Is hij een pedo?

17-09-2009 22:10 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer wat ik hier van moet vinden. Het zit als volgt:

Hij is 24 en zij is 15. Ze zijn nu een weekje samen en ze zijn helemaal hoteldebotel van elkaar. Hij zegt dat haar moeder het oke vind en geeft verder als 'argument ' "dat ik blijkbaar op innerlijk val en dus niet op uiterlijk of leeftijd". Dit betwijfel of dit duurt gezien hij, tot zijn spijt, net een relatie van 4 jaar achter de rug heeft.

Ik vind zelf dat het nogal not done is en dat hij het moet uitmaken. Zo'n meisje staat vol in de pubertijd en wordt snel verliefd. Helemaal op zo'n oudere jongen met eigen huis en auto.

Daarnaast is het een hele goede vriend van me en maak ik me ook zorgen over of dit niet strafbaar is. Wat nou als papa het er niet mee eens is en naar de politie stapt? [b Is hij dan een pedo?[/b]

Moet ik het afraden/stoppen, of hun hun gang laten gaan? Graag jullie mening :-)
Ik zou het afraden!

Dit is toch strafbaar?
hmmm. Weet niet zo goed wat ik hier mee aanmoet.

Als hij inderdaad zo'n goede vriend van je is zal hij je argumenten vast wel willen aanhoren..
Goh, dan heb ik het weleens met een pedo gedaan. Denk ik.
Formeel is dit strafbaar maar er zal pas tot vervolging worden overgegaan als de ouders/verzorgers van de minderjarige zich verzetten tegen de relatie en aangifte doen.
Hoe wil je het stoppen dan?

En wat nou als jij helemaal verliefd zou worden op een meisje van 15?

Niet om het een of 't ander, maar ik heb wel ergere leeftijdsverschillen voorbij zien komen in het leven. 15 is nou niet bepaald schokkend. Maar dat is mijn mening :-)

Verder zijn er zat relaties die met dit leeftijdsverschil super werken en anderen die van hun eigen leeftijd zijn waarbij het een groot drama is.

Ik zeg: maak je niet zo druk, bemoei je er niet mee en zeker niet als de ouders zich er ook al niet druk om maken.
Weet je zeker dat haar ouders het goed vinden?

Kent die vriend van jou de ouders van zijn vriendin?

Vertrouwen zij hem?

Is hij een te vertrouwen vent?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik vind dit altijd een moeilijke discussie.

Zelf moeder zijnde van een dochter van bijna 15 zeg ik: ja... dit leeftijdsverschil is te groot omdat het meisje pas 15 is. Indien zij 25 zou zijn en hij 34, is er niks aan de hand omdat het meisje dan volwassen is en beter in staat is om te aan te voelen wat goed voor haar is.

Daarnaast.. het ene meisje van 15 is het andere niet.

Nogmaals... moeilijk!!

Mark... jij bent het zelf he?
moeilijk.... weet je met deze leeftijden is het 'not done'

maar als ze 20 en 29 zijn is het weer oke......
Mja Fleur geloof dat ik ook al "slachtoffer" ben geweest dan ja.
quote:fleurtje schreef op 17 september 2009 @ 22:13:

Goh, dan heb ik het weleens met een pedo gedaan. Denk ik.Net als ik en vele anderen..
En al zou het niet strafbaar zijn dan is het leeftijdsverschil gewoon nog te groot.

Jouw vriend is al met heel andere dingen bezig dan dat meisje.
Strafbaar? Meisjes van 15 mogen toch best een vriendje hebben?

Hoe oud moet je dan zijn? En als zij verliefd wordt op een ander is dat hún zaak! Niet mee bemoeien! En als de ouders het er niet mee eens zijn, regelen zij eea ander wel met hun dochter.

Of ben je jaloers?

Hoe oud was jij, beste vriend, toen jij je eerste vriendinnetje/vriendje had?
quote:mischa04 schreef op 17 september 2009 @ 22:15:

En al zou het niet strafbaar zijn dan is het leeftijdsverschil gewoon nog te groot.

Jouw vriend is al met heel andere dingen bezig dan dat meisje.Met wat is hij dan bezig? Oh, je bedoelt settelen enzo.
quote:mischa04 schreef op 17 september 2009 @ 22:15:

Jouw vriend is al met heel andere dingen bezig dan dat meisje.

Juist ... een meisje van 15 zit midden in haar ontwikkeling. Over enkele jaren is ze waarschijnlijk een heel ander mens dan nu.

Aan de andere kant denk ik.... laat het haar maar ervaren. De jongen zal het in elk geval goed met haar menen (hoop ik).
Overigens vind ik dat een man van 24 beter moet weten dan het aanleggen met een verliefd meisje van 15.

Hell, ik heb vrienden van 24 en als die met een 15-jarige aankomen! Ik zou ze echt zo hard uitlachen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:fleurtje schreef op 17 september 2009 @ 22:13:

Goh, dan heb ik het weleens met een pedo gedaan. Denk ik.

Ik ook!
Zij kan toch al heel volwassen zijn en jongens van 24 hebben ook nog niet altijd alle wijsheid in pacht hoor.

Maar Mark, waarom maak je je zo druk?

Puur om het leeftijdsverschil? Of doet hij dingen die niet door de beugel kunnen?

Zolang hij haar maar niet omkoopt met van alles en nog wat en ze gewoon gek me elkaar zijn is er toch niks aan de hand? Pas als het een ongelijkwaardige relatie wordt is er iets niet goed. Maar dat is ook het geval bij twee volwassen personen.
quote:Bergje65 schreef op 17 september 2009 @ 22:14:

Mark... jij bent het zelf he?Nee bergje. Ik heb al gezegd tegen hem dat het eigenlijk niet oke is. Na het lezen van de leeftijdsverschillen-topic wist ik eigenlijk niet meer. Ik las meer succesverhalen dan andersom :-S Zoals je zegt; 20 en 29 bijvoorbeeld vind ik niet bijzonder raar. Maar ze is vijftien. Ik ben trouwens niet de enigste die dit tegen hem gezegt heeft...
Ze moet toch 16 zijn?

@fleurtje, ik was net 2 weken 16.
quote:EvyBlissy schreef op 17 september 2009 @ 22:18:

Overigens vind ik dat een man van 24 beter moet weten dan het aanleggen met een verliefd meisje van 15.

Hell, ik heb vrienden van 24 en als die met een 15-jarige aankomen! Ik zou ze echt zo hard uitlachen.

vind dat altijd zo krom he.

als ze 20 en 29 zijn ist ineens wel oke!

lekker dan als je je vrienden hard uitlacht
quote:vederlicht schreef op 17 september 2009 @ 22:16:

Strafbaar? Meisjes van 15 mogen toch best een vriendje hebben?

Hoe oud moet je dan zijn? En als zij verliefd wordt op een ander is dat hún zaak! Niet mee bemoeien! En als de ouders het er niet mee eens zijn, regelen zij eea ander wel met hun dochter.

Of ben je jaloers?

Hoe oud was jij, beste vriend, toen jij je eerste vriendinnetje/vriendje had?En Sex? Is dat dan ook oké?
Ja, maar de leeftijdsverschiltopics hier gaan over volwassen vrouwen die het met andere volwassen mannen doen. Het risico op een ongelijkwaardige relatie is dan gewoon kleiner.
quote:Mark86 schreef op 17 september 2009 @ 22:21:

[...]

En Sex? Is dat dan ook oké?Dat is aan haar. Persoonlijk vind ik het niet oké.
een (voormalige) vriend van mijn vriend had als 26-jarige ook een relatie met een 15 jarige. ik vond dat not done, maar een pedo was hij niet. wel een grote loser...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven