Is dit teveel gevraagd?

11-04-2008 23:49 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn verhaal kwijt. Hopelijk krijg ik daar advies over.

Ik ben met me vriend twee jaar samen. We hebben plannen om te gaan samenwonen. Het volgende zit me dwars; het weekend van me vriend is zeeer heilig. In het weekend wil hij bij zijn vrienden zijn van vrijdag tot zondagavond.

Hij gaat met zijn vrienden uit.. maar niet naar dansgelegenheden.

Elk weekend is het standaard verhaal. Ik heb hem gevraagd of wij samen ook af een toe kunnen afspreken om een bioscoopje te pakken ofzo. Maar daar komt niks van in. Ik ben van marokkaanse afkomst en me vriend is nederlands. Ik heb zijn vrienden nog nooit leren kennen en hij beweert dat de reden is omdat hun marokkanen zijn en het hoort niet. Ik en me vriend willen gaan samenwonen van de zomer. Maar we hebbben eigenlijk nog niks .. matrieel en financieel gezien. Ik heb zelf een bijbaantje .. naast me studie .. om het een en ander te kunnen veroorloven. Maar me vriend heeft geen bijbaan en studeert nog. Hij vraagt me ook vaak om hem financieel te steunen.. Ik ben soms weleens 50 euro per week kwijt. De reden dat hij dat vraagt is volgens hem om de tank te betalen zodat hij naar me toe kan komen.. ter info we wonen ongeveer 50 km van mekaar vandaan.. en door de week zien we elkaar 3 keer ofzo.

Het zit me allemaal niet lekker.. ben ik misschien te soft in deze relatie en te bang om hem kwijt te raken.. Of ligt het in dit geval aan hem.. we zijn beiden 24 jaar.
Fatima moet zelf weten wat ze met de adviezen doet.

Haal eruit waar je wat mee kunt zou ik zeggen en doe ermee wat je wilt. Het is jouw leven, jij bepaalt.

Stiekum hoop ik wel dat de adviezen met betrekking tot de deur uittrappen een duidelijk signaal geven dat dit dus niet normaal is en een aanzet tot verandering op wat voor manier dan ook.
Nee ik zal het niet direct uitmaken.. maar ik zal wel hem nog duidelijker maken van wat ik verwacht..Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat uitkomen..

Me vriend eet thuis wel varkensvlees en bid niet altijd..

Hij zegt dat hij de islam in zijn tempo wil instromen..

Hij is niet besneden.. zijn vrienden weten dat hij moslim is omdat hij weleens af en toe naar de moskee met hun gaat..

Als hij bij zijn ouders is dan gedraagt hij zicht gewoon niet gelovig.. en als hij bij mij is of aan het telefoneren is met een van zijn vrienden dan gebruikt hij heel vaak de islamitische termen enzo.. dat geloof ik ook wel allemaal..

Maar hij durft voor zijn ouders er nog niet uit voor uit tekomen dat hij moslim is
jij kunt niet mee naar zijn vrienden vanwege het geloof, maar hij kan wel ´s nachts om 3 uur naar jou toe komen......

Leg mij eens uit wat voor geloof dat is, voor mij lijkt het meer dat hij van alles iets neemt wat in zijn straatje past
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja rosanne ... als ik er nu zo met jullie erover praat dan opent het echt me ogen. Ik moet veel harder worden.. en ook eens laten zien dat ik er ook ben en dat wat ik eigenlijk wil helemaal zo gek niet is
Hij heeft het goed bekeken straks, vrouwtje thuis die zijn potje kookt, zijn troep opruimt, zijn rekeningen betaald en ook niet gaat morren als hij het hele weekend verdwijnt. Ik zou hier heel goed over nadenken Fatima, laat je niet omver werpen. En verwachten dat je eigen vriend/man ook eens een weekend bij je is, is iets heel anders als hem zijn vrijheid niet gunnen. Overigens...dan moet hij jou ook dezelfde vrijheid gunnen. En zolang daar geen sprake van is....
quote:rosanna08 schreef op 12 april 2008 @ 01:29:

Leg mij eens uit wat voor geloof dat is, voor mij lijkt het meer dat hij van alles iets neemt wat in zijn straatje pastJa, zoals het "Mannen zijn de baas en vrouwen mogen niks" gedeelte...
quote:minny schreef op 12 april 2008 @ 01:37:

[...]

Ja, zoals het "Mannen zijn de baas en vrouwen mogen niks" gedeelte...Nee dat is absoluut niet zo.. dat mannen alles mogen en vrouwen niks.. in de islam hebben de vrouwen precies dezelfde rechten als de vrouwen..
Fatima, ik ben niet dol op de Islam, maar ik vind ook dat ik dan moet zeggen dat ik het heel positief vind dat jij op jezelf mocht wonen.

Voorts vind ik je een "gouwe' voor je vriend, maar andersom vind ik het een lulhannes. Ik snap er helemaal niks van dat hij het hele weekend weg moet blijven. En dat niet met jou, want o o wat zouden zijn Marrokaanse vrienden wel niet denken. Nou, die Marokkaanse vrienden konden de pot op! Leggen die Marokkanen zichzelf iets in de weg? Als ze uitgaan en ze zien een leuk meisje, dan zeggen ze niets want dat hoort niet? Nou, dan zeggen ze echt wel wat. Als ik jouw vriend was, en ik was gek op je, dan wilde ik gewoon bij je zijn! Ook in het weekend! En ik stelde je met trots voor aan mijn vrienden! Ik heb het idee dat je in de maling genomen wordt. Ook krijg ik de indruk dat hij 2 verhalen verteld over de vakantie: de waarheid aan jou, en een leugen aan zijn ouders, dat jij de spelbreekster bent. Ik zou een heel hartig gesprekje met hem voeren, want dit gaat verkeerd.
quote:minny schreef op 12 april 2008 @ 01:37:

[...]

Ja, zoals het "Mannen zijn de baas en vrouwen mogen niks" gedeelte...idd, ben een beetje allergisch voor dit soort mannen.....
quote:Fatima schreef op 12 april 2008 @ 01:40:

[...]

Nee dat is absoluut niet zo.. dat mannen alles mogen en vrouwen niks.. in de islam hebben de vrouwen precies dezelfde rechten als de vrouwen..Ja, alleen pakt het in de praktijk een beetje anders uit, zoals nu. Dat is in meerdere religies trouwens.
nee nee, Minny, ze zegt het goed. Lees maar eens:

in de de islam hebben vrouwen precies dezelfde rechten als de vrouwen........
Freud liet weer een slipje slingeren zou ik zeggen...
Ik bedoel natuurlijk .. vrouwen hebben dezelfde rechten als de mannen
Ja...alleen in jouw relatie zo te lezen niet Fatima, en daar draait het hier om he?
Dit wat met me vriend gaande is .. heeft tenslotte helemaal niks met de islam temaken .. ik denk eerder dat het temaken heeft dat hij gebruik maakt van mijn zachtaardig karakter .. en ik ben was te blind om te realiseren dat eigenlijk een relatie helemaal niet zo hoort tegaan.. dit me eerste langdurige relatie.. ik heb nog nooit eerder met iemand zoveel gedeeld
Dit is in elk geval niet typisch Nederlands, zoveel kan ik je wel vertellen.
Nee dat weet ik ook wel diep in me hart..

Dat het niet nederlands is.. maar ik wilde hem niet verstikken in onze relatie.. Totdat ik het nu helemaal gehad heb ... en ik ben er helemaal doorheen..
het heeft idd niets met de islam te maken, maar hij gebruikt die wel om zijn eigen gang te kunnen gaan
quote:rosanna08 schreef op 12 april 2008 @ 01:55:

het heeft idd niets met de islam te maken, maar hij gebruikt die wel om zijn eigen gang te kunnen gaanPrecies...
Ja je hebt wel gelijk rosanna.. als het om zijn vrienden gaat..

Weetje waar ik ook zo mee zit.. dat als hij bij mij thuis .. dan laat hij altijd zijn telefoon opgeborgen in zijn jaszak.

Hij zet de telefoon op stil. Hij heeft me een keer betrapt dat ik in zijn telefoon stond te kijken.. sindsdien verbergt zijn telefoon.. die laat ie niet meer op tafel liggen.. dit is ook weer iets van de laatste maanden ..

Achhh ik weet het ook allemaal niet meer..
Ik kan nergens terugvinden waar jij hem zou verstikken? Hij komt en gaat wanneer hij wil, vraagt geld van je en schuift zijn vrienden op de eerste plaats.

Het hele ouders/vrienden/moslim verhaal van hem..... daar zou ik toch aan gaan twijfelen. Je ziet hem 2 weekenden op 1 jaar?

Hoe kun je dan zeker weten dat hij niet gewoon een dubbelleven leid.....

Iemand die niets te verbergen heeft gaat niet over zijn telefoon waken......
Wat doe je nog met hem.Je laat echt wel over je heen lopen.Als mijn vriend zo was was ik allang weggeweest.
Iemand die niets te verbergen heeft gaat niet over zijn telefoon waken......

Helemaal mee eens.
Weet je wat bij mij meteen in mijn hoofd opkomt? Ik zou er niet gek van opkijken dat hij in het weekend bij zijn 2e vriendinnetje is.

Kijk, dat hij zijn vrienden belangrijk vind is logisch. Dat hij ze in het weekend wil zien en met ze uit wil gaan is ook niet gek. Maar waarom hij dan niet bijvoorbeeld zaterdag overdag bij jou zou kunnen zijn... geen idee.

Ik vraag me echt af hoe jullie (jij) het gaan betalen om samen te wonen voordat meneer gaat werken trouwens.
Ik denk dat hij een ander heeft. Punt.

Tot jouw laatste posting dacht ik van niet, maar na jouw posting van 02.00 wél.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven