Is hij een pedo?

17-09-2009 22:10 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer wat ik hier van moet vinden. Het zit als volgt:

Hij is 24 en zij is 15. Ze zijn nu een weekje samen en ze zijn helemaal hoteldebotel van elkaar. Hij zegt dat haar moeder het oke vind en geeft verder als 'argument ' "dat ik blijkbaar op innerlijk val en dus niet op uiterlijk of leeftijd". Dit betwijfel of dit duurt gezien hij, tot zijn spijt, net een relatie van 4 jaar achter de rug heeft.

Ik vind zelf dat het nogal not done is en dat hij het moet uitmaken. Zo'n meisje staat vol in de pubertijd en wordt snel verliefd. Helemaal op zo'n oudere jongen met eigen huis en auto.

Daarnaast is het een hele goede vriend van me en maak ik me ook zorgen over of dit niet strafbaar is. Wat nou als papa het er niet mee eens is en naar de politie stapt? [b Is hij dan een pedo?[/b]

Moet ik het afraden/stoppen, of hun hun gang laten gaan? Graag jullie mening :-)
Pedo vind ik een groot woord, maar je als 24 jarige met een meisje van 15 aanleggen vind ik wel wat dubieus.
The time is now
quote:Jumpsje schreef op 17 september 2009 @ 22:30:

Nja, tuurlijk kán het wel goed gaan.. ben benieuwd naar slagingspercentages (of hoe je het wil noemen) - als die al bestaan!

Maar wanneer is het dan "geslaagd"? Ik neem niet aan dat een meisje van 15 nu al met de man-voor-de-rest-van-haar-leven zit. Die is aan het uitproberen en als het leuk is geweest is het leuk geweest.

Toen ik 14/15/16 was "viel" (ik vond ze in elk geval interessant) ik ook altijd op jongens van boven de 20, maar nooit voor langer dan 3 maanden ofzo. De meeste vond ik wel geslaagd, een enkeling zeer zeker niet.
Volgens mij kun je als 15-jarige een meerderjarige waar je seks mee hebt gehad wel aanklagen. Dus de vriend van Mark loopt wel een risico door een vriendin te hebben die onder de 16 is.

En ik ben het volledig met Wolletje eens dat de ene situatie weer heel anders kan zijn dan de anderen.

Maar zoals ik zelf ook al aangaf, je zult moeten afwachten. Ze komen er zelf vroeger of later toch wel achter. Ik heb zelf ook wel wat ondervonden toen mijn vriend en ik beide in een andere levensfase zaten, maar wij hebben er nooit een probleem van gemaakt en als het dan verder lekker loopt kan zelfs de koningin je niet op ander gedachten zetten

En mocht 't niet werken om wat voor reden dan ook komen ze daar zelf vroeg of laat wel achter.
Maar nu even voor de rechten-student. Wat als de vader aangifte doet? Is hij strafbaar? Hangt dat dan weer van omstandigheden af (vrije wil etc.)?

In andere woorden; What if?
quote:EvyBlissy schreef op 17 september 2009 @ 22:32:

..en hij was al heel lang geen maagd meer (heul cool).

*Offtopic*

Jeetje, dat zou ik nou dus echt allesbehalve cool vinden! (Ehh vind, ik nog steeds - ben nog steeds op zoek naar de man voor wie ik de eerste zal zijn!)
quote:EvyBlissy schreef op 17 september 2009 @ 22:32:

Nou, Wolletje: de beleving van iedereen is natuurlijk anders.

.das zeker zo.
What if? Ik dacht dus dat seks met iemand onder de 16 strafbaar is.

Maar ik kan me vergissen.
quote:Bergje65 schreef op 17 september 2009 @ 22:33:

[...]

Is een 15 jarige daartoe in staat?

Toen ik 15 was dacht ik de wijsheid in pacht te hebben. Nu ben ik 44 en weet ik dat ik niet meer dan een kind was.

niet alle, maar een aantal wel.

zeg ik per persoon/situatie verschillend.
quote:EvyBlissy schreef op 17 september 2009 @ 22:14:

Weet je zeker dat haar ouders het goed vinden?

Kent die vriend van jou de ouders van zijn vriendin?

Vertrouwen zij hem?

Is hij een te vertrouwen vent?Maareh: hoe zit het met mijn eerste vragen hehehehehe?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Als ik een dochter van 15 zou hebben die thuiskwam met een vent van 24 dan was dat snel klaar met die 2. (ik zou mijn kinderen dus nooit over mijn jeugd vertellen )
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:pimpel schreef op 17 september 2009 @ 22:33:

[...]

Maar wanneer is het dan "geslaagd"? Ik neem niet aan dat een meisje van 15 nu al met de man-voor-de-rest-van-haar-leven zit. Die is aan het uitproberen en als het leuk is geweest is het leuk geweest.

Tja, daar heb je een punt, ik ben nogal ehh - hoe zullen we het zeggen - conservatief & en uberhaupt niet van het zo jong al daten.. maar dat is weer een heel ander verhaal!
quote:Bergje65 schreef op 17 september 2009 @ 22:33:

[...]

Is een 15 jarige daartoe in staat?

Toen ik 15 was dacht ik de wijsheid in pacht te hebben. Nu ben ik 44 en weet ik dat ik niet meer dan een kind was.Eens... ik moet er NIET aan denken dat mijn dochters laten doen, wat ik deed op die leeftijd, hoe hypocriet.
quote:wolletje schreef op 17 september 2009 @ 22:32:

en wat dan nog...dan zou het over een tijdje uitgaan. hebben ze beiden weer een ervaring erbij.

maargoed ik ben blijkbaar 'makkelijk' hierin.Ja, daar heb jij weer een punt ja. Als het uitgaat is het natuurlijk niet het einde van de wereld. Gewoon weer een klein drama, maar dat hoort bij de leeftijd.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Mark86 schreef op 17 september 2009 @ 22:34:

Maar nu even voor de rechten-student. Wat als de vader aangifte doet? Is hij strafbaar? Hangt dat dan weer van omstandigheden af (vrije wil etc.)?

In andere woorden; What if?

Heb ik toevallig gisteren nog een nieuwsbericht over gelezen: als vader aangifte doet, is hij strafbaar, ook als het meisje expliciet verklaart dat alles met haar instemming is. Omdat zij minderjarig is.

Ging in het nieuwsbericht overigens om een dertienjarige, dus wellicht laat een rechter dat meewegen. Maar officieel is seks met iemand onder de 16 niet toegestaan.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 17 september 2009 @ 22:37:

Als ik een dochter van 15 zou hebben die thuiskwam met een vent van 24 dan was dat snel klaar met die 2. (ik zou mijn kinderen dus nooit over mijn jeugd vertellen )

Dat bedoel ik...

Al denk ik wel dat ik dingen zou vertellen als ze er om vragen, ik hoop nu (maar ze zijn nog klein) dat als ik altijd open en eerlijk zal zijn, zij het ook tegen mij zijn.
weetje, ik heb liever dat (als ik een 15 jarige dochter had) ze het eerlijk verteld. dan dat ze weet dat het niet mag en het stiekum gaat doen.

je kunt er als ouders wel op tegen zijn, maar misschien bereik je het tegenovergestelde van wat je graag wilt als ouders.

(een oude vriendin van mij heeft dat dus gehad....heeft ertoe geleid dat ze geen contact meer heeft met de ouders. die vonden hun relatie ook not done ( zij 16 en hij 28) )
quote:pimpel schreef op 17 september 2009 @ 22:41:

[...]

Dat bedoel ik...

Al denk ik wel dat ik dingen zou vertellen als ze er om vragen, ik hoop nu (maar ze zijn nog klein) dat als ik altijd open en eerlijk zal zijn, zij het ook tegen mij zijn.Nou Pimpel, ik zou in mijn geval echt niet over alles open en eerlijk zijn hoor. No way.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dan gaan ze stiekem verder.

Kun je echt niet tegenhouden.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:HoiPippiLangkous schreef op 17 september 2009 @ 22:52:

[...]

Nou Pimpel, ik zou in mijn geval echt niet over alles open en eerlijk zijn hoor. No way.

Ik zou het ook beter niet moeten zijn, maar ik ben bang dat ik het dus wel gá zijn... Zusje en ik deden ook altijd wedstrijdjes wie van ons onze ouders het meest konden shoqueren (huh?), maar lukte nooit. Moeder ging giechelen en vader dook gauw weer in de krant, aargh! (Ondertussen kregen we ook heus wel ergens een fatsoenlijke opvoeding,hoor. )

Maar ik ben er van overtuigd dat eerlijkheid en openheid wel goed is. Vriendin kon thuis nergens over praten (ouders waren blijkbaar maagd gebleven tot hun 100ste) en deed hetzelfde als ik, maar dan zonder condooms en zonder pil, met alle gevolgen van dien.
En alles open en eerlijk is ook wel erg veel natuurlijk. Maar ga heus niet net doen alsof ik heul braar was.

Ten tijde van die wedstrijdjes was ik uiteraard wel ouder, want toen ik 15 was, was mijn zusje 12.
Begin nu wel nieuwsgierig te worden naar al die heftige verhalen die sommigen hun eigen kinderen later écht niet willen vertellen. Is 't zo schokkend?
Als ik het zo lees denk ik; gatver. Maar ik heb toen ik 16 was een relatie gehad met een jongen van 23. Het heeft twee jaar geduurd en was verre van raar. Ik was iets verder dan mijn leeftijdgenoten en hij was jonger in zijn manier van doen.

Ik ben inmiddels 31 en heb ook wel vrienden van 24. Ik zou het idd toch gek vinden als die met een meisje van 15 kwamen aanzetten. Moeilijk dit. Hangt volledig van de situatie af, vrees ik.

Als ik een dochter van 15 zou hebben die thuiskwam met een vent van 24 dan was dat snel klaar met die 2. (ik zou mijn kinderen dus nooit over mijn jeugd vertellen )Mijn ouders zijn getrouwd toen mijn moeder 17, en mijn vader 27 was. Ze hadden al iets toen zij 14 was. Ik had het niet in mijn hoofd moeten halen.
Ik ken trouwens ook een 23-jarige die iets heeft met een meisje van 13, daar kan ik met mijn pet echt niet bij. Wat moet je als volwassen vent in vredesnaam met een brugpieper?

23-jarige woont nog bij moeders thuis, die beweerd er niks aan te kunnen doen... yeah right.
Ik ben gestopt met het lezen van de reacties. 15 is gewoon veel en veel te jong, ik griebus er gewoon van!

Ik was 13 en had een vriendje van 19 en dat heeft drie jaar geduurd. Hierna, 16, kreeg ik een vriendje van 24 en dat heeft een paar maanden geduurd.

Ik werd ouder en hoe meer ik erover nadacht hoe smeriger ik het vind. Natuurlijk is het stoer en spannend als je in die leeftijd een ouder vriendje hebt. Maar nu vind ik het ziekelijk, ik moet er niet aan denken dat mijn dochter met zo iemand thuiskomt. het verschil 20-29 is gewoon heel anders, vanwege je geestelijke belevingswereld, je biologische veranderingen. Je kan als puber nog zo volwassen overkomen, je blijft een puber. Ik was 19 en dacht terug aan de relatie toen ik 13 was. Ik ging over mijn nek. Ik was 24 en dacht aan een relatie met een 16 jarige: weerzin wekkend!

Zou je het zelf wel doen dan? Ik niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven