Jongere zus is het lievelingetje

19-10-2019 16:25 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd al het gevoel gehad dat mijn zusje het favoriete kind van mijn ouders had. Als ik een zeven haalde voor een toets kreeg ik op mijn donder dat het geen acht was. Bij mijn zusje werd het breed uitgemeten, ondanks dat we beiden op het vwo zaten. Mijn zusje mocht een bijbaantje, ik moest me op school focussen. Als ik een vriend had was ik een hoer, haar vriend werd meteen met open armen ontvangen. Deed ik iets verkeerd dan kreeg ik klappen, deed zij iets verkeerd dan werd het door de vingers gezien. Ik kreeg al op mijn donder als ik te lang achter de pc zat, zij jatte geld van mijn vader en kocht er consoles mee, er werd nooit wat van gezegd.

Inmiddels zijn we volwassen maar elke keer als ik bij mijn ouders kom krijg ik weer ladingen kritiek. Ik ben te dik (zusje is zwaarder), ben nog steeds alleen want jaag mannen weg (maar eerst was ik een hoer) etc.

Op dit moment zit het me zo hoog dat ik niet meer langs wil komen en het liefst alle drie uit mijn leven ban. Aan de andere kant voelt het ook als aanstellerij en wie weet heb ik mijn ouders ooit nog nodig...
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
20-10-2019 17:41
wedden dat als ze oud en versleten zijn, ze dan bij u aankloppen voor hulp? kies voor uzelf, familie kun je eenmaal niet zelf kiezen en is zo overrated!
Ze hebben mijn zusje nog.
Alle reacties Link kopieren
Stello_it schreef:
21-10-2019 05:50
http://cl.ly/2b1u0u2Z1W20/?st=ZXJpa3Zhb ... xvdWQuY29t
Link over omgaan met oordelen en afwijzing
Ik heb het net geluisterd, fijne inhoud. Dat mijn ouders mijn zusje leuker vinden steekt mij niet meer zo. Het is meer hoe ze dat uitten.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Triest dat het zo is Pumpkinspice.
Je hebt maar 1 leven ...

Maak er wat van. Dat gaat beter zonder mensen die je naar beneden halen, of het nou je ouders zijn of niet.

Wel erg verdrietig, ik snap niet dat je zo kunt doen tegen je eigen kind. :nooo:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven