Knowing a Cheater. What to do?

06-11-2018 13:43 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet al een paar jaar dat een man vreemdgaat bij zijn vriendin. Ik ken de man persoonlijk, maar zijn vriendin niet echt. Ik weet wel wie ze is. Nu het al een aantal jaar bezig is en ze binnenkort met elkaar gaan trouwen, krijg ik het steeds moeilijker met geheim houden. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Zouden jullie het haar vertellen?

Aangezien hij al jaren en nog steeds vreemdgaat hoef ik tegen hem niet te zeggen dat hij het zelf moet zeggen..
Aan de ene kant denk ik wie ben ik om me te bemoeien met hun relatie en aan de andere kant denk ik dat geen enkele vrouw met zo'n man moet trouwen en als ik het was het ook graag gehoord had

Help!!!!
stellar schreef:
06-11-2018 13:54
waarom weet jij dat hij vreemdgaat? Hoe weet jij zo zeker dat ze geen open relatie hebben?
...

En tot slot, waarom is je titel in het Engels?
WHY GOD WHY
Why tell me why
Und warum?
Cateautje schreef:
06-11-2018 15:01
Het valt me op dat de meesten hier toch wel de drang om aardig gevonden te worden boven eerlijkheid stellen.
Waarom denk je dat het de drang is om aardig gevonden te worden is? Ik spreek nu voor mijzelf maar ik zou het niet vertellen omdat ik er a)niks mee te maken heb b)geen zin heb in drama c)niet weet wat de afspraken zijn in hun relatie d)niet weet hoe het echt zit tenzij hij met mij vreemdgaat
Murrmurr schreef:
06-11-2018 15:10
WHY GOD WHY
Why tell me why
I know...zóveel vragen
Alle reacties Link kopieren
Vertellen.

Ik snap sowieso niet dat je zo lang hebt gezwegen. Ik zou dat een ander niet aan kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: yes, zeggen maar ik had dat zelf al jaren geleden gedaan. Nu ze gaan trouwen zou helemaal niks mij meer kunnen tegen houden. Trouwt ze daarna alsnog, is het haar eigen probleem maar als ik iets weet wat iemands leven kan verpesten dan zou ik mijn mond niet kunnen houden. Ik hou niet van mensen die vreemdgaan en al helemaal niet van mensen die wel dan vervolgens gaan trouwen. Lekker iemand op elke gebied, financieel, gezondheid, liefde/vertrouwen in de zeik nemen.
Alle reacties Link kopieren
xOliviaaa_ schreef:
06-11-2018 13:43
Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Piloot inhuren om tijdens de bruiloft met een "Hij gaat vreemd joh!"-spandoek over te vliegen.
The world weighs on my shoulders – But what am I to do?
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
Alle reacties Link kopieren
Why the Dunglish?
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Wel grappig dat hier wordt aangevoerd dat het wel eens een open relatie zou kunnen zijn. Als dat zo is, lijkt het me geen enkel probleem om het te vertellen.

Ikzelf zou het trouwens willen weten. Dus zou ik het een ander ook vertellen. Ik heb alleen geen idee op welke manier je dat handig aanpakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens verteld, maar dat werd me niet in dank afgenomen.

En toch. Ik zou haar niet willens en wetens in een potentieel desastreuse situatie willen storten. Ik denk dat ik een koffieafspraak met haar zou maken, buiten de deur, ergens groot en relatief anoniem, en haar daar de situatie voorleggen. Ik zou het in ieder geval persoonlijk doen, niets zo vreselijk als een anoniem briefje.

Maar goed, dat denk ik nu als buitenstaander. Ik weet niet hoe ik zou handelen als ik echt voor de keus stond. Sterkte.
anoniem_377206 wijzigde dit bericht op 06-11-2018 16:00
0.19% gewijzigd
Ik zou het alleen aankaarten als de vrouw een goede kennis of vriendin is. Dan ook niet rechtstreeks, maar zou ik de man zeggen dat hij het kan vertellen of dat ik het zal doen.
Ik weet van ‘vage kennissen’ (met beide had ik soort van beroepsmatig te maken) dat hij is vreemdgegaan. Daar heb ik me niet mee bemoeid omdat ik privé niet met hen omga. Was wel lastig omdat ik bijv wel met haar over hun huwelijksfeest heb gesproken.
Ja hoor, ik zeg dat soort dingen gerust. Ik heb geen zin om in een soort complot te zitten. Ik vind ook dat iedereen een kans verdient om met een leuke man in een fijne relatie te zitten, of ik je nou ken of niet.

Vind je mij dan een rotwijf? Nou prima! Dat zegt waarschijnlijk meer over jezelf dan over mij en ik hoef niet met iedereen vriendjes te zijn, zeker niet met mensen die de boel bedonderen, dus dat boeit mij echt niet.
Alle reacties Link kopieren
hoezo weet jij het? Heeft hij je dat in vertrouwen verteld?> dan moet je je mond houden of er tegen hem over beginnen.

Doet hij het open en bloot en 'weet' de hele stamkroeg ervan.. > dan zou ik het spontaan eens bij haar laten vallen : goh jullie gaan trouwen, leuk! Ik neem aan dat 'blonde/donkere/ de andere snol'geen bruidsmeisje is hahahaha? "

of wat?
Ik zou het echt wel willen weten. Wellicht dat je het haar anoniem kan laten weten met wat onderbouwing erbij? Dan word je er niet verder bij betrokken en kan ze zelf bepalen wat ze met de informatie doet
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-11-2018 15:31
Ik zou het alleen aankaarten als de vrouw een goede kennis of vriendin is. Dan ook niet rechtstreeks, maar zou ik de man zeggen dat hij het kan vertellen of dat ik het zal doen.
Ik weet van ‘vage kennissen’ (met beide had ik soort van beroepsmatig te maken) dat hij is vreemdgegaan. Daar heb ik me niet mee bemoeid omdat ik privé niet met hen omga. Was wel lastig omdat ik bijv wel met haar over hun huwelijksfeest heb gesproken.
Iets dergelijks heb ik ooit gedaan. Twee collega's begonnen een relatie. Hij was een vriend van me, ik kwam vaak bij hem en zijn vriendin thuis. Erg ongemakkelijk. Elke keer als ik daar was, had ik het gevoel dat ìk zijn vriendin bedonderde. Gewoon omdat ik mijn mond hield. Ik heb hem en onze verliefde collega toen laten weten dat ik me daar zó schuldig over voelde dat ik vond dat ik het eigenlijk moest vertellen. Maar ik wilde dat zij het als eerste wisten, misschien hadden ze een beter plan???

Ze besloten elkaar niet meer te zien. Zij ging op wereldreis om af te koelen. Ik heb nog steeds contact met haar. Met hem niet meer. Of hij het ooit thuis heeft verteld, weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Hou het alsjeblieft voor je. Je kan niet in het leven van een ander kijken en je hebt geen idee wat je allemaal ontketend
Alle reacties Link kopieren
ik zou het willen weten en het heel dapper vinden van degene die het me durft te vertellen
Lorem Ipsum
Ikigai schreef:
06-11-2018 15:34
Ja hoor, ik zeg dat soort dingen gerust. Ik heb geen zin om in een soort complot te zitten. Ik vind ook dat iedereen een kans verdient om met een leuke man in een fijne relatie te zitten, of ik je nou ken of niet.

Vind je mij dan een rotwijf? Nou prima! Dat zegt waarschijnlijk meer over jezelf dan over mij en ik hoef niet met iedereen vriendjes te zijn, zeker niet met mensen die de boel bedonderen, dus dat boeit mij echt niet.
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het willen weten als ik haar was.

Weet hij dat jij het weet?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist niet aan jou om zo’n geheim te bewaren. Deze informatie behoort een ander toe en moet je daarom delen. Het is vervolgens aan het koppel wat zij ermee willen doen.

Overigens zou ik zelf wel te ongemakkelijk vinden om het persoonlijk te vertellen en het anoniem doen (anonieme e-mail oid)
De vrouwen die het wel willen weten: zou je het geloven dan?

Is wel heel makkelijk zeggen dat je het moet vertellen, maar meer dan eens blijken die vrouwen dan je niet te geloven of jou de schuld geven.
Ik brand me er echt nooit meer aan, men zoekt het maar lekker uit. Ik kan prima met mijn geweten leven.
Alle reacties Link kopieren
En kun je iets met de antwoorden xOliviaaa_ ?
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
06-11-2018 16:21
De vrouwen die het wel willen weten: zou je het geloven dan?

Is wel heel makkelijk zeggen dat je het moet vertellen, maar meer dan eens blijken die vrouwen dan je niet te geloven of jou de schuld geven.
Ik brand me er echt nooit meer aan, men zoekt het maar lekker uit. Ik kan prima met mijn geweten leven.
:high5:
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Alle reacties Link kopieren
Meike1987 schreef:
06-11-2018 15:55
Hou het alsjeblieft voor je. Je kan niet in het leven van een ander kijken en je hebt geen idee wat je allemaal ontketend
Wat ontketen je dan, eerlijkheid? Vreselijk zeg.
The world weighs on my shoulders – But what am I to do?
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
Alle reacties Link kopieren
Ooit stond ik aan de kant van de bedrogene en iedereen om me heen wist het behalve ik.
Toch heb ik het niemand ooit kwalijk genomen dat ze niets gezegd hebben.
Eerlijk gezegd zou ik ze op dat moment toch niet geloofd hebben.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven