Kerstcadeau
vrijdag 19 december 2025 om 14:14
Ben nu 3 maanden serieus aan het daten met een man. We vieren samen kerst met cadeautje(s). Nu vroeg hij welk budget ik wilde doen.
Ik vind dit zo lastig. Ik heb een mooie trui gezien voor hem 50 euro. Maar kan ook leuk pakketje samen stellen met oa bioscoop bonnen erin voor een date samen voor 30 euro.
Ik heb t financiël ruim en voor mij stelt die 50 euro weinig voor in die zin. Anderzijds denk ik je bent nog zo kort samen 30 is ook genoeg. En legt bij hem misschien wat minder druk?
Maar wat is leuker om te geven.. ? Of andere ideeën tips?!
Ik vind dit zo lastig. Ik heb een mooie trui gezien voor hem 50 euro. Maar kan ook leuk pakketje samen stellen met oa bioscoop bonnen erin voor een date samen voor 30 euro.
Ik heb t financiël ruim en voor mij stelt die 50 euro weinig voor in die zin. Anderzijds denk ik je bent nog zo kort samen 30 is ook genoeg. En legt bij hem misschien wat minder druk?
Maar wat is leuker om te geven.. ? Of andere ideeën tips?!
zaterdag 20 december 2025 om 14:45
Ik las in een ander topic dat het dan normaal is om het terug te sturen en iets heel anders te kopen.pompelmoentje schreef: ↑20-12-2025 07:53Misschien is die trui maandag wel in de sale te koop voor 30 euro.
zaterdag 20 december 2025 om 17:01
Mijn man vindt het leuk omdat hij weet dat ik er veel mee kan en dus ook wel blij van wordt.
Hij had een aantal jaren terug een ipad gekocht voor mijn verjaardag. De kinderen weten nog hoe hij stuiterde van blijdschap omdat hij het aan mij kon geven.
Hij heeft voor zichzelf een dure smartwach gekocht. Hij is er enorm blij mee....ooh lieverd als jij jarig bent koop ik er ook 1 voor jou. Ik heb een prima smartwach en hoef echt geen nieuwe, maar dat soort details vergeet hij
zaterdag 20 december 2025 om 17:56
Geveinsd? Waarom is het leuker om dure cadeaus te geven? Ontvangen van dure cadeaus snap ik uiteraard.
En wederom iemand met zo'n irritante emoticon. Kun je ook normaal communiceren?
Ik zie dat op facebook ook bij allerlei berichten: van die mensen die zich overal om bescheuren. Ik vind dat puur gif voor een gesprek/discussie/het publieke debat.
zaterdag 20 december 2025 om 18:28
Paradise schreef: ↑20-12-2025 17:56Geveinsd? Waarom is het leuker om dure cadeaus te geven? Ontvangen van dure cadeaus snap ik uiteraard.
Ik zie dat op facebook ook bij allerlei berichten: van die mensen die zich overal om bescheuren. Ik vind dat puur gif voor een gesprek/discussie/het publieke debat.
Om de blijdschap van de ontvanger te zien is onbetaalbaar. Ik had onlangs een cadeau voor mijn moeder waar ze van moest huilen. Was overigens niet heel duur en van Marktplaats, maar had heel veel moeite gekost. Daar geniet ik enorm van.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zaterdag 20 december 2025 om 18:34
Nee. Zolang er hier emoticons zijn, zal ik ze gebruiken. Vervelend dat je je er zo aan stoort. Dien in een verzoek in bij het moderator team zou ik zeggen.Paradise schreef: ↑20-12-2025 17:56Geveinsd? Waarom is het leuker om dure cadeaus te geven? Ontvangen van dure cadeaus snap ik uiteraard.
Of, een ander forum zoeken dat beter aansluit bij jouw geneuzel.
zaterdag 20 december 2025 om 18:47
Wat is de status precies, TO?
3 maanden serieus aan het daten? Is er sprake van een relatie of niet?
Ik vind praten over 'budgetten' weinig romantisch hebben. Dat doe je mbt groepen of collegas. Als jij het financieel breder hebt, en jullie zitten in een serieuze relatie, wat maakt het uit als je cadeau iets duurder is? Als je elkaar gelukkig maakt, dan maken dat soort dingen toch niet uit?
Ik heb het financieel ook iets breder dan mijn vriend, waardoor ik vaker iets voor ons betaal of hem iets duurdere cadeaus geef als hij mij. Ik zie het probleem echt niet
3 maanden serieus aan het daten? Is er sprake van een relatie of niet?
Ik vind praten over 'budgetten' weinig romantisch hebben. Dat doe je mbt groepen of collegas. Als jij het financieel breder hebt, en jullie zitten in een serieuze relatie, wat maakt het uit als je cadeau iets duurder is? Als je elkaar gelukkig maakt, dan maken dat soort dingen toch niet uit?
Ik heb het financieel ook iets breder dan mijn vriend, waardoor ik vaker iets voor ons betaal of hem iets duurdere cadeaus geef als hij mij. Ik zie het probleem echt niet
zaterdag 20 december 2025 om 19:18
Man kreeg hier een sleutelhanger van een collega. Het was er een met een verhaal [url][Proudly crafted in UkraineItsnojoke schreef: ↑19-12-2025 16:13Nou, ik snap best dat het niet tof voelt. Die moeite en geld heb je er zelf wél in gestoken. €150,- is veel geld. Ik verwacht heus niet hetzelfde terug, maar een sleutelhanger vind ik wel erg mager. Ik zie dat als dingen die ik alleen maar heb omdat ik ze ergens gratis bij heb gekregen. Ik vind het als cadeau erg mager. Tenzij het een heel bijzondere is, waarvan je specifiek weet dat iemand daar erg blij mee zou zijn.
The Novator Kalibr cruise missile developed by 'NPO Novator for Russian military entered service in 1994. The missile exists in different variants as it can be launched both from the naval and air assets. Furthermore, export variants are offered to the countries allied to Russia and so far, have been purchased by a few. Kalibr has the ability to target the naval and land based assets.
The tag in your possession has been created from the parts of Kalibr 3M-14E, which is an internally guided land attack variant, launched from a submarine. The missile was downed by Ukrainian Air Force fighter - MiG-29 on 27.04.23 on the outskirts of the city of Mykolaiv, which presumably the enemy intruder was tasked to target at a time.
Thanks to the tremendous bravery and competence of the Ukrainian defenders this missile which cost the enemy $980.000, has never reach its target and is now offered to you as a souvenir
The proceeds from its sale will be donated to further strengthen Ukrainian Armed Forces.
fuselagecreations.com
fuselage_creations
fuselagecreations.if2020.ua
RED DEAD/url]
Ze hadden een " verhouding" waarin dit geapriceerd en verstaan wordt. Als ik dit zou krijgen van man of vriend had ik het ook leuk gevonden.
Dat gezegd hebbende. Wij doen niet aan cadeaus voor elkaar. Dat zouden dan praktische dingen zijn. Ik ken hem al meer dan 20 jaar, maar weet dus niet wat ik voor hem zou kunnen kopen. Mss even nadenken nog.
Vanity of vanities; all is vanity
zaterdag 20 december 2025 om 19:33
Met je had geen duur cadeau gegeven? Dus ik snap je punt niet zo goed.
Mijn vraag was niet: waarom is het leuk om een cadeau te geven?
Iedereen wil een nieuwe iPad of een smartwatch. Dus ik begrijp wel waar het vandaan komt. Maar nog steeds is me niet duidelijk waarom een duur cadeau leuker is dan een minder duur cadeau.
Het interesseert mij nooit hoe duur iets is wat ik krijg. Nooit echt gedaan.
zaterdag 20 december 2025 om 19:36
Ik meld nooit iets bij de mods. Ik vraag je gewoon om normaal te communiceren.BrutaImmaculata schreef: ↑20-12-2025 18:34Nee. Zolang er hier emoticons zijn, zal ik ze gebruiken. Vervelend dat je je er zo aan stoort. Dien in een verzoek in bij het moderator team zou ik zeggen.
Of, een ander forum zoeken dat beter aansluit bij jouw geneuzel.
Volgens mij is mijn vraag legitiem. Al is het maar omdat heel veel mensen niet in staat zijn dure cadeaus te kopen. Maar wel waardevolle. Maakt dat uit is mijn vraag?
zaterdag 20 december 2025 om 19:39
Ook niet per se toch? Dan geldt nog steeds dat het een cadeau moet zijn dat bij je past.
Bijvoorbeeld, een fles wijn of olijfolie van rond de 50 euro (wat ik zelf vaak te duur vind om uit te geven) zou mij als ontvanger veel blijer maken dan dat ik diamnten krijg of een gouden halsketting.
Maar ik snap ook heus wel het verschil tussen die dure fles wijn en nog even snel eentje bij het tankstation gehaald. Of tussen een olijfolie uit een speciaalzaak of gewoon het goedkoopste plastic flaconnetje van AH huismerk.
En ook voor het plezier in het geven geldt denk ik, of het nou om 20, 200 of 2000 euro gaat, dat het fijn is om daarmee te laten zien dat je de ander goed kent, waardeert, hem of haar echt de moeite waard vindt.
Maar dat hoeft dus niet per se zo duur mogelijk.
zaterdag 20 december 2025 om 19:59
Over hele goedkope en snelle opties heb ik het niet zozeer.Dala schreef: ↑20-12-2025 19:39Ook niet per se toch? Dan geldt nog steeds dat het een cadeau moet zijn dat bij je past.
Bijvoorbeeld, een fles wijn of olijfolie van rond de 50 euro (wat ik zelf vaak te duur vind om uit te geven) zou mij als ontvanger veel blijer maken dan dat ik diamnten krijg of een gouden halsketting.
Maar ik snap ook heus wel het verschil tussen die dure fles wijn en nog even snel eentje bij het tankstation gehaald. Of tussen een olijfolie uit een speciaalzaak of gewoon het goedkoopste plastic flaconnetje van AH huismerk.
En ook voor het plezier in het geven geldt denk ik, of het nou om 20, 200 of 2000 euro gaat, dat het fijn is om daarmee te laten zien dat je de ander goed kent, waardeert, hem of haar echt de moeite waard vindt.
Maar dat hoeft dus niet per se zo duur mogelijk.
Maar als het gaat om cadeaus met een vanafprijs van 500 euro: ik zou me daar vooral ongemakkelijk bij voelen. Zowel als gever als als krijger.
Als een ander minder te besteden heeft of het zelf niet kan kopen benadrukt het ook ongelijkwaardig.
En ik vind het zeer gemakzuchtig. Terwijl er zoveel leuke, unieke en mooie dingen te vinden zijn die betaalbaar zijn. Ook tweedehands.
zaterdag 20 december 2025 om 21:16
ik denk dat het gaat om een zo passend mogelijk cadeau en dat kan heel duur zijn, maar ook heel goedkoop of er tussenin.Paradise schreef: ↑20-12-2025 19:59Over hele goedkope en snelle opties heb ik het niet zozeer.
Maar als het gaat om cadeaus met een vanafprijs van 500 euro: ik zou me daar vooral ongemakkelijk bij voelen. Zowel als gever als als krijger.
Als een ander minder te besteden heeft of het zelf niet kan kopen benadrukt het ook ongelijkwaardig.
En ik vind het zeer gemakzuchtig. Terwijl er zoveel leuke, unieke en mooie dingen te vinden zijn die betaalbaar zijn. Ook tweedehands.
Voor sommige mensen telt alleen de geldelijke waarde van een cadeau omdat het status zou geven.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 20 december 2025 om 21:35
Paradise schreef: ↑20-12-2025 19:33Met je had geen duur cadeau gegeven? Dus ik snap je punt niet zo goed.
Mijn vraag was niet: waarom is het leuk om een cadeau te geven?
Iedereen wil een nieuwe iPad of een smartwatch. Dus ik begrijp wel waar het vandaan komt. Maar nog steeds is me niet duidelijk waarom een duur cadeau leuker is dan een minder duur cadeau.
Het interesseert mij nooit hoe duur iets is wat ik krijg. Nooit echt gedaan.
Het gaat mij vooral om de emotie van de ontvanger. Daar kan ik geen prijs aan hangen. En hoewel het ten opzichte van mijn salaris maar weinig kostte (niet bijzonder veel geld) was het eigenlijk in verhouding wel heel duur voor hetgeen ik had gekocht en ik had er nog meer geld voor over gehad. (Zoiets als een sleutelhanger uit een bedevaartsoord die die mijn moeder had verloren)
zaterdag 20 december 2025 om 22:02
Ik heb nooit begrepen waarom mensen die bepaalde dingen niet kunnen betalen altijd zeggen dat ze die dingen belachelijk / lelijk / onnodig / whatever vinden. ( tenzij ze ze winnen, krijgen of via een mazzeltje toch kunnen aanschaffen )Alsof het een schande is iets best te willen wat buiten je bereik ligt.
Ik kan me niet voorstellen dat jij zelf een riant salaris hebt en het ontzettend leuk vindt om voor je geliefde iets te kopen bij het Kruidvat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 20 december 2025 om 22:24
Oh echt niet? Ook niet als het je favoriete douchegel is? Ik word bijvoorbeeld heel erg blij van die dennengeur van Weleda en de Kneipp eucalyptus geur. Ik hoef (en geef) geen duurdere cadeaus naarmate de salarissen en spaarrekeningen stijgen.blijfgewoonbianca schreef: ↑20-12-2025 22:02Ik heb nooit begrepen waarom mensen die bepaalde dingen niet kunnen betalen altijd zeggen dat ze die dingen belachelijk / lelijk / onnodig / whatever vinden. ( tenzij ze ze winnen, krijgen of via een mazzeltje toch kunnen aanschaffen )Alsof het een schande is iets best te willen wat buiten je bereik ligt.
Ik kan me niet voorstellen dat jij zelf een riant salaris hebt en het ontzettend leuk vindt om voor je geliefde iets te kopen bij het Kruidvat.
Liever dus met zorg naar het Kruidvat voor Weleda dan snel even de juwelier naar binnen met de mededeling: "ach doe maar wat, budget is 5000 euro, als het maar blinkt en een aardig steentje heeft."
Ik vind het juist zeer ongemakkelijk om duurdere cadeaus te kopen (maar bv ook duurdere vakanties, een auto, een huis) alleen maar omdat je het nu wel kan betalen en 25 jaar geleden niet. Maar misschien is dat raar.
zaterdag 20 december 2025 om 22:51
Mij maak je echt blij met Weleda en Ik weet nu al dat moeder gaat uitpakken met royale cadeau 's. Tsja. Zij doet haar. Ik heb ook eens 100 jaar-oude balsamico gegeven aan haar. Ze schaamt zich nog steeds omdat ze het rijkelijk heeft gebruikt en het niet op waarde schatte. Nou en? Was het lekker? Missie geslaagd. Het is leuk te geven. In geven zit ook het mooie..... (hier is een uitdrukking voor. Maar ben ik ff kwijt)
Vanity of vanities; all is vanity
zaterdag 20 december 2025 om 23:05
Ach, ik heb het helemaal niet over iets kopen bij het Kruidvat.blijfgewoonbianca schreef: ↑20-12-2025 22:02Ik heb nooit begrepen waarom mensen die bepaalde dingen niet kunnen betalen altijd zeggen dat ze die dingen belachelijk / lelijk / onnodig / whatever vinden. ( tenzij ze ze winnen, krijgen of via een mazzeltje toch kunnen aanschaffen )Alsof het een schande is iets best te willen wat buiten je bereik ligt.
En het gaat er ook niet om wat je kan betalen of niet.
zaterdag 20 december 2025 om 23:06
Dit ben ik met je eens.Verbena schreef: ↑20-12-2025 21:35Het gaat mij vooral om de emotie van de ontvanger. Daar kan ik geen prijs aan hangen. En hoewel het ten opzichte van mijn salaris maar weinig kostte (niet bijzonder veel geld) was het eigenlijk in verhouding wel heel duur voor hetgeen ik had gekocht en ik had er nog meer geld voor over gehad. (Zoiets als een sleutelhanger uit een bedevaartsoord die die mijn moeder had verloren)
Maar dat was mijn punt helemaal niet.
zaterdag 20 december 2025 om 23:06
zondag 21 december 2025 om 09:24
Wanneer mijn 3 maand date me een duur kado geeft gaat hij geen gezicht vol blijdschap zien maar gène. Ik snap niet dat mensen hier geschenken aan/van hun echtgenoot/moeder… vergelijken met iemand die je 3 maand date.
Zeker als die man het minder breed heeft: hou het klein ipv hem te tonen dat jij meer aankan dan hij. Ga dus zeker niet zeggen ‘ik koop je een kado van €50 maar als jij er één van €30 teruggeeft is dat goed.’ Tenzij je van hem af wil.
Je gezelschap is veel belangrijker dan je dure kado.
Zeker als die man het minder breed heeft: hou het klein ipv hem te tonen dat jij meer aankan dan hij. Ga dus zeker niet zeggen ‘ik koop je een kado van €50 maar als jij er één van €30 teruggeeft is dat goed.’ Tenzij je van hem af wil.
zondag 21 december 2025 om 10:10
Ik geniet graag van het geld dat ik heb en ik vind het ook fijn om een ander mee te laten genieten.Dala schreef: ↑20-12-2025 22:24Oh echt niet? Ook niet als het je favoriete douchegel is? Ik word bijvoorbeeld heel erg blij van die dennengeur van Weleda en de Kneipp eucalyptus geur. Ik hoef (en geef) geen duurdere cadeaus naarmate de salarissen en spaarrekeningen stijgen.
Liever dus met zorg naar het Kruidvat voor Weleda dan snel even de juwelier naar binnen met de mededeling: "ach doe maar wat, budget is 5000 euro, als het maar blinkt en een aardig steentje heeft." Waarom zou je met meer geld iets zonder zorg uitkiezen ?
Ik vind het juist zeer ongemakkelijk om duurdere cadeaus te kopen (maar bv ook duurdere vakanties, een auto, een huis) alleen maar omdat je het nu wel kan betalen en 25 jaar geleden niet. Maar misschien is dat raar.
Waarom zou ik naar België op vakantie gaan omdat dat mijn budget van 25 jaar geleden was terwijl ik graag naar Afrika zou gaan en dat inmiddels kan betalen ? Waarom zou ik derdehands rijden terwijl ik me na 25 jaar een nieuwe auto kan veroorloven?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 21 december 2025 om 10:19
Attraverso schreef: ↑21-12-2025 09:24Wanneer mijn 3 maand date me een duur kado geeft gaat hij geen gezicht vol blijdschap zien maar gène. Ik snap niet dat mensen hier geschenken aan/van hun echtgenoot/moeder… vergelijken met iemand die je 3 maand date.
Tijd voor het resetten van jouw beleving hierover. Als iemand je zoiets geeft dan is het gemeend, kon diegene het zich veroorloven, vond dat jij het verdiende etc. Pak aan, en geniet ervan.
Waarom laten merken dat je er ongemakkelijk door wordt, dat is pas genant voor de gulle gever.
In mijn kring, mensen met heel veel geld die inderdaad niet goed meer weten wat gepast is. Komt vooral door reacties van de ontvangers. Zij geven niet met een air van 'kijk mij nou eens iets duurs geven' maar kiezen gewoon iets moois voor je uit. Op de een of andere manier moet altijd wel iemand de nadruk leggen op hun cadeau en dat het te veel is.
verbena wijzigde dit bericht op 21-12-2025 10:26
22.19% gewijzigd
zondag 21 december 2025 om 10:25
blijfgewoonbianca schreef: ↑21-12-2025 10:10Ik geniet graag van het geld dat ik heb en ik vind het ook fijn om een ander mee te laten genieten.
Waarom zou ik naar België op vakantie gaan omdat dat mijn budget van 25 jaar geleden was terwijl ik graag naar Afrika zou gaan en dat inmiddels kan betalen ? Waarom zou ik derdehands rijden terwijl ik me na 25 jaar een nieuwe auto kan veroorloven?
Dit inderdaad, iedereen mag genieten van zijn geld. Door het zelf te gebruiken of anderen er blij mee te maken.
zondag 21 december 2025 om 10:49
Ik ben ruim 50+ en moet niet gereset worden. Niet laten merken? Mijn gezicht spreekt gewoon boekdelen, ik ben slecht in 'muilen trekken' zoals we dat hier in mijn omgeving zeggen. Het gaat hier niet over 'jouw kring' en ook niet over de mijne. Ik heb ooit een splinternieuwe cabriolet kado gekregen, wist van niks en was over the top blij maar was al jaren met de man getrouwd.Verbena schreef: ↑21-12-2025 10:19Tijd voor het resetten van jouw beleving hierover. Als iemand je zoiets geeft dan is het gemeend, kon diegene het zich veroorloven, vond dat jij het verdiende etc. Pak aan, en geniet ervan.
Waarom laten merken dat je er ongemakkelijk door wordt, dat is pas genant voor de gulle gever.
In mijn kring, mensen met heel veel geld die inderdaad niet goed meer weten wat gepast is. Komt vooral door reacties van de ontvangers. Zij geven niet met een air van 'kijk mij nou eens iets duurs geven' maar kiezen gewoon iets moois voor je uit. Op de een of andere manier moet altijd wel iemand de nadruk leggen op hun cadeau en dat het te veel is.
Dit gaat over een date van 3 maand. En dan nog zeggen 'ik heb het breder dan hij dus ik ga een groter kado kopen en hij mag een kleiner geven'. To vraagt een mening en de mijne is: niet doen.
attraverso wijzigde dit bericht op 21-12-2025 10:53
0.08% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in