Is dit normaal?
donderdag 2 november 2017 om 17:44
Goedemiddag,
Ik vraag me af. Is het normaal dat mijn vriend tegen me heeft gezegd dat hij liever sommige dingen met anderen bespreekt, aangezien ik blijkbaar niet altijd positief ben. Heb het afgelopen jaar wat persoonlijke dingen meegemaakt/ overlijdens in zicht dichtbij. Terwijl ik daar naar mijn idee juist super sterk mee omga.
Ik vind het lastig want mijn vriend heeft veel vrouwelijke vriendinnen en daar bespreekt hij dus eerder dingen mee en niet met mij. Ik voel me nogal gepasseerd. Ik voel eigenlijk ook nooit dat hij blij met me is. Hij noemt me bijv ook nooit schat of lief.
Overigens ontvang ik van hem ook niet veel steun wat betreft ik heb meegemaakt het afgelopen jaar. Ik heb er nogal veel moeite mee dat hij schijnbaar met andere dingen veel meer bespreekt. Het voelt alsof ik om een beetje aandacht moet vechten, aangezien hij zoveel tijd besteed aan zijn vriendschappelijke vriendinnen.
Ik vraag me af. Is het normaal dat mijn vriend tegen me heeft gezegd dat hij liever sommige dingen met anderen bespreekt, aangezien ik blijkbaar niet altijd positief ben. Heb het afgelopen jaar wat persoonlijke dingen meegemaakt/ overlijdens in zicht dichtbij. Terwijl ik daar naar mijn idee juist super sterk mee omga.
Ik vind het lastig want mijn vriend heeft veel vrouwelijke vriendinnen en daar bespreekt hij dus eerder dingen mee en niet met mij. Ik voel me nogal gepasseerd. Ik voel eigenlijk ook nooit dat hij blij met me is. Hij noemt me bijv ook nooit schat of lief.
Overigens ontvang ik van hem ook niet veel steun wat betreft ik heb meegemaakt het afgelopen jaar. Ik heb er nogal veel moeite mee dat hij schijnbaar met andere dingen veel meer bespreekt. Het voelt alsof ik om een beetje aandacht moet vechten, aangezien hij zoveel tijd besteed aan zijn vriendschappelijke vriendinnen.
zondag 5 november 2017 om 13:41
Nee, voor mij is dat niet normaal. Ik zou er ook niet mee om kunnen gaan. Mijn man heeft gelukkig geen vriendinnen. En ik zou me gekwetst voelen als hij zou zeggen dat hij dingen bij me weghoudt omdat hij vindt dat ik daar kennelijk niet goed genoeg op reageer. Je kunt wel bij jezelf nagaan of je echt zo negatief reageert. Daar kun je evt. aan werken maar dan moet hij je wel die kans geven. Maar misschien shopt hij ook gewoon een beetje aandacht van andere vrouwen die hem kennelijk meer wenselijke antwoorden geven. Moet je voor jezelf nagaan of je dat ok vindt (zou ik niet vinden, maar misschien ben ik ouderwets?).
zondag 5 november 2017 om 13:49
Hij is een jaar bezig geweest om een relatie met je te krijgen en jij zat er blijkbaar niet echt op te wachten. Nu valt hij ook nog eens tegen in zijn gedrag dus waarom zou je hem aanhouden. Gewoon even een belletje dat je het uitmaakt want aangezien hij niet van "moeilijke" meiden houdt je het hem gemakkelijk maakt.
zondag 5 november 2017 om 14:30
Ik zou toch benieuwd zijn naar de inhoud van de gesprekken met die vriendinnen van hem.
Jij hebt het een en ander meegemaakt aan ingrijpende gebeurtenissen en hij noemt jou “negatief”. Is niet in staat er te zijn voor jou. Hoe was jullie contact voor jullie iets kregen? Als hij een jaar lang zijn best heeft gedaan om jou te veroveren, mist hij nu dan niet dat flirten over en weer en zou dat zijn wat hij ervaart in het contact met zijn andere vriendinnen?
Want als het serieuze dingen waren waar hij over wilde praten, kon hij dat toch ook met jou?
Jij hebt het een en ander meegemaakt aan ingrijpende gebeurtenissen en hij noemt jou “negatief”. Is niet in staat er te zijn voor jou. Hoe was jullie contact voor jullie iets kregen? Als hij een jaar lang zijn best heeft gedaan om jou te veroveren, mist hij nu dan niet dat flirten over en weer en zou dat zijn wat hij ervaart in het contact met zijn andere vriendinnen?
Want als het serieuze dingen waren waar hij over wilde praten, kon hij dat toch ook met jou?
maandag 6 november 2017 om 22:47
Ja, hiervoor had ik ook een relatie waarin mijn ex-vriend alleen mij als vriendin had. Voelde wel een stuk beter moet ik zeggen.Vana77 schreef: ↑05-11-2017 13:41Nee, voor mij is dat niet normaal. Ik zou er ook niet mee om kunnen gaan. Mijn man heeft gelukkig geen vriendinnen. En ik zou me gekwetst voelen als hij zou zeggen dat hij dingen bij me weghoudt omdat hij vindt dat ik daar kennelijk niet goed genoeg op reageer. Je kunt wel bij jezelf nagaan of je echt zo negatief reageert. Daar kun je evt. aan werken maar dan moet hij je wel die kans geven. Maar misschien shopt hij ook gewoon een beetje aandacht van andere vrouwen die hem kennelijk meer wenselijke antwoorden geven. Moet je voor jezelf nagaan of je dat ok vindt (zou ik niet vinden, maar misschien ben ik ouderwets?).
Gewoon omdat ik nu weet dat ik niet de allerbelangrijkste ben in zijn leven.
Ja, het ging er meer om dat ik niet vaak genoeg op dingen voordroeg? Denk dat je niet ouderwets bent, alleen ik weet niet goed hiermee om te gaan.
maandag 6 november 2017 om 22:52
Ben ik ook benieuwd naar, maar die krijg ik natuurlijk niet te lezen. Hij was er toen wel voor me alleen hij vergeet dat het een doorlopend iets is/ iets blijvend dus je zit er nu dan af en toe ook nog mee. In het begin was het contact heel intensief en had ik echt het idee dat hij me echt nodig had als zijn echte vriendin. Ik kreeg superveel aandacht van hem. Dat is helaas flink anders geworden en ik vind enorm erg dat hij dan beter kan praten met die vriendschappelijke vriendinnen. Persoon in kwestie gevraagd hoe hij me dan zag? Hij antwoordde ja ik vind je leuk en knap. Dus soms snap ik ook niet wat hij dan wel in me ziet = als hij dan schijnbaar niets kan zeggen tegen me volgens hem.laverneb schreef: ↑05-11-2017 14:30Ik zou toch benieuwd zijn naar de inhoud van de gesprekken met die vriendinnen van hem.
Ik heb geen idee waar die gesprekken over gaan
maandag 6 november 2017 om 22:54
Wat betekent dit?Goeienmorgen200 schreef: ↑06-11-2017 22:47Ja, hiervoor had ik ook een relatie waarin mijn ex-vriend alleen mij als vriendin had. Voelde wel een stuk beter moet ik zeggen.
Gewoon omdat ik nu weet dat ik niet de allerbelangrijkste ben in zijn leven.
Ja, het ging er meer om dat ik niet vaak genoeg op dingen voordroeg? Denk dat je niet ouderwets bent, alleen ik weet niet goed hiermee om te gaan.
maandag 6 november 2017 om 23:29
Dus hij zegt dit tegen je, maar hij kan of wil je niet vertellen welke dingen hij dan met andere vriendinnen bespreekt?Ik vraag me af. Is het normaal dat mijn vriend tegen me heeft gezegd dat hij liever sommige dingen met anderen bespreekt, aangezien ik blijkbaar niet altijd positief ben
Is dat dan geen mind fuck van hem?
Probeert hij je onzeker te maken?
Zoals anderen al hebben gezegd: hij klinkt niet leuk.
En wat is inderdaad 'voordragen' in dit verband?
EDIT: doorvragen dus.
donderdag 9 november 2017 om 14:49
Dat niet alleen, maar ik vind het ook niet raar dat hij zich niet alles woordelijk kan herinneren hoor. Als ik een avondje bij mijn vriendinnen ben geweest hoef je mij na een paar dagen ook niet meer te vragen wat ik precíes allemaal heb gezegd.
Ik denk gewoon dat wanneer je zo verschillend denkt over vriendschappen naast je relatie als TO en haar vriend, het een moeilijke zaak wordt.