Kerstcadeau
vrijdag 19 december 2025 om 14:14
Ben nu 3 maanden serieus aan het daten met een man. We vieren samen kerst met cadeautje(s). Nu vroeg hij welk budget ik wilde doen.
Ik vind dit zo lastig. Ik heb een mooie trui gezien voor hem 50 euro. Maar kan ook leuk pakketje samen stellen met oa bioscoop bonnen erin voor een date samen voor 30 euro.
Ik heb t financiël ruim en voor mij stelt die 50 euro weinig voor in die zin. Anderzijds denk ik je bent nog zo kort samen 30 is ook genoeg. En legt bij hem misschien wat minder druk?
Maar wat is leuker om te geven.. ? Of andere ideeën tips?!
Ik vind dit zo lastig. Ik heb een mooie trui gezien voor hem 50 euro. Maar kan ook leuk pakketje samen stellen met oa bioscoop bonnen erin voor een date samen voor 30 euro.
Ik heb t financiël ruim en voor mij stelt die 50 euro weinig voor in die zin. Anderzijds denk ik je bent nog zo kort samen 30 is ook genoeg. En legt bij hem misschien wat minder druk?
Maar wat is leuker om te geven.. ? Of andere ideeën tips?!
zondag 21 december 2025 om 10:50
Uiteraard. Maar ik neem toch aan, alleen omdat je graag een reis naar Afrika wil maken of het leuk vindt om een nieuwe auto te kopen. Toch niet alleen maar "omdat je het je kunt veroorloven". Ik bedoelde meer, waarom zouden je wensen veranderen naarmate je budget stijgt? Tenzij je ooit al veel langer geleden een soort wens of gedachte hebt gehad van, mocht ik me ooit meer kunnen veroorloven dan wil ik graag ander soort vakanties, een groter huis, een andere auto etc. Dat kan natuurlijk en in dat geval vind ik het ook heel begrijpelijk dat je dat doet.blijfgewoonbianca schreef: ↑21-12-2025 10:10Ik geniet graag van het geld dat ik heb en ik vind het ook fijn om een ander mee te laten genieten.
Waarom zou ik naar België op vakantie gaan omdat dat mijn budget van 25 jaar geleden was terwijl ik graag naar Afrika zou gaan en dat inmiddels kan betalen ? Waarom zou ik derdehands rijden terwijl ik me na 25 jaar een nieuwe auto kan veroorloven?
Maar ik ging 25 jaar geleden dan ook niet "slechts" naar België omdat iets anders niet in het budget paste.
zondag 21 december 2025 om 11:00
Ligt het er niet (ook) een beetje aan dat je dan denkt: oei die ander kent mij slecht. Wat op zich na 3 maanden daten natuurlijk niet heel erg gek is. Maar dat zou ik dan misschien vooral hebben. En ook binnen een (hele) lange relatie, als ik een een heel duur cadeau zou krijgen, een ring of halsketting van echt een paar duizend euro, dan zou ik niet denken: de gever kan het zich veroorloven en vindt mij dat waard, maar: na tig jaar weet diegene nog niet dat je mij veel gelukkiger maakt met eten. En ja, dat kun je ook zo goedkoop en duur maken als je wil, dat snap ik.Attraverso schreef: ↑21-12-2025 10:49Ik ben ruim 50+ en moet niet gereset worden. Niet laten merken? Mijn gezicht spreekt gewoon boekdelen, ik ben slecht in 'muilen trekken' zoals we dat hier in mijn omgeving zeggen. Het gaat hier niet over 'jouw kring' en ook niet over de mijne. Ik heb ooit een splinternieuwe cabriolet kado gekregen, wist van niks en was over the top blij maar was al jaren met de man getrouwd.
Dit gaat over een date van 3 maand. En dan nog zeggen 'ik heb het breder dan hij dus ik ga een groter kado kopen en hij mag een kleiner geven'. To vraagt een mening en de mijne is: niet doen.
Mijn persoonlijke denkfout in het fenomeen "duur cadeau" zit hem in iets krijgen wat totaal niet bij mij past. Maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn.
zondag 21 december 2025 om 11:08
Het zal denk ik niemand meer verbazen maar daar zo ik ook na tig jaar getrouwd zijn absoluut niet blij mee zijn. Nou hoef ik ook niet bang te zijn dat dat gaat gebeuren want partner weet ook heus wel dat ik die cabrio anders wel voor mijzelf gekocht had.Attraverso schreef: ↑21-12-2025 10:49Ik ben ruim 50+ en moet niet gereset worden. Niet laten merken? Mijn gezicht spreekt gewoon boekdelen, ik ben slecht in 'muilen trekken' zoals we dat hier in mijn omgeving zeggen. Het gaat hier niet over 'jouw kring' en ook niet over de mijne. Ik heb ooit een splinternieuwe cabriolet kado gekregen, wist van niks en was over the top blij maar was al jaren met de man getrouwd.
Dit gaat over een date van 3 maand. En dan nog zeggen 'ik heb het breder dan hij dus ik ga een groter kado kopen en hij mag een kleiner geven'. To vraagt een mening en de mijne is: niet doen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in