Jongere zus is het lievelingetje

19-10-2019 16:25 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd al het gevoel gehad dat mijn zusje het favoriete kind van mijn ouders had. Als ik een zeven haalde voor een toets kreeg ik op mijn donder dat het geen acht was. Bij mijn zusje werd het breed uitgemeten, ondanks dat we beiden op het vwo zaten. Mijn zusje mocht een bijbaantje, ik moest me op school focussen. Als ik een vriend had was ik een hoer, haar vriend werd meteen met open armen ontvangen. Deed ik iets verkeerd dan kreeg ik klappen, deed zij iets verkeerd dan werd het door de vingers gezien. Ik kreeg al op mijn donder als ik te lang achter de pc zat, zij jatte geld van mijn vader en kocht er consoles mee, er werd nooit wat van gezegd.

Inmiddels zijn we volwassen maar elke keer als ik bij mijn ouders kom krijg ik weer ladingen kritiek. Ik ben te dik (zusje is zwaarder), ben nog steeds alleen want jaag mannen weg (maar eerst was ik een hoer) etc.

Op dit moment zit het me zo hoog dat ik niet meer langs wil komen en het liefst alle drie uit mijn leven ban. Aan de andere kant voelt het ook als aanstellerij en wie weet heb ik mijn ouders ooit nog nodig...
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-10-2019 18:49
Het eerste kind behandel je veel strenger dan de latere kinderen. Dan ben je er achter wat werkt en wat niet en zeker het laatste kind. Die wordt vaak verwend en als daardoor het kind zich niet kan redden in de maatschappij worden ze bang en ongerust en denken ze het kind steeds bij te moeten springen.

Als ze zich eenmaal veel zorgen hebben gemaakt wen je dat niet snel af en dan denk je: dat oudere kind redt zich wel, maar die jongste, die heeft me nodig. Ja dank je de koekoek na al dat verwennen.

Hoewel je dan nu niet zo ziet mag je blij zijn dat jij niet het jongere kind was. Sterkte en succes.

Ik zou, als je nog thuis woont, gauw op jezelf gaan wonen.
Blij dat je niet het jongere kind was? Ja, mishandeling en een 'hoer' genoemd worden valt reuze mee. Een angststoornis overhouden aan je jeugd, geeft niks. Anders was je misschien een verwend nest geworden.

Noem je een kind mishandelen, uitschelden en kleineren echt een 'veel strengere' opvoeding?
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 19-10-2019 19:09
15.85% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Als de situatie is zoals jij hem beschrijft, dan is er geen enkele reden om deze mensen nog langer in je leven te houden. Ze hebben je niets geboden en zullen dat nooit meer doen.
Waarom heb jij nooit aangifte gedaan van mishandeling als dit allemaal is gebeurd?
Deze mensen ga je niet meer nodig hebben, dus ga je energie stoppen in mensen die jou ook energie geven.
doornroosje9 schreef:
19-10-2019 17:57
Stop met dat trollhinten, echt heel vervelend.

Dit gebeurt ook gewoon echt, je weet het niet, klaar.
Ook al zou dit niet waar zijn, de antwoorden kunnen nuttig zijn voor de mensen bij wie het echt is en die misschien niet hun verhaal durven te vertellen.
Wel vind ik dat er serieus moet worden ingegrepen als dit niet echt zou zijn. Het IP-adres achterhalen van mensen die dit verzinnen lijkt mij wel terecht.
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk dat je dit hebt moeten doormaken.

Ik heb het idee dat je nog altijd loyaliteit voelt richting je ouders, onder andere door je opmerking over het betalen van je studie. Helaas kunnen kinderen zelfs in de meest vreselijke situaties zich nog steeds loyaal opstellen en zichzelf de schuld geven. En soms blijven hopen dat er nog iets gaat veranderen, omdat ze zo'n behoefte hebben aan fijne ouders.

Maar echt, stel je een willekeurig kind uit je omgeving voor en beeld je in dat je zo'n kind zou aandoen wat jouw ouders jouw hebben aangedaan. Je mag die mensen echt uit je leven bannen, of ze nou voor je studie hebben betaald of niet.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
19-10-2019 19:04
Ook al zou dit niet waar zijn, de antwoorden kunnen nuttig zijn voor de mensen bij wie het echt is en die misschien niet hun verhaal durven te vertellen.
Dit. Doen alsof dit niet waar is (en ik heb geen idee waarom je dat zou vinden) kan mensen in dezelfde situatie het gevoel geven dat niemand ze zal geloven.
Tjezus, wat vals
Gewoon radicaal alle contact stoppen. Dit gaat niet beter worden en je hebt een enorme afstand nodig om tot jezelf te komen.
Alle reacties Link kopieren
Welke VPN heb je gebruikt om onder je permaban vandaan te komen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heel snel loslaten!
Alle reacties Link kopieren
pumpkinspice schreef:
19-10-2019 16:25
Op dit moment zit het me zo hoog dat ik niet meer langs wil komen en het liefst alle drie uit mijn leven ban. Aan de andere kant voelt het ook als aanstellerij en wie weet heb ik mijn ouders ooit nog nodig...

Maar wat kunnen zij jou dan bieden wat jij misschien ooit nodig hebt? En welke prijs betaal je daarvoor?

TO je jeugd klinkt verschrikkelijk. Gun het jezelf om voor beter te kiezen. (Voorlopig) geen contact lijkt me een goede/gezonde keuze.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-10-2019 19:17
Welke VPN heb je gebruikt om onder je permaban vandaan te komen?

Waarom zou deze TO een perma hebben?
Waarom denken sommige mensen dat dit soort situaties, waarin TO zit of nog erger, dat dat verzonnen is?

Of vanwaar die opmerkingen? Permaban, wat?
anoniem_385505 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 21:09
Reden: privé
32.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waar staat dat ik de inhoud niet geloof?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
19-10-2019 20:07
Waar staat dat ik de inhoud niet geloof?
Vanwaar je opmerking over de permaban dan? Heb ik iets gemist?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-10-2019 20:07
Waar staat dat ik de inhoud niet geloof?
Wie zegt dat je de inhoud niet gelooft?
wittereiger schreef:
19-10-2019 20:10
Heb ik iets gemist?
Ja.
To is heel bekend.
Alle reacties Link kopieren
wittereiger schreef:
19-10-2019 20:10
Vanwaar je opmerking over de permaban dan? Heb ik iets gemist?
JIJ
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
safrat schreef:
19-10-2019 20:17
Ja.
To is heel bekend.
Oké
Alle reacties Link kopieren
Wie zijn safrat en waarom ben ik bekend?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meid, wat erg te horen wat jij hebt moeten doorstaan.
Je hebt alle recht om voor jezelf te kiezen, je familie heeft je al
Meer dan genoeg leed bezorgd.
Alle reacties Link kopieren
pumpkinspice schreef:
19-10-2019 21:11
Wie zijn safrat en waarom ben ik bekend?
Ik snap dit ook niet.

Wat je ouders doen is niet oké.

Laat ze lekker. Kies voor jezelf. Je hebt ze niet nodig en je hebt niemand in je leven nodig die je uitscheldt of minderwaardig behandeld. :hug:
Alle reacties Link kopieren
wedden dat als ze oud en versleten zijn, ze dan bij u aankloppen voor hulp? kies voor uzelf, familie kun je eenmaal niet zelf kiezen en is zo overrated!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst op straat.mishandeld omdat ik iemand aansprak op in de bus spugen, de politie heeft er toen ook niks mee gedaan ondanks beelden. Die weigerden ze te bekijken want ik heb niet genoeg letsel. Dit komt extra hard aan na de mishandelingen waar ook niks mee gedaan is. Jeugdzorg kwam zelfs thuis, ik heb een juf gewaarschuwd en nooit is er iemand bestraft. Ik heb het gevoel dat iedereen mij mag slaan zolang ik geen gebroken botten heb. Het boeit niemand. Als kind niet en nu niet.
Heb je enig idee hoe dit is ontstaan?
Ik zou afstand nemen als ik jou was.
Dit klinkt vrij vreemd allemaal.
Alle reacties Link kopieren
http://cl.ly/2b1u0u2Z1W20/?st=ZXJpa3Zhb ... xvdWQuY29t
Link over omgaan met oordelen en afwijzing
Alle reacties Link kopieren
Delhi23 schreef:
21-10-2019 05:09
Heb je enig idee hoe dit is ontstaan?
Ik zou afstand nemen als ik jou was.
Dit klinkt vrij vreemd allemaal.
Wat ontstaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven