kan iemand al een jaar niet vergeten, wat te doen ?

12-08-2008 09:49 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb vorig jaar zomer een korte relatie gehad met een man die 7 jar jonger is dan ik ( wordt volgende maand 33 ) en die tijd met hem heeft veel in me losgemaakt, op alle vlakken die je je maar kunt voorstellen. ik probeer het als herinnering mee te nemen en door te gaan met mijn leven maar telkens weer is er iets dat me aan hem herinnert of ik als een teken kan zien dat ik op hem zou moeten wachten. realistisch gezien weet ik dat ik nergens op wacht maar ik merk dat ik heel anders tegenover mannen sta als ik zou willen...

heb nu een leuke man ontmoet maar dan lijkt de gedachte aan A alleen maar sterker te worden in mijn hoofd, alsof ik hem niet zou mogen loslaten.

is er hier iemand die denkt dat het misschien een reden heeft dat ik nog zo met hem bezig ben, ik weet het, ik ben stiekem heel romantisch enzo, of moet ik streng met mezelf zijn ?

ik weet ook wel dat als we samen horen het vanzelf goed komt, ik ben niet dom en ook niet naief.

mijn hart zit zichzelf en mij alleen in de weg.

wie kan mij helpen ?

P.s. ik wil er niet met hem over praten, ik wil er zelf mee afsluiten als dat de oplossing is ( ik vrees van wel ).

alvast bedankt ptt
ik wilde me niet bij het ''hoe zet je iemand uit je hoofd''topic aansluiten omdat ik niet het gevoel heb dat ik hem moet vergeten, ik wil het juist een plaats geven en er naar kunnen kijken als iets moois dat ik meegemaakt heb.
quote:princessetamtam schreef op 12 augustus 2008 @ 09:54:

ik wilde me niet bij het ''hoe zet je iemand uit je hoofd''topic aansluiten omdat ik niet het gevoel heb dat ik hem moet vergeten, ik wil het juist een plaats geven en er naar kunnen kijken als iets moois dat ik meegemaakt heb.

En hoe wil je dat wij je gaan adviseren?

Dat zul je toch echt zelf moeten doen. De beste remedie is een nieuwe verliefdheid...ga daarvoor zou ik zeggen.
Ik kan daar wel wat over schrijven.. ik heb een vriendin en die had dat ook met een jongen. Die jongen was vreemdgegaan. Ze is naar het buitenland gegaan om hem te ontvluchten.. de afleiding had ze wel, maar ze kreeg hem niet uit haar hoofd. Hij bleef maar achter haar aanlopen. Ze had dus heel erg geprobeerd om het af te sluiten, maar het lukte haar niet. het was haar grote liefde. Ze had ook zoveel mooie avonturen en momenten met hem meegemaakt. op een gegeven moment dacht ze, wat iedereen er ook van zegt, ik ga er weer voor. Zij geloofde ook dat ze in een vorig leven verbonden waren geweest en dat de verbintenis dieper ging en spiritueler was dan een normale relatie. ze heeft het weer geprobeerd en hij ging weer vreemd. Dat was voor haar het teken dat ze ermee kon stoppen. Zij had dat blijkbaar nodig om van hem af te komen. Nu is ze gelukkig en draagt ze de herinneringen in haar hart.

Ik heb het zelf ook gehad. Sowieso, heb ik altijd moeite met het loslaten van vriendjes. er was 1 jongen en nadat het uit was, bleef hij me maar op m'n zwakke plek raken.. zeggen dat ik nog zo mooi was etc. Om een lang verhaal kort te maken.. ik kwam erachter (ik wist het eigenlijk al) dat hij heel egoistisch was en dat dit niet opschoot. ik heb hem toen gewoon uit mijn leven verbannen. En het heeft prima gewerkt. Het is vooral dat ideaalbeeld waar je in wil geloven en vasthouden: hij deed dit en dat, en dat heeft nog nooit iemand voor me gedaan, maar goed.. denk eens aan wat hij ook deed.. hij gaf jou waarschijnlijk wel een topgevoel, maar als ik het zo hoor, wilde hij niet verder met de relatie. Dus is hij het niet voor jou. Misschien moet je proberen om wat minder mensen met hem te vergelijken. je kunt 2 dingen doen: Of je geeft jezelf nog even tijd om van hem los te komen en als dat niet lukt, dan bel je hem gewoon op om iets af te spreken of zorg je dat je hem ergens tegenkomt. ik zou dan niet meteen zeggen: ik denk al een jaar aan je en ik wil je terug, maar ik zou eerder een beetje peilen.. hoe doet hij t.o.v. jou.

- Of je laat dit gaan en laat de tijd voorbijgaan totdat dit slijt. Als je iemand niet ziet, dan werkt dat meestal het beste. Die jongen die je nu bent tegengekomen is het misschien niet voor jou.

Het gaat vooral om een ideaalbeeld dat je van iemand hebt. en dat wil je niet loslaten, maar bedenk jezelf eens wat nou realistisch is. was hij nou echt wel zo leuk? belt hij je weleens bijv.? denkt hij ook aan jou?

Hoop dat je er wat aan hebt. Sterkte!
tja, jullie hebben gelijk.

ik kan alleen mezelf helpen in deze situatie. ik hoop maar dat ik verliefd kan worden op de man met wie ik nu ga daten.

en anders tja dan moet ik me maar ertoe zetten A toch maar te vergeten.

heb het alleen al op zoveel manieren geprobeerd, met hem praten, erover schrijven wat ik met hem meegemaakt heb, maar goed iets moet het hem toch kunnen doen...

we hebben nu al 2 maanden geen enkel contact meer, dat is al een begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven