Is hij wel de ware?

14-10-2009 12:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben sinds vandaag nieuw hier en dit komt niet alleen omdat ik geniet van het lezen van de vele topics(maar nooit reageerde) maar ook omdat ik met het volgende zit:

Sinds een half jaar heb ik een relatie met een jongen, hij is drie jaar jonger dan ik.

Vanaf dag 1 waren we gelijk in love en was het dus meteen dik aan. Ondanks we tot nu toe veel mooie momenten al hebben mogen meemaken wegen de mindere mooie momenten de laatste tijd meer (helaas). Ik ben al zo vaak door mijn vriend teleurgesteld dat ik er aan gewend ben geraakt. Natuurlijk hoort dit niet zo te gaan dat weet ik zelf ook maar ja als je eenmaal van iemand bent gaan houden....

Een heel groot voorbeeld: wij zijn beide arabisch en in mijn cultuur is het zo dat als een man wilt trouwen hij haar hand komt vragen aan haar ouders. Hij heeft TWEE(!) keer mijn ouders en mij laten denken dat hij zou komen met z'n fam. en twee keer op het laatste moment werd het afgeblazen. Dit is zo erg en zo onbeschoft ...natuurlijk als er iets heel ergs was tussen gekomen of het kwam uiteindelijk toch niet uit ok...maar twee dagen van tevoren?

Daarna volgde ruzies omdat ik vol frustraties zat/zit omdat ik zo veel verdriet had om de teleurstelligen.Veel afspraken die niet doorgaan omdat meneer op het laatste moment altijd niet kan of er is iets 'belangrijks' tussen gekomen. Je zou denken als je het hier bovengenoemde leest: wat moet je nog met hem dan?

Maar dit is de keerzijde: als ik met hem ben hebben we LOL en is het zo leuk en hij is wel altijd heel lief voor me. Verteld me elke dag wel hoeveel hij van me houd en hoe mooi hij me vindt.

Afgelopen week ben ik voor het eerst uit nieuwsgierigheid naar een tarotkaartlegster geweest....ze vertelde me heel veel dingen wat gewoon klopt.

En wat ze zei over mijn liefdesleven: jij gaat binnen nu en twee jaar trouwen een groots bruiloft en het word een liefdevol harmonieus huwelijk...maar niet met je huidige vriend. Als jij door gaat met hem wordt dit een ' zieke' relatie met veel verdriet. Ik schijn ' mijn man' binnenkort te ontmoeten op een evenement..grappig ik heb twee evenementen binnenkort waar veel mooie en leuk mannen zullen komen. Ook werd mij verteld dat ik op reis ga en dat klopt want ik ga in decemeber met me vriend weg oud en nieuw in het buitenland vieren. En dat na deze reis ik veranderingen zal gaan mee maken.

Ik ben zo in de war...ik ging er ook nuchter heen en natuurlijk zij gaat niet bepalen of ik wel of niet verder zal gaan met mijn relatie. maar het is zo moeilijk omda tik wel van hem hou en omdat hij nog steeds zegt dat ie met me wilt trouwen en dat de juiste moment gaat komen.

Ik voel me zo rot en zwak hij weet overigens niet dat ik naar die vrouw ben geweest want hem kennende zal hij dat niet waarderen en er telkens op terug komen.

Graag advies of meningen die zijn zeer welkom!

Liefs,
Vraag je ons nou of we het eens zijn met die vrouw? Nee, want ik geloof daar niet in.

Waar ik wél in geloof is dat als het goed zit, er op dit soort fronten geen problemen zijn. Bij jullie wel, dus blijkbaar wil hij niet echt met je trouwen en houdt hij je aan het lijntje.

Ga lekker naar die evenementen, misschien kijk je nu wel extra goed om je heen en kom je inderdaad een leukere man tegen. Maar dat is dan gewoon omdat je er nu extra alert op bent hoor... die huidige jongen zou ik overigens zo snel mogelijk dumpen.
Nee ik vraag jullie niet of jullie het eens zijn met die vrouw, maar wat jullie van het hele verhaal vinden.

Ja helaas is hem dumpen makkelijker gezegd dan gedaan :( het is altijd makkelijk om je mening te klaar te hebben voor een ander maar als het jezelf betreft...
Ik geloof wel in tarot e.d., maar ik denk ook dat je dit niet jouw leven kunt laten bepalen.

Wat ik zo lees, horen of passen jullie gewoon niet bij elkaar...je kunt wel van iemand houden, maar dat wil dan NIET zeggen dat dit de ware is, alleen liefde is niet genoeg. Er moeten toch veel meer overeenkomsten zijn voor een huwelijk vind ik.

Als ik jou was, zou ik dus maar eens een tijd als vrijgezel gaan leven en er achter zien te komen wat JIJ nu eigenlijk wil.
Jullie hebben een relatie van een half jaar en je bent beledigd omdat ie je niet ten huwelijk heeft gevraagd?
Ik weet dat alleen liefde niet genoeg is en dat er veel meer bij komt kijken natuurlijk.

Soms denk ik ook; ik kan beter nog alleen zijn en kijken wat ik zelf wil en mezelf weer helemaal sterk maken. maar op de een of andere manier ben ik er te zwak voor omdat als ik weer met hem ben het wel weer leuk is.

Die vrouw zei ook dat mijn grootste vijand angst is, ook om dingen los te laten omdat ze dan zo vertrouwd voelen.

En nee bianca 40 ik ben niet beledigd want hij heeft me zelfs wel al duizend keer ten huwelijk gevraagd ik ben daar nooit over begonnen. maar als puntje bij paaltje kwam dan blaasde meneer de officiele verloving af en liet mij en me ouders zitten. zelf zegt ie dat ie niet begrijpt waarom ik zo erg verdrietig er om ben omdat het wel degelijk gaat gebeuren alleen hij kon hier echt niks aan doen aangezien het om geld ging.Hij wilde niet met legen handen aan komen en op dat moment had ie het even niet ruim. ik heb hem gezegd dat dat niks uitmaakt maar hij zou dat dan schandalig vinden.

Afijn hij zegt ook dat ie niet zonder me kan en nog nooi zoveel van iemand heeft gehouden en er van bewust is dat hij me veel verdriet heeft gedaan en het graag goed wil maken en wil laten zien dat het anders kan. maar dat heb ik al zo vaak gehoord..
Als jij zelf twijfelt, is hij niet de ware.
Dit is iets wat met de Nederlandse cultuur niet helemaal overeenkomt.. omdat ik (ik zal niet in de wij-vorm praten) het niet kan voorstellen dat er binnen een half jaar al getrouwd wordt. Daarom is het heel lastig om mijn mening te geven over je verhaal.

Toch kan ik een redelijke mening geven....

Bij mij komt jouw vriend over als onbetrouwbaar. Hij stelt je (nu al!) teleur. Hoe moet dat dan verder in de toekomst?

Wat betreft de tarot-mevrouw.. Tsja, ik zou mijn mening niet zo van haar laten afhangen! Dat moet je zeker niet doen.

Kijk naar hoe de relatie nu is, hoe je je voelt.. Ook al hou je van iemand.. soms moet je moeilijke beslissingen nemen in het leven. Wie weet geven de evenementen je wel antwoord op al je vragen en ontmoet je daar inderdaad de ware droomman.

Sterkte/succes er mee!
Duizend keer in een half jaar tijd? Dan blijft er weinig tijd over om te werken en te sparen voor een bruidsschat ja..

Desalniettemin TO, hoop ik dat je de goede beslissing gaat nemen. Succes.
quote:Bianca40 schreef op 14 oktober 2009 @ 12:52:

Duizend keer in een half jaar tijd? Dan blijft er weinig tijd over om te werken en te sparen voor een bruidsschat ja..

Desalniettemin TO, hoop ik dat je de goede beslissing gaat nemen. Succes.Haha
Dat zei ik ook altijd: als je zelf twijfelt..bij twijfel NIET DOEN! Daarom als het een ander betreft is het altijd zoveel makkelijker dan voor jezelf zucht...

Ik denk ook dat het te maken heeft met het loslaten van die angst...dat ik dan niet weet wat er komen gaat dat is het hem. En dat is wel iets waar die vrouw gelijk in heeft ik kan moeilijk dingen loslaten omdat als ik er ergens voor ga ik het niet zomaar opgeef, en dat ik hou van dingen die vertrouwd voelen.

In onze cultuur is het zelfs normaal dat je zo snel verloofd de meesten al na twee drie maanden alhoewel de generatie van nu liever een tijd wacht en dan pas die beslissing maakt.
Ik denk dat je er dan voor moet kiezen om bij de generatie van nu te willen horen.

Neem gewoon veeeel langer de tijd voordat het echt zo serieus en blijvend moet zijn. Geniet van elkaar zonder dat je je moet afvragen of hij wel de ware is. Wat maakt het uit als je 1 of 2 jaar van elkaar geniet om er vervolgens achter te komen dat het hem toch niet wordt? Dan heb je toch ook (hopelijk) een hartstikke leuke tijd samen gehad?
Als hij 2 x op deze manier je ouders kan teleurstellen, kan hij dat in de toekomst weer doen, ook op andere gebieden.

Je trouwt maar 1 x. Probeer dan wel te trouwen met iemand waar je (zeker in de eerste 6 maanden) GEEN twijfels over hebt. Dat verdien je, dat verdient toch iedereen?
quote:Bodylanguage schreef op 14 oktober 2009 @ 12:34:

Nee ik vraag jullie niet of jullie het eens zijn met die vrouw, maar wat jullie van het hele verhaal vinden.

Ja helaas is hem dumpen makkelijker gezegd dan gedaan :( het is altijd makkelijk om je mening te klaar te hebben voor een ander maar als het jezelf betreft...

Maar je vraagt mijn mening. En ik lees in je bericht veel twijfel, daarom zeg ik dumpen.

Overigens zou ik juist twijfelen als mijn vriend al na een half jaar met me zou willen trouwen...
quote:Stephanietje schreef op 14 oktober 2009 @ 13:03:

[...]

Overigens zou ik juist twijfelen als mijn vriend al na een half jaar met me zou willen trouwen... Niet alleen na een half jaar, ik heb me altijd afgevraagd of mijn ex en mijn huidige man wel goed snik waren om met mij te willen trouwen
Als je je eigen verhaal overleest, en je voorstelt dat het van een goede vriendin zou komen, wat zou je dan zeggen? Wat zou je nodig hebben om de knoop door te hakken?

Het lijkt mij namelijk dat jij allang weet dat dit niet goed voor je is, alleen je weet niet hoe je je beslissing vast moet houden. Vraag hulp aan een zus of vriendin en doe wat het beste is voor jou. Je ziet vanzelf wat er daarna op je pad komt, maar het kan toch alleen maar leuker/fijner worden?

En liefde... Tja, ik kan niet voor jou oordelen, maar mensen verwarren Liefde nog wel eens met aandacht, gezelligheid, behoeftevervulling en van alles en nog wat. geloof me, als je pas 6 maanden een relatie hebt en nu al aan van alles twijfelt, kom je heus wel over die liefde heen.
Iemand die tarot kaarten legt, geeft niet zulke letterlijke beschrijvingen van wat er gaat gebeuren. Ze legt tarot kaarten, die hooguit een indicatie van wendingen in je leven kunnen duiden. Maar niet heel letterlijk: jij gaat trouwen, niet me je huidige vriend, je gaat hem op een evenement ontmoeten etc.

Veel te letterlijk, ik zou hard weglopen van zo'n tarrotdame!
In onze cultuur verkennen jongens en meisjes elkaar ook seksueel, dat is het verschil denk ik...dan hoef je ook niet zo snel te trouwen of verloven....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven