kan vreemdgaan niet laten

16-12-2008 14:05 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb 2,5 jaar een relatie, samenwonend. Vorige relatie is uitgegaan ook door mijn vreemdgaan. Nu doe ik het weer. Ben al eens 'verraden' en heb beloofd het niet meer te doen. Maar het is me weer 'gebeurd'. Spijt voel ik niet echt, alleen over het feit dat hij het niet wil en ik niet luister. Heb leuke relatie met mooie toekomstplannen. Maar ook twijfel, want ik doe dit toch niet voor niets?
quote:Geenfruit1980 schreef op 16 december 2008 @ 14:26:

Ik vraag me af of ik echt zo ben of dat ik iets mis in deze relatie? Ik twijfel wat dat betreft aan mezelf en aan hem. Als hij het helemaal is, zou ik het dan ook doen? Aan de andere kant, ik geloof niet dat 1 iemand het helemaal kan zijn. iedereen heeft kanten waar je je aan kan storen.Ja, iedereen heeft vervelende kanten. Ik erger me ook wel eens aan mijn vriend. Bij mij is dat echter geen reden om hem te besodemieteren. Jij lijkt dat als excuus te gebruiken om maar vreemd te kunnen gaan.
BTW, heb mijn vriend bij het ontstaan van de relatie wel verteld, dat ik monogamie niet hoog in het vaandel heb staan.
quote:Geenfruit1980 schreef op 16 december 2008 @ 14:34:

BTW, heb mijn vriend bij het ontstaan van de relatie wel verteld, dat ik monogamie niet hoog in het vaandel heb staan.

Hebben jullie daar dan verder ook afspraken overgemaakt? Is het voor hem okay?

Of denkt hij nu 2,5 jaar verder dat hij een monogame relatie heeft terwijl de werkelijkheid anders is?
Dat je je aan iemand kan storen wil nog niet zeggen dat deze persoon het dan niet helemaal is. Dat is het leuke aan een goede relatie, je bent bij elkaar en bent het voor elkaar ondanks, altijd aanwezige, storende factoren.

In mijn ogen doe je vreemdgaan niet áls je van je partner houdt omdat je met geen enkele mogelijkheid je partner zoveel verdriet wil doen als dat vreemdgaan bijna altijd geeft.

Je wilt verder ook je relatie niet opgeven áls het goed zit.

Dat het nu niet goed zit kán aan de relatie op zich liggen maar dan moet je eerst achter komen waaraan en dan samen met je partner kijken of het op te lossen is. Het kan, meestal is dat veel vaker, vooral aan jezelf liggen, niet weten wat je wilt. Jezelf niet lekker in je vel voelen, onzeker zijn oid.

En hiervoor moet jezelf de juiste voorwaarden scheppen op andere vlakken.

Als je een relatie met een monogame partner hebt is vreemdgaan absoluut toch uit den boze. Vreemdgaan doet zoveel pijn voor de partner! Je kan op het moment zelf gewoon nadenken en het gewoon niet doen.

Wat zijn de voordelen voor jou die dan opwegen tegen de nadelen, zoals je partner bewust veel verdriet doen en je relatie om zeep helpen? Wat ervaar je precies als je vreemdgaat?
quote:Geenfruit1980 schreef op 16 december 2008 @ 14:32:

dat denk ik ook wel. Weet alleen niet goed waar te beginnen, helaas.Als dit je reactie was op het eventueel naar een psycholoog gaan...? Gewoon naar de huisarts en om een verwijsbrief vragen. Je komt er in je eentje niet meer uit, relatieproblemen, enz....
Ik vind jullie reacties wel hard. Er zijn tegenwoordig zoveel mensen die vreemdgaan en ik kan het waarderen van Geenfruit dat ze dit aankaart, dit geeft aan dat het haar ook wel dwars zit.

Ik praat haar acties niet goed, maar laten we proberen om haar te helpen in plaats van enkel te veroordelen. (Ik zou bijne eindigen met 'amen' )
quote:GrijsVlindertje schreef op 16 december 2008 @ 14:40:

Ik vind jullie reacties wel hard. Er zijn tegenwoordig zoveel mensen die vreemdgaan en ik kan het waarderen van Geenfruit dat ze dit aankaart, dit geeft aan dat het haar ook wel dwars zit.

Ik praat haar acties niet goed, maar laten we proberen om haar te helpen in plaats van enkel te veroordelen. (Ik zou bijne eindigen met 'amen' )

Volgens mij ben je behoorijk mosterd en zitten er wel degelijk oprechte behulpzame reacties tussen.

Amen
quote:Geenfruit1980 schreef op 16 december 2008 @ 14:26:

Ik vraag me af of ik echt zo ben of dat ik iets mis in deze relatie? Ik twijfel wat dat betreft aan mezelf en aan hem. Als hij het helemaal is, zou ik het dan ook doen? Aan de andere kant, ik geloof niet dat 1 iemand het helemaal kan zijn. iedereen heeft kanten waar je je aan kan storen.nou in je vorige relatie ook voorgekomen, dus t kan niet alleen aan deze relatie liggen. Dus misschien toch maar eens bij jezelf zoeken. En ja het gras bij de buren is nog altijd groener,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Misschien is het gewoon de ware niet voor jou? Ik weet niet hoe je je relatie verder ziet. Denk daar eens over na..

Wat verwacht je eigenlijk van een relatie.. zou je het dus niet erg vinden als je vriend zelf ook af en toe vreemd ging. Dan zou je meer voor een open relatie kunnen kiezen.

Ik zou dit zelf ook niet kunnen maar waarom inderdaad altijd gelijk die wijzende vingertjes.

Ja ik zou me ook erg belazerd voelen als mijn vriend me dit flikte maar TO is wel eerlijk geweest in haar idee van een relatie en heeft ook aangegeven dat ze het niet zo nauw neemt met trouw.

Voor zo'n man zou ik al niet kiezen. Dus die vriend weet dan toch min of meer ook wat er speelt?

Misschien hoopt hij dat ze verandert of dat hij het wel is voor haar.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat deze relatie op deze manier voortgezet kan worden.

De vraag is pikt je vriend het nog een keer. En waarom ga je idd vreemd. Is het echt die persoon of de spanning?

In het laatste geval dan ben je misschien nog niet toe aan een vaste relatie
Zoek een relatie waarin monogamie geen rol speelt zou ik zeggen. Op dit moment toon je absoluut geen respect voor het feit dat je vriend een monogame relatie wil en toon je ook geen respect voor hem.

Tijd om een andere weg in te slaan zou ik zeggen...
quote:GrijsVlindertje schreef op 16 december 2008 @ 14:40:

Ik praat haar acties niet goed, maar laten we proberen om haar te helpen in plaats van enkel te veroordelen. (Ik zou bijne eindigen met 'amen' )Iedereen reageert vanuit zijn of haar perspectief en als je hier post, kan je verwachten dat je niet alleen maar positieve of negatieve reacties krijgt. That's a fact so deal with it zou ik willen zeggen.
Als je altijd vreemd zult blijven gaan, is dat niet eerlijk naar je vriend toe. Wees eerlijk en probeer te kiezen waar je gelukkig van wordt, ook als dat betekent dat de relatie over gaat.

Voor je vriend is die pijn makkelijker te verteren dan de pijn van het bedrog. Been there. Sterkte.
Hier heb je toch een liedje van?

Ze kon het lonken niet laten (chim boem)

Ze lonkte naar iedere man (chim boem)

....
quote:Liv schreef op 16 december 2008 @ 14:11:

Je hebt geen spijt? En je vriend vindt ook dat jullie een leuke relatie hebben? Ondanks het vreemdgaan?

Ik zou zeggen: ga lekker zo door, ik geef je nog 1 jaar....vind ik nog erg lang hoor, ik dacht meer aan 1 week
@Geenfruit1980, horen we nog wat van je?

Ik ben wel benieuwd naar je antwoorden op de vragen en overdenkingen die neergezet zijn
We hebben geen afspraken maar hij had natuurlijk wel de hoop dat het bij hem niet zou gebeuren. Misschien is een psycholoog oid wel een optie, maar had nooit gedacht daarvoor naar een psych te zullen gaan. Ik moet er achter zien te komen, waarom ik het doe. Het is niet alleen spanning, weet ik. Die is er nl vanaf zo gauw de eerste zoen er is. En ook niet de spanning van dat het niet mag, want ik schaam me er zelf eigenlijk niet voor. Pas door reacties van anderen, voel ik dat ik iets doe wat blijkbaar niet kan. Ik zou wel graag willen er anders in te staan, alleen lukt het me nog niet.
wil je wel met hem oud worden?
BTW jullie mogen me veroordelen, maar ik hoor liever iets opbouwends. Ik weet nl wel dat het fout, egoistisch en dergelijke is, maar hoe er wat aan te doen? Ben ik dan echt de enigen? Lijkt me sterk
Ik zie mijn toekomst wel met hem, maar dan moet er aan mijn kant wel iets veranderen. Hij schuift echt niet mijn kant op
Maar ja, ik heb het al eerder beloofd en het is me niet gelukt woord te houden
quote:Geenfruit1980 schreef op 16 december 2008 @ 15:57:

Ik zie mijn toekomst wel met hem, maar dan moet er aan mijn kant wel iets veranderen. Hij schuift echt niet mijn kant op

Eerlijk?

Want je weet dat het niet het geval is als hij erachter komt. Wat doet het met je als je je voor gaat stellen hoe gekwetst hij zal zijn op het moment dat het uitkomt?

En de concequenties die daaraan vast zitten?
Ik stel die vragen dus, omdat ik denk dat je niet genoeg van hem houdt en/of van jezelf.

Je maakt je relatie hoe dan ook stuk. Want het komt uit. Dat weet je inmiddels al...

Dus wees eerlijk tegen over jezelf. Is hij het met wie je oud wil worden?En zoja waarom maak je het bewust dan stuk?

Ik denk ook dat je daar in je eentje niet uitkomt

Zo nee, wees dan zo eerlijk om je vriend in elk geval de kans te geven een monogaam meisje te treffen waarmee hij een relatie kan opbouwen
Als het uitkomt zal hij bij me weggaan, heeft ie gezegd nadat het de eerste keer is uitgekomen. Ik heb gezien wat het met hem deed, dat vond ik echt shockerend. Ik wist niet dat ik dat teweeg kon brengen bij iemand. Vraag me af of dat andersom ook zo zou zijn.

Je denkt toch altijd dat het niet uitkomt, maar ik heb al ervaren dat je daar niet in moet geloven. Eigelijk ligt het antwoord op tafel als ik het allemaal zo lees
Wijze woorden hoor. Ik vind ook wel dat ik hem niet verdien
Zou het dan toch zijn omdat hij niet DE WARE is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven