Is mijn vriend te laks?

12-02-2020 15:40 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik (30) woon sinds twee maanden samen met mijn vriend (31). We zijn in totaal vier jaar samen. Sinds we samenwonen valt het me pas echt op hoe laks hij is.

Mijn vriend doucht elke ochtend vervolgens trekt hij zijn kleren aan (vaak een afgewassen shirt waar hij dan een overhemd met kreuken overheen doet en een jasje) en vervolgens gaat hij aan zijn dag beginnen. Deodorant komt bij dit hele ritueel niet kijken. Een kam voor zijn haar ook niet en hij scheert ook niet regelmatig waardoor hij regelmatig veel stoppels heeft. Ook zijn tandenpoetsen doet hij naar mijn idee met de Franse slag waardoor hij niet altijd even fris ruikt uit zijn mond.

We gingen laatst een weekend weg en toen was hij zijn tandenborstel en kam (hij heeft er wel een) vergeten. Hij 'vergeet' constant dingen zoals zijn rugzak of zelfs zijn paspoort. Hij laat ook vaak dingen vallen of stoot tegen dingen en mensen aan. Op ons weekendje weg heb ik ook het meeste betaald, maar hij vraagt mij geen een keer uit zichzelf of we de rekening moeten delen. Ook toen we een tijd terug twee dagen met mijn ouders weggingen en mijn ouders veel betaalde vroeg hij niet aan ze of hij ook iets moest bijdragen aan hen. Ik denk zelf dat dit allemaal komt doordat hij te laks/nonchalant is, maar twijfel soms ook of ik niet overdrijf of zelf gewoon te perfectionistisch ben.

Tot slot heeft hij een flinke studieschuld omdat hij in zijn studententijd volop heeft geleend en geen extra inkomsten heeft gehad. Hierdoor kunnen we een stuk minder hypotheek krijgen. Nu we samenwonen heb ik hem gevraagd om (bijna) al het extra geld dat hij per maand over heeft in het afbetalen van de schulden te stoppen. Dit wilt hij wel deels doen. Toen kwam hij laatst zelf met het idee dat ik over twee jaar met mijn eigen spaargeld zijn studieschuld kan afbetalen en dat hij mij dan maandelijks terugbetaald. Het idee er achter is goed en die gedachte was ook wel bij mij al opgekomen, maar ik vond het best lef dat hij zelf zo ineens met dat idee kwam aanzetten.

Als ik hem overigens aanspreek op zijn gedrag gaat het een tijdje goed, maar daarna vervalt hij weer in zijn oude patroon. Ik houd echt van mijn vriend, hij is lief en we hebben veel dingen gemeen. Maar soms vraag ik me echt af waar ik aan begonnen ben.

Hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
12-02-2020 17:48
Rook je zijn mond en oksels de voorgaande jaren niet dan eigenlijk? :mrgreen:
Blijkbaar was het toen geen probleem? Of het is pas veranderd sinds ze samenwonen?
We used to be friends...
lolly-pop schreef:
12-02-2020 15:49
Nooit jouw spaargeld gebruiken voor zijn studieschuld natuurlijk.
Dit x 100 NIET DOEN! Zei ik al dat je het niet moest doen? Niet doen dus. Tot hij uit de schulden is alles apart houden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je was er zelf bij toen je een relatie kreeg.
Denken dat het beter wordt is natuurlijk wel naïef. Ook al doen mannen in het begin hun best, tenslot worden ze allemaal zichzelf.
Over de hygiëne, voor mij is het vrij normaal dat er deo gebruikt wordt, parfum en geschoren. Op en top is overdreven maar aandacht aanschenken zekers! Begrijp niet dat iemand hier zei dat ze het wel prima vindt de hygiëne van je vriend. Jakks


En dat geld probleem, je gaat hier akkoord mee? Bedenk eerder of je echt hem kan accepteren hoe hij nu is. Wordt je er over 20 jaar nog gelukkig van..
Dat hij geen schaamte heeft om zélf voor te stellen dat jij de schuld afbetaalt (in plaats van dat jij met dat idee kwam) en dat hij jou dan betaalt vind ik ook al een teken aan de wand eigenlijk. Het zegt veel over hoe hij over geld en andermans geld denkt. Makkelijk.
Niet zijn studieschuld afbetalen.
Nog even wachten met het kopen van een huis.
Nee, mannen kun je niet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vieze uitnemer. Echt een goorlap en een zunigerd. Ik kan er alleen maar om lachen. Ook om jou dat je serieus denkt dat zijn voorstel mbt zijn studieschuld een goed idee is. Wat een afknappers, brrr.
Alle reacties Link kopieren
Het enige waar ik op wil reageren is de studieschuld... Want die kan hij gewoon in alle rust, tegen een belachelijk lage rente en voor een laag bedrag per maand aflossen. Daar kan hij nu al mee beginnen, zelfs al gaat het om een paar tientjes. Nooit - maar dan ook nooit - de studieschuld van hem aflossen met jouw spaargeld.
Alle reacties Link kopieren
Jou vriend heeft geen last van zijn eigen lakse gedrag. Jij wel zodra hij last heeft van zijn eigen lakse gdrag dan zal hij inzichten krijgen. Volgens mij ruim jij alles achter hem op etc. Hij ondervindt hierdoor niet de gevolgen van zijn gedrag dat is het zelfde met voor dingen betalen. Jij kijkt hem waarschijnlijk alleen maar aan en betaalt dat vervolgens weer. Wil je weten of een volwassen man zichzelf kan redden laat hem aan zijn lot over. Redt hij zich dan heb je er wat aan red hij zich niet F 'em.
Alle reacties Link kopieren
:) Ik heb alleen maar afgewassen shirts. Perfect!
Je kan tegen hem zeggen dat hij stinkt. Mannen snappen dat gewoon. Ook kun je gewoon zeggen dat hij de rekening moet betalen. Niet afwachten maar gewoon zeggen. Studieschuld niet doen. En voor de rest niet zeuren en als je er niet mee kan leven, dumpen. Allemaal heel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
ray_41 schreef:
14-02-2020 14:48
:) Ik heb alleen maar afgewassen shirts. Perfect!
Je kan tegen hem zeggen dat hij stinkt. Mannen snappen dat gewoon. Ook kun je gewoon zeggen dat hij de rekening moet betalen. Niet afwachten maar gewoon zeggen. Studieschuld niet doen. En voor de rest niet zeuren en als je er niet mee kan leven, dumpen. Allemaal heel duidelijk.
Dit dus. Als het subtiel niet lukt, dan maar recht voor zijn raap.
Oja, niet aan beginnen, dat afbetalen can zijn studieschuld!!!!
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven