Is dit teveel gevraagd?

11-04-2008 23:49 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn verhaal kwijt. Hopelijk krijg ik daar advies over.

Ik ben met me vriend twee jaar samen. We hebben plannen om te gaan samenwonen. Het volgende zit me dwars; het weekend van me vriend is zeeer heilig. In het weekend wil hij bij zijn vrienden zijn van vrijdag tot zondagavond.

Hij gaat met zijn vrienden uit.. maar niet naar dansgelegenheden.

Elk weekend is het standaard verhaal. Ik heb hem gevraagd of wij samen ook af een toe kunnen afspreken om een bioscoopje te pakken ofzo. Maar daar komt niks van in. Ik ben van marokkaanse afkomst en me vriend is nederlands. Ik heb zijn vrienden nog nooit leren kennen en hij beweert dat de reden is omdat hun marokkanen zijn en het hoort niet. Ik en me vriend willen gaan samenwonen van de zomer. Maar we hebbben eigenlijk nog niks .. matrieel en financieel gezien. Ik heb zelf een bijbaantje .. naast me studie .. om het een en ander te kunnen veroorloven. Maar me vriend heeft geen bijbaan en studeert nog. Hij vraagt me ook vaak om hem financieel te steunen.. Ik ben soms weleens 50 euro per week kwijt. De reden dat hij dat vraagt is volgens hem om de tank te betalen zodat hij naar me toe kan komen.. ter info we wonen ongeveer 50 km van mekaar vandaan.. en door de week zien we elkaar 3 keer ofzo.

Het zit me allemaal niet lekker.. ben ik misschien te soft in deze relatie en te bang om hem kwijt te raken.. Of ligt het in dit geval aan hem.. we zijn beiden 24 jaar.
Fatima,

Hij is student en heeft dus recht op OV = GRATIS openbaar vervoer. Hij hoeft dus helemaal geen geld voor een tank, want hij kan GRATIS overal in Nederland naar toe. Dat hij er zelf voor kiest te reizen met een auto....dat is dan zijn probleem.

Trouwens....hoe kan een "arme" student wel een auto hebben, maar geen geld voor brandstof?

Gaat hij bowlen in weekend....??? Ik denk dat hij blowen bedoelt.

En zijn andere schatje bezoeken. Daarom mogen die vrienden jou niet zien; dat is altijd zo met een dubbelleven.

Of nee...dat is altijd zo bij EIKELS.

Lieve Fatima; hij gebruikt je. Jij bent zijn doordeweekse ding en in het weekend heeft hij andere dingen te doen.

Zolang je genoegen neemt met kruimeltjes, zal je nooit meer krijgen.

En heb niet de illussie dat deze kruimel te veranderen is; eens een eikel; altijd een eikel.

Moslim-onwaardig deze man; geen respect voor jou.
Everything you see I owe to spaghetti!
[quote]Annapicobella schreef op 12 april 2008 @ 09:03:

Zolang je genoegen neemt met kruimeltjes, zal je nooit meer krijgen.

Precies! Jullie zijn 2 jaar samen zeg je. 2 jaar lang heb je dit laten gebeuren. En nu ineens moet hij alles veranderen?

Ik vind niet dat je dat kan verwachten als hij al zo lang zijn gang mag gaan.

Dan nog snap ik niet dat hij vanaf het begin niet elk weekend bij jou wil zijn en je niet met trots voorstelt aan zijn vrienden...

Ook ik krijg het idee dat hij een dubbelleven leidt...

Jij verdient iemand die goed voor je is en sorry dat ik het zeg, maar dat is hij niet...
Ik heb er ook weinig vertrouwen in Fatima...

En zelfs al is er 'niks' aan de hand: deze jongen is enorm aan het zoeken en het rommelen. Bij jou moslim, bij vrienden ook, maar thuis weer helemaal niet. Ik kan ook 'whoellah' aan de telefoon zeggen om erbij te horen...

Hij leeft meerdere levens in één. Bij zijn ouders is hij A, bij zijn vrienden B en bij jou nog een keer C. En dan dikke kans dat hij in het weekend nog leven D leidt. Volkomen ontbetrouwbaar.

D'r zijn echt leukere, stabielere mannen!
Duidelijke zaak: in het weekend een tweede vriendinnetje...

Wat een l*l zeg. Fatima, kies voor jezelf en dump die loser.

Sterkte.
Hoi Fatima,

Jij hebt een beeld en een verwachting van een relatie die niet strookt met die van hem. Dat ten eerste.

Ten tweede heb jij een beeld van een relatie waarin je je zelf erg ondergeschikt opstelt. En dat is jammer, temeer je zelf terecht opmerkt dat in de Islam de rechten van mannen en vrouwen gelijk zijn. Daar ben ik letterlijk heilig van overtuigd, en weet je: dat geldt ook in andere religies OMDAT het een universeel begrip is. In de liefde en in relaties hebben mannen en vrouwen (en mannen & mannen en vrouwen & vrouwen) dezelfde rechten. In een relatie en in het hele leven zijn gelijkwaardigheid en evenwicht namelijk de basale uitgangspunten van het leven.

Tot zover de levensfilosofie van Tia Dalma .

Nu wordt het zaak om te bekijken hoe jij je voelt. Je voelt je eenzaam, verlaten, bedrogen, gebruikt.

Niet echt een lekker gevoel, en hoor je niet van de liefde een fijn gevoel te krijgen in plaats van je alleen maar te schikken naar omstandheden die niet bij je passen? Je bent toch niet verplicht om met hem om te gaan?

Het wordt tijd dat je voor jezelf kiest en van jezelf gaat houden. Jezelf belangrijk in deze te vinden. Het lijkt erop dat je denkt dat het zo hoort in een relatie, zoals het nu gaat! Seconds from disaster, Fatima... Stop het, nu je nog kan. En bepaal zelf hoe: uitmaken of hem proberen op andere gedachten te krijgen. Echter denk ik persoonlijk dat dat laatste niet kan. Teveel vrouwen hebben ten koste van hun eigen geluk en welzijn gedacht: ach, ik kan hem nog wel veranderen, straks als ... dan komt het wel goed.

Mijn persoonlijke mening over dit wangeval van een man waar je je nu letterlijk en figuurlijk aan geeft: BAH! Wat een egoïstisch geval. Lekker laten gaan, mag ie het zelf opknappen.

Zoals Lente39 ook zegt: er zijn miljarden leukere, meer toegewijde, aardiger, socialer, liefdevollere en gelijkwaardiger mannen op de wereld dan dit stuk ongeluk!
En dat is jammer, temeer je zelf terecht opmerkt dat in de Islam de rechten van mannen en vrouwen gelijk zijn. Daar ben ik letterlijk heilig van overtuigd, en weet je: dat geldt ook in andere religies OMDAT het een universeel begrip is. In de liefde en in relaties hebben mannen en vrouwen (en mannen & mannen en vrouwen & vrouwen) dezelfde rechten. In een relatie en in het hele leven zijn gelijkwaardigheid en evenwicht namelijk de basale uitgangspunten van het leven.

Leuk gezegd, maar je maakt jezelf wat wijs.

-Volgens de Koran is de getuigenis bij overspel van een vrouw minder waard als die van een man

-In voogdijzaken in een Islamitisch land is de vrouw kansloos. Vandaar dat Nederlandse vrouwen zoveel problemen hebben met het terugkrijgen van hun kind, als man naar zijn Islamitische thuisland is teruggevlucht met de kinderen. Elmervrouw kan hier van harte over meepraten.

-In de Koran staat geen letter over eerwraak, maar in de Islamcultuur komt dat zeker voor, en vraag me niet waarom, maar vrouwen zijn daar erg vaak het slachtoffer van, bij mijn weten niet mannen.

-In het erfrecht is de vrouw ook niet goed bedeeld.

Samen met de ongelovige en de homo is de vrouw gewoon ondergeschikt in de Islam. Als ik Fatima was, zou ik eens een gewone Nederlandse jongen nemen, niet eentje die met de Islam schermt om zijn dubbelleven vol te houden.
Eens met Antoon.
Ach Toon, zullen we de Koran discussie niet ook nog eens op de RelatiepijlerT gaan voeren. Alsjeblieft?

...

Ze hééft nu een gewone Nederlandse jongen. Deze soort komt veelvuldig voor in het wild en aan de rand van grote steden. Meestal in zijn natuurlijke habitat scharrelend bij winkelcentra. We noemen hem ook wel Koekoeksjong. Dat hele Nederlanderschap zijn mag voor jou een garantie op 'normaal' zijn, maar daar ben ik het dus niet mee eens. De discussie die jij voert, is van politiek/maatschappelijke aard. De politiek en maatschappij misbruiken geloof, religie en overtuiging om een maatschappelijke verhouding tussen mensen aan te brengen. Die doet echter niets af aan het uitgangspunt van zowel mijn filosofie (die niet aan religie hangt) als aan de religie zélf, nl dat mensen gelijk zijn en gelijkwaardig aan elkaar in relaties (liefdes- of anders) moeten kunnen zijn.

Het communisme én kapitalisme zijn als systemen óók verneukt door de mensen die er mee voor hun eigen gewin aan de haal gingen, weet je nog?

Maar in deze discussie heb ik hier geen zin. En er is een reden dat ik me niet (meer) op Actueel waag.

Ze heeft gewoon de VERKEERDE gewone jongen getroffen.

Kunnen we dan nu weer back to topic??

dank u.
zijn vrienden weten dat hij moslim is want hij komt in de moskee?

ik kom ook wel eens in een turkse winkel, maar ik ben geen turkse.

Eet ook bij de Chinees, maar ik ben ook geen chinese.

maar ik denk dat je er intussen wel achter bent dat je iets moet doen, aan jezelf denken om te beginnen. Op welke manier dan ook.succes en sterkte ermee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Fatima,

Je lijkt me een hele lieve meid die idd wat te zacht-/goedaardig is. Ik wil je een paar dingen meegeven:

Ten eerste: nee, het is niet iets Nederlands om je vriendin in het weekend nooit te zien.

Ten tweede: geef hem geen geld meer voor bezine. Hij kan idd gratis met het OV, en daarbij eet hij ook nog eens gratis bij jou.

Ten derde: als jij wilt dat je in een relatie elkaar ook regelmatig in het weekend ziet (wat ik zelf ook niet meer dan normaal vind, maar dat maakt niet uit - het gaat erom wat jíj van een relatie wil), dan is dat je goed recht om dat te willen.

Ten vierde: ik zou niet met hem gaan samenwonen, en zeker al niet met hem gaan trouwen. In feite weet je eigenlijk niets over deze jongen. Het zou me niets verbazen dat hij alleen tegen jou zegt moslim te zijn, en het in werkelijkheid helemaal niet is. Dat hij allerlei moslim- en Marokkaanse termen kent is niet zo gek, aangezien hij, zoals je zelf aangeeft, enkel Marokkaanse vrienden heeft. Je weet niet wat hij in het weekend uitspookt, je weet, zo krijg ik het idee, uberhaupt vrij weinig over zijn leven.

Ten vijfde: bespreek met hem dat jij niet tevreden bent met de huidige gang van zaken en geef aan dat je hem van nu af aan ook regelmatig (idd bijvoorbeeld 1 x in de 2 weken) in het weekend wil zien. Als hij daar niet akkoord mee wil gaan, dan moet je voor jezelf uitmaken of je met deze relatie wil doorgaan. Ik kan me in i.i.g. helemaal voorstellen dat je met de huidige situatie niet blij bent.
Alsjeblieft denk aan jezelf meid!

Jouw verhaal is heel herkenbaar voor mij en die *piep* heb ik net een schop onder zijn kont gegeven en wil hem nooit meer zien!

* Een kerel die nog thuis woont, maar wel geld komt vragen van zijn vriendin die zelf in haar onderhoud probeert te voorzien is in mijn ogen een loser

* Mannen die hun telefoon verbergen gaan echt vreemd (helaas heeft niemand mij het tegendeel bewezen)

* Vrienden die jij niet hebt gezien en waar hij een heel weekend mee op moet trekken????? bad news lijkt mij.

* Hoezo komt hij geld lenen voor een tank benzine. Volgens mij betaald hij daar de weekendjeskado's van voor iemand anders. Lijkt mij toch niet dat hij met jou geld leuke dingen gaat doen en jij vervolgens thuis moet zitten zonder!!!!

Zoals ik al zei is het heel herkenbaar. Liefde maakt blind, maar de waarheid is keihard als je weer kunt zien!!!!

Spreek uit ervaring. Duurde voor mij ook heel lang voor ik hem een schop onder zijn kont heb gegeven! Verdedigde ook alles van hem. Uiteindelijk bleek hij een onvolwassen profiteur en heb ik een SOA!

En bedankt......

Sterkte!
Soleil83
quote:Tia Dalma schreef op 12 april 2008 @ 12:12:

Ze hééft nu een gewone Nederlandse jongen.Die gewone Nederlandse jongen heeft zich anders wel tot de Islam bekeerd.... Maar dat even terzijde.

Mij lijkt het zo klaar als een klontje, een leuke Moslima om mee te trouwen die fijn het huishouden doet en de rekeningen betaald, en een leuk vriendinnetje in het weekend met de "stoute" dingen mee te doen.

Dat of hij zit verweven in ongure zaakjes met die vriendjes van hem...
Als je met hem trouwt loop je straks ook nog eens het risico dat je meneer bij een eventuele scheiding alimentatie kan gaan betalen...
Ik weet niet of het zo'n ramp is als je deze man kwijtraakt?

Voor een goede relatie is vertrouwen belangrijk en de wens om bij elkaar te zijn. Kun je een man vertrouwen als je zijn vrienden niet kent, als je niet weet wat hij doet in de weekends? Waarom wil hij jou niet zien in de weekends? Ik vind dat dubieus. Ik zou zeker niet met hem gaan samenwonen. Voor je het weet zit je de hele week alleen thuis en verbrast hij al jullie geld. Jij mag vast niet uit, want "dat hoort niet".
quote:Fatima schreef op 12 april 2008 @ 01:49:

Dit wat met me vriend gaande is .. heeft tenslotte helemaal niks met de islam temaken .. ik denk eerder dat het temaken heeft dat hij gebruik maakt van mijn zachtaardig karakter .. en ik ben was te blind om te realiseren dat eigenlijk een relatie helemaal niet zo hoort tegaan.. dit me eerste langdurige relatie.. ik heb nog nooit eerder met iemand zoveel gedeeldToch delen jullie niet heel veel, vind ik. Het lijkt erop dat jouw vriend het wel leuk vindt om een vriendin te hebben voor erbij, maar zijn hart ligt bij zijn vrienden. Die staan op nr. 1 bij hem. Die deelt hij ook niet met jou. Dat vind ik heel erg vreemd.
Net even alles gelezen... Hoe is het nou Fatima?
Beste Fatima,

In het begin van mijn relatie zat ik in een beetje een gelijkaardige situatie. Mijn vriend woonde een 80 km van me af, en wou in het weekend ook altijd daarblijven om uit te kunnen gaan met zijn vrienden. Ik mocht wel naar daar komen, maar naar mij komen deed hij liever in de week. Ik begon dit na een tijdje ook vervelend te vinden, en eens we zijn gaan samenwonen heb ik er een punt van gemaakt. Hij is dan gaan minderen: 1 avond per weekend met de vrienden, maar uiteindelijk is het na een korte overgang vrij natuurlijk gegaan. Je begint te werken, hebt minder tijd, bent vermoeider in het weekend, en uiteindelijk wil hij ook niet meer een heel weekend naar daar, vaak blijft hij zelfs een heel weekend thuis.

Ik zou je aanraden er eens over te praten. Wat ik wel heel gek vind is dat je zijn vrienden niet kent. Ik zou ze zeker willen ontmoeten na 2 jaar!
fatima, je lijkt me een heel lieve, naieve meid. Hij maakt misbruik van je; je hebt een bijbaan naast je studie, waarom is hij te beroerd om een bijbaantje te zoeken zodat hij zn uitjes enz zelf kan bekostigen ipv het aan jou te vragen terwijl je ook nog de kosten van het alleen wonen hebt? Hij woont nog lekker thuis, heeft amper kosten en de kosten die hij heeft, mag jij voor opdraaien. En t verhaal over t weekend klinkt me heel erg naar in de oren; hij doet iets wat niet juist is in de weekenden,vandaar dat als hij al komt,dit na 3 uur is. Zoek een jongen die er voor jou is, voor je wil gaan en je op handen draagt. Als je met hem uitgaat, dat hij ook eens wat kan betalen.
gewoon eens in het weekend onaangekondigt langskomen bij hem thuis / op de bowlingbaan etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven