Jullie mening?

27-11-2018 15:34 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
omdat ik er zelf niet uitkom toch maar een account aangemaakt om even de nuchtere mening van het viva forum te horen.

Situatie, relatie samenwonend beide kinderen uit eerdere relaties. We wisten dat het ontzettend moeilijk zou zijn maar door de situatie en moeilijke omstandigheden toch de sprong gewaagd. Veel gepraat, proberen naar elkaar de pijn punten te benoemen en de communicatie open te houden, beide lastige relaties achter de rug, ik ook nog een jeugd waar ik niet fijn op terug kan kijken dus best n bagage beide.

Twee sterke persoonlijkheden die beiden heel goed weten wat ze niet meer willen in een relatie. En beide bang zijn zich zelf te verliezen, maar aan de andere kant duidelijk elkaar heel lief vinden en ook beide heel graag willen dat het werkt!

Maar het werkt dus niet, dat wil zeggen dat we ontzettend veel ruzie maken en er niet meer uit lijken te komen, dat ik nu op een punt beland ben dat ik denk, laaaaaat maar, ik doe het wel weer alleen. Terwijl er diep in mij een stemmetje zegt, dat wil je helemaal niet, je vind hem lief hij vind jou lief we kunnen het zo leuk samen hebben samen.

Waar gaat het mis, ik geef iets aan, wat ik niet lekker vind gaan, niet leuk vond , zijn reactie daarop in eigenlijk standaard dat dat bij mij ligt, dat ik me zo voel dat ik het verkeerd zie of ervaar, waarop ik reageer met oke t ligt altijd aan mij.. en hoe vaker dat gebeurd hoe meer ik het ga geloven, tot ik op een punt kom en denk ho is even? Wat doe ik? Laat ik nu over me heen lopen? Mag ik niets voelen? Mag ik niets vinden en jij mag ook eens naar jezelf kijken. Ik kom daar niet met hem uit. Om het helder te maken zal ik een voorbeeld geven.

Ik ben heel makkelijk met mijn telefoon, de mensen om mij heen weten mijn ww en ik vind het al vlug prima, hij is daarin anders, zijn telefoon is van hem en dan ook alleen van hem. Ik pak op een zeker moment zijn telefoon om een foto te bekijken over iets waar we het over hadden, mijn vingerafdruk zat er in maar die bleek er uit te zijn, kom ik op dat moment achter, en er ontstaat een rare vibe, ik werk kort daarna opgehaald en we konden daar niet over praten, dat kwam de volgende dagen pas, hij had er over nagedacht en gezegd dat hij niet meer in mijn telefoon zou kijken dat dat inderdaad vreemd was dat hij te pas en onpas de mijne wel pakte en ik die van hem niet. Waarop ik zei dat ik dat allemaal maar zn gedoe en onzin vind, we hebben immers niet te verbergen toch? Maar hij ervaard het alsof ik hem controleer, als ik vraag wie er belt of appt, maar andersom doet hij dat altijd bij mij maar dat is uit interesse. En daar gaat het bij mij mis, hoezo controleer ik hem en hij mij dan niet? Daar krijg ik dan het antwoord op dat ik het op een bepaalde manier zeg..

Daar heb je mij dus op de kast, want we doen hetzelfde maar bij mij heet het controleren en bij hem interesse en dat krijg ik niet helder, waarom is het geen ik doe negatief en het geen wat hij doet positief? Zie ik het dan echt niet?

Dit is een enkel voorbeeld maar zo worden heel veel dingen terug gespiegeld naar mij tenminste zo ervaar ik het, mijn vraag is dus ook, klopt dit? Is mijn gevoel dat ik onder gesneeuwd word terecht of zie ik het gewoon niet?
julius schreef:
27-11-2018 16:42
Hoe ken je je vriend? Het lijkt me niet dat dit gedrag opeens uit de lucht komt vallen namelijk.

Hij gunt zichzelf vrijheden die hij jou niet gunt, meet dus met twee maten en geeft jouw hier vervolgens de schuld van.

Hier ga je niet uitkomen zonder jezelf totaal te verloochenen.
Je omschrijft precies wat ik voel....
aha, het gunnen is alleen niet zo wederzijds als zou moeten

trek alles weer recht, of gaat dat niet zomaar?
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
27-11-2018 16:55
aha, het gunnen is alleen niet zo wederzijds als zou moeten

trek alles weer recht, of gaat dat niet zomaar?
Dat is niet aan to. Haar vriend is degene die zn gedrag zal moeten veranderen.

Maaaar aangezien hij to de schuld geeft van zijn dubbele standaard (het gaat om de manier waarop jij het zegt..), gaat een gesprek hierover gegarandeerd eindigen in ruzie.

Het is namelijk niet zo dat haar vriend niet doorheeft dat hij met twee maten meet. Hij doet dit bewust en zal dit willen blijven doen, goedschiks of kwaadschiks.
julius schreef:
27-11-2018 17:03
Dat is niet aan to. Haar vriend is degene die zn gedrag zal moeten veranderen.

Maaaar aangezien hij to de schuld geeft van zijn dubbele standaard (het gaat om de manier waarop jij het zegt..), gaat een gesprek hierover gegarandeerd eindigen in ruzie.

Het is namelijk niet zo dat haar vriend niet doorheeft dat hij met twee maten meet. Hij doet dit bewust en zal dit willen blijven doen, goedschiks of kwaadschiks.waarom denk je dit?
Ik neem aan dat je nu bedoeld dat ik me dus laat onder sneeuwen?
vienoir wijzigde dit bericht op 27-11-2018 17:16
Reden: Toevoeging
6.09% gewijzigd
Vienoir schreef:
27-11-2018 17:14

Ik neem aan dat je nu bedoeld dat ik me dus laat onder sneeuwen?
Ik heb geen idee hoe jullie ruzies verlopen verder. Ik zeg alleen dat er gegarandeerd ruzie komt op het moment dat jij een gesprek wilt over zijn dubbele standaard.

Daarbij vermoed ik inderdaad dat jij degene bent die inbindt als jullie ruzie hebben. Hij is sowieso nooit degene die zn excuses zal aanbieden.
Daar heb je een punt, ik zie dit nl ook niet vaak gebeuren, of schoorvoetend als in nou sorry dan.. ik vind dit heel lastig vooral omdat ik juist iemand ben die veel reflecteert op eigen handelen.

Voor nu dank je voor je inzicht ga even eten en overdenken.
Nemaìn’ schreef:
27-11-2018 16:28
En dit kwam allemaal als een verrassing toen jullie gingen samenwonen en daar de kinderen in meesleepten?

Nee want ze wist al dat het moeilijk zou worden.

Maar toch doen hè? Want ja, eigen geluk is ook belangrijk enzo.
Eidde schreef:
27-11-2018 17:36

Ik vind het wonderlijk.
Vienoir schreef:
27-11-2018 15:34
[...]
Doet hij dat ook?
Commentaar leveren op jullie relatie? Ik merk over t algemeen steeds vaker dat vrouwen altijd op of aanmerkingen maken waar mannen dat veel minder lijken te doen..
Of zie ik dat verkeerd??
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2018 18:22
Reden: Quoten OP
85.02% gewijzigd
Mijn ex wilde ook altijd in mijn telefoon kijken ..Alles wilde hij zien....
En andersom zag ik bij hem niks en had hij zelfs zijn meldingen uitstaan op het beginscherm.
Nu is het over en weet ik niet wat hij in 1,5 jaar tijd heeft uitgespookt want mocht nooit kijken, terwijl hij bij mij altijd keek dan wel door geweld of wat dan ook hij kwam altijd aan mijn eigendommen. Ik vind dat nu het uit is verschrikkelijk dat ik het zo ver heb laten komen.

Laat dit a.u.b niet gebeuren ik heb het ook veel te ver laten komen. Geef je grenzen op tijd aan want gaat steeds verder als je niet uitkijkt.

Als jij niet weet wat hij uitspookt hoeft hij het ook niet van jou te zien.
Op een rustig moment, als de sfeer goed is, toch proberen te bespreken.

En eerlijk gezegd vind ik dit voorbeeld een beetje raar. Hoezo komt ie er op terug en zegt dat hij niet meer in jouw GSM zal kijken? Dat kun je m.i. op verschillende manieren op vatten. Bedoeld om helder te krijgen dat het niet eerlijk is dat hij wel in de jouwe kijkt, of bedoeld als damage control.

Ineens jouw vinger afdruk uit zijn telefoon (zonder dit te zeggen van tevoren) hij stelt voor niet meer in elkaar's telefoon te kijken.....vind je dat niet een beetje eng?
Neemt hij zijn telefoon ook overal mee en schermt hij hem af als er een bericht binnen komt of als hij met iemand aan het appen is?

Maar goed, daar ging het niet over. Mijn ervaring is, dat samenwonen juist in het begin enorm kan tegen vallen. Je moet ieder je eigen plekje vinden. En met een samengesteld gezin is dat natuurlijk stukken moeilijker. Komt nog bij dat je ieder je eigen rugzak hebt met ervaringen over eerdere relaties en dus nogal de focus legt op hoe je het wel of niet wil hebben. Ik zou het daar ook eens over hebben, wie weet zijn jullie daar erg geforceerd mee bezig, zou wel een boel verklaren namelijk.
Mijn mening is dat in jullie geval " gek op elkaar zijn en elkaar lief vinden" gewoon niet genoeg is.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Eidde schreef:
27-11-2018 17:36

Volgens mij ben ik daar al op terug gekomen? Maar zal het nog n keer voor je uitleggen, we zijn gaan samenwonen omdat we elkaar heel lief vonden en stapelgek op elkaar waren. Van twee gezinnen een maken is moeilijk dat vraagt van iedereen dus ook onze kinderen heel veel, dat bedoel ik met moeilijk. Mijn eigen geluk enzo doet er vaak voor mij niet zo toe, Mijn kinderen staan op nummer 1, en ik heb dit ook uitvoerig met hen besproken, daar zit het probleem ook niet, dat zou een probleem worden als we uit elkaar zouden gaan, mede voor onze kinderen vind ik dat wij er beide alles aan moeten doen om het wel te laten werken tussen ons. Vandaar ook mijn topic.
godfried schreef:
27-11-2018 17:54
Doet hij dat ook?
Commentaar leveren op jullie relatie? Ik merk over t algemeen steeds vaker dat vrouwen altijd op of aanmerkingen maken waar mannen dat veel minder lijken te doen..
Of zie ik dat verkeerd??
Nee dat doet hij zeker niet, en ja je hebt een punt hoor vrouwen kunnen over dingen zeuren waar mannen niet bij stil staan
Jullie wisten dat het moeilijk ging worden. Nou tada, voorspelling is uitgekomen. Waarom dan koste wat het kost doorzetten? Wat hebben jullie te bewijzen?

En samen blijven wonen voor de kinderen?? Het zijn niet allemaal jullie eigen kinderen dus ik zou juist níet meer gaan samenwonen. kinderen gedijen veeeeeel beter in een rustige omgeving met hun eigen ouder zonder een paar extra kinderen en een volwassene die samen met mams een relatie krampachtig wil voortzetten omdat ze elkaar nou eenmaal lief vinden (wat overigens een oerdomme reden is om samen te gaan wonen. Kleuters vinden elkaar lief).
Venusss schreef:
27-11-2018 18:07
Op een rustig moment, als de sfeer goed is, toch proberen te bespreken.

En eerlijk gezegd vind ik dit voorbeeld een beetje raar. Hoezo komt ie er op terug en zegt dat hij niet meer in jouw GSM zal kijken? Dat kun je m.i. op verschillende manieren op vatten. Bedoeld om helder te krijgen dat het niet eerlijk is dat hij wel in de jouwe kijkt, of bedoeld als damage control.

Ineens jouw vinger afdruk uit zijn telefoon (zonder dit te zeggen van tevoren) hij stelt voor niet meer in elkaar's telefoon te kijken.....vind je dat niet een beetje eng?
Neemt hij zijn telefoon ook overal mee en schermt hij hem af als er een bericht binnen komt of als hij met iemand aan het appen is?

Maar goed, daar ging het niet over. Mijn ervaring is, dat samenwonen juist in het begin enorm kan tegen vallen. Je moet ieder je eigen plekje vinden. En met een samengesteld gezin is dat natuurlijk stukken moeilijker. Komt nog bij dat je ieder je eigen rugzak hebt met ervaringen over eerdere relaties en dus nogal de focus legt op hoe je het wel of niet wil hebben. Ik zou het daar ook eens over hebben, wie weet zijn jullie daar erg geforceerd mee bezig, zou wel een boel verklaren namelijk.
Dank je voor je antwoord, wbt telefoon, geen idee hoe hij dit bedoelde het was meer een voorbeeld uit het recente verleden om mijn verhaal helder neer te zetten.
Wat je schrijft over het samenwonen, dat doen we overigens al een tijdje, daar praten we ook regelmatig over, het is vooral veel geven en weinig nemen door onze beider kinderen,daar zit het probleem mi niet ik ben meer bang om mezelf te verliezen en heb sterk het gevoel om voor mezelf op te moeten komen en dat besef heeft me aan het denken gezet
hoe lang is dit feest al gaande? hoe lang woon je samen, hoe lang heb je een relatie, hoe lang zijn jullie gescheiden, hoe oud zijn de kinderen?
S-Meds schreef:
27-11-2018 18:34
hoe lang is dit feest al gaande? hoe lang woon je samen, hoe lang heb je een relatie, hoe lang zijn jullie gescheiden, hoe oud zijn de kinderen?
Precies mijn vragen. Hoelang kennen jullie elkaar voordat je ging samen wonen? Hoe oud zijn de kinderen omdat je zegt het uitvoerig met hen besproken te hebben, in welk huis zijn jullie gaan samenwonen

En volgens mij vind je hem niet meer zo lief anders had je niet zoveel ruzie. Ik heb nergens gelezen dat je van hem houdt.
Ik vind het best raar dat jullie uit zoiets als dit al niet uitkomen. Waarom samen willen wonen als je dit soort vertrouwens issues hebt met elkaar. Wat dacht je van beiden elkaars telefoon lekker met rust laten? Je hebt in elkaars telefoon niks te zoeken.

Wel raar dat hij in jouw telefoon kijkt en jij niet in de zijne mag. Dasr zou ik ook wel wat van vinden. Maar het lijkt me slimmer om te gaan voor elkaars privacy respecteren
Ik moet nu weg, wil best antwoord geven op bovenstaande vragen maar heb ook mijn privicy. Mijn kinderen zijn al ouder een zelfs al uit huis. En ja ik houd ontzettend veel van hem!
Als ze al uit huis zijn is samen blijven wonen vanwege de kinderen al helemaal vette kul natuurlijk. Of denk je dat zíjn kinderen het graag willen?
Vienoir schreef:
27-11-2018 18:46
Ik moet nu weg, wil best antwoord geven op bovenstaande vragen maar heb ook mijn privicy. Mijn kinderen zijn al ouder een zelfs al uit huis. En ja ik houd ontzettend veel van hem!
ja als jij zegt dat je al twee jaar een relatie met hem hebt en dat jullie begonnen zijn toen jullie nog niet waren gescheiden dan weet ik natuurlijk meteen dat jij Debby van de viswinkel bent
S-Meds schreef:
27-11-2018 18:34
Hier zit 'm de kneep.

Maar de kinderen staan op een......
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Vienoir schreef:
27-11-2018 18:46
Ook nog eens gaan samenwonen met pubers. Was nog een paar jaar wachten werkelijk zo moeilijk?
Je kan ook heel veel van iemand houden, en daar niet mee gaan samenwonen!

Ik geloof dat heel veel mensen dit niet als serieuze optie zien.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven