kapot alarmbelletje?

17-11-2009 23:20 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Net de nieuwe viva gelezen en door het stukje "hij en z'n beste vriendin" kwam er weer wat bovenborrelen..in het stukje worden bepaalde types vriendinnen beschreven en ik mis er eentje, namelijk de studie/vage vriendin waarover je wel alles hoort maar die jij niet kent. Mijn vriend had een 2 jaar geleden zo'n vriendin. Ze leerden elkaar kennen tijdens zijn opleiding. Ik heb haar 1 keer ontmoet. Ik hoorde wel via hem dat ik zo aardig leek, maar als we elkaar tegenkwamen was het Haaai...voor en haaai... na, ik bestond dan even niet. Well, om een lang verhaal kort te maken,het was zijn vriendin dus alla. Toen moest hij voor school een project doen dus weekje weg met de klas en daar is het misgegaan met die twee. Ik voelde het van te voren, wist het bij terugkomst, heb het gevraagd, maar ik moest me geen zorgen maken. Een maand daarna dan toch de bekentenis. Goed, puntje bij paaltje: goed gepraat, moeilijk gehad, toch er voor gegaan, vergeven maar niet vergeten. Laatste tijd betrap ik mijzelf er op dat mijn intuïtie wel stuk lijkt...herkent iemand dat? Doordat ik het toendertijd goed aanvoelde maar geen bevestiging kreeg en een tijdje "ik zal wel gekke henkie wezen" gedacht heb, lijkt t wel of mijn kompas stuk is. Nu weet ik soms niet of ik achterdochtig ben of goed zit. Vriend geeft nu geen aanleiding voor twijfels, schiet er bij mij soms in.
Even een reactie van de andere kant! Ik ben dus mijn beste vriend kwijtgeraakt omdat zijn nieuwe vriendin de vriendschap niet trekt. We hebben nooit iets gehad, nooit iets gewild, zijn tegelijkertijd single geweest en nooit de behoefte gehad om meer dan vriendschap met elkaar op te bouwen. En toch vertrouwt ze het niet. Ze vond de vriendschap al niet leuk toen ze ervan hoorde. Heb haar ontmoet, we zijn wezen eten, maar toen was ze ontzettend de kat uit de boom aan het kijken. Ze vond me te leuk en dus bedreigend (niet mijn woorden).

En nou zien we elkaar dus niet meer; we mogen niets meer met zn tweeën doen. Later hoorde ik dat mij verweten werd dat ik hun nooit samen heb uitgenodigd. Maar hoe ver moet je als vriendin dan gaan vraag ik me af? Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen zin om iemand in mijn huis te ontvangen die mij helemaal niet mag zonder me te kennen. Die mij veroordeelt vanwege haar eigen onzekerheid. Die mij allerlei nare eigenschappen toebedeelt die ik helemaal niet heb. Dan heb ik wel betere dingen te doen zeg.

Het hoeft m.i. dus niet altijd aan de 'beste vriendin' of je vriend te liggen, het kan ook je eigen onzekerheid zijn die het beladen maakt.
Alle reacties Link kopieren
@Emaille, dat is zeer vervelend, maar totaal niet mijn situatie. sterker nog, ik vertrouwde hem volledig en heb hem nooit een strobreed in de weg gelegd. Ik heb ook mannelijke vrienden zonder bijbedoelingen. Ik heb hem niks verboden, ook geen steken onder water. Toch is het mis gegaan met hen. Hij heeft nog een vriendin en daar heb ik dus totaal geen raar gevoel bij. Die onzekerheid kwam pas toen het kwaad geschied was. Daarvoor was het geen kwestie van wel of niet mogen, ik kende haar niet goed. Ik vind die situatie van jou dan ook erg overtrokken van die dame.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven