Jaloers op moeder van vriend

16-10-2018 00:57 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, want ik vind het allemaal een beetje oneerlijk. Ook al klinkt het kinderachtig.
Mijn vriend heeft een duur cadeau al voor zijn moeder in gedachten wat pas over 4 maanden jarig is, een trip naar london, ik persoonlijk vind dat oneerlijk want zijn moeder die kraakt hem bij alles wat hij doet af. Ik daarintegen steun hem in alles en sta altijd voor hem klaar, en ik moest mijn verjaardags cadeautjes zelf halen in de winkel. En hij kwam pas 2 weken vantevoren bij me aan met wat wil je hebben voor je verjaardag. Ik heb tegen hem gezegd dat ik dat oneerlijk vind tegenover mij. Het is niet dat ik ontevreden ben. Maar dat ik alles voor hem doe en zijn moeder kraakt hem bij alles wat hij doet af. Conclusie: moeder krijgt verrassing, ik kan alles zelf halen in de winkel..

Ik weet dat het kinderachtig overkomt, maar ik heb echt het gevoel alsof ik te min ben in deze relatie.... meningen??!?
Alle reacties Link kopieren
Je stelt je aan.
Alle reacties Link kopieren
Als jij hem vanaf nu ook gaat afkraken, krijg je misschien wel een week New York!
Alle reacties Link kopieren
Dumpen die gozer. Wat denkt hij wel niet?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel.
Alle reacties Link kopieren
En hoe oud ben je? Hoe lang zijn jullie samen?

Vergeet niet dat het zijn moeder is die ook jarenlang voor hem gezorgd heeft. Als hij haar wil verrassen is dat zijn ding en niet de jouwe. Wat heb je voor zijn verjaardag gegeven? Was dat ook iets duurs?
Alle reacties Link kopieren
Jaloers zijn, goede eigenschap. Of toch niet?

Gun een ander wat, word je zelf gelukkiger van. Of ga een stapje verder, ga een week naar Roemenie om een huis te bouwen voor een gezin, zonder te verwachten zelf iets terug te krijgen.

Je klinkt nu als een verwend iemand die niet tevreden is met wat je nu al hebt. Dat leer je dan wel af.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt je duidelijk onzeker. Hier gaat het niet echt om het kado. Wat mis je bij hem? Romantiek, aandacht, bevestiging?
Hij klinkt niet als de hoofdprijs, TO.
Je voelt je ook niet zijn hoofdprijs blijkbaar. Dat is zijn moeder.
Maar haar afkraken omdat zij hem afkraakt lijkt me de snelste manier om van hem af te komen. Hetgeen misschien nog niet zo’n slecht idee is.

Probeer de energie die je nu in zeuren steekt eens in een eerlijke blik naar je zelf te steken. Stel je je aan? Stop ermee.
Ben je ongelukkig in deze relatie? Stop er dan zeker mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoe reageerde hij toen jij zei dat je het oneerlijk vind? Wel knap dat je dat meteen zegt en dat je het niet van binnen door laat sudderen.
Ik snap je ergens wel, jij zou intussen misschien als zijn vriendin ook wel een iets prominentere plek verwachten in zijn leven. Maar hoe je het ook wend of keert, een moeder-zoon band is voor het leven... Ik denk dat je dat niet helemaal kan vergelijken met een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hij probeert uit alle macht wat waardering te krijgen van z'n moeder. Dat is over het algemeen (al dan niet bewust) heel belangrijk voor mensen: het gevoel dat ze gewaardeerd en geaccepteerd worden door hun ouders. Zelfs als mensen zelf ook al volwassen zijn kan dat nog steeds een issue zijn.

Zijn moeder geeft steeds signalen af waardoor hij (wellicht terecht) het gevoel krijgt dat ze hem niet waardeert en als minderwaardig ziet. Als reactie daarop probeert hij indruk op haar te maken door samen en reis te gaan.

Ik denk dat het beter voor hem (en voor jullie relatie!) zou zijn als hij wat afstand neemt van z'n moeder. Zich meer focust op zn eigen leven. Waar wordt hij zelf gelukkig van, waar is hij zelf trots op. Ipv zich nog zo door haar te laten sturen. Misschien is therapie voor hem wel een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Melissafcb schreef:
16-10-2018 00:57
En hij kwam pas 2 weken vantevoren bij me aan met wat wil je hebben voor je verjaardag.
En wat heb je geantwoord? Je kan gewoon zeggen "een lang weekend New York".
Alle reacties Link kopieren
Trek het je iig niet persoonlijk aan. Hij is gewoon een jongen met "mommyissues" Google eens naar lotgenoten
Je kan allerlei gevoelens hebben en ik snap zoiets best. Jij hebt het gevoel dat zijn moeder hem niet goed behandeld en hij geeft haar vervolgens een geweldig kado.
Wat je je goed moet bedenken is dat jij geen onderdeel bent van de relatie die hij met zijn moeder heeft. Zo'n kado zegt helemaal niets over zijn liefde voor jou.

Juist omdat je beschrijft dat zijn moeder misschien niet de leukste is voor je vriend zou het best kunnen dat hij juist heel hard zijn best doet om gezien te worden of gewaardeerd te worden door zijn moeder. Als je zoiets loskoppelt van jezelf gaat de jaloezie weg. Daar heeft je vriend namelijk helemaal niets aan. het zou fijn zijn als jij hem gewoon waardeert om wie hij is. Iemand die een lief kado koopt voor zijn moeder.
Hij zoekt bevestiging bij zijn moeder met cadeaus, dat is toch hartverscheurend om te zien?
Nitflex schreef:
16-10-2018 02:22
Hij zoekt bevestiging bij zijn moeder met cadeaus, dat is toch hartverscheurend om te zien?
Helemaal mee eens...
Alle reacties Link kopieren
Jardis schreef:
16-10-2018 01:31
Of ga een stapje verder, ga een week naar Roemenie om een huis te bouwen voor een gezin, zonder te verwachten zelf iets terug te krijgen.
Wtf heeft dat te maken met dit probleem..
Alle reacties Link kopieren
Hoi Melissa, ik kan me je gevoel voorstellen.
Wat zou kunnen spelen is dat hij erg beinvloedbaar is door de mening van zijn moeder. Ze kraakt hem veel af vertel je.
Het kan zijn dat hij met die attenties naar zijn moeder eigenlijk zoekt naar waardering van haar. Dus hij koopt eigenlijk wat liefde bij haar want kennelijk geeft ze dat dus niet of zeer weinig.
Het is eigenlijk een trieste situatie.
Jij staat gelijk aan hem. Bij jou heeft hij een gelijke, iemand die naar hem luistert, iemand die zijn mening respecteert.
Hij hoeft dus niet te ‘ werken’ naar jou toe om waardering te krijgen.
Maar leuk is het natuurlijk niet. Hij zal ws helemaal moeten leren hoe hij attent kan worden.
Neem het hem niet kwalijk. Het is goed te beseffen dat er ws meer achter zit.
Maar hij moet wel horen dat je zijn gedrag graag anders wilt naar jou.
Dus volgende keer als er iets te vieren valt kun je misschien zeggen:
Schat, we zijn 1 jaar bij elkaar. Wat ga je voor me kopen? Wat zou ik leuk vinden?
Of.....lets celebrate! Ken je me goed genoeg dat je weet wat ik leuk vind om te doen? (Bijv uit eten bij jouw favoriete restaurant, een dagje uit met iets wat jij leuk vindt)
Alle reacties Link kopieren
:rofl: ja, niets zo sexy als de “ken je me goed genoeg”-test
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Als je graag met hem naar Londen wil, geef je hem toch zelf een trip naar Londen cadeau?
Je kan best iets niet leuk vinden zonder meteen kapot te gaan van de jaloezie hoor.
Vreselijke eigenschap vind ik dat altijd.
Verder geef ik vaak ook meer geld uit aan cadeaus voor mijn ouders, zij zullen voor altijd mijn ouders blijven en bij een vriendje is het vaak maar afwachten hoe het loopt.
Neemt niet weg dat ik voor hem ook wat over heb en mijn waardering toon.
Maar je moet jezelf gewoon niet meten aan je schoonouders vind ik.
Zie mezelf al mijn neus overal in steken en alles afwegen op een weegschaaltje wat mijn vriend voor zijn ouders doet.
Zou me rot schamen.
Alle reacties Link kopieren
als ik loep, lees ik alleen gedoe met deze jongen, al drie jaar lang.
zoek een leukere vent, eentje die beter bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Mens wat maak jij er een drama van, ben je echt zo onzeker en omdat jij je best zo doet moet hij dure cadeaus geven? Klinkt niet als een gezonde relatie.

Het is echt geen wedstrijd "van wie houdt hij het meest" of nog erger "aan wie geeft hij het meeste geld uit".
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-10-2018 07:57
Mens wat maak jij er een drama van, ben je echt zo onzeker en omdat jij je best zo doet moet hij dure cadeaus geven? Klinkt niet als een gezonde relatie.

Het is echt geen wedstrijd "van wie houdt hij het meest" of nog erger "aan wie geeft hij het meeste geld uit".
Nou ik vind het verschil tussen een grote verrassing voor je moeder en zelf een cadeau halen in de winkel ook wel heel groot hoor. Ik snap het wel van de topic opener. Wie laat nou weer zijn vriendin zelf een verjaardagscadeau halen? En als je het dan nog kan verklaren met ‘zo is hij nou eenmaal’, prima. Maar als hij voor een ander niet zo is maar voor jou wel zou ik dat ook echt niet leuk vinden.
Wat bedoel je met "Alles voor hem doen"?
Alle reacties Link kopieren
Boomtak2 schreef:
16-10-2018 08:02
Nou ik vind het verschil tussen een grote verrassing voor je moeder en zelf een cadeau halen in de winkel ook wel heel groot hoor. Ik snap het wel van de topic opener. Wie laat nou weer zijn vriendin zelf een verjaardagscadeau halen? En als je het dan nog kan verklaren met ‘zo is hij nou eenmaal’, prima. Maar als hij voor een ander niet zo is maar voor jou wel zou ik dat ook echt niet leuk vinden.

Eens. Trouwens twee weken van te voren kan hij toch mooi zelf nog even naar die winkel gaan. Ik kan mij er nog iets bij voorstellen als TO dolgraag een sjaal wil hebben, maar een superspecifieke smaak heeft en perse een bepaalde kleur wilt die matcht met haar nieuwe schoenen. Maar dan kun je trouwens ook samen gaan, maar TO haalt het zelf. Als in dat hij gezegd heeft, haal maar wat leuks voor jezelf?

Daarnaast TO,leuk dat je er altijd voor hem bent en hem steunt. Ik neem aan dat je dat doet omdat je hem zo leuk vindt, niet omdat je er perse iets voor terug wilt. Het is namelijk geen wisselgeld.

Als je vindt dat hij geen of niet genoeg moeite voor jou doet, dan is het misschien tijd om te stoppen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven