Kinderwens
dinsdag 7 december 2021 om 18:06
Hoi,
Ik ben ongeveer 7 maanden samen met mijn vriend en het loopt vlot. We zitten op dezelfde golflengte en we voelen ons goed bij elkaar.
Het enige is, ik ben al 37 en heb een kinderwens. Het is een thema dat we pas recent bespraken omdat ik dat zeker niet wilde opdringen. Hij staat er voor open maar vindt het te vroeg. Ik vind het ook zeker te vroeg maar langs de andere kant weet ik dat mijn leeftijd niet meezit. Ik voel dat ik er enorm gestresst onder loop.
Mensen met dezelfde ervaring? Hoe gingen jullie daarmee om?
Ik ben ongeveer 7 maanden samen met mijn vriend en het loopt vlot. We zitten op dezelfde golflengte en we voelen ons goed bij elkaar.
Het enige is, ik ben al 37 en heb een kinderwens. Het is een thema dat we pas recent bespraken omdat ik dat zeker niet wilde opdringen. Hij staat er voor open maar vindt het te vroeg. Ik vind het ook zeker te vroeg maar langs de andere kant weet ik dat mijn leeftijd niet meezit. Ik voel dat ik er enorm gestresst onder loop.
Mensen met dezelfde ervaring? Hoe gingen jullie daarmee om?

dinsdag 7 december 2021 om 19:38
FeeLucifer01 schreef: ↑07-12-2021 19:34Ik zou afschrikken van iemand die niet een stabiele relatie wil voor zijn of haar kinderen. Na 7 maanden al aan kinderen willen beginnen slaat echt helemaal nergens op, dan heb je alleen oog voor je eigen behoeften. Niet die van de ander of voor die van je kinderen.
Hij wil kinderen alleen niet nu al.
Dat zeg ik toch ook niet, dat ze NU moet beginnen? Ik zeg juist dat ze moet weten of hij op termijn echt wel wil, of dat hij het wil aanzien of hij wel zo graag wil. Nog even wachten lijkt me prima, maar het is wel belangrijk dat hij ze (uiteindelijk) net zo graag wil als zij. In de OT staat "hij staat ervoor open". Dat is nou niet superduidelijk.
En die vraag had ik op date 2 al gesteld. Sterker nog, die hebben mijn en ik beiden aan elkaar gesteld op date 2. We vonden het beiden belangrijk iemand te treffen die daar hetzelfde in stond en zo niet is het makkelijker stoppen na 2 dates, dan na 7 maanden.
anoniem_66f1068fbefb8 wijzigde dit bericht op 07-12-2021 19:39
3.91% gewijzigd

dinsdag 7 december 2021 om 19:39
Ik vind de vraag tijdens het daten meer dan normaal.Gizmoreturns schreef: ↑07-12-2021 19:30Ik zou er in ieder geval de kriebels van krijgen( in negatieve zin)
Maar na 7 maanden ook al willen beginnen is andere koek.

dinsdag 7 december 2021 om 19:40
Daar gaat ook niet om toch? Ze heeft gevraagd en hij wil wel, alleen niet nu. Wat moet ze dan nog meer doen volgens jou nu dan?katkaatje schreef: ↑07-12-2021 19:38Dat zeg ik toch ook niet, dat ze NU moet beginnen? Ik zeg juist dat ze moet weten of hij op termijn echt wel wil, of dat hij het wil aanzien of hij wel zo graag wil. Nog even wachten lijkt me prima, maar het is wel belangrijk dat hij ze (uiteindelijk) net zo graag wil als zij. En die vraag had ik op date 2 al gesteld. Sterker nog, die hebben mijn en ik beiden aan elkaar gesteld op date 2. We vonden het beiden belangrijk iemand te treffen die daar hetzelfde in stond en zo niet is het makkelijker stoppen na 2 dates, dan na 7 maanden.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 07-12-2021 19:41
3.49% gewijzigd
dinsdag 7 december 2021 om 19:40
FeeLucifer01 schreef: ↑07-12-2021 19:39Ik vind de vraag tijdens het daten meer dan normaal.
Maar na 7 maanden ook al willen beginnen is andere koek.
Ze wil er toch nu ook niet aan beginnen? Ze wil alleen weten hoe hij er in staat
dinsdag 7 december 2021 om 19:41
Ik ben 38 en zou niet na een halfjaar relatie ineens hiermee op de proppen willen komen. Of dat iemand dat bij mij doet!
Het moet dan dus letterlijk zo snel mogelijk en uiterlijk binnen +-24 maanden wel gebeuren. Lekker zo'n tijdbom onder je relatie. Ik geloof niet dat de liefde dan nog op een natuurlijke manier zich verder kan ontwikkelen. Maar misschien zie ik dat te negatief?
Andersom snap ik de naïviteit van een man niet om hier in te stappen zonder op de hoogte te zijn van haar kinderwens, maargoed de naïviteit van een man (wat ik soms hier lees) is sowieso onnavolgbaar, laat staan een man die verliefd is.
Het moet dan dus letterlijk zo snel mogelijk en uiterlijk binnen +-24 maanden wel gebeuren. Lekker zo'n tijdbom onder je relatie. Ik geloof niet dat de liefde dan nog op een natuurlijke manier zich verder kan ontwikkelen. Maar misschien zie ik dat te negatief?
Andersom snap ik de naïviteit van een man niet om hier in te stappen zonder op de hoogte te zijn van haar kinderwens, maargoed de naïviteit van een man (wat ik soms hier lees) is sowieso onnavolgbaar, laat staan een man die verliefd is.

dinsdag 7 december 2021 om 19:43
Er staat toch dat ze het zelf ook te vroeg vindt? Maar dat ze er stress van heeft en wil weten hoe anderen er mee omgaan. Ik denk dat we idd een andere OP lezen, want ik lees dan weer niet dat ze NU baby's wil maken
dinsdag 7 december 2021 om 19:43
To zegt toch niet dat ze na 7 maanden al kinderen wil? Ze wil alleen duidelijk mocht de relatie pak m beet als ze 2 jaar samen zijn nog stabiel en fijn zijn ze dan graag een kindje zou willen. Lijkt me redelijk en duidelijk. Ik vind het vrij normaal dat je als vrouw zijnde van boven de 30 met een kinderwens tijdens een derde date vraagt of de ander in de toekomst een leven met of zonder kinderen wil, wat niet wil zeggen dat je er dan maar naar 7 maanden daten/prille relatie direct aan moet beginnen maar je kunt best informeren wanneer het voor allebei dan wel goed zou voelen en ik vind dat als een man zich enigzins in kan leven hij ook wel kan bedenken dat als hij zich drie jaar later bedenkt dat to dan al haar kansen verkeken zijn op een kind.

dinsdag 7 december 2021 om 19:44
Als ik het dus goed begrijp wil hij ook kinderen, hebben jullie het nu al zeven maanden fijn samen, ben jij 37, en blijven de eitjes niet eeuwig houdbaar, of überhaupt aanwezig, waardoor jij druk ervaart, omdat het als nu of nooit voelt, terwijl je, net als hij, zeven maanden eigenlijk te pril vindt om het er serieus over te hebben.
Zou ik met hem bespreken. Gewoon vertellen welke druk je ervaart en hoe (bio)logisch dat is. En dat je daarom echt zeker wil zijn dat hij er ook voor in is en dat het, omdat je echt niet weet of het wel gelijk zou lukken, gewoon niet al te lang ermee kunt wachten.
Zou ik met hem bespreken. Gewoon vertellen welke druk je ervaart en hoe (bio)logisch dat is. En dat je daarom echt zeker wil zijn dat hij er ook voor in is en dat het, omdat je echt niet weet of het wel gelijk zou lukken, gewoon niet al te lang ermee kunt wachten.
beaucis wijzigde dit bericht op 07-12-2021 19:48
26.94% gewijzigd

dinsdag 7 december 2021 om 19:45
Ik geloof het ook.
Dat het antwoord onbevredigend is kan hij ook niet veel aan doen denk ik.
Gizmoreturns schreef: ↑07-12-2021 19:42Ze geeft aan dat ze er gestresst onder is qua leeftijd dus dat het liever snel moet lijkt wel duidelijk.
TO: ik vind het ook zeker te vroeg, maar heb er wel stress van, hoe zijn jullie daarmee om gegaan?
Dat is toch niet nu? En wat snel is maakt ieder voor zich uit
dinsdag 7 december 2021 om 19:48
ze vraagt hoe ze met die stress om moet gaan, en dat lijkt me een reële vraag/angst
@TO: ik denk dat je het vooral belangrijk is naar hem te benoemen dat je het ook niet NU wil, maar dat het ook belangrijk voor je is dat hij eerlijk is en je niet aan het lijntje houdt. Dus als hij toch twijfels heeft, hij je dit moet laten weten
dinsdag 7 december 2021 om 19:48
Een kinderwens is leuk, maar met een kind komen hormonen, gebroken nachten, stress, opvoedings- en opgroeivisies, het uitvinden van jezelf als ouder, ga zo maar door. Dan is het echt wel prettig als je iemand aan je zijde hebt die je iets langer kent.
En het lijkt mij sowieso leuker om eerst veel samen te doen.
En het lijkt mij sowieso leuker om eerst veel samen te doen.

dinsdag 7 december 2021 om 20:07
Laten we inderdaad het zelfonderzoek niet vergeten:
- Heb je zelf een autonome kinderwens?
- Of wil je ze vooral van deze man?
- Hoe sta je tegenover kinderen zonder relatie?
- Hoe sta je tegenover een relatie zonder kinderen?
dinsdag 7 december 2021 om 20:08
Als je na 7 maanden al aan kinderen wil beginnen met iemand kan je nog beter voor een donor gaan. In je eentje. Na 7 maanden weet je nog helemaal niet of het op lange termijn ook werkt. Verliefdheid zakt pas na 2 jaar en dan gaat de roze bril af. En dan nog maar eens kijken of je bij elkaar past.
Na 7 maanden aan kinderen beginnen met iemand is bewust de keus maken om je kind waarschijnlijk te laten opgroeien met gescheiden ouders. En daar komt een hoop gezeik van. Dan kan je denk ik beter kind zijn van een donor.
To ik snap dat het lastig is maar ik zou serieus overwegen je eitjes in te vriezen en dan nog 2 jaar te wachten. Als het niks word met de man waar je nu mee date dan heb je in ieder geval de eitjes nog.
Na 7 maanden aan kinderen beginnen met iemand is bewust de keus maken om je kind waarschijnlijk te laten opgroeien met gescheiden ouders. En daar komt een hoop gezeik van. Dan kan je denk ik beter kind zijn van een donor.
To ik snap dat het lastig is maar ik zou serieus overwegen je eitjes in te vriezen en dan nog 2 jaar te wachten. Als het niks word met de man waar je nu mee date dan heb je in ieder geval de eitjes nog.
dinsdag 7 december 2021 om 20:12
Wat een zakelijk antwoordabracadabra schreef: ↑07-12-2021 20:08Als je na 7 maanden al aan kinderen wil beginnen met iemand kan je nog beter voor een donor gaan. In je eentje. Na 7 maanden weet je nog helemaal niet of het op lange termijn ook werkt. Verliefdheid zakt pas na 2 jaar en dan gaat de roze bril af. En dan nog maar eens kijken of je bij elkaar past.
Maar je hebt natuurlijk wel helemaal gelijk. Dat dan weer wel.

dinsdag 7 december 2021 om 20:13
abracadabra schreef: ↑07-12-2021 20:08Als je na 7 maanden al aan kinderen wil beginnen met iemand kan je nog beter voor een donor gaan. In je eentje. Na 7 maanden weet je nog helemaal niet of het op lange termijn ook werkt. Verliefdheid zakt pas na 2 jaar en dan gaat de roze bril af. En dan nog maar eens kijken of je bij elkaar past.
Eens.
dinsdag 7 december 2021 om 22:47
dinsdag 7 december 2021 om 23:00
Dat is natuurlijk niet perse waar, ze zijn eind 30, wie weet wat levenservaring. Dus dat ze gaan scheiden is geen zekerheid. Bij een donor heeft kind helemaal geen vaderabracadabra schreef: ↑07-12-2021 20:08Als je na 7 maanden al aan kinderen wil beginnen met iemand kan je nog beter voor een donor gaan. In je eentje. Na 7 maanden weet je nog helemaal niet of het op lange termijn ook werkt. Verliefdheid zakt pas na 2 jaar en dan gaat de roze bril af. En dan nog maar eens kijken of je bij elkaar past.