Kleding van vriend

11-10-2017 12:04 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend draagt soms vier of vijf dagen achter elkaar dezelfde kleding. Ik vind dit een afknapper en onhygiënisch. Ik schaam mij dan ook wel voor hem. Zelf zegt hij dat hij het dan niet door heeft. Ik snap dat niet want je wil er zelf toch ook verzorgd bij lopen. Als ik dan vraag waarom hij dat doet zegt hij dus dat hij dat niet door heeft.. heb het dus wel eens aangekaart maar het heeft niet geholpen. Vind het vooral lastig omdat ik zelf wel veel om uiterlijke verzorging geef

Moet ik het accepteren of hebben jullie nog tips?
anoniem_356254 wijzigde dit bericht op 11-10-2017 12:06
5.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
...en je vraag is?
Alle reacties Link kopieren
Tja, hij vindt het geen probleem
Dan kun jij jij buigen of barsten. Niet meer zeiken, of ander vriendje zoeken
Alle reacties Link kopieren
twee klaagtopics over vriendje in twee dagen
Misschien tijd voor OF een heel goed gesprek OF uitmaken
Alle reacties Link kopieren
Zijn kleren elke avond in de wasmachine gooien, moet ie wel wat nieuws aan. Maar ik kan me het echt niet voorstellen....
Alle reacties Link kopieren
welke kleding bedoel je precies?

Moet je echt een spijkerbroek elke dag wassen? Die kan je best 4-5 dagen aan, tenminste wanneer er geen grote vlekken op zitten. Dit geldt ook voor truien, vesten, etc.

Ondergoed en sokken is natuurlijk wel wat anders.

Maar in jouw beleving is hij dus onhygiënisch. En omdat jij veel om je uiterlijk geeft, moet dit ook een prioriteit zijn voor je vriend?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft ook vaak dezelfde kleding aan. Het scheelt dat hij overdag werkkleding draagt, dus het is alleen 's avonds. Ik had het misschien graag anders gezien omdat ik zelf wel vaak andere kleding draag, maar omdat ik gek op 'm ben boeit 't me eigenlijk helemaal niets: zolang hij er maar gelukkig mee is! Er zijn wel grenzen natuurlijk, maar zo denk ik er over.
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
Alle reacties Link kopieren
Bovenkleding kun je gerust een aantal dagen dragen als je niet overdreven zweet of door de modder banjert. Sterker nog: Je kleding na één dag dragen gelijk wassen is slecht voor de kleding en slecht voor het milieu en je energienota.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Gaat het er om dat hij niet fris ruikt? Of puur om het plaatje?
Alle reacties Link kopieren
To, om wat voor kleding gaat het. Draagt hij alle dagen dezelfde broek, shirt en ondergoed. Of komt hij uit zijn werk (school?) en trekt vervolgens een makkelijk kloffie aan waarmee hij op de bank gaat hangen? Trekt hij ook kleding aan met zichtbare viezigheid of niet.

En nee, er zijn legio mensen die er verzorgd bijlopen heus niet belangrijk vinden. Naast dat we allemaal een andere definitie van verzorgd hebben. Ik vind bijvoorbeeld dat ik verzorgd bij loop, een ander vindt van niet, want ik gebruik bijvoorbeeld geen make-up.

Als hij het zelf geen probleem mee heeft en jij schaamt je er erg voor, misschien moet je dan maar uit elkaar gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Spijkerbroeken, vesten en truien draag ik dagen zonder ze te wassen, pas als er vlekken in zitten. Ik heb wollen vesten van jaren her, die nog nooit een wasmachine hebben gezien. Vind je dat onhygiënisch? Ik vind dat vrij normaal eigenlijk.
Alles wat ik direct op mijn lijf draag gaat 's avonds de wasmachine in.
Mijn vraag aan jou is dus eigenlijk: wat draagt je vriend dagen achter elkaar? Ook zijn sokken en onderbroeken? En bedoel je dat hij van maandag tot vrijdag hetzelfde draagt, of draagt hij kleren een aantal keer zonder te wassen, zoals ik ook doe?
Draagt hij overdag aparte werkkleren en kleedt hij zich na zijn werk om in de broek en trui van gisteravond?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Je schaamt je voor je vriend, of je gaat het hem recht voor zijn raap zeggen of je maakt het uit en zoekt eentje die beter bij je past.
Beide kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
11-10-2017 12:11
Zijn kleren elke avond in de wasmachine gooien, moet ie wel wat nieuws aan.
TO is zijn moeder niet
Stinkt hij?
Ik vind dat eigenlijk een non-issue.....
Ik draag zelf ook rustig een dag of 5 dezelfde lange broek. Kleding die ik op mijn lijf draag gaat elke avond de wasmand in (sokken/panty, beha, slip, hemdje of T-shirt). Vesten e.d. draag ik dagen of ik lucht ze en hang ze weg voor de volgende keer.
Elke dag andere kleding vind ik echt nergens voor nodig en al dat wassen slijt het alleen maar van. Bij vlekken of geknoei gaat het overigens wel in de was.
Tip; vraag het hem, maar heb je reeds gedaan. Accepteren? Aan jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Jeans draag ik een paar dagen, hang ze tussentijd uit. De rest gaat dagelijks, of om de dag in de was.
Mijn man gooit (op mijn verzoek) overhemden na max 2 dagen in de was. Wassen&Strijken is mijn taak en ik overhemden blijven echt niet langer fris dan twee dagen
Ga je de OP van dit topic ook weer verwijderen? :sarcastic:
lilalinda schreef:
11-10-2017 12:54
Jeans draag ik een paar dagen, hang ze tussentijd uit. De rest gaat dagelijks, of om de dag in de was.
Mijn man gooit (op mijn verzoek) overhemden na max 2 dagen in de was. Wassen&Strijken is mijn taak en ik overhemden blijven echt niet langer fris dan twee dagen

Ja hier hetzelfde voor mijn man. Overhemden 2 dagen en het witte t-shirt wat eronder zit elke dag. Maar dat is dan ook lijfgoed.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
11-10-2017 12:28
Spijkerbroeken, vesten en truien draag ik dagen zonder ze te wassen, pas als er vlekken in zitten. Ik heb wollen vesten van jaren her, die nog nooit een wasmachine hebben gezien. Vind je dat onhygiënisch? Ik vind dat vrij normaal eigenlijk.
Alles wat ik direct op mijn lijf draag gaat 's avonds de wasmachine in.
Mijn vraag aan jou is dus eigenlijk: wat draagt je vriend dagen achter elkaar? Ook zijn sokken en onderbroeken? En bedoel je dat hij van maandag tot vrijdag hetzelfde draagt, of draagt hij kleren een aantal keer zonder te wassen, zoals ik ook doe?
Draagt hij overdag aparte werkkleren en kleedt hij zich na zijn werk om in de broek en trui van gisteravond?
Ik ben to niet, maar dat vind ik onhygiënisch. Met die broek in de trein en bus op een stoel zitten. Ik moet er niet aan denken om dat alleen te luchten.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Dat vind ik ook wel een afknapper.
Maar dit is toch vrij makkelijk op te lossen het boeit die vent gewoonweg niet hoe hij erbij loopt, dus kan jij ook zijn kleding voor hem klaarleggen en telkens wat schoons uitzoeken.
Hoef je hem ook niet meer te ruiken.
Reep-Chocolade schreef:
11-10-2017 13:01
Ik ben to niet, maar dat vind ik onhygiënisch. Met die broek in de trein en bus op een stoel zitten. Ik moet er niet aan denken om dat alleen te luchten.

Dus als jij 's morgens een schone spijkerbroek hebt aangetrokken en je hebt in de stad ergens een kopje koffie gedronken gaat die broek direct in de was?
Dat is toch een beetje smetvrees-achtig...
Alle reacties Link kopieren
Vriend vindt het hier ook minder belangrijk dan ik. Hier is de deal dat ik eraan ruik en als het stinkt of vies is gaat het na een dag in de was, anders na twee dagen.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Reep-Chocolade schreef:
11-10-2017 13:01
Ik ben to niet, maar dat vind ik onhygiënisch. Met die broek in de trein en bus op een stoel zitten. Ik moet er niet aan denken om dat alleen te luchten.
Ojee, jij wast je jeans waarschijnlijk veel vaker dan nodig is. En stuurt je lievelingsbroek daarmee vervroegd naar de prullenbak. Jeanskenners weten het al jaren: de spijkerbroek is juist ervoor gemaakt om dag na dag gedragen te worden, zónder te wassen.

Te vaak wassen zorgt er niet alleen voor dat de kleur vervaagt, het heeft ook een negatief effect op de pasvorm.
Ik vind het ook niet zo fris. Ben bang dat het aan zijn opvoeding ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven