Krijg ex niet uit mijn hoofd

05-07-2008 22:47 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ruim 6 jaar geleden heb ik een Griekse jongen leren kennen.

Heb hem ontmoet in een discotheek en het was liefde op het eerste gezicht. Die avond was het heel gezellig en we kregen dan ook al snel een relatie. De eerste twee jaar waren echt geweldig en we hebben heel veel meegemaakt samen. Daarna kwam een domper en hij wist toen niet of hij nog in Nederland wilde blijven. Uiteindelijk is hij toch weer teruggekomen. We zijn toen ongeveer twee mnd uit elkaar geweest, toen hij in Griekenland zat.

Daarna zijn we gaan samenwonen en het was altijd leuk en de sex was ook geweldig. We waren bijna altijd samen.

Totdat het mis ging met mijn familie en er problemen kwamen.

Het botste van beide kanten. Dit is de reden geweest dat ik een jaar geleden een eind heb gemaakt aan onze lange relatie.

En dat terwijl we al trouwplannen hadden, deze zomer. We wilden dan ook serieus aan onze toekomst werken.

Dit is er dus allemaal niet van gekomen.

Nog steeds denk ik vaak aan onze relatie terug, ook al is het alweer een jaar geleden. Soms kom ik bij het opruimen nog een foto van hem tegen en dan schieten de tranen me in de ogen.

Het had allemaal anders kunnen lopen. Ik mis hem dan ook nog steeds. Ik probeer me vooral op mijn werk te concentreren en ga ook veel stappen. Heb ook al veel dates gehad. Ik merk gewoon dat ik elke man vergelijk met hem.

Soms denk ik eraan om het weer te proberen met hem, maar ik weet dat het niet kan omdat mijn familie erop tegen is. Er is ook vanalles gebeurd. Ze hebben tegen elkaar geschreeuwd, zelfs op mijn verjaardag,

Ondanks dit weet ik gewoon dat hij de ware voor me is en dat je zoiets niet snel nog een keer meemaakt......
Ik weet niet wat zwaarder weegt voor jou: maar naar mijn idee: met je vriend/ man moet je de rest van je leven samenwonen en met je familie zal misschien een tijdje minnetjes zijn, maar dat trekt ook wel weer bij.

En als ze van je houden, gunnen ze je toch de relatie van je leven?

of zie ik het nu fout
Waarom is je familie zo tegen hem? Liggen ze elkaar gewoon niet of hebben ze bezwaar tegen bijv. zijn achtergrond, uiterlijk, gedrag?
Als je zeker weet/voelt dat hij de ware is, dan doet je familie er toch niet toe?

Je moet met hem oud worden, niet met je familie
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:mademoiselle schreef op 05 juli 2008 @ 22:47:

Soms denk ik eraan om het weer te proberen met hem, maar ik weet dat het niet kan omdat mijn familie erop tegen is. Er is ook vanalles gebeurd. Ze hebben tegen elkaar geschreeuwd, zelfs op mijn verjaardag.

En hoe denkt hij daarover?

En hoezo zou je familie bepalen of je met hem verder gaat? Dat ze tegen elkaar geschreeuwd hebben is vervelend, maar lijkt me niet onoverkomelijk.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Mijn familie had in het begin van onze relatie er geen problemen mee en ze hebben ons ook veel geholpen.

Toch vond ik altijd wel dat mijn vader en hij erg weinig contact hadden. Als we ´daar op visite waren, vond mijn vader dat hij een opschepper was en hij moest altijd over geld praten.

Dat was zijn mening. Nou had mijn ex ook wel vaak problemen, vooral omdat hij nog niet zo lang in Nederland woonde. Het was geen makkelijk type. Af en toe kon hij een beetje aggressief uit de hoek komen. Meer in de vorm van hard praten of schreeuwen. Hij heeft mij dan ook nooit geslagen.

Ik vond het altijd wel aantrekkelijk aan hem, omdat hij zo anders was.

Maar er is gewoon heel veel gebeurd, waardoor mijn familie niks meer met hem te maken wil hebben. Het eerste was dat hij mijn zusje een tik heeft gegeven. Hier ben ik nooit bij geweest en geloofde het ook niet toen ik het hoorde. Hij schijnt haar ook voor hoer uitgescholden te hebben. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ze er altijd veel jongens op nahoudt, maar om haar dan zo uit te schelden. Ik weet het dus allemaal niet zeker omdat ik er nooit bij ben geweest.

Het enigste waar ik bij ben geweest, was op mijn verjaardag.

Dat was dat ze tegen elkaar gingen schreeuwen.

Uiteindelijk is mijn familie toen naar huis gegaan.

Mijn ex zoekt dan ook nog vaak contact met mij en zegt ook dat hij zich er niet bij neer kan leggen.....Hij geeft ook aan verder niemand anders te willen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is allemaal......
Hmmm, hier heeft je familie wel een puntje, denk ik.

Lijkt mij niet zo prettig als hij nogal agressief uit de hoek komt. En dat gebeuren met je zus, als dat echt gebeurd is, zou ik als ik je ouders was, ook niets meer met hem te maken hebben.

Al neukt je zusje met een heel voetbalteam tegelijkertijd, dan nog heeft hij daar niets over te zeggen, laat staan een tik uitdelen. Maar jij gelooft hierin je ex en niet je familie. Hoe dat zo?

Hij heeft jou nog nooit geslagen, zeg je. En je vindt dat agressieve nu juist zo aantrekkelijk: dat snap ik dus niet, leg eens uit? Hoe groot is de kans dat hij jou in de toekomst wel een mep verkoopt?

Hoe dan ook, het blijft jouw leven en als jij van deze jongen houdt, zou ik me niet laten weerhouden door familie. Toch denk ik dat je er ook bij stil moet staan dat je familie het beste met je voor heeft en dat ze zich niet op deze manier opstellen om jou te pesten.
Ik sluit me aan bij Charlotte. Ik voel aan je post dat je oprechte liefde voelt, maar hoe rijmt dat als hij zich onrespectvol en agressief gedraagt ten opzichte van jouw familie? Logisch dat je familie je wilt beschermen voor iemand die zich voordoet als een onaangepaste idioot.

Ik heb een tijdje in Griekenland gewoond en Grieken kunnen zo...ehm...Grieks zijn haha...het zijn echte kemphaantjes met een hart van goud. En heel bezitterig ten opzichte van vrouwen, ze zien hen als eigendom. Oh ja en jaloers tot en met.

Maar je moet je hart volgen, liefde kan heel sterk zijn.
Precies, dat is ook wel een beetje het temperament van de grieken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven