jongere vriend wil toch kinderen

26-08-2008 14:32 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

IK ben nu iets meer dan 7 jaar samen met een schat van een man. We zijn niet getrouwd en hij is 10 jaar jonger dan mij. Tot nu toe ging alles prima, maar de laatste maanden geeft hij vaak te kennen dat hij misschien toch kinderen wil...

HIj is 32 en ik 42 en ik heb al een volwassen zoon.

Hij zegt het niet in die woorden, maar ik voel het gewoon. En af en toe ontvalt hem een opmerking waar het sterk uit blijkt dat hij toch kids zou willen.

We zullen hier toch nog eens een gesprek moeten hebben ben ik bang.
En jij wil absoluut geen kinderen meer?
Nee, en dat is iets waar we gesprekken over gehad hebben toen we net samen waren , daarom dat het zo een raar gevoel voor me is. Ik begrijp hem wel , maar toen ik het daarover had zei hij altijd... "dat zien we dan wel weer" dat is nu al meer dan 7 jaar geleden nu.

We lachen het dan wel weg , maar toch blijft het in mijn hoofd hangen
Toch maar eens vragen aan hem dan.
Ben je bang voor het gesprek ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En wat, als blijkt dat hij inderdaad toegeeft kinderen te willen.. en jij dus niet meer... Einde relatie? of gaat 1 van jullie zich 'op offeren' ?
Ja, ik ben bang dat hij misschien toch voor zijn kinderwens gaat.

Dus ben ik wel bang voor dat gesprek , al zal ik het niet uit de weg gaan.
Wat die keuze betreft.. als hij me voor een ultimatum zet zal het de eerste oplossing zijn....
Ik probeer er niet te veel aan te denken en het te nemen zoals het komt.
Dat is een valkuil eigenlijk... 'kijken hoe het loopt'... Uiteindelijk kom je toch voor een teleurstelling te staan. Want jij wilt niet, hij waarschijnlijk wel. Tis opgeven of er voor gaan. En dat lijkt me erg lastig met 2 verschillende keuzes, al dan niet onmogelijk
Ik zou zo snel mogelijk het gesprek aangaan.
Zolang hij het niet uitspreekt weet je niks. Af en toe een opmerking zegt niks, het is maar net hoe jij dat interpreteert. En dan ga je invullen, dat is een valkuil. Ik denk soms ook uit een opmerking iets te kunnen invullen en achteraf blijkt dat hij het heeeel anders bedoelde....dus ik zou het vragen; wil jij kinderen?
Als ik het hierzo lees is het idd een raar verhaal en een valkuil.

Hij heeft het nog niet uitdrukkelijk gezegd, dus misschien maak ik me zorgen over iets waar er helemaal niet is.
Gewoon vragen aan hem want als je niets weet, kan je ook niets oplossen. Wil hij geen kids? Prima, geen probleem.

Wil hij ze wel? Dan wordt het moeilijk. Dan sta je voor de keus ofwel

1) samen een kindje maken (met 42 met alle risico's natuurlijk)

2) Hij maakt een kindje met een ander maar blijft bij jou (moeilijk vol te houden op de lange termijn lijkt mi)

3) jullie gaan uit elkaar.

Als hij echt die kinderwens heeft kan je dat beter nu weten dan over een paar jaar.
Klopt het dat jij er ook niet uit bent wat jij wilt? Ik krijg niet echt hoogte van wat jij zou willen. Hoe belangrijk is je vriend voor je? Hoe graag wil jij geen kinderen meer? Waar ben je het meest bang voor?

Max
Is het geen bevlieging van hem? Realiseert hij zich wel de jaren slapeloze nachten die hijzelf voor zijn rekening moet nemen als hij zonodig een kind moet? Het verlies van vrijheid en alles wat er nog meer bij komt kijken? Heeft hij wel 'ns op jonge kinderen gepast en zou hij dat 365 dagen per jaar trekken?
Hoi Elninjoo,

Grappig dat die vraag nooit aan vrouwen wordt gesteld als ze aangeven kids te willen. 'Is het geen bevlieging van je?'

Toen ik Max-man leerde kennen was hij heel duidelijk in dat hij een kind wilde, het kwam bij mij niet op om te denken dat dit een bevlieging was.

Waarom zou een man per definitie niet weten wat de implicaties zijn van wat een kinderwens inhoudt?
quote:Max Branning schreef op 26 augustus 2008 @ 17:26:

Hoi Elninjoo,

Grappig dat die vraag nooit aan vrouwen wordt gesteld als ze aangeven kids te willen. 'Is het geen bevlieging van je?'

Toen ik Max-man leerde kennen was hij heel duidelijk in dat hij een kind wilde, het kwam bij mij niet op om te denken dat dit een bevlieging was.

Waarom zou een man per definitie niet weten wat de implicaties zijn van wat een kinderwens inhoudt?Omdat de praktijk anders uitwijst misschien? Mannen die zwichten voor de kinderwens van de vrouw en zich niet realiseerden hoeveel impact zo'n kind ook op hun leven had, ondanks dat ze zelf fulltime bleven werken. Het zware werk komt toch grotendeels op de vrouw neer (en dan heb ik 't niet alleen over zwangerschap/bevalling). Ook als een relatie sneuvelt laat de man in de meeste gevallen de kids nog graag bij de vrouw en speelt 1 keer per 14 dagen oppas. Dus in hoeverre zou de man van TO bereid zijn om de kindertaken die normaal door de vrouw worden gedaan voor zijn rekening te nemen? Zo'n man die het vooral leuk vind om zijn kinderen te leren skieen en surfen daar heb je natuurlijk niets aan. Vraag overigens ook aan vrouwen of het geen bevlieging is hoor, als bewust kinderloze die alle nadelen heel helder ziet, snap ik die drang tot kinderen helemaal niet zo.
Mijn vriend is me heel dierbaar Max, ik zou alles voor hem doen, waar het mogelijk is en hij voor mij. Maar nog een baby.. nee dat is uitgesloten.

Ik weet wel zeker dat ik er geen meer kan/wil hebben . Ben al niet meer piep en heb in het verleden een heel zwaar verkeersongeval gehad die kids nu bijna volledig uitsluit. Dat wist hij toen hij me leetde kennen.

Die optie heb ik ook al gegeven, in een van de lachende opmerkingen, van een draagmoeder of elders een kind, maar dat is geen optie want de vraag bij wie het kind dan uiteindelijk groot gaat brengen blijft vaak in de lucht hangen.

De vraag of hij echt kinderen wil heb ik gisteren nog es gevraagd en hij zegt dan " als het komt komt het zo niet is het ook zo"

Een " bevlieging " is het bij hem zeker niet.

Als we er dan echt over bezig zijn en ik vraag dan of hij weet wat hij er allemaal voor zal moeten opgeven zegt hij dat hij dat dan met veel liefde zou doen.

Ik weet wat er nu gedacht word... een jongere vriend,dat had je kunnen verwachten. Aan de andere kant , ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik er geen meer kon / wou hebben.
Hij heeft het dus open gelaten; het lijkt erop dat het hem niet zoveel uitmaakt. Volgens mij valt het dus mee met jullie probleem; er is geen probleem. Misschien weet hij nog niet wat hij wil, en tot die tijd zou ik er geen halszaak van maken, de kriebel is bij hem niet enorm aanwezig op dit moment.

Het wordt pas een probleem als hij koste wat het kost een kind wil, maar dat haal ik er niet uit.
Ja, hij laat het idd open. Moest hij echt een kinderwens hebben denk ik niet dat we samen een huis zouden gekocht hebben .

Het deed wel goed om er even over te kunnen praten met iemand die er volledig buiten staat

Bedankt voor jullie reactie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven