Is het verstandig om nu te daten?

31-08-2020 10:53 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Recent ben ik op date gevraagd door een jongen. Hij is 24. Ik zou graag met hem willen daten (en zoenen of meer!) maar ben een beetje huiverig ivm covid-19. Ik val namelijk in een risicogroep.

Deze jongen werkt alleen en komt daar niet veel mensen tegen, maar gaat wel eens een biertje drinken in de kroeg en spreekt met vrienden af. Ik weet natuurlijk ook niet hoe voorzichtig hij is en kan nog niet van hem vragen uit te kijken. Hij zegt zelf wel totaal niet bang te zijn voor covid en hij grapte er laatst wat over: voorzichtig is hij dus niet echt.

Al met al dilemma: kans is vrij klein dat hij me aansteekt, maar je hebt ook asymptomatische dragers, dus mensen die het hebben zonder klachten. Ik woon in een provincie waar er weinig covid is, maar wel een paar brandhaardjes. Net daar gaat hij ook wel eens wat drinken.

Ik vind hem enorm leuk, maar weet niet of ik het risico op besmetting wil lopen. Daten zonder zoenen uiteindelijk vind ik ook raar.

Wat zouden jullie doen?
Je zit in een risicogroep, dus dit lijkt me nogal een no brainer.

Kan me niet voorstellen dat je drang naar zoenen en knuffelen zo groot is dat je het risico neemt...
Indien je 0 risico's wil in je leven dan kun je niet daten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
31-08-2020 17:28
Indien je 0 risico's wil in je leven dan kun je niet daten.
Tja er is een pandemie en Ts zit in een risicogroep. Dan is daten met iemand die het niet zo serieus neemt echt het andere uiterste
DS1971 schreef:
31-08-2020 16:45
Zie hierboven: ik lees dat to zegt dat ze in een risicogroep zit. Dat is wel iets anders dan dat je waarschijnlijk komt te overlijden als je corona krijgt.
“Fataal” betekent “dodelijk”.

Excuus voor mijn reactie, was er vanuit gegaan dat dat een algemeen bekend begrip was. Vandaar dat ik dit niet toegelicht had.

Maar iig geeft TO dus zelf aan dat een besmetting voor haar dodelijk kan zijn ivm haar aandoening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven