kind noemt mij lelijk (geen OP)

02-10-2019 16:10 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2019 00:13
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
0.00% gewijzigd
Ik leerde dat alleen ouders fysiek mochten straffen
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker schreef:
03-10-2019 17:17
Ik leerde dat alleen ouders fysiek mochten straffen

Nou, en als er iemand een voorbeeld is van een stabiele volwassene die goed relaties kan onderhouden en met emoties kan omgaan, dan ben jij het wel toch?
mindervanmij schreef:
02-10-2019 19:19
Je hoeft het niet te tolereren dat ze zich zo gedraagt natuurlijk. Maar leer je haar ook andere manieren om haar emoties te uiten, of ben je meer bezig met hoe vervelend / manipulerend je haar vindt? Ik heb het gevoel dat jouw beeld van jouw dochter erg negatief is. Kinderen gaan zich ook gedragen naar de verwachtingen van hun ouders.
Lees je nog mee TO? Ik vind de reacties van mindervanmij heel waardevol. Hoop dat ze tot je doordringen.
ChristianeF schreef:
03-10-2019 16:26
Corrigerende tik doet een hoop, ben ik ook groot mee geworden en ik ben er beter door geworden.
:woa:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
ChristianeF schreef:
Corrigerende tik doet een hoop, ben ik ook groot mee geworden en ik ben er beter door geworden.
Je reactie laat wel zien dat je laatste 6 woorden niet waar zijn.
Ja, laten we vooral kinderen die met zichzelf in de knoop zitten vanwege de situatie waar ze niet om gevraagd heeft, een tik verkopen. Vooral lekker traumatisch...
Ga idd eens met je kind praten, ga samen met een peut praten zodat je aan jullie relatie kunnen werken. En ga via een mediator eens met de vader praten.
'Happiness is only real when shared'.
ChristianeF schreef:
Sowieso klets je maar wat in de rondte. In het ene topic loop je te schreeuwen dat het ongeveer altijd de schuld is van de ouders als er problemen zijn met kinderen, en in het andere topic ga je volledig voorbij aan de rol van de ouders en adviseer je een tik. En dan zeg je ook nog dat je met kinderen werkt, nou ik mag hopen dat dat een verzinsel is.
hiske2020 schreef:
02-10-2019 16:22
de vader en ik zijn nooit samen in haar bijzijn. hij praat wel over dat ik “ dik” ben en bijvoorbeeld als hij voice berichtjes stuurt dan is zijn opening hey fatty.. daar heeft ze dat dik van denk ik. Hij doet dit omdat hij denkt dat dit mij raakt terwijl ik gewoon slank ben.

Ik ben het gewoon even zat, dat ik niks goed kan doen in haar ogen. Ik doe alles voor haar, maar niks is ooit goed en alles is stom, niet goed genoeg. Merendeel van de ouders is niet eens gekomen, ik kom probeer behulpzaam te zijn en krijg de wind van voren. Van papa mag alles, geen regels, allemaal constante dure cadeaus.

voel me echt heel naar dat ik faal, terwijl ik niet weet wat ik nog zou moeten doen. Misschien haat ze mij wel echt, komt niet vaak iets liefs uit de laatste tijd
Je vat het echt veel te persoonlijk op! Dit soort gedrag is echt doodnormaal voor een meisje van haar leeftijd (ik heb er een van 9). Het zegt echt niets over of ze wel van je houdt of dat ze ondankbaar is (persoonlijk vind ik de opvattig dat kinderen hun ouders steeds maar dankbaar zouden moeten zijn sowieso wonderlijk, maar dat is een andere discussie).
Heb je wel een opvoedingsondersteuning overwogen? Dat kan je meer inzicht in haar gedrag geven en ook in de wisselwerking tussen jullie beide.
The time is now
Dat afpakken vind ik zo'n zwakte bod. Eerst geef je een kind iets en wek je de indruk dat ze er de eigenaar van zijn. Behalve dan als mama boos/gekwetst is, dan pakt ze het lekker weer af. Wat een voorbeeld ben je dan.

TO, je kunt ook gewoon lief zijn voor je kind, het zijn net mensen. Als jij boos bent en onredelijk reageert, waar heb jij dan behoefte aan?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
mindervanmij schreef:
03-10-2019 16:40
Je kind een tik geven is in mijn ogen een teken van onmacht. Blijkbaar bezit je dan niet de capaciteiten om je kind iets bij te brengen zonder daarvoor een vorm van geweld te moeten gebruiken. Wat leert je kind daarvan? Dat het normaal is om te slaan als iets je niet bevalt?
Exact. Wat een waardeloos advies.

Opvoeden valt niet altijd mee. Maar een 8-jarige met twee onvolwassen ouders heeft het ook niet makkelijk. Zet je ego aan de kant, TO. Je hebt geen invloed op wat je ex doet, maar des te meer op je eigen gedrag. Dat jij en je ex niet normaal met elkaar omgaan heeft je dochter wel degelijk door. Ze is niet gek. Dat ze boos en opstandig is, verbaast mij dan ook helemaal niks. Goed dat je hulp gaat zoeken voor haar maar ik denk dat je dat zelf ook wel kunt gebruiken.
Kloddertje schreef:
04-10-2019 09:00
Exact. Wat een waardeloos advies.

Opvoeden valt niet altijd mee. Maar een 8-jarige met twee onvolwassen ouders heeft het ook niet makkelijk. Zet je ego aan de kant, TO. Je hebt geen invloed op wat je ex doet, maar des te meer op je eigen gedrag. Dat jij en je ex niet normaal met elkaar omgaan heeft je dochter wel degelijk door. Ze is niet gek. Dat ze boos en opstandig is, verbaast mij dan ook helemaal niks. Goed dat je hulp gaat zoeken voor haar maar ik denk dat je dat zelf ook wel kunt gebruiken.
Helemaal mee eens. En dan kan TO wel met haar dochter naar de psycholoog gaan (op zich niks op tegen), maar daar heeft dochter vrij weinig aan als haar beide ouders nergens aan werken en zich blijven gedragen zoals ze al deden.
Je dochter doet zo omdat ze niet weet hoe ze anders kan aangeven dat ze ongelukkig is. En ze is ongelukkig en voelt onmacht omdat haar ouders onvolwassen zijn, zij het slachtoffer daarvan is en daar zelf niets aan kan veranderen. Dat kunnen alleen haar ouders. Helaas denken haar ouders niet aan haar, maar houden zij zich bezig met zichzelf.

Probeer je eens in te leven in je dochter, praat met haar zodat ze zich gehoord voelt en doe daar dan wat mee!

Ook als ze je dik of lelijk noemt.

Jullie zijn de volwassenen, zij het kind. Neem je verantwoordelijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven