ja heb nu ook zoiets van wat het ook wordt zeker niet meer zoals het was, het is bij haar alles of niets en daar kan ik niet goed tegen.

Vertelde het net aan een goede vriendin en die had meteen de reactie, vond haar altijd al raar, ze verteld ook regelmatig tegenstrijdige verhalen, dus als ik heel eerlijk ben hoop ik dat het nu ophoud of compleet veranderd, zo niet dan verbreek ik de vriendschap alsnog.

Wel fijn om terug te lezen dat het je zo heeft opgelucht. Mis je het helemaal niet of overheerst gewoon de opluchting?
Het is wel een opluchting tuurlijk mis ik wel eens ze is niet een en al slecht (heeft ook wel haar goede kanten) Maar zo is het gewoon beter doe nu lekker mijn eigen ding en ga met andere vriendinnen uit. Zou eerst met die vriendin gaan praatte als ik jou was, mishien ziet ze het ook wel in. Zoniet, dan pas je conclussies trekken. Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven