jong gescheiden?

23-08-2012 20:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanaf mijn 15e ben ik samen met mijn jeugdliefde. 2,5 jaar terug zijn we getrouwd. Sinds we getrouwd zijn lijkt alles anders te zijn geworden, in plaats van partners werden we steeds meer vrienden. tot het besef dat we meer huisgenoten waren dan dat we echt nog een relatie hadden. Toen nogmaals geprobeerd de vlam aan te wakkeren maar van beide kanten toch wel twijfels hierover. nu dan toch besloten dat we gaan scheiden, beiden willen we verder, we zijn nu nog jong en kunnen alle kanten nog op..

Maar dan nu, ik ben 23 en al een gescheiden vrouw.. Dat vindt ik een heel vreemd gevoel/idee.

Daarnaast hadden we een kleine gemeenschappelijke vriendengroep, daar doen we beiden nog steeds wel dingen mee, maar ik heb het gevoel dat ik, voor mezelf, wat afstand moet nemen van deze groep en iets voor mezelf moet gaan vinden. Ik blijf nu nog te veel hangen in 'het oude' .. Maar hoe?

Hoe, en waar, vind ik een leuke nieuwe uitdaging, waar ik nieuwe mensen (vrienden?) kan vinden?

Zijn er meer mensen hier die ervaring hebben op jonge leeftijd al gescheiden te zijn? hoe reageerde jullie omgeving? Hoe ging je daarna verder?

Alvast bedankt!
quote:klientje88 schreef op 23 augustus 2012 @ 22:36:

Hoe snel waren jullie weer bezig met volgende relaties?

Bij mij is het zo dat een goede vriend van mij me heeft laten inzien hoe 'tam' mijn relatie was, en dat ik dat niet meer wou..

die zelfde vriend, waar ik tot op heden nooit zo naar heb gekeken, is wel iemand die alle puntjes, waarbij ik bij mijn exman (raar zo te noemen!) tegen aan liep, wel heeft...

Is het raar dat ik daar nu, na 3 weken, al over nadenk?Ik hoor regelmatig dat mensen na een break zo'n vriend tegenkomen. Die ene die misschien toch wel leuk is. Bij mij zij iedereen toen dat het een rebound was. En achteraf, in mijn geval klopte dat ook. Ik was er toen heel erg aan toe om weer iemand tegen te komen. Omdat ik bang was om alleen te zijn, omdat ik verdrietig was etc. Maar dat zijn natuurlijk geen redenen om een relatie aan te gaan. Maar nu terugkijkend op die tijd, vond ik dat daten enzo ook wel weer leuk. Ik had ook echt iets in te halen en dat heb ik gedaan Ik ben een jaar of drie aan het scharrelen geweest en dat was best een leuke tijd. Ik zou me trouwens niet teveel druk maken of iets raar is. Doe gewoon waar je zin in hebt en waar je je goed bij voelt. Maar neem ook wel de tijd om het te verwerken.
Nee, het is niet zo raar dat je op die manier aan die vriend denkt. Je hebt tijdens de relatie met je ex blijkbaar wat gemist en het zit nu eenmaal in ons om te vergelijken.

Maar of het verstandig is?

Probeer van je vrijheid te genieten en te ontdekken wie je bent. Leg je niet gelijk vast.
Ik heb ook zo'n 'vriend' gehad. Ik was (achteraf natuurlijk) helemaal niet gewend alleen te zijn, vond het ook doodeng (wat ik niet aan mezelf durfde toe te geven) en vond het allemaal maar spannend en leuk. En hij was available en heb aan hem vastgeklampt als een anker. Achtaf bleek de hij eerste in een rijtje van vriendjes. Ik moest weer opnieuw leren wat ik wel en niet wilde, was toen te druk met me afzetten tegen hoe het met mijn ex was.

Inmiddels ben ik weer ECHT verliefd en gelukkig. Maar nooit zonder te vergeten hoe het met mijn eerste liefde was. In die trits van vriendjes is hij altijd overeind gebleven. Ik was niet voor niks zo serieus met hem en zo lang met hem samen, blijkt achteraf
quote:klientje88 schreef op 23 augustus 2012 @ 22:36:

Bedankt allemaal, doet me goed om te lezen!

Denk inderdaad ook dat vriendschappen opbouwen makkelijker zijn als je vrijgezel bent, net als dat er heel veel verwaterd zijn toen ik een relatie kreeg omdat je dan niet genoeg tijd voor elkaar zou hebben. Nu is het alleen zo dat ik straks in mijn omgeving bijna de enige ben die 'single' is. zal me denk ik dus snel een 3e wiel aan de wagen voelen, maar zo kan ik dan wel weer nieuwe mensen ontmoeten hoop ik ...

Verder komen we er financieel redelijk goed uit, ik kan blijven wonen in ons koophuis, mijn (ex) gaat weer tijdelijk bij zijn ouders wonen. beide komen we er schulden vrij uit, ik zal alleen wat extra uren op het werk moeten gaan pakken..

Hoe snel waren jullie weer bezig met volgende relaties?

Bij mij is het zo dat een goede vriend van mij me heeft laten inzien hoe 'tam' mijn relatie was, en dat ik dat niet meer wou..

die zelfde vriend, waar ik tot op heden nooit zo naar heb gekeken, is wel iemand die alle puntjes, waarbij ik bij mijn exman (raar zo te noemen!) tegen aan liep, wel heeft...

Is het raar dat ik daar nu, na 3 weken, al over nadenk?Je bent 23. Waarom werk je parrtime?
Meid je bent nog jong,ik zou me niet nu meteen in de volgende relatie storten maar eerst eens van je vrijheid genieten.

Voordeel van 'nog maar 23' zijn is dat de hele wereld zo'n beetje nog voor je open ligt.
(Dubbel)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik!

Getrouwd op mijn 23ste, gescheiden op mijn 25ste na een relatie van 8 jaar.

Ik dacht dat ik er nooit meer bovenop zou komen.

Ben wel vrij snel weer in een nieuwe relatie gerold.

Dat was niet de meest handige beslissing.

Ik had mijn scheiding nog verre van verwerkt.

Daarna ben ik een paar jaar gaan losbollen en uiteindelijk op mijn 31ste weer in een langere relatie beland.

Wat ik vooral heel moeilijk vond was het opbouwen van een totaal nieuw leven.

Mijn leven was zo verweven met dat van mijn exman.

Gezamelijke vrienden, hobby's eigenlijk alles.

Maar het lukt hoor.

Geen zorgen over maken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:pimpelmeesje67 schreef op 23 augustus 2012 @ 23:54:

[...]

Je bent 23. Waarom werk je parrtime?Ik werk niet echt partime, ik maakte altijd 28 uur. In die 28 uur verdiende ik meer dan mijn man met 40 uur werken en we hadden het dus niet echt nodig. Nu ga ik 40 uur werken omdat ik het wel nodig heb..
Wat ik me bij deze vriend, waar ik nu toch wel de kriebels van krijg, afvraag is of ik me er wel direct in moet storten.

Juist omdat ik denk dat hij wel eens meer dan een rebound kan zijn... Alleen ik krijg nu al, zonder dat ik het aan iemand heb uitgesproken dat ik hem wel leuk vind, van mijn omgeving de vraag of ik wou scheiden vanwege die vriend.. alsof ik ze voor elkaar inwissel..
natuurlijk moet je je er niet instorten. Je moet eerst leren op jezelf te wonen/ leven voordat he een relatie begint
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 augustus 2012 @ 21:23:

Stoer cosima? Neuh dat niet, eerder onverstandig. TO en TO's ex zijn onderhoudsplichtig voor hun expartner. Dat betekent dat als haar ex bijv. een bijstandsuitkering moet aanvragen, de sociale dienst bij TO zal aankloppen voor geld.Ik dacht dat dat alleen gold voor stellen met kinderen of stellen zonder kinderen die minimaal 5 jaar getrouwd zijn geweest. Zo kom je moeilijk "van elkaar af" als je dat zou willen.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Ik zou me er ook niet instorten. Wat summerdance zegt: je moet een heel nieuw leven opbouwen. Doe dat zonder die vriend en pak het stevig aan. Daar heb je je hele leven plezier van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven